Visa fullständig version : Yttrandefrihet överskattat?
det tycker iaf den här gubbjävelen
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_17073938.asp
terroristbekämpingnen har börjat bli ursäkt för lite väl järva kontrollåtgärder av klåfingriga myndigheter, fy fan
"- Jag kommer att ta upp frågan med privata aktörer. Det handlar om att utröna om det finns teknik för att hindra människor från att använda eller leta efter farliga ord som bomb, döda, massmord eller terrorism, säger Frattini till Reuters."
Haha så underbart naivt av honom att säga en sådan sak innan han ens undersökt hur ofattbart stort och dyrt en sådan sak skulle vara.
Jag tycker det är utmärkt. Det skulle aldrig skett ett massmord av människor i Darfur-området om inte de jäklarna kunnat googla upp "massmord" och lärt sig hur man gör.
Jag tycker det är utmärkt. Det skulle aldrig skett ett massmord av människor i Darfur-området om inte de jäklarna kunnat googla upp "massmord" och lärt sig hur man gör.
Ja eller hur :D
Precis. Hade man inte kunnat googla fram vem som var jude skulle förintelsen aldrig heller skett.
Dumleman
2007-09-13, 17:26
Det är väl just sånt där tjaffs som EU är till för. Det och att bestämma hur krokiga gurkor får vara.
Det är väl just sånt där tjaffs som EU är till för. Det och att bestämma hur krokiga gurkor får vara.
Nej, EU är 2000-talets klagomur för glesbygdsbor.
Men vad tusan. Snubben heter Franco. Klart vi ska begränsa yttrandefriheten.
Fullständig yttrandefrihet har vi väl knappast. Att vilja förbjuda sidor där man lär sig tillverka bomber är väl inte mer konstigt än att jag inte kan gå och sieg heila lite på avenyn...
Fullständig yttrandefrihet har vi väl knappast. Att vilja förbjuda sidor där man lär sig tillverka bomber är väl inte mer konstigt än att jag inte kan gå och sieg heila lite på avenyn...
Men det är väl lite skillnad. Vissa saker begränsas ju redan av google i t.ex. frankrike och tyskland, då nazi-relaterat mest. Antar att andra sökmotorer är tvingade att göra samma sak.
Men att försöka begränsa ord i sådant brett sprektrum vore rätt illa. Sedan borde du få gå och sieg heila på avenyn tycker jag, men det är väl en annan diskussion.
Men det är väl lite skillnad. Vissa saker begränsas ju redan av google i t.ex. frankrike och tyskland, då nazi-relaterat mest. Antar att andra sökmotorer är tvingade att göra samma sak.
Men att försöka begränsa ord i sådant brett sprektrum vore rätt illa. Sedan borde du få gå och sieg heila på avenyn tycker jag, men det är väl en annan diskussion.
Min tanke var att han blev lite felciterad, det lät för konstigt att han bara vill censurera ord rakt av. För dumt.
Kanske inte lika intressant med en artikel där han säger att han vill ta bort sidor som kan tänkas hjälpa terrorister på traven, dvs sidor som berättar hur man bomber osv. Att ta bort säg en wikipedia länk om judeutrotningen under andra världskriget vore t.ex. inte alls så smart om man vill utbilda folk.
Min tanke var att han blev lite felciterad, det lät för konstigt att han bara vill censurera ord rakt av. För dumt.
Kanske inte lika intressant med en artikel där han säger att han vill ta bort sidor som kan tänkas hjälpa terrorister på traven, dvs sidor som berättar hur man bomber osv. Att ta bort säg en wikipedia länk om judeutrotningen under andra världskriget vore t.ex. inte alls så smart om man vill utbilda folk.
Han är italienare, de är onda rakt igenom. Se bara på fotbollsskandalen. Finns bara ett sätt att tas med dem och det är:
Strike first, strike hard, show no mercy! Cobra Kai!
Han är italienare, de är onda rakt igenom. Se bara på fotbollsskandalen. Finns bara ett sätt att tas med dem och det är:
Strike first, strike hard, show no mercy! Cobra Kai!
Öpp öpp öpp!
Visserligen säger SVT är Italien är ett skitland med korrumperade människor, men jag jobbar just nu rätt hårt på en italienfetisch. Med andra ord finns det inget ont att säga om något som någonsin haft med något italienskt att göra. Franco måste vara en import, eller så är han fotbollspelare.
Nej, EU är 2000-talets klagomur för glesbygdsbor.
Men vad tusan. Snubben heter Franco. Klart vi ska begränsa yttrandefriheten.
:D
Öpp öpp öpp!
Visserligen säger SVT är Italien är ett skitland med korrumperade människor, men jag jobbar just nu rätt hårt på en italienfetisch. Med andra ord finns det inget ont att säga om något som någonsin haft med något italienskt att göra. Franco måste vara en import, eller så är han fotbollspelare.
Allt söder om norra tyskland är u-land. Dessutom så kaxade ju italien upp sig och sedan inte kunde kriga för fem öre. Tror nog Tyskland skämdes lite där, lite som att ha en utvecklingsstörd bror som bara dreglar på afrika.
Allt söder om norra tyskland är u-land. Dessutom så kaxade ju italien upp sig och sedan inte kunde kriga för fem öre. Tror nog Tyskland skämdes lite där, lite som att ha en utvecklingsstörd bror som bara dreglar på afrika.
Haha. :D
Dumleman
2007-09-13, 19:12
Nu undrar ni säkert hur det gick till när denne Franco kom fram till det geniala förslaget. Av en ren slump råkade jag tjuvlyssna och ska nu exklusivt på kolo återge dialogen mellan Francen och hans överhövding.
- ÖH vakna! Nu har du sovit under vartenda toppmöte i snart 5 års tid! Nu är det dags! Nu måste du visa folket att du gör skäl för lönen, sa Francens överhövding.
- Eh erm hm öh öh öh öh öh öh öh men... ja mmm öh öh öh öh öh öh jag... måste nog det, sa Francen och kliade sig i njurarna.
- HUR ska du göra skäl för lönen?
- Eh erm hm öh öh öh öh öh öh öh men... ja mmm öh öh öh öh öh öh jag... jag kan förbjuda något... öhm terroristiska ord?
- Skitbra! Skitbra! Svarade öfverhövdingen stolt.
Winternal
2007-09-13, 19:26
Haha! Vilken mupp...:smash:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.