handdator

Visa fullständig version : Ifl

Chaan
2007-09-10, 00:59
International Fight League: kan det bli något? Eller är det bara en mix mellan gamla USA-mma och den löjliga lag-slagsmålsidén från 'wrestling'? De lovar att ligan ska bli internationell 2008.

Efter att Pride har köpts upp, och Bonjasky + LeBanner tacklat av tycker jag det är svårt att hitta de riktigt tuffa matcherna.

jontahontas
2007-09-10, 01:14
Jag tror på IFL. Det är bra tränare, det tävlas ofta vilket genererar bra atleter. Jag tycker personligen det är rätt ballt att olika camps runt om i världen (just nu bara USA men förhoppningsvis hoppar fler på) ingår i en liga.

Whistler
2007-09-10, 01:19
International Fight League... Som siktar på att bli internationell? *screwy*

Är sugen på att kolla på det. Allt som har antingen Ken Shamrock eller Bas Rutten är bra skit enligt mig, och det här skulle tydligen ha båda. *cupid*

tejpis
2007-09-10, 01:40
UFC och K-1 Hero's har bäst fighters dock (i MMA-världen). Men Bas Rutten är stenhård så klart :>

daja
2007-09-10, 07:47
De körde IFL på nya TV4Sport inatt så lär väl dyka upp fler ggr om man vill se det där.

Kwon
2007-09-10, 08:53
Roligast var ju när Shamrock-bröderna gnabbades i ringen när deras lag skulle fightas, men deras tungviktare var inget att se på.

Två michelingubbar som hade minimalteknik.

Skall bli kul att se Marco Ruas (Den gamle "King of the Streets"!) lag slåss mot Ken Yasudas lag.

Skywalker
2007-09-10, 09:06
Tittade på det i natt påTV4sport, har bara en sak att säga om gårdagens matcher. Jävla dynga.

Exhale_
2007-09-10, 10:48
Kvalitén på de omgångar som hittills sänts i TV4Sport har inte varit så vass. Men vissa matcher har varit väldigt underhållande och jag tror på "sporten".

LadyG
2007-09-10, 11:23
Så fort IFL får luft under vingarna kommer kommersiella krafter förstöra det här initiativet på samma sätt som allting annat blir förvridet i händerna på amerikansk big buisness.

Math
2007-09-10, 11:41
Det var det som gick på TV4Sport igår eller?

Tyckte "the Polish Hammer" va ganska cool men orkade ändå inte se klart hela.

Kwon
2007-09-10, 12:46
Det är en bra/kul idé, synd bara att de inte har bättre fighters i sina stall.

Generellt så är det ganska tråkiga och dåliga fighters (imho), men självklart finns det ett par guldklimpar.

Frankan har haft lite otur med sitt lag, beror det på honom själv som coach månne?

Mer att hans fighters i stallet inte har så hög klass.

Skall bli kul att se Marco Ruas team som sagt.

jontahontas
2007-09-10, 13:04
Det lär ju växa och deras stall blir säkerligen bättre. Och förhoppningsvis blir det så pass stort att Team Punishment, Team Quest osv har lag med där. Eller Brazilian Top team, Team Cro Cop, Fedors team osv osv. Det har potential att bli svinstort och då också jävligt coolt. Inte så att absoluta toppen som Fedor, Mirko eller Randy ställer upp, snarare deras up and coming adepter.

Griip
2007-09-10, 15:49
Tror det kommer slå rätt stort för allmänheten. Och det vore som sagt riktigt skoj om/när de stora klubbarna skaffar lag i IFL också. Perfekt sätt för blivande stjärnor att få erfarenhet och ett namn, men kommer nog aldrig vara några topprankade i de här ligorna. Av döma av det jag såg igårnatt så är det ju mycket mycket strikers, och väldigt lite markfights för huvud taget, så det är ju lite vinklat åt publikhållet mer än Pride å UFC nånsin varit. Men så länge dem sköter det snyggt kan det nog vara en perfekt organisation för att få allmänheten mer intresserad av MMA.

Chaan
2007-09-15, 01:05
Det verkar vara en rejäl satsning: också från TV4:s sida. 4 sändningar i veckan och repriser på rubbet två gånger på helgen verkar det som.

Chaan
2007-10-12, 23:04
Någon som kollar?

formula4shape
2007-10-12, 23:48
Tycker IFL är sjukt kul att titta på. Bra tv4 sport :thumbup:

Squirrel
2007-10-13, 17:16
Det mest positiva med det är väl att det faktiskt går på TV.

Kampsport på Eurosport var ju som mest varannan vecka.

xeym
2007-10-13, 17:32
Tycker det jag har sätt i tv4plus från ifl har varit rätt tamt, känns som inga stora namn direkt som ger publiken en show genom att puckla på lite extra. Ingen mer än jag som vill se lite blod i kampsport?

hangatyr
2007-10-13, 18:35
det är något med de galorna som gör att man lätt somnar ifrån matcherna. Jag tycker att det är tråkig fighting med tråkiga fighters och tråkigt regelverk. de skulle ha kopierat prideregelverket, tycker jag. Men det är ju alltid trevligt med mma på svensk tv.