Visa fullständig version : TV-Tips: Van Damme-kväll
NiXPhoenix
2007-09-08, 16:46
Nu är det tydligen fotboll har jag uppmärksammat men för alla som inte bryr sig om det så tänkte jag tipsa om att sexan visar två filmer med Jean-Claude Van Damme ikväll.
Först 2100, In Hell, filmen som skulle bli hans comeback men tyvärr inte blev vidare populär. Får bra betyg för att vara en film med honom på IMDB, 5,7/10.
http://akas.imdb.com/title/tt0339135/
Sen Black Eagle, 2250, då kanske ni fotbollsfanatiker är klara. *whistle*
Har faktiskt inte sett nån av filmerna tror jag, så det blir en spännande filmkväll.
http://akas.imdb.com/title/tt0094750/ Den senare får mer mediokra 2,8/10 på IMDB men det ska man nog inte ta så allvarligt på. :thumbup:
Kul att du uppmärksammade två riktiga skräpfilmer :thumbup:
Tricklev
2007-09-08, 16:50
Reklamen är så jävla bra så jag är bänkad.
black eagle olidlig, den andra "rätt ok" (för o va van damme:D )
Ett bättre tvtips är ju UFC 75 på tv4 sport 21 00 :)
Richard85
2007-09-08, 16:55
Van Damme är given o filmerna e bättre än man tror
rememberence
2007-09-08, 16:55
Ett annat tv-tips är "Bourne Ultimatum" i R5-kvalitet på min tv. :)
NiXPhoenix
2007-09-08, 17:11
Kul att du uppmärksammade två riktiga skräpfilmer :thumbup:
Äh.
Tycker The Order är asbra, den när han är i Jerusalem och avslöjar en mystisk religiös orden som har onda planer. Blev helt paff när den bara fått 4,1/10 av användarna på IMDB, men jag insåg ganska snabbt att hans filmer i allmänhet inte är vidare uppskattade. Själv hade jag aldrig kunnat ana hur någon inte kan tycka om hans filmer. :confused:
Legionnaire är också bra, utspelas på 20-talet, han råkar stöta sig med fel person och joinar Främlingslegionen. Den här gått på tv många gånger men The Order har jag faktiskt bara sett nerladdat.
van damme filmer har väl rätt högt underhållningsvärde även om man inte direkt får någon djupare intellektuell stimulering;)
NiXPhoenix
2007-09-08, 17:21
Ligger nog en del i det. :)
Reklamen är så jävla bra så jag är bänkad.
Sexans filmreklamer är så sjukt roliga! Synd att jag itne tittar på tv alls nästan, så jag har missat många. :(
Finns det inget ställe som har spelat in alla reklamerna så att man kan ladda ner dem?
Muskler ftw. Allt som behövs sägas.
jontahontas
2007-09-08, 18:03
Black Eagle är heligt bra. Den har haft djup inverkan på mig under avgörande år i min uppväxt. Tyvärr går filmerna samtidigt som UFC 75. :(
Sexans filmreklamer är så sjukt roliga! Synd att jag itne tittar på tv alls nästan, så jag har missat många. :(
Finns det inget ställe som har spelat in alla reklamerna så att man kan ladda ner dem?
Att man kan tycka så olika. Jag får lust att döda när 6an fjantar till en reklam till en bra film.*mini*
Den första för Stargate Atlantis är Instant Classic.
"Hjälten med glimten i ögat som e schnell va barn. Och Hjältinnan som både är doktor o fotomodell."
Allt på klingande norrländska, den är sjukt rolig.
zeusden1
2007-09-08, 19:28
Håller van Damme samma klass som Steven Segal filmerna? :D
jontahontas
2007-09-08, 19:57
Nej. Steven är orubbad
Nitrometan
2007-09-08, 19:57
Ett bättre tvtips är ju UFC 75 på tv4 sport 21 00 :)
:thumbup:
Van Damme är dålig, steven segal är sämre.
Van Damme är dålig, steven segal är sämre.
Dolph är bäst. :thumbup:
Dolph är bäst. :thumbup:
Dolph personifierar allt det dåliga med 80-talet.
NiXPhoenix
2007-09-09, 00:38
Vad tyckte ni som såg filmerna då?
In Hell var klart bra och lite gripande, men miljön kanske inte var så rolig...
I Black Eagle var hans roll inte speciellt märkvärdig, mest fighting men asiaten var cool. Gillade filmen, kändes som en bra spionfilm med klassiska Amerika mot Sovjet-temat.
NiXPhoenix
2007-09-09, 00:39
Håller van Damme samma klass som Steven Segal filmerna? :D
Varierar ju så klart mellan filmerna men samma klass och mer därtill skulle jag säga!
Dolph personifierar allt det dåliga med 80-talet.
Är du tokig? Har du sett den där filmen med massa biljakter, han kör Ferrari F40, ett antal F40s demoleras i slutstriden i garaget osv. Fantastiskt grymma biljakter i en bra film. Eller den där virusframtidsfilmen från början av 2000, där de springer omkring i tuffa läderuniformer på Nordpolen.
Jag tror bara du är avundsjuk när du skriver så där, dels för att du inte fick uppleva 80-talet fullt ut och dels för att du inte är lika snygg som Dolph. Men vem är egentligen det? ;) Inte jag i alla fall.
Tricklev
2007-09-09, 01:08
Dolph är den sämsta av dom alla, Både Damme och Steven skiner i jämnförelse.
Rellos_87
2007-09-09, 15:44
Vad tyckte ni som såg filmerna då?
In Hell var klart bra och lite gripande, men miljön kanske inte var så rolig...
I Black Eagle var hans roll inte speciellt märkvärdig, mest fighting men asiaten var cool. Gillade filmen, kändes som en bra spionfilm med klassiska Amerika mot Sovjet-temat.
Scenen i Black Eagle när Klådan sitter i perfekt split mellan två tunnor och kastar kniv iklädd endast ett par speedos.:thumbup:
Jag har den på VHS dessutom.:cool:
olle lindblad
2007-09-09, 15:49
Vad blir nästa tema? Steven Seagals bästa repliker?
Motorbreath
2007-09-09, 16:39
Är du tokig? Har du sett den där filmen med massa biljakter, han kör Ferrari F40, ett antal F40s demoleras i slutstriden i garaget osv. Fantastiskt grymma biljakter i en bra film.
På tal Joshua Tree. Det bästa är ju när han blir jagad av slusken i den svarta Countachen och man ser skuggan på marken av helikoptern de filmar ifrån.
B-filmer is the shit.
Den första för Stargate Atlantis är Instant Classic.
"Hjälten med glimten i ögat som e schnell va barn. Och Hjältinnan som både är doktor o fotomodell."
Allt på klingande norrländska, den är sjukt rolig.
Och den har jag också missat. :(
Var kan man hitta dessa? Jag skulle vara mycket mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig. :)
Zakath - Med mina black belt-kunskaper i YouTube lyckades jag hitta några filmtrailers från tv6. Ska se om jag hittar lite fler
Double Impact
1EPuL-pKdjo
Black Eagle + In Hell
sghAjuHiQP8
Iskallt Mord
sgNiIvbHnHU
X-men
omiOIw5YsXU&mode=related&search=
Jag älskar dig Frantic! *cupid* *kissass*
Hade sett båda filmerna (trots att jag redan har dom) om inte UFC var på.
NiXPhoenix
2007-09-15, 18:31
Bump!
Ikväll igen tydligen, har själv inte riktigt lika höga förväntningar på filmerna den här gången dock.
Det är Replicant från 2001
http://akas.imdb.com/title/tt0238552/
och sen Lionheart 2255 http://akas.imdb.com/title/tt0100029/
Tror bara jag orkar se den senare, har fan lite annat som jag skulle vilja göra. Det blir för mycket av det goda på såna här temakvällar!
Tror bara jag orkar se den senare,
Too bad... Replicant e den enda sevärda som nämnts tror jag (läste tråden väldigt slarvigt) - vettig (=spännande) intrig, roligt skådespeleri (och många bra repliker) av Van Damme, rätt välgjord, och det e väl den enda Damme-filmen där man ser honom göra klassisk gymnastik (heter det det?).
NiXPhoenix
2007-09-15, 21:02
Too bad... Replicant e den enda sevärda som nämnts tror jag (läste tråden väldigt slarvigt) - vettig (=spännande) intrig, roligt skådespeleri (och många bra repliker) av Van Damme, rätt välgjord, och det e väl den enda Damme-filmen där man ser honom göra klassisk gymnastik (heter det det?).
Jag tänkte först att jag inte sett den när jag läste beskrivningen på tv.nu men efter att ha kollat på imdb så jo visst har jag sett den, men bara en gång. Kommer inte ihåg mycket alls, tror jag tyckte den var lite läskig, otrevliga miljöer bland annat. :em:
Han har ju ytterligare minst en film där han har en dubbelroll, den där han spelar två tvillingbröder, ena dör och den andra återvänder då för att hämnas honom typ. Sen den där andra senare ikväll, vete fan om jag sett den heller. :D Men där flyr han från Legionen, i Legionnaire tar han värvning där. Ytterligare två filmer med liknande tema.
Tyckte båda som gick förra veckan var riktigt bra faktiskt, även om just hans roll i spionfilmen inte var så speciell.
Nej, ska ut och gå nu så jag hinner hem till Lionheart.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.