Visa fullständig version : 3 dagars träning
Hejsan jag har tränat helkroppspass ett längre tag nu och ska börja med simning och skulle vilja ha ett bra schema hur jag bör lägga upp min träning på bästa sätt?
2 dagar simning
3 dagar styrka
hur bör jag dela upp mina 3 dagar?
vilka muskelgrupper bör jag träna samma dag osv =) tack
Liten Men Fet
2007-09-10, 21:07
Hejsan jag har tränat helkroppspass ett längre tag nu och ska börja med simning och skulle vilja ha ett bra schema hur jag bör lägga upp min träning på bästa sätt?
2 dagar simning
3 dagar styrka
hur bör jag dela upp mina 3 dagar?
vilka muskelgrupper bör jag träna samma dag osv =) tack
Ett förslag är:
Bröst/axlar/tricep
Rygg/bicep/mage
ben/vader
Men beroende på hur du tränar simning så kanske man ska gå ner på 2 dagar styrka i veckan, kör du 2 km lugnt motionärstempo eller tränar du seriöst för att blir en bra simmare?
okej, inte kommit igång med simning än men när jag gör det kasnke det räcker med 2 dagar ja, men vad bör jag träna då=)? räcker det att köra mage och så en dag i veckan ? skulle vilja träna det mer men kanske gå ner lite på de små muslkerna som biceps och triceps? för det verkar jag ha tränat för mycket med tanke på att de inte vuxit speciellt mycket!
Liten Men Fet
2007-09-11, 22:52
okej, inte kommit igång med simning än men när jag gör det kasnke det räcker med 2 dagar ja, men vad bör jag träna då=)? räcker det att köra mage och så en dag i veckan ? skulle vilja träna det mer men kanske gå ner lite på de små muslkerna som biceps och triceps? för det verkar jag ha tränat för mycket med tanke på att de inte vuxit speciellt mycket!
Ett två-splitts schema är nog en bra ide, det finns ett bra här som z_bumbi gjort:
Dag 1
Marklyft 3*8
Skivstångsrodd 3*10
Latsdrag 3*10
Benböj 3*10
Rakbensmark 3*10
Omvända ryggresningar 2*10
Bicepscurl med stång 3*10
Stående vadpress 3*10
Dag 2
Bänkpress 3*10
Axelpress 3*10
Baksida axlar med hantlar (Omvända flyes) 2*10
Smal bänkpress 3*10
Tricepspress 2*10
Situps 3*10-20
Rope crounches alternerande sidor 2*10-20
Rotator cuff, utåtrotation 3*15
Rotatorcuff, innåtrotation 2*15
Vill du träna nån muskel lite mer så lägger du på ett set eller två. Eller om du känner att du kommit igång och vill köra lite tyngre så kan du ju kör 4 set och 6-8 reps på varje övning istället för 3x10
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.