Visa fullständig version : Pixelfel?
Om man har tre gråa/svarta prickar på skärmen som verkar synas mot alla bakgrunder(förutom lite mörkare förstås), är det hela pixlar som är döda då och inte bara något subpixelfel?
champion
2007-09-10, 09:20
Om man har tre gråa/svarta prickar på skärmen som verkar synas mot alla bakgrunder(förutom lite mörkare förstås), är det hela pixlar som är döda då och inte bara något subpixelfel?
Det är döda pixlar.
Okej, då var det som jag trodde... får väl bli till att byta skärmen då...
Granatgiraffen
2007-09-10, 11:58
Glöm inte att kolla vad dom har för pixelgarantier.
Handcuff
2007-09-10, 12:00
Orka byta skärm för 3 prickar :Virro
En del tillverkare har nolltolerans mot defekta pixlar så man kan byta ut monitorn även om den bara har en död pixel, men några kräver upp till åtta döda pixlar innan man kan få en utbytesskärm. Hoppas du har tur.
Annars kan du ju testa: http://www.idg.se/2.1085/1.64307
Det är ju ett gratisprogram, så du förlorar ju inget på det.
hahavaffan
2007-09-10, 12:07
Trodde lätt min nya datorskärm skulle ha några, med min vanliga otur. Men den har fan ta mig inte en enda död.
Hoppas du har tur.
Jag har inte tur, jag har en Eizo-skärm. :D
Så när det gäller att byta för tre prickar... tja, det stör inte jättemycket men jag har samtidigt betalat dyra pengar för att få en seriöst bra skärm med riktigt goda garantier.
Trodde lätt min nya datorskärm skulle ha några, med min vanliga otur. Men den har fan ta mig inte en enda död.
Det kan komma med tiden också. Jag hade inga döda pixlar när jag fick skärmen för några veckor sen.
Jag har inte tur, jag har en Eizo-skärm. :D
Så när det gäller att byta för tre prickar... tja, det stör inte jättemycket men jag har samtidigt betalat dyra pengar för att få en seriöst bra skärm med riktigt goda garantier.
Shit, då har du betalat dyra pengar. Vet inte hurdan deras garanti är men för de pengarna borde den vara bra. Klart du borde ha rätt att byta, tycker jag. Om den inte är flera månader, något år gammal förståss utan relativt nyinköpt.
Det är nolltolerans mot döda pixlar och endast ett fåtal subpixelfel får förekomma. Skärmen är bara några veckor gammal och det är 5 års garanti så... det borde inte vara några problem att byta, mer än att jag kommer sakna skärmen som fan medan jag väntar på en ny.
MasterChief
2007-09-10, 12:32
Klart du ska ha en ny. Eizo kämpar hårt för att vara bäst och det ska man givetvis utnyttja.
Jo precis, även om det känns som en liten struntsak är det ju ändå något man betalat för. Dessutom kommer jag störa mig för evigt om jag inte byter skärmen när jag nu ändå kan göra det.
MasterChief
2007-09-10, 13:21
Jo precis, även om det känns som en liten struntsak är det ju ändå något man betalat för. Dessutom kommer jag störa mig för evigt om jag inte byter skärmen när jag nu ändå kan göra det.
Har man väl upptäckt dem så går det inte att stirra på något annat.
Tyvär väldigt sant. Det är precis som när det har fastnat smuts på skärmen, men det här går ju liksom inte att torka bort vilket gör det än mer irriterande.
Så var det fixat. En stor fördel med Eizo är att det tar 10 minuter med bil till huvudkontoret. :D
Gillar supportens inställning, att nämna pixelfel verkade vara ungefär som att säga; "jag har sett Bigfoot - helt säkert!". Det var tydligen inte så vanligt...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.