handdator

Visa fullständig version : Vad gör era husdjur för galna saker?

Röda_Lacket
2007-09-13, 14:36
Har skaffat en katt för ett tag sedan har på senare tid börjat tänka på vad han gör för galna saker.

1. Han står och gör sjuka läten i fönstret åt fåglar.
2. Han kommer med ett gossedjur i munnen när jag försöker sova och gör avgrundsläten.
3. Han vrålar varje gång han gått på toaletten.
4. Han vibrerar med svansen varje gång han ska få mat.

vad gör era husdjur för något galet

Tigerkotten
2007-09-13, 14:41
Enda som är skumt är nr 3, kanske nr 4 med :)
2an förstår jag dock inte :D

1an har jag märkt är rätt normalt :)

Well en kisse kan typ apport, jag kastar iväg något. Hon hämtar den åt mig, o så leker vi så.

En annan kisse är väldigt smart, balkongen öppnas inte med handtaget neråt. utan man får ta upp det. Så han sitter på soffan / fönsterbrädan o knuffar upp handtaget så ballkongen är öppen. Så började med att man fick låsa ballkongen, o då lärde han sig bita på nyckeln så den vrids om. O sedan knuffa upp handtaget igen. På så sätt har han lärt sig ta ut.

Så nu får man låsa ballkongen och ta ur nyckeln ur nyckelhålet. En annan kisse har lärt sig enbart att knuffa upp handtaget än så länge.

O well hoppa på vanliga handtag så dörren öppnas kan han göra med.

lectris
2007-09-13, 14:43

Min katt är överförtjust i svarta oliver. Tar dom i munnen och leker med den, lägger sig och gnuggar sig mot den på golvet och allt möjligt.. första gången trodde jag min katt hade blivit galen :laugh: ser hellustigt ut hur som helst. :D

delta_mats
2007-09-13, 14:48
En av våra illrar samlar alla våra skor under soffan. Var ganska gulligt i början, men nu är det bara jobbigt.

Den andra har en ganska rolig grej för sig också. Han tycker om att tjuvbitas i fötterna, speciellt på det kvinnliga könet. Men endast om man har sockor på sig, går man barfota gör han ingenting.

nr16
2007-09-13, 14:53
Knarkar, super och slåss

bertbert
2007-09-13, 14:58
Har skaffat en katt för ett tag sedan har på senare tid börjat tänka på vad han gör för galna saker.

1. Han står och gör sjuka läten i fönstret åt fåglar.
2. Han kommer med ett gossedjur i munnen när jag försöker sova och gör avgrundsläten.
3. Han vrålar varje gång han gått på toaletten.
4. Han vibrerar med svansen varje gång han ska få mat.

Allt ovanstående plus

5 slickar på folks fötter
6 försöker våldta vissa mattor
7 överfaller sin kompis (2 katter)
8 kelar med min träningsväska
9 ser spöken, springer fram och tillbaka som galen
10 gal mitt i natten
11 vrålar innan toalettbesöket också
12 lappar till den andra katten när den är på dass
13 försöket klättra upp på mitt ben ibland
14 ligger på rygg i solen (som en annan solbadande människa *screwy* )
15 attacker mina fötter från bakom en duk
16 luktar på folk på konstiga ställen
17 hoppar upp i mitt knä och trampar rytmiskt på min stora mage
18 kelar med bordsbenen
19 attackerar posten när den kommer
20 jagar pappremsor som besatt

Ja... det finns mer. Katter är psycho. Det är därför jag gillar dem.

Kabuto
2007-09-13, 15:03
Ylar som en galning i sömnen, ganska ofta. Lika högt som en jäkla varg!

Tigerkotten
2007-09-13, 15:05
just ja kom på en till sak, en kisse tycker om att slicka mig under armarna. Samt på bröstvårtan. Den blir dock bort knuffad när den ger sig in på det :)

HomerJSimpson
2007-09-13, 15:13
Min hund brukar slå volter och landa på ryggen, sen ligga och bresa tills man börjar klia han. Och givetvis jaga sin svans, och det är han grym på, fångar den alltid

Stoltz
2007-09-13, 15:18
Min hund pratar. Det ni!

Granatgiraffen
2007-09-13, 15:19
212 Kastar jag in en leksak i ett ett specifikt rum så kommer han springandes och letar överallt till han hittar leksaken och sen bär han ut den och släpper den utanför rummet och sen drar han därifrån.

Katt såklart. Hundar är sega.

ErikWrestlingFreaket
2007-09-13, 15:57
Han gör inte direkt något men då och då spelar jag fotboll med han.

jenny
2007-09-13, 16:11
Min katt leker nästan endast med bollar gjorda av hans eget hår.
Han dricker bara vatten ur duschkranen hängandes över badkarskanten.
Han vill alltid vara med mig men tar jag upp han i knät sprattlar han som en galning och andas häftigt genom näsan.
Han börjar spinna så fort jag vaknar eller när jag kommer hem.

Metal_boy_
2007-09-13, 16:20
Avlar av sig och vägrar betala underhåll eller ens träffa barnen.

babbett
2007-09-13, 17:48
Min hund gräver på frusna vattenpölar och annan is och biter sig fast i den med tänderna sen....och han gör det helt manisk *gah!*

T-train
2007-09-13, 19:36
Men senaste lilla ängel (troll, beroende hur man ser det) har en massa egenheter..hon jagar allt som rör sig på tvn..allt som rör sig på skärmen..kramas man inte med henne när hon vill..så attackerar hon en tills man tar upp henne o kramar henne..Hon lugnar nog ner sig vad det lider..men hon är rätt märklig..o tydlig;)

19 v kattunge..Zoe

Susanne
2007-09-13, 21:25
Min yngsta katt, Sixten 5 månader, vrålar före och efter toalettbesök vilket får matte/husse att komma in på toan för att spola ner det som han har åstadkommit, han grymtar även då det behövs krystningar. Han hoppar upp på toalettringen och ser på när det spolas, när allt vatten runnit klart och det droppar vatten sitter han och leker med det. toaletten blir ofta rengjord med diverse kemikaler.

Han väcker matte runt 05,00-05,30 varje morgon. Sen ska han mysa, vilket då innebär att ligga på mitt huvud med nosen nerkörd i örat på mig, han spinner extremt högt vilket får det att kännas som att det bilas inne i skallen, detta toppas med att han helt plötsligt kan börja tokbita mig i örat. Det hjälper inte att hiva iväg honom, då tror han att det ska lekas och drar fram tunga artelliriet.

Han äter allt, det finns en sak han har nobbat än så länge och det är banan.

Han kastrerades och id-märktes 10 september. När han piggnat till vägrade han att sitta i buren, som han annars mycket gärna hänger i, han sitter och ylar så pass att en av sköterskorna fick sitta och klappa och kela med honom fram till 16.00 då skjutsen hem anlände. De ringde och tjatade på oss att komma och hämta honom..

Han spinner så fort någon plockar upp honom.

Det är vad jag kommer på sådär spontant..

AngelLove
2007-09-14, 09:51
Kisen min är gammal nu så har inte blivit att jag lärt honom så mkt nytt på senare år. Han kan på kommando göra:
* tvätta sig (som när de tvättar sig, slickar på tassen å sen drar lite sött och gulligt om örat)
* sitt

Sen är där ju en massa andra gulliga saker som han gör med men de är mer "vanligt kattbeteende" a exempel ovan som ljud med fåglar, titta på tv (helst då naturprogram som är ytterst spännande), sova hos en på huvudkudde och liknande.

Jompan
2007-09-14, 09:54
Familjens katt gillar leka kurragömma och ger en rak höger om man hittar honom sen springer han till nästa ställe och gömmer sig. Likaså gillar han att leta efter en om man gömmer sig själv. Lite tafatt över det hela. :)

Squirrel
2007-09-14, 12:20
Sova under trappa.
http://images1.bilddagboken.se/11/_u3/_u6/_u0/_u4/u36042/46437_1189458931.jpg
Vara vampyr.
http://images1.bilddagboken.se/8/_u3/_u6/_u0/_u4/u36042/81320_1187882018.jpg
Gömma sig.
http://images1.bilddagboken.se/13/_u3/_u6/_u0/_u4/u36042/33049_1189282392.jpg
Den här gillar jag. Han skulle hoppa till bordet, men insåg mitt i hoppet att det inte fanns plats för honom att landa, så han stannade i en halvbizarr position.
http://images1.bilddagboken.se/9/_u3/_u6/_u0/_u4/u36042/89351_1187882541.jpg

Annars... Min badrumslampa var trasig, så jag gick på toa med dörren öppen för ljus. Så jag står där och pissar, och plötsligt känner man hur ett katthuvud tittar fram mellan benen...

Squirrel
2007-09-14, 12:29
Han är döv också, så till skillnad från andra katter blir han inte rädd när han råkar välta ner saker på golvet så att det låter. Så han brukar hoppa upp på olika hyllor och liknande. Sen stirrar han intensivt på något som ligger där. Studerar det. Väntar. Sen tar han och puttar ner det på golvet. Sen står han vid kanten och tittar ner på föremålet, redo att hoppa ner och anfalla om den skulle röra på sig. Han kan stå så i upp till en minut.
Om den inte rör sig, vänder han sig mot något annat som ligger där upp och repeterar.
Man lär sig att inte ha sina saker i skåp med dörrar.

frutte
2007-09-14, 13:08
våran hund har massor med konstigheter för sig..

För det första så får han "bullfnatt" dom som vet vad det innebär,förstår.

Bla, pekar man en cigg mot honom, tänd eller inte så hugger han i luften, hoppar och visar tänderna.
samma effekt har öppna ölburkar som även dom endast behöver komma i närheten av honom.

Rahf
2007-09-14, 13:21
Då ska vi se, Wilma som är en Parson Russel Terrier brukar åstadkomma följande:

* När man kommer hem så är hon jätteglad och vill så gärna hälsa men hon blir inte nöjd förrän man lagt sig i sängen så att hon kan puffa sitt huvud mot ens ansikte och få klias lite.

* Hon knorrar, alltså hon spinner fast med ton när man kliar henne i och runt öronen.

* Hon sover i sängen på natten. Oftast med morsan och när morsan kliver upp så kliver också hunden upp för att gå och lägga sig hos mig.

* Har hon inte varit ute på någon längre strapatsrik promenad så kan hon bli bindgalen när man leker med henne och börja rusa runt i huset/sängarna med högsta möjliga fart.

* Får hon inte ligga i knät på någon så lägger hon sig helst på ett klädesplagg tillhörande någon i familjen, detta eller korgen som vilken hund som helst.

* Får hon tag på en sten, oberoende av om den är lika stor som henne eller inte, så ger hon sig inte förrän den är uppgrävd, nedgrävd, i hennes käft, nerslickad osv.

* Ibland när man är ute och går med henne så kan hon helt sonika sätta sig på rumpan om hon känner att någon annan stig vi är på väg att passera kommer att leda henne snabbare hem. Praktiskt när man är vilse för övrigt.

* Hon ska bums hoppa upp i alla barnvagnar hon ser för att därefter leva rövare med ungen.

* Hennes favoritställen att sova på är: På magen, mellan knäna eller i armhålan på någon.

* Är man ensam hemma med henne så följer hon en var man än går. Hennes favorit är toaletten då det är golvvärme och då kan hon lägga sig vid fötterna när man sitter och tar årets brakskit.

Det var väl ett urval :D I looove my dog!

Davil
2007-09-14, 14:25
Kan ligga på hatthyllan och skrämma livet ur bekanta, min leguan är supersnäll.