handdator

Visa fullständig version : EM-kval: Sverige - Danmark

egge
2007-09-08, 14:43
Läste nyss på aftonbladet att Lagerbäck bänkar Shaaban och Källström och kör med Isaksson (när spelade han match senast) och Svensson. Vadfan håller han på med, Shaaban har klarat de senaste landskamperna utmärkt, fattar inte alls hur han kan motivera det valet.

Vad tycker ni?

Hur tror ni det går ikväll?

Tänkte att vi kan ta alla diskussioner om matchen i denna tråden så spåna på!

Solros
2007-09-08, 14:48
fattar inte alls hur han kan motivera det valet.

Han har sett träningarna.
Kom ihåg att Petter Hansson aldrig tagit en frispark, ändå hade Lagerbäck beordat att han skulle ta den mot Danmark. Han satte den klockrent. Lagerbäck hade sett vad han kunde göra på träningarna.

Jag tror matchen slutar 3-1 till Sverige.

olle lindblad
2007-09-08, 14:48
Nu har jag inte hängt med riktigt när det gäller Isaksson. Är hans finger ok?

petah
2007-09-08, 14:49
Samma anledning som varför han prioriterar Svensson framför Källström, bara han själv vet.

1-1 eller 1-2 till Danmark.

olle lindblad
2007-09-08, 14:50

Kom ihåg att Petter Hansson aldrig tagit en frispark, ändå hade Lagerbäck beordat att han skulle ta den mot Danmark. Han satte den klockrent. Lagerbäck hade sett vad han kunde göra på träningarna.

Fast frisparken var ju en del tur också. Målvakten blev ställd för att den tog på en dansk back.

petah
2007-09-08, 14:51

Herregud att frisparken gick i mål var ju rena miraklet, stenhårt mitt in i muren var det väll?

Solros
2007-09-08, 14:52
Herregud att frisparken gick i mål var ju rena miraklet, stenhårt mitt in i muren var det väll?

Nej

petah
2007-09-08, 14:54
Nej

nehepp. Bra mycket flyt var det då vad jag minns men visst, hårt var det.

PowPow
2007-09-08, 14:55
VIlken jäkla kanal går matchen på?

Solros
2007-09-08, 14:56
nehepp. Bra mycket flyt var det då vad jag minns men visst, hårt var det.

Nu var ju poängen att Lagerbäck ser saker på träningarna som vi andra inte ser, och det är så han motiverar sina val. Inte för att han som du säger, är dum i huvudet.

Edit: Oj, du hade visst hunnit editera bort att du tycker han är dum i huvudet.

petah
2007-09-08, 15:01
Nu var ju poängen att Lagerbäck ser saker på träningarna som vi andra inte ser, och det är så han motiverar sina val. Inte för att han som du säger, är dum i huvudet.

Det jag hakade upp mig på var att du sa att Petter Hansson drog en klockren frispark.

Att han ser mer än oss andra på träningarna och att det är det han baserar besluten på är ganska självklart. Dock kommer jag alltid tycka att Källström borde få mer speltid men det är jag det.

Hockeyplayer
2007-09-08, 15:17
VIlken jäkla kanal går matchen på?

Tv3 kl 20.30

PowPow
2007-09-08, 15:25
Tv3 kl 20.30

haha, jag satt och letade i typ 10 minuter på tv.nu, men hittade inte.

tack :)

Krille 87
2007-09-08, 15:32
Tv3 kl 20.30

No no, sändiningen börjar 19:30, matchen börjar 20:00?

tp_88
2007-09-08, 15:34
Läste nyss på aftonbladet att Lagerbäck bänkar Shaaban och Källström och kör med Isaksson (när spelade han match senast) och Svensson. Vadfan håller han på med, Shaaban har klarat de senaste landskamperna utmärkt, fattar inte alls hur han kan motivera det valet.
Jag tycker Källström ofta spelar skit i landslaget (iofs har inte Anders varit direkt bra senaste åren heller), speciellt i lite viktigare matcher. Så jag är glad iaf. Nog för att jag gillar Shaaban, men Isak bör stå. It's all good!

daja
2007-09-08, 15:49
Jag tycker Källström ofta spelar skit i landslaget (iofs har inte Anders varit direkt bra senaste åren heller), speciellt i lite viktigare matcher. Så jag är glad iaf. Nog för att jag gillar Shaaban, men Isak bör stå. It's all good!

Han kommer inte upp i samma nivå som han ligger på i klubblagen, men inte fan spelar han skit iaf. Och Anders Svensson har ju inte gjort många bra matcher i landslaget sedan VM 2002. Kim är bättre i man mot man, har tyngre skott och bättre hörnor/friskparkar så om de ligger ungefär på samma spelnivå borde ju det avgöra till Kims fördel.
Shaaban borde också vara given i mål nu när Isaksson inte spelat en tävlingsmatch på mycket länge. Bäddar för en hel del mål om både Sverige och Danmark ställer upp med två väldigt matchotränade målvakter, dessutom har ju dessa nordiska möten på senare tid bjudit på en hel del mål.

Ska kanske tillägga att laget annars ser bra ut, nyckeln till seger ligger i om man lyckas få ordning på sammarbetet mellan Hansson och Mellberg och om ytterbackarna orkar med. Tippar på 1-1 eller 2-2 efter sen kvittering av Sverige.

Hockeyplayer
2007-09-08, 15:54
No no, sändiningen börjar 19:30, matchen börjar 20:00?

Hm, står på www.tvmatchen.se att den börjar 20.30 iaf.
http://www.tvmatchen.se/

Krille 87
2007-09-08, 15:58
Hm, står på www.tvmatchen.se att den börjar 20.30 iaf.
http://www.tvmatchen.se/

Hmm, i gp stod det 20:00, 60 min försnack med Nordahl å Åkesson då? Mjällby? ysch

nr16
2007-09-08, 16:12
3-1 till sverige. Kim överarbetar som fan i landslaget MEN han var väldigt bra mot USA och gjorde ett nice mål.

Vad gäller Isak eller Shaaban är de den enkla anledningen att Isak är en Trelleborgare ;)

För er som inte har 3an men vill kolla ändå så ska ni få lite hjälp här (=

Svenska komentatorer:

http://myp2p.eu/Programs/Sopcast.htm klicka på mirror 2, ladda ner och intallera den som vanligt. Klicka er sen in här:
http://myp2p.eu/Matches/Match4.htm och tryck på "paly" under SopCast

Danska komentatorer (ladda ner denna för säkerhets skull om den andra inte skulle funka)

http://myp2p.eu/Programs/TVU.htm ladda ner official download ladda ner och installera som vanligt. Klicka er sen in på http://myp2p.eu/Matches/Match4.htm

Lägg till en timme på vad det står när matcherna börjar så får ni det rätta klockslaget.

Och glömm inte. Heja Sverige

redbrigade
2007-09-08, 16:33
förstår inte hur han kan peta Shaaban för en match otränad Isaksson ,,och att tjockis Anders får spela istället för Kim är ett mysterium

FillilutteN
2007-09-08, 17:33
Min gissning är
3-2 till Sverige! Zlatan ett mål och Elmander ett mål.

och som de flesta anser - Hur fan kan man sätta in Anders Svensson instället för Kim? Lite av ett skämt...

/ filli

Angel
2007-09-08, 17:36
Vafan visar dom det på 3an för? Ska jag behöva åka in till göteborg? Ska ja behöva våldsgästa grannen..? Fucker fuck

Hermit
2007-09-08, 17:42
Öl på kylning check
Saltade jordnötter check
Nachos med smältost och salsa check
Fotboll check!

*cupid* *cupid* *cupid*

Angel
2007-09-08, 17:57
Vafalls. Bjud hem mig, bjud hem mig

strongwoman
2007-09-08, 18:10
2-1 til Danmark!

Hanne

Greg
2007-09-08, 20:23
Zlatan är så dålig.

Han bara står och stirrar och slänger runt med armarna. UT MED HONOM! VI VILL HA ALLBÄCK!!!11111

Eller hur var det nu?

n1tro
2007-09-08, 20:26
Zlatan är så dålig.

Han bara står och stirrar och slänger runt med armarna. UT MED HONOM! VI VILL HA ALLBÄCK!!!11111

Eller hur var det nu?

ibrahimovic har annars varit matchens kille so far

Sparrisen
2007-09-08, 20:32
Lite mer flyt med avsluten så ska det nog gå vägen... :)

Angel
2007-09-08, 20:52
Hur GÅr Det?

Sparrisen
2007-09-08, 21:22
Hur GÅr Det?

Det GICK 0-0 :(

tp_88
2007-09-08, 21:24
ibrahimovic har annars varit matchens kille so far
Men asså pls. Danska målvakten var matchens lirare imho. Nu är det 695 dagar sedan Zlatan gjorde mål i landslaget, folk får fortsätta gulli-gulla bäst fan dom vill men han levererar inte.

Jackie Dee
2007-09-08, 21:28
Mycket gull runt zlatan kanske och nog är det befogat. Han e helt enkelt grym. Kan dock inte säga att domarna va lika bra.

Nitrometan
2007-09-08, 21:34
Så 22 proffs som får betalt för att springa runt och spela boll i 90 minuter lyckas inte göra ett enda mål?

Pa-te-tiskt.

:cool:

Pretender
2007-09-08, 21:36
Fint att en retarderad domare valdes, verkligen toppen. :thumbup: :thumbup:

LadyG
2007-09-08, 21:38
Varför blev det inte gult kort och frispark när han dansken slog bollen med handen?

Är det bara jag som tycker det var konstigt?

tp_88
2007-09-08, 21:40
Varför blev det inte gult kort och frispark när han dansken slog bollen med handen?

Ja. Det var väl ingen annan som reagerade varken på plan eller i kommentatorsbåset iaf? :confused:

Frantic
2007-09-08, 21:41

Domaren stod i en sån vinkel att Zlatan var mellan honom och dansken och därför såg han det inte. Linjedomaren var på toa.

melancoolio
2007-09-08, 21:43
Jag såg på porrfilm istället för fotboll.

LadyG
2007-09-08, 21:46
Ja. Det var väl ingen annan som reagerade varken på plan eller i kommentatorsbåset iaf? :confused:

Kommentatorer litar jag inte på - de är ju partiska :D

LadyG
2007-09-08, 21:47
Domaren stod i en sån vinkel att Zlatan var mellan honom och dansken och därför såg han det inte. Linjedomaren var på toa.

Jag tror linjedomaren kollade på pårr :naughty:

Frantic
2007-09-08, 21:48

Elmander ska det ju vara.

För övrigt så var det en underhållande match. Synd bara att det inte blev några mål men det gör ju iofs inte så mycket eftersom det här handlar om att ta sig till EM och nu är "vi" ett steg närmare

Nitrometan
2007-09-08, 22:02
Jag tror linjedomaren kollade på pårr :naughty:

Jag såg på porrfilm istället för fotboll.

Melancoolio är linjedomare?

egge
2007-09-08, 22:16
Men asså pls. Danska målvakten var matchens lirare imho. Nu är det 695 dagar sedan Zlatan gjorde mål i landslaget, folk får fortsätta gulli-gulla bäst fan dom vill men han levererar inte.

Men orka räkna dagar när det gäller landskamper, de spelas ju inte stup i kvarten direkt. Skvallerjournalisttakter!!

Riktigt kul match!! Hatten av till båda lagen som verkligen bjuder upp till dans.

tp_88
2007-09-08, 22:39
Men orka räkna dagar när det gäller landskamper, de spelas ju inte stup i kvarten direkt. Skvallerjournalisttakter!!
Varifrån tror du jag fick siffran? :D (Aftonhoran)

Det är en jävla massa matcher nu iaf, även om han varit avstängd/grinat som en 3-åring ett tag så har han spelat en hel del på snart 2år.

Cilia
2007-09-08, 22:44

Kommentatorer litar jag inte på - de är ju partiska :D
så du tänkte jag vänder mig till kolo för att få det korrekta svaret?

LadyG
2007-09-08, 23:00
så du tänkte jag vänder mig till kolo för att få det korrekta svaret?

Absolut, här är ju ingen partisk eller hur :)

nr16
2007-09-08, 23:06
Fan Zlatan måste fan börja göra mål i landslaget snart. Elmander-Allbäck tillsammans blir det 3 mål på danmark och Elmander-Slatan blir det inte ett enda. Fan borde sverige inte kunna prova byta spelsystem så alla 3 kan va på planen samtidigt. 4-2-3-1 så som Roma där Allbäck är ensam anfallare så har han 3 precis bakom sig, Elmander o Ljungberg/Chippen/kennedy på kanterna och Zlatan i mitteln sen Kim och Tobbe som innermittfältare där båda kan gå framåt så länge en stannar hemma. sen så ska alex spela vänsterback...

fan jag borde bli tränare ;)

tano
2007-09-08, 23:34
Zlatan spelade som en gud idag, så kul att se...
bara njuta så länge detta varar i svensk fotboll...

Övriga laget spelade också bra. Roligt att se ett lite mer kreativt svenskt landslag.

Negativa var de många långbollarna från svensk sida, och dommarinsatsen.

redbrigade
2007-09-08, 23:43
Fan Zlatan måste fan börja göra mål i landslaget snart. Elmander-Allbäck tillsammans blir det 3 mål på danmark och Elmander-Slatan blir det inte ett enda. Fan borde sverige inte kunna prova byta spelsystem så alla 3 kan va på planen samtidigt. 4-2-3-1 så som Roma där Allbäck är ensam anfallare så har han 3 precis bakom sig, Elmander o Ljungberg/Chippen/kennedy på kanterna och Zlatan i mitteln sen Kim och Tobbe som innermittfältare där båda kan gå framåt så länge en stannar hemma. sen så ska alex spela vänsterback...

fan jag borde bli tränare ;)

lite för mycket FM kanske ?

oath5
2007-09-08, 23:53

:D

n1tro
2007-09-09, 00:03

den danska målvakten jobbade egentligen inte mkt alls för räddningarna ;). han råka stå bra helt enkelt. förutom 1 skott, kennedys där. det var en svettig räddning. annars var ibrahimovic bättre tyckte jag idag..

Cilia
2007-09-09, 09:37
Zlatan spelade som en gud idag, så kul att se...
bara njuta så länge detta varar i svensk fotboll...

Övriga laget spelade också bra. Roligt att se ett lite mer kreativt svenskt landslag.
japp, Zlatan var bra. Riktigt roligt. Jag har inte varit så impad av hans insats i landslaget jämt men igår var han riktigt bra och dessutom en lagspelare.

Överlag tycker jag det var en rolig match, synd att det inte blev mål.
Det hade gjot det till e kanonmatch

nr16
2007-09-09, 15:13

Haha, jo har nog blivit ett par timmar för mycket ;) Du känner igen dig? :P