Visa fullständig version : Ang. diskussioner runt doping och narkotika. LÄS ALLA!
Med den senaste tidens händelser och diskussioner som förts på forumet så känner vi i staffen att det Kolozzeum försöker stå för - friskvård, träning, hälsa, styrka och ren idrott har kommit i skymundan. En utveckling som vi ser mycket allvarligt på och vill förhindra, samtidigt som vi förstår att det blir reaktioner och diskussion runt ämnet.
Med start nu så kommer vi denna vecka inte tillåta trådar och/eller diskussioner som rör ämnena doping, narkotika och/eller läkemedel generellt. Detta gäller som tillägg till det vanliga förbudet mot specifika dopingdiskusser med preparat, dosering, tips etc och innefattar alltså denna vecka även trådar och diskussioner som rör doping, narkotika etc som fenomen.
Inga trådar och/eller diskussioner om doping, narkotika etc kommer tillåtas denna vecka.
Att medvetet bryta mot denna tillfälliga regel kommer innebära varning, ban eller annan bestraffning.
Vi i staffen tycker att det är trist att behöva begränsa medlemmarnas möjligheter till att diskutera ett specifikt ämne på detta vis, men anser att det i dagsläget är det enda sättet att styra in forumet och dess diskussioner på de områden som Kolozzeum som community, forum och mötesplats skall behandla.
Daniiiel
2007-09-12, 19:44
Bra initiativ. Men kanske göra tråden sticky över veckan?
Kommer förbudet upphävas söndag natt eller inte förrän nästa onsdag?
Kommer förbudet upphävas söndag natt eller inte förrän nästa onsdag?
Söndag, om man får tro slutdatumet för det "announcement" som ligger i forumet.
Vi i staffen tycker att det är trist att behöva begränsa medlemmarnas möjligheter till att diskutera ett specifikt ämne på detta vis, men anser att det i dagsläget är det enda sättet att styra in forumet och dess diskussioner på de områden som Kolozzeum som community, forum och mötesplats skall behandla.
Hur är det med google adsen? Vad har ni för begränsningar förutom warez/pr0n?
Vad spelar det för roll?
Vad spelar det för roll?
Bara intresserad av hur det fungerar. No pun intended.
Läs regler (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018) och uppförandekod (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=91128&highlight=uppf%F6randekod)
Vilken pun är det som inte är intended?
Vilken pun är det som inte är intended?
:)
Innebär detta att jag inte får sälja droger genom Kolo heller? .. Detta var självklart ett skämt så lugna er alla and step away from the ban knapp.
Jag förstår faktiskt helt klart detta beslutet. Ett friskvårdsforum som riktar sig till en stor publik vill förmodligen inte ha flertalet trådar där drogpositiva argumenterar för legaliseringen på förstasidan. Kan skrämma iväg folk som tror att Kolozzeum är "smutsigt".
Muskelbyggaren
2007-09-12, 21:09
Instämmer med Trance. Det ger faktiskt ett riktigt dåligt intryck på nya medlemmar om det första de möts av är 3-4 trådar på förstasidan om doping. Och det förpestar mentaliteten för stammisarna.
Var rubriken på denna tråd "Allmän information - fråga vad som helst"?
Nej. *slap*
I övrigt kul att se att de flesta verkar förstå syftet med det hela. :)
Bump.
Var rubriken på denna tråd "Allmän information - fråga vad som helst"?
Nej. *slap*
I övrigt kul att se att de flesta verkar förstå syftet med det hela. :)
Bump.
Sorry!
Tanken slog mig tidigare idag med, och det känns som en bra knuff i rätt riktning.
Whistler
2007-09-13, 02:24
Hear, hear!
Bra skit det här. Jag vill inte höra massa prepp-snack här inne, tycker det var ett bra initiativ att sätta gränsen. :)
lite roligt är det endå när sååå många klagar på body när dom tycker att det är pinsamt att man inte får disskutera om detta, men nu värkar alla positiva till att det låser de trådarna, tycker jag är bra, blir lätt att det spårar ur och detta sett är det endå för att inte få det till att spåra ur.
lite roligt är det endå när sååå många klagar på body när dom tycker att det är pinsamt att man inte får disskutera om detta, men nu värkar alla positiva till att det låser de trådarna, tycker jag är bra, blir lätt att det spårar ur och detta sett är det endå för att inte få det till att spåra ur.
Är det personerna som klagade på Body som är positiva till det här då?
Är det personerna som klagade på Body som är positiva till det här då?
har inte uppmärsammat mig på namn, därimot var det inga som sa att det var bra att man inte fick disskutera det
har inte uppmärsammat mig på namn, därimot var det inga som sa att det var bra att man inte fick disskutera det
Å andra sidan är det här tänkt att vara tillfälligt. På Body är väl dopningsdiskussioner ständigt förbjudna.
Vad snackar du om?
Vad snackar du om?
Vad mera behöver jag förklara? alltså i en tråd så komm det upp att det var dåligt av body att man inte fick disskutera vidare i ämnet, på body låstes tråden. personligen tycker jag det är bra för sådant spårar alltid ur som den aktuella tråden gjorde i slutet*mini*
Vad mera behöver jag förklara? alltså i en tråd så komm det upp att det var dåligt av body att man inte fick disskutera vidare i ämnet, på body låstes tråden. personligen tycker jag det är bra för sådant spårar alltid ur som den aktuella tråden gjorde i slutet*mini*
Det är väl just därför det förbjuds temporärt, folk har använd alla argument och diskuterade runt runt i en nedgående spiral av klass på argumenten. På body får man ju inte ens diskutera runt ämnet (vilket jag tycker är förfärligt kul när tidningen i sig är ett stort hyckleri när det gäller doping).
Jag tror det finns en hel del kvar att diskutera, vilket förhoppningsvis kan göras på en vettig nivå nästa vecka.
Det är väl just därför det förbjuds temporärt, folk har använd alla argument och diskuterade runt runt i en nedgående spiral av klass på argumenten. På body får man ju inte ens diskutera runt ämnet (vilket jag tycker är förfärligt kul när tidningen i sig är ett stort hyckleri när det gäller doping).
Jag tror det finns en hel del kvar att diskutera, vilket förhoppningsvis kan göras på en vettig nivå nästa vecka.
absolut håller jag med dig, men i nästan alla fall slutar det med att det slutar i argument som inte passar i dessa forum, tycker själv att man ska kunna ha en vettig disskusion om detta ämne men funkar så inte i dom flesta fallen! därför tror jag att andra forum använder den regel att man inte får prata om det, men vi får väl se nästa vecka, hoppas det flyter på som det ska *popcorn*
Från vad jag lade märke till så är dock vi som nu postat att detta var en bra grej, en hel del av de som verkar besitta mentaliteten att "Jag ger väl fan i vad Body gör?" ;) För precis så tänkte jag i den diskussionen. Diskussioner om Body kan jag ta på Body's forum om jag någonsin registrerar mig där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.