handdator

Visa fullständig version : Kaboffastar klagar på livet.

Kaboffastar
2007-09-09, 19:54
Tja på er.

Jag har inte kört ett enda pass de senaste 5,5 månaderna, jag som levde för träningen förut.

Det som hände var ett lägenhetsköp och helrenovering på det, en sleten 1'a som inte är klar än( 6 mån renovering på 1 rum och kök :laugh: *spy* ), allt som har kunnat gå fel har gjort det och dyrt har det blivit, lån och ångest.

Samtidigt träffade jag min nuvarande flickvän, jävel va gött kan man ju tycka och det är det väll iofs också, grejen är att hon bor 25 mil härifrån och vi träffas 1-3 gånger i månaden. Mycket tid går åt till detta och allt jag vill är att vara med henne. på något sätt fylls ångesten på av detta vilket gör att ännu mindre tid läggs på min ruttna lägenhet för att istället läggas ren och skär väntan på att få träffa henne igen.( känslan av att man inte har tid med nånting fast att det enda man har är just.. tid )

Motivationen för att fixa till lägenheten sänks ytterligare iom att jag inte vet vart ja kommer bo om 1 år, tjejen tar studenten och allt det där, antagligen kommer jag inte bo kvar här och lägeneheten är redan en stor förlustaffär, varför göra iårdning nånting som ja inte kommer bo i, jävligt ruttet tänk här men det är lätt hänt när motivationen är long gone jovi för länge sen.

Situationen på mitt jobb är totalt värdelös vilket gör att jag vantrivs nå grymt, kan inte lämna skiten förens i januari även om jag skulle vilja, det handlar om akassa and shit, dessutom måste jag ha en inkomst iom lånet så jag är körd på den här fronten också.

fan jag behöver träna för att må bra, men de finns inte rum för träningen. skit

luddig text ovan, men någon kanske förstår nånting av den, jag kände mig tvungen att skriva av mig lite. Kolo > Psykakuten fo' sho'

HenrY
2007-09-09, 19:56
Den här tråden e värdelös utan bilder...

Timme
2007-09-09, 19:56
Men var är bilderna?

edit: Henry: *fniss :D

Kaboffastar
2007-09-09, 19:57
Den här tråden e värdelös utan bilder...

Haha :D jag bjur på den, hoppas skiten blir förflyttad snart =)

Kurash
2007-09-09, 20:06
Jag har också haft ett 5-månaders uppehåll. De 3 senaste månaderna HELT utan träning, de 2 månaderna innan med 4-5 sporadiska skitpass. Jag har också skaffat ny tjej.
Men jag lyckades faktiskt ta tag i mitt liv och börja träna för 2 veckor sen. Ska träna en vecka till, sen ta 10 dagars semester i Dublin/London och rehaba med Guiness.

Cilia
2007-09-09, 20:11
Hur hittar man en flickvän 25 mil bort?

Jobbig situation annars men du måste sätta dig ner och prioritera vad du vill göra och hur ditt liv ska se ut. Hur mycket är det kvar med lägenheten? Kan du inte göra klart den men lite enklare än vad du först tänkte? Lägg upp en tidplan och försök hålla den.

Att jobba kvar till januari är inte så farligt även om du inte trivs. Försök att inte tänka att det är hemskt för då kommer det bli så.

backflash
2007-09-09, 20:18

gps?

Trance
2007-09-09, 20:20
gps?

Den var faktiskt rolig på riktigt.

skaparn
2007-09-09, 20:22
Men klipp dig och säg i alla fall som det är. Det finns rum för träningen men du ids int.

Daniiiel
2007-09-09, 20:22

Jobbig situation annars men du måste sätta dig ner och prioritera vad du vill göra och hur ditt liv ska se ut. Hur mycket är det kvar med lägenheten? Kan du inte göra klart den men lite enklare än vad du först tänkte? Lägg upp en tidplan och försök hålla den.

Att jobba kvar till januari är inte så farligt även om du inte trivs. Försök att inte tänka att det är hemskt för då kommer det bli så.

Internet?

Kaboffastar
2007-09-09, 20:23

Hon har släkt i stan.

Det är inte så mycket kvar nu, ett kök som ska upp på väggen och sen 10 timmar småfix i stort sätt.
Jag har lite svårt att prioritera iom mitt taskiga tänk. Jag ska försöka fixa en någorlunda tidsplan på renoveringen i alla fall. Jag har beslutat att inte dra igång med nån träning innan det är klart, men jag börjar bli sugen igen, känns bra.

Kaboffastar
2007-09-09, 20:24
Men klipp dig och säg i alla fall som det är. Det finns rum för träningen men du ids int.

Det är väl i stort sätt det jag säger? jag är just nu en lam fetknopp med för mycket ångest och för lite motivation till nånting.

skaparn
2007-09-09, 20:24
Det är väl i stort sätt det jag säger? jag är just nu en lam fetknopp med för mycket ångest och för lite motivation till nånting.

Så. Fattas bara en klippning.

Kaboffastar
2007-09-09, 20:26
Så. Fattas bara en klippning.

Kommer motivationen med klippningen då menar du?

skaparn
2007-09-09, 20:27
Kommer motivationen med klippningen då menar du?

Jag hoppas då det. Ska klippa mig snart efter 7 månaders, eh, hårbulk?

Yucko
2007-09-09, 20:28
En sak är då säker: du kommer inte må sämre av att köra några pass styrketräning i veckan. Rensar skallen och framkallar lite endorfiner som behövs som bäst när du är borta från tjejen.

Cilia
Hon har släkt i stan.

Det är inte så mycket kvar nu, ett kök som ska upp på väggen och sen 10 timmar småfix i stort sätt.
Jag har lite svårt att prioritera iom mitt taskiga tänk. Jag ska försöka fixa en någorlunda tidsplan på renoveringen i alla fall. Jag har beslutat att inte dra igång med nån träning innan det är klart, men jag börjar bli sugen igen, känns bra.
aahhh se där, släktträffar är farliga. Det har jag alltid sagt *s*

Förstår att det är svårt med ditt tänk men om du vill komma vidare måste du ändra på det. Vad jag förstår så vill du komma vidare och den ända som kan göra det är du själv. Det går att "tvinga" sig till att nytt tänk. Det är det du måste göra. Tänk på vad du vill och genomför det och inga om och men

Kaboffastar
Jag hoppas då det. Ska klippa mig snart efter 7 månaders, eh, hårbulk?

Min frilla är ju nyklippt men jag kände inget speciellt då.. konstigt

Tricklev
2007-09-09, 20:31
Min frilla är ju nyklippt men jag kände inget speciellt då.. konstigt

Du gjorde ju uppenbarligen fel.

Kaboffastar
2007-09-09, 20:32
En sak är då säker: du kommer inte må sämre av att köra några pass styrketräning i veckan. Rensar skallen och framkallar lite endorfiner som behövs som bäst när du är borta från tjejen.

Du verkar ha en poäng där.. hmm

aahhh se där, släktträffar är farliga. Det har jag alltid sagt *s*

Förstår att det är svårt med ditt tänk men om du vill komma vidare måste du ändra på det. Vad jag förstår så vill du komma vidare och den ända som kan göra det är du själv. Det går att "tvinga" sig till att nytt tänk. Det är det du måste göra. Tänk på vad du vill och genomför det och inga om och men

skall försöka med detta, starting i morgon så får vi se hur det går.. prio ett är ju att komma så långt att jag kan flytta hemifrån dvs bli klar med lägenheten

Zakath
2007-09-09, 20:37
Jag tycker att du ska ta dig tid för träningen, man sitter ändå och kastar bort så mycket tid på ingenting när man kommer in i en sån ond cirkel som du verkar ha hamnat i. Träningen kan hjälpa dig att komma ut ur det negativa tankesättet. :)

Dessutom är det bara bra för dig om du får mindre tid till att tänka på din flickvän, faktiskt.

Lycka till och kör hårt! Jag förväntar mig en ny träningsjournal inom kort! ;)

mangemani
2007-09-09, 20:41
women weakens legs
vänd inte upp och ner på livet för jäntan ffs,lev ditt liv och må bra(dvs träna på). det som händer det händer.

Semiramis
2007-09-09, 21:32
Så sant! Vad beträffar motivation så är min erfarenhet att motivationen ofta kommer när man börjat göra något, inte innan. Därför kan man sitta och vänta på motivationen eller försöka framkalla den på olika sätt utan framgång men om man väl börjar med aktiviteten så följer motivationen.

Jacksatan
2007-09-09, 21:41

Precis. Det räcker med ett hårt jävla pass i veckan för att åtminstone behålla de ökningar man gjort. Det kan absolut inte vara omöjligt att smyga in. Jag köper det inte.

hum
2007-09-09, 21:47
Låter som mig.
Är mitt i renoveringen och vill helst av allt bara bli av med skiten. Tjejen bor 10 mil bort. Tränat har jag inte gjort sen feb 06. :em:

Cilia
2007-09-10, 07:17
Låter som mig.
Är mitt i renoveringen och vill helst av allt bara bli av med skiten. Tjejen bor 10 mil bort. Tränat har jag inte gjort sen feb 06. :em:
då är ju inte förklaringen renoveringen för har den tagit över 1,5 år är det helt absurt