Visa fullständig version : Davids träningsjournal
David-Tajik
2007-09-06, 17:14
först och främst lite info om mig
namn: David Tajik
ålder: 16(91:a)
vikt: ca 72(odeffad)
längd:172 ca
Styrkelyftare.. gått en tävling och då såg de ut såhär. 152.5-85-160 inte helt nöjd men dm så smäller det !
TORSDAG;
Bänkpress 20KG x 20 50KG x10 sen maxade jag utan stopp men ändå inget häcklyft eller studs på bröstet.. det blev först90 kg sen PERS 92.5= 20 kg mer än kropps vikten.. enligt mig ganska bra för en nybörjare:emo-thumb det gick så pass tungt så jag provade inte 95.. sparar de till en annan dag :) sen började jag träna
77.5 3 x 5
sen gick jag över till FU bänk och körde;
75 x 5 75 x 5 75 x 4
sen körde jag smalbänk gick in lätt på 50 kg x 8 60 kg x 7 65 x 5
pushdowns; 75 x 10 85 x 6 sen 95 x 5 = max i ställningen dock tror jag inte de var 95 kilo :innocent:
om passet: nöjd med maxningen men så trött efter den att jag knappt orka träna.. brukar köra med mer i bänk när jag tränar men inte pushdowns :D
Koffeman
2007-09-06, 17:22
Välkommen till Kolozzeum :) Stark gosse! Kör hårt å lycka till!
David-Tajik
2007-09-06, 17:37
tackar, de ska jag :D
Kul att du startar en journal David! Ska kika in då och då och kollar att du sköter dig!
Du har en jättefin teknik för att ha hållit på så kort tid med SL. Du är fortfarande mycket ung och skall satsa mycket det närmaste året på att förbättra din teknik i de tre grenarna. Det viktiga för dig nu är inte att börja toklasta och persa var och vartannat pass för då riskerar du att försämra tekniken. Men när man är ung så vill man så jävla mycket (ibland FÖR mycket).
Har du tålamod och ger dig själv chansen att förbättra tekniken kan du bli riktigt bra! Kör mycket komplement vintern som kommer det är bara bra om du stärker hela kroppen i unga år.
Jag gjorde det misstaget som ung att bara lasta på och det gjorde att jag fick dra med stora tekniska brister i många år, dessutom riskerar man bara att skada sig om man inte kan utföra lyften så korrekt som möjligt.
Det är viktigare för dig att på träningarna försöka persa de lite högre repsantalen, ex försöka persa din maxfemma, maxfyra o.s.v. än att persa din maxsingel på träningarna.
Och se nu till att du ALLTID har pass när du kör tungt i böj och bänk!
Du kommer att tjäna på att ge dig tid, du blir inte en bättre styrkelyftare genom att skynda dig fram för fort. Men det ser bra ut för dig David!:)
David-Tajik
2007-09-07, 18:07
Marklyft 50 x 10 100 x 8 130 3(set) x 5
Kronlyft 100 x 10 120 x 8 140 x 6 160 x 1:furious:
när jag kör kronlyft så kör jag med raka ben bara med ryggen, rätt eller fel ? :S
stående-rodd 50 x 10 70 3 x 5
Lats drag 60 x 10 80 x 7 85 2x5
V-grepp 75 2x8
växlande hantel-curl 12 x 20 20 x 2x18 20 x 10:cryout:
sittande hammer curl(ca 50 grader) 13.5 x 16 12 2x18
om detta pass; *cry* men jag har ju inte kört raw mark på så länge så ...
David-Tajik
2007-09-10, 17:51
Knäböj 20 x 10 50 x 8 80 x 5 110 2x4, 1x3 *gah!*
sittande bencurl 55 3x8
Stela marklyft (med viktskiva under fötterna) 50 x 10 100 x 8 110 x 8 120 x 7
tåhävningar 100 x 20 115 x 20 130 2x20
bänkpress 50 2x8 77.5 2x5 80 2x3
om passet: jag håller på med en ny teknik i knäböj, därför så låga vikter.. Bänken har jag lär mig att man inet ska köra mer än 3 reps.. en gammal styrkelyftare var på gymemt och han sa det så nu och framåt ska jag bara köra 3 reps i böj bänk å mark
David-Tajik
2007-09-11, 16:33
Stående militärpress 20 x 10 50 x 5 55 3x5
Sittande mp 55 x 5 60 x 3 (nu allt gick åt *mini* ) 60 x 2 pga skratt atack, sen efter dehära så kunde jag inet köra nåmer för jag bara skrattade....
hantellyft åt sidan 13 3x7
sen hann jag inte köra mer pga att jag hade en buss att passa.. och tro det eller ej detta tog 1 timme ;S
om passet; SÄMST :( inget mer att säga...*slap*
Koffeman
2007-09-11, 18:44
Detdär med 3 reps i mark böj bänk går väl till en viss del men du måste variera nu som då för att stärka kroppen och ämnesomsättningen! får inte bli för enformigt!
Knäböj 20 x 10 50 x 8 80 x 5 110 2x4, 1x3 *gah!*
sittande bencurl 55 3x8
Stela marklyft (med viktskiva under fötterna) 50 x 10 100 x 8 110 x 8 120 x 7
tåhävningar 100 x 20 115 x 20 130 2x20
bänkpress 50 2x8 77.5 2x5 80 2x3
om passet: jag håller på med en ny teknik i knäböj, därför så låga vikter.. Bänken har jag lär mig att man inet ska köra mer än 3 reps.. en gammal styrkelyftare var på gymemt och han sa det så nu och framåt ska jag bara köra 3 reps i böj bänk å mark
Det var det värsta jag har hört:banned
Speciellt ungdomar som inlett karriären behöver betydligt mer mängdträning i unga år för att stärka hela kroppen. Inför tävlingar kan man gå ned på treor, sen sedemera ned till tvåor och singlar men jag tycker att du skall köra mycket komplementövningar och perioder med högrepetitioner annars kommer du aldrig att få den gedigna grunden som är så viktig inför framtiden när du skall bli riktigt stark.
Det som är jobbigt i unga år är att man får så in i helsicke med olika råd så man blir helt villrådig till slut, men jag är övertygad om att du tjänar mer på att bli ordetligt grundtränad innan du blir alltför ensidig i träningen.
David-Tajik
2007-09-12, 17:03
Bänkpress 20 x 10 50 x 8 77,5 3x5 sen sista settet (4:e) orka jag bara 4 just med lite hjälp..
FU Bänk med smalare grepp än normalt för omväxlings skull 75 3x3
smalbänk FU 50 x 8 60 2x6
Smalbänk 65 2x5
Dips(bra övning?) 3x6
pushdowns 75 x 8 95 2x5
OMPASSET; Inte så vidare bra pass men hade lite huvudvärk och var inte så taggat till att träna heller, men nästa onsdag står det nog inte samma vikter !
AntonLindberg
2007-09-12, 17:39
Du verkar stark kör på ;)
Stark pajk, vars blir det DM då ?:)
David-Tajik
2007-09-12, 20:08
Kiruna går dm den 27:e oktober !
Norrland tar över kolozzeum :hbang:
David-Tajik
2007-09-13, 15:15
Marklyft 50 x 10 90 x 8 120 x 7 140 x 5 = max jag tatt med dräkt (sumo) och dehär var smalmark.. kör egentligen sumo.. 145 x 5
= PERS med 15 kg på maxfemman på smalmark. sen skulle jag köra ett till set men var så slut så gjorde bara en singel.
Lätt smalmark med viktskiva 120 3x6
Latsdrag 60 x 10 85 3x5
Chins 6 st sen var jag så slut så orka inge mer idag
Om passet; Marken gick väl bra bara de att jag inte orkade 145 nåmer efter de settet.. nästa pass ska jag köra 3 set !(sumo då) men sånt som händer, btw så glömde jag köra biceps för jag var så slut så jag drog *slap*
Bra pass David! Mycket bra t.o.m.:thumbup: du kommer säkert själv att märka att det kommer att ge resultat!:)
David-Tajik
2007-09-13, 15:45
joo, känner redan vilken träningsvärk jag kommer ha. ha ha ha ;D ska se hur tungt de känns när jag kör sumo, kanske ska gå tillbaks till smalmark ändå.. men jag kommer upp till kiruna om 3 veckor nått sånt !
David-Tajik
2007-09-14, 15:28
Pushdowns okänd vikt pga att de inte står x 8 sen 1 ifrån MAX x6 sen MAX 3 x 5
Smalbänk 50 x 7 65 x 5 70 x 5 = pers på 5:an :)
EXPLOSIVA KNÄBÖJ 45 x 4 55 2x4
Frenchpress i lin-maskinen. okänd vikt 4x4 (TUNGA)
Dips bakom ryggen 95% 35 kg i famnen 3x6 LÄTTA pga att jag redan kört triceps denna vecka och inte var så sugen :P
Sammanfattning
tog de rätt lungt idag pga tt jag gjort om mitt schema så jag tränar alla dagar istället för att göra så jävla många övningar varje pass :)
David-Tajik
2007-09-15, 00:38
95 grader menade jag förståss inte 95 % haha !
Du har en härlig inställning David:thumbup: Och för att bli bra måste man tycka om att träna! När man är lite yngre som du har man snabbare återhämtning och då kan man träna lite mer.
Men nu ska jag vara lite "gnällig" igen. Träna varje dag tycker jag inte att du ska göra*grr27* . Varför? Jo därför att efter varje träningspass påbörjar kroppen en nedbrytningsprocess (muskelcellerna har skadats) och kroppen behöver vila och näring för att reparera dessa skador som skett inne i kroppen. Det är vilan som gör att du blir starkare.
Detta är oerhört viktigt David! Jag har själv gjort misstaget i unga år med att träna alldeles FÖR mycket! Otaliga gånger blev jag då nedtränad och tappade i styrka istället för att öka i styrka. Man kan säga att viljan var bra men kunskapen för dålig. Hade idag garanterat varit starkare om jag fått lite mer hjälp på traven i unga år (någom som kunde ryta till och säga: NU FAN MINSKAR DU PÅ TRÄNANDET!)
Mitt förslag är att du går ned till 5 träningsdagar i veckan (även om jag tycker att det är en träningsdag för mycket även det).
Hoppas du inte tycker att jag är där och pekar med fingret för mycket, men med din inställning och din redan goda teknik kan du bli mycket duktig om du tränar rätt från början och inte slänger bort massa år i onödan på att träna fel.
David-Tajik
2007-09-15, 12:32
När jag sa "varje dag" menade jag Varje vardag = 5 tränings dagar. förlåt om jag var otydlig... men när jag tränar 4 gånger i veckan måste jag träna så extremt långa pass .. kan skicka mitt tränings schema på mail så får du kolla på det.
När jag sa "varje dag" menade jag Varje vardag = 5 tränings dagar. förlåt om jag var otydlig... men när jag tränar 4 gånger i veckan måste jag träna så extremt långa pass .. kan skicka mitt tränings schema på mail så får du kolla på det.
Tolkade varje dag som alla dagar. Men 5 dagar i rad är inte heller optimalt. Skicka programmet så tar jag en titt vid tillfälle.
AntonLindberg
2007-09-15, 13:14
Om jag får komma med tips , styrkelyftare som du är , träna inte mer än 4 gånger i veckan , jag har kört 5 dagars schema och de har absolut inte gett något mer än att träna 3-4 gånger . alla kompliment behöver du inte lägga ned så mycket tid till huvudsaken är att du tränar SL-grenarna på ett bra sätt, iofs så är du ju rätt ny i styrketräning så kompliment behövs ju också.
David-Tajik
2007-09-16, 16:42
Idag var man på gymmet och körde lite kondis på löpbandet osv sen körde jag lite mage ;D
David-Tajik
2007-09-17, 17:47
Bänkpress 20x? 50 x 8 80 2x5 82.5 x 3
Knäböj(strikta o lätta med ny teknik) 50 x 5 80 x 5 115 x 2 (3:e fick jag obalans och ramlade*gah!* ) sen 115 igen, ny striktare och inte så jätte fort i djup 3x3 = 4 set
Sittande-Bencurl 50 x 6 57.5 x 5 55 x 5
OM passet: Ett ganska lätt pass om man kollar på övningarna men ändå inte så lätt vikt-mässigt.. bara böjen som jag körde lätt på
AntonLindberg
2007-09-17, 17:59
va har du gjort som mest med bara bälte i böjen :) ?
David-Tajik
2007-09-17, 20:17
Aldrig maxat, men 115 kan jag säkert göra en 7:a på ..
David-Tajik
2007-09-18, 09:54
LOOL :P jag har skrivit fel, jag har alltid tänkt att 3 15 blir 115:P men de är ju bara 110 jag tränat med. inte konstigt att de var så lätt:D
David-Tajik
2007-09-18, 16:54
Stående Militärpress 20 x 15 50 x 5 55 x 5 57 x 5
Militär press 57 3x5
hantel lyft åt sidan 5kg x 20 12 3x5
Främre axlar med viktskiva 25kg 3x5
Stående rodd 50 x 5 70 2x6
sen drog jag upp till andra gymmet i samma byggnad :) där körde jag....
Maskin-Crunches 70 x 12 90 x 12 100 x 12
Frammåtlutande hantellyft 12.5 x 5 15 2x6
David-Tajik
2007-09-19, 18:17
Bänkpress 20 x ? 50 x 5 802x4 82.5 x 4
FU-Bänk BRETT-grepp 70x4 75 2x4
Smalbänk-STRIKTA 50 x 5 60 x 5 65 x 5
Pushdowns 70x7 90 3x7
Frenchpress-strikta 20 kg 3x15
Om passet
Gick inte så bra idag, ont i skallen:hbang:
Bänkpress 20 x ? 50 x 5 802x4 82.5 x 4
FU-Bänk BRETT-grepp 70x4 75 2x4
Smalbänk-STRIKTA 50 x 5 60 x 5 65 x 5
Pushdowns 70x7 90 3x7
Frenchpress-strikta 20 kg 3x15
Om passet
Gick inte så bra idag, ont i skallen:hbang:
David, bänkpress dagen efter militärpress och andra axelövningar låter inte som en bra kombination.*slap*
stahlberg
2007-09-19, 19:26
Det är väl tvärtom BRA när äldre, mer erfarna lyftare ger råd till yngre förmågor. Då undviker de senare många misstag, och framstegen kommer snabbare. Problemet kan just bli att det finns många sätt att göra "rätt" på, och man kan bli förvirrad av att höra många olika åsikter.
Jag vet inte alls hur ni ordnat det med "tränare" uppe i norra Sverige. Men det kan (i synnerhet om du inte har någon "tränare") löna sig att följa Dogge21:s råd. Ingen kan kunna allt i början. Genom att lära sig av andra kan man spara in flera år i den egna utvecklingen.
Angående träningsvolym, -frekvens och -intensitet kan man ha många åsikter. Men det lönar sig ofta att följa sina egna (eller någon annans) riktlnjer. HELT SÄKERT är däremot att man absolut inte ska träna (axel)press - främre axlar - dag 1 och bänkpress dag 2. T.ex sådana misstag kan undvikas.
David-Tajik
2007-09-19, 20:17
Dogge21 är min tränare :D men stahlberg du får också gärna komma med tips om du vill :D Läs gärna denna jurnal 1 gång i veckan i alla fall och kom med tips.. alla tips är guld värda !
David-Tajik
2007-09-20, 16:14
Sumo-Marklyft 50 x 5 100 x 5 130 x 5 140 2x5 145 x 5
Lats-drag 50 x 5 80 x 5 90 2x5 första settet fick jag bara ner stången till pannan så man kan säga 4½ :D
Stående-rodd 50x5 70 3x5
hypersträck utan vikt 20 st
OMPASSET
Sådär.. lyfte 1:a reppet med ryggen i mark i de sista settet :S brukar bli så på "tunga" vikter för mig :S men var är det ett ganska bra pass..
stahlberg
2007-09-20, 18:44
Jag brukar alltid läsa SL-journaler. De gamla etablerade lyftarnas journaler läser jag mer sällan, för att få en inblick i deras framsteg på längre sikt. De yngre lyftarnas journaler läser jag lite oftare, av samma orsak.
Däremot vet jag inte om detdär med tips från mig är en god idé. Det beror på hurdant tränare/adept-förhållande du och Dogge21 har. Har ni en liknande relation som jag har med mina adpeter så är det MYCKET VIKTIGT att du tror på vad du gör och att du tror på Dogge21, litar på honom. Det finns som sagt många sätt att göra "rätt" på. Det klokaste man kan göra är att följa ETT SÄTT och lita på det.
Om Dogge21 har sagt en sak om träning till dig och jag säger en annan sak, så kan vi båda ha rätt. Men det kan göra dig förvirrad om vi säger olika. Eftersom han är din tränare så är det honom du ska tro på.
Jag brukar alltid börja med att försöka övertyga mina egna adepter om att de ska tro på mig. När andra ger råd - vilket naturligtvis är omöjligt att förhindra - kan de följa råden ifråga om mindre detaljer (eller ifråga om teknik, om de andra är på plats men inte jag). När det gäller "större" saker (eller det mesta), så ska de följa det jag säger och FRÅGA mig innan de gör på annat sätt. Ifall någon kritisrerar eller ifrågasätter mina program (har hänt), så har jag bett adepterna ge ifrågasättaren mitt telefonnummer, så ska JAG förklara det de ifrågasätter. (De bör ha gott om tid, för när jag börjar förklara på allvar så kan det bli ganska ingående). Detta har fungerat mycket bra - oväntat bra - med tanke på att mina adepter bor i Sverige och jag bor i Finland (där jag också har en adept, för all del).
Jag tycker det är samma sak med dig. Om Dogge21 är din tränare så kan du lugnt lita på honom. Du behöver inte mina råd. Det är det effektivaste sättet att gå framåt för dig.
Den enda gången du/ni behöver råd av någon är när ni är överens om att det behövs i någon särskild fråga som rör träningen.
Utan att veta hur ni ordnat er relation så är jag mycket hårt på linjen att man ska lyssna på och lita på sin egen tränare, och bara i mycket liten mån lyssna på andra. Därför brukar jag inte komma med tips till lyftare som har tränare.
David-Tajik
2007-09-20, 18:51
okejdå, men du är väl damirs tränare ? om de är du som har skickat nått dokument om hurm an bygger upp explosiva muskler så skulle jag upskatta om du skickade det åt mig VÄLDIGT MYCKET.. snackar en hel del med han på msn och han har berättat att "du?" har skrivit hur man ska träna explosivitet, min E-mail är tjik@g33k.se Tack i förhand
stahlberg
2007-09-20, 19:48
Jag är Damirs tränare. Jag har skrivit ett och annat om det mesta som har med SL-träning att göra. Jag har också skrivit en del om träning av explosiv styrka, explosivitet och "explosiva muskler".
Frågan är vad du menar med dokument? Blandar du möjligen med David Holmbergs (Fetknoppens) kompendium om styrkelyftsträning. Iof tycker jag inte att det särskilt ingående behandlade just träning av explosiv styrka. Men kompendiet är att rekommendera ändå, för det serverar på ett lättfattligt sätt grundläggande teori om styrkelyftsträning.
Vad är det du vill veta om att träna "explosiva muskler"? Är det något Dogge21 kan lära dig? I annat fall kan jag skicka ett mail eller ett pm med de mes grundläggande faktorerna som gäller sådan träning. Jag kan inte skicka något dokument, men jag har allt sådant i huvudet, det är bara att skriva ner det därifrån. (Tyvärr innehåller mitt huvud bara styrkelyft, resten är tomrum, men jag har blivit van)
Men kolla först om Dogge21 kan förklara det "på plats", så är det lättare att fatta (tror jag).
David-Tajik
2007-09-20, 21:58
Det är tyvärr inte så lätt pga att jag träffar han så sällan, jag tävlar bara för dom bor 13 mil ifrån dom :/
Men alttså, lite missuppfattning här...
Jag har sagt att Krister har förklarat det rätt så ingående, ( någong gång, GOD KNOWS WHERE )... MEn som han själv, sa så har han det i huvudet, :)
stahlberg
2007-09-21, 11:26
13 mil är väl inte så farligt. Jag reser 10 mil för att träna och 10 mil tillbaka ganska ofta, ibland flera gånger i veckan. Senast igår åkte jag och tränade i Helsingfors (enkel resa 10 mil), så åkte jag tillbaka, och idag på eftermiddagen åker jag igen (fastän nu blir jag kvar över natten, för all del).
Men om Dogge kan förklara principerna för träning av "explosiva muskler" är det bättre. Om han inte hinner eller vill göra det kan jag pm-a de mest grundläggande principerna.
stahlberg
2007-09-21, 11:29
När jag åker på träning till Sverige så startar jag senast kl 17 på t.ex fredag eftermiddag, och är framme i träningslokalen vid 15-16-tiden följande dag. Då reser ofta Timme, David och Marcus från Oskarshamn till Jönköping. (Och Damir reser från Eksjö till Jönköping flera gånerg i veckan) Så att DÅ OCH DÅ resa 13 mil tycker jag inte är så farligt.
David-Tajik
2007-09-21, 13:22
nej men saken är den att tåg tiderna och tränings tiderna är inte så "matchande" och jag är bara 16 år ... ska först fara till kiruna mellan sista september-10 oktober
David: Jag tror att du kan vara lugn på att de råd du får av mig är riktiga. Därmed inte sagt att jag kan och vet allt om styrketräning för det gör jag inte, gör än idag små korrigeringar i min egen träning. Det svåra är att HÅLLA VID de uppgjorda riktlinjerna! När man är ung så vill man alltför ofta gå "egna vägar" och ibland kan det vara bra men oftast gör man till slut stora generalfel som kan som Stahlberg skriver innebära att flera års träning försummas helt i onödan.
Det är inte så märkvärdiga metoder egentligen som krävs för att bli bra men det viktiga för att bli bra är att du har kontinuitet i träningen (och det verkar du ju ha) sedan är vilan oerhört viktig (mer träning betyder inte automatiskt bättre resultat) man måste träna rätt, smart och periodisera träningen med lätta perioder och tunga perioder. Som ung skall du definitivt kosta på dig lite mer komplement och stärka upp HELA KROPPEN!! Men komplementsträningen kan inte läggas in hur som helst utan det måste finnas en tanke med varje övning, Därför är det ex vis inte alls bra att träna bänkpress dagen efter axlar, trixpes dagen före bänkpress är också helt meningslöst.
Däremot kan man definitivt köra både böj och mark samma dag det är inga problem, men att köra böj dagen efter marklyft är ett annat dumt upplägg.
Tycker att du i det stora hela är på rätt väg och till slut så komemr du själv att förstå innebörden av dessa solklara saker som du nu kanske inte alls tänker på. Det kommer att bli bra David! En sak du måste ha massor av för att bli bra är TÅLAMOD! Stark blir man inte på en natt eller två och det går inte att stressa fram resultat det blir inte slutresultatet bättre av.
Och till sist: VÅGA VILA! Vilan bygger upp!
David-Tajik
2007-09-21, 16:44
halvlätta Triceps idag då ..
Smalbänk 20x10 60 x 6 70 3x5
frenchpress 10 kg på varje sida(curlstång) 3x7
Pushdowns 60x8 80 3x6
"hantel bakom nacken" 9 x 6 15 2x5
Inget att kommentera om passet..
David-Tajik
2007-09-23, 15:48
Jag har bestämt mig för att köpa en ny markdräkt, min är för liten och hjälper knappt något.. vad rekomenderar ni?
David-Tajik
2007-09-23, 18:08
Sumo för kan inte hålla rygegn om jag kör smal :S men orkar lika mycket i båda :D
jag kör med en metal till sumon, den är rätt så bra, ska länka till den om jag hittar den.
har själv en sånhär http://www.extremepower.se/metal-viking-squatter-p-1013.html
Men V-type är väl bäst :)
David-Tajik
2007-09-23, 18:56
tack, orkar inte spara ännu, ska först prova köra med böj dräkten och se hur pass bra de är sen ska jag spara lite :D
vad har du för böjdräckt då?:)
David-Tajik
2007-09-23, 21:12
TITAN Centurion NXG Superplus
NisseEriksson
2007-09-24, 15:09
Trevligt med journal, du ska vi tydligen bli konkurrenter nu *flex*
Försök att filma passen, alltid kul med filmer
Jag ska försöka kolla in här ibland så jag har lite koll
Lycka till med träningen, fast bli inte för stark :D
David-Tajik
2007-09-24, 16:12
Nisse, min kamera är på service tyvärr men jag kan lägga in ett mobil-klipp när jag kör smal-mark för 2 veckor sen de är det enda nya jag har :D.. säger desamma till dig bli inte för stark.. men bänken äru nästan för stark i redan haha :)
David-Tajik
2007-09-24, 16:21
Knäböj 20 x ca 10 50 x 10 105 ett jävla tjorvande.. fick inet stången att ligga rätt :S hade bara den vikten som var lite sådär "halvtung" så jag fixk känna vart jag skulle ha stången.. skriver mer om det i slutet av inlägget
115 x 5 120 x 5 sen andra settet blev de bara 3 för på 4:e råkade en kille dra upp stången på ena sidan (han trodde att jag inte orkade) och då orkade jag inte köra nå mer reps ..
SITTANDE-bencurl 50 x 5 60 3x5
Stela-marklyft 50 x 2 sen orkade jag inge mer för mina ben sa emot och sa att jag var klar med ben idag *slap*
EXPLOSIV-Bänkpress 55 3x5
Bänk med BRETTT-grepp 50x10 80x1 jag provade hålla stången med 2 cm utan för "ringarna" (där det inte är räfflat) och jag funderar på att böjra lyfta så pga att de är mycket kortare lyft väg.. om jag börjar efter DM och tränar så till sm tror jag att jag kommer få ett rätt bra resultat på SM.. vad tror ni om dehära med BRETT-grepp ?
om passet
Ett rätt BRA pass om man kollar på knäböj. aldrig provat 120 raw.. nästa vecka ska jag köra alla setten på 120.. explosiva bänken gick också bra !
AntonLindberg
2007-09-24, 19:29
Starka böj :) !
David-Tajik
2007-09-24, 20:14
vart jag har dragit ett sträck har jag alltid hafft stången.. men alla säger att "styrkelyftare har stången längre ner" + att jag sett det i många filmer. får också frammåt vikt :S
där de står Ben känns de bra balans mässigt men där har jag ett Ben och de gör skit ont så kan inte ha stången där.. vad ska jag göra?
David-Tajik
2007-09-25, 15:44
växlande hantelcurl 9x20 20 x 22 25 2x16-18
Sittande växlande hammercurl(45 graders lutning) 15 3x16
Hantel shrugs 20 x 10 38 3x7
upprät skivstångs rodd 30 x 10 40 x 7 50 x 7
Benlyft med kompis som slår ner benen 15 raka 10 åt båda sidorna x 3
crunches 12 sen med viktskiva 2x12
sen körde jag med en skivstång och små vikter på sidorna och rullade fram.. kommer inet ihåg reps osv men de körde jag i af:hbang:
Om passet
ett "kompletions pass" för marken inget mer att säga :)
David-Tajik
2007-09-25, 15:47
dedär fick jag när jag körde med HUNDRA kg bara .. syns inet så bra men de är för att jag hade stången på ett ben :S gjorde skit ont att lyfta. för som som inte ser så är det ett blåmärke som går över ryggen.
David-Tajik
2007-09-26, 15:26
Dips en kompis vela tävla vem som gjorde mest då gjorde jag 1 mer än han bara för att vinna sen var jag helt slut..
Bänk skulle ta ny maxfemma =82,5 men fick bara 2 reps sen kände jag att de var för tungt så jag sket i de och körde 2x4 på 80*gah!* :cryout:
FU-Bänk 75 3x4
Smalbänk 20 x 10 60 x 7 70 2x4
pushdowns 20 x 20 50 x 6 70 x 6 90 x 6
Om passet
SKIT PASS ! ALLT. glömde strecha också.. som vanligt när jag kör bröst :banned
David-Tajik
2007-09-27, 16:02
Marklyft 50 x 10 100 x 7 130 x 5 150 x 5 150 2x0 rubbade inte ens de *gah!*
Latsdrag 60 x 7 85 x 5
stånde rodd 50 x 10 sen var jag så slut så jag orka inte köra nå mer den dagen
om passet
PERS !! de är jag nöjd över jag tycker att om jag persar 5 kg så vare väl ändå ett OK pass fasst jag bara körde 2 set? tycker ni att jags ka sänka om jag it orkar nå mer efter? en styrkelyfare som var på gymmet för några veckor sen sa att man alltid ska sluta på MAX vikten.. äre rätt eller fel ?
Marklyft 50 x 10 100 x 7 130 x 5 150 x 5 150 2x0 rubbade inte ens de *gah!*
Latsdrag 60 x 7 85 x 5
stånde rodd 50 x 10 sen var jag så slut så jag orka inte köra nå mer den dagen
om passet
PERS !! de är jag nöjd över jag tycker att om jag persar 5 kg så vare väl ändå ett OK pass fasst jag bara körde 2 set? tycker ni att jags ka sänka om jag it orkar nå mer efter? en styrkelyfare som var på gymmet för några veckor sen sa att man alltid ska sluta på MAX vikten.. äre rätt eller fel ?
jag kan bara tala för mig själv, men jag kör alltid dagens tyngsta set som första arbetsset, med tyngsta menar jag det som kommer bli det svåraste att klara, dvs. 80x8 är tyngre än 85x1.
Känns bra att vara helt fräsch och kan hålla koncentrationen uppe, och sedan avsluta med de andra planerade serierna. Rätt eller fel vette tusan, men känns bra iaf.
Du är fan jävla stark i knäböj, ska du vara med på dm?? blir ju i teorin hemmaplan även om du har en bit att resa
David-Tajik
2007-09-27, 16:35
Jo klart jag ska vara med på DM ! :D Kanske jag ska vara med på bänk DM också.. tävlar du erik isf vilken ålder vilkt och klubb?
Jo klart jag ska vara med på DM ! :D Kanske jag ska vara med på bänk DM också.. tävlar du erik isf vilken ålder vilkt och klubb?
nej jag slutade när jag blev till åren =) u67,5 Bodens SK, skulle jag fortsatt hade jag varit förstaårsjunior det här året tror jag.
Blev förjävla sugen att se SLdm men är ju en bit till kirunat
David-Tajik
2007-09-27, 16:48
okej, 35-40 mil. men de går ju tåg :D kom i alla fall upp och kolla SM som går i kiruna :) men de är ju ett rätt bra tag till SM = mars :D
okej, 35-40 mil. men de går ju tåg :D kom i alla fall upp och kolla SM som går i kiruna :) men de är ju ett rätt bra tag till SM = mars :D
jag tänkte mer försöka lifta med någon härifrån och se dm ;) gör lumpen när det är sm
David-Tajik
2007-09-27, 17:33
okej, jobbigt :D äru 88:a ?
Ska du köpa dräkt för enbart smalmark tycker jag (och de flesta andra) att du skall köpa en METAL. Personligen gillar jag Orginal bättre än Vikingen men båda är nog lika bra.
När det gäller dräkt för sumo så är jag inte lika säker men TROR att V-type (METAL) är den som används flitigast av duktiga sumolyftare.
okej, jobbigt :D äru 88:a ?
japp =)
minns fortfarande debuttävlingen i skellefteå med en lång dogge och en smal markus som vägde in på 124kg.
David-Tajik
2007-09-27, 19:02
hahaha :D vad gjorde du på den tävlingen och vd är dina rekord på tävling ?
hahaha :D vad gjorde du på den tävlingen och vd är dina rekord på tävling ?
gjorde 160-70-185 och vägde exakt 67.5, hade egentligen tänkt gå i 75an men vägde mindre än vad jag trodde. Var ursinnig för jag böjde 170kg och fick det bortdömt på slutställningen hehe. Utöver det gjorde jag bara en tävling till, med sämre resultat förutom marken där jag blev tvingad att gå på 187.5kg av jocke laakso för han tyckte jag bara fjollade runt hehe
David-Tajik
2007-09-27, 20:59
Haha okej :D
David-Tajik
2007-09-28, 15:19
Stående militärpress 20 x 10 50 x 5 57,5 3x5
Militärpress 57,5x 7 60 x 5 (PERS)
Smalbänk 20x20 50 x 5 70 3x5
Pushdowns 50 x 9 70 x 7 85 x 5
EXPLOSIVA Knäböj 20x10 60 3x5
OM PASSET:
Pers är alltid kul men triceps var jag helt slut i av någon konstig anledning *mini*
men har börjat öka i dom flesta övningarna så de känns rätt bra :D*flex*
AntonLindberg
2007-09-28, 16:43
Stående militärpress 20 x 10 50 x 5 57,5 3x5
Militärpress 57,5x 7 60 x 5 (PERS)
Smalbänk 20x20 50 x 5 70 3x5
Pushdowns 50 x 9 70 x 7 85 x 5
EXPLOSIVA Knäböj 20x10 60 3x5
OM PASSET:
Pers är alltid kul men triceps var jag helt slut i av någon konstig anledning *mini*
men har börjat öka i dom flesta övningarna så de känns rätt bra :D*flex*
Axelstyrkan verkar ta sig ;P , va satsar du på för vikter på Styrke-DM då :) ?
David-Tajik
2007-09-28, 16:56
böjen har jag ingen aning men allt emellan 95-105 i bänk till 175-185 i mark
AntonLindberg
2007-09-28, 17:13
böjen har jag ingen aning men allt emellan 95-105 i bänk till 175-185 i mark
låter som bra och realistiska mål :)
David-Tajik
2007-09-29, 12:47
bara de att jag inte ökar nått i bänk :S går skit dåligt men marken ökar jag typ 2.5 kg i veckan :) går skit bra i mark så de målet kommer jag ta ! vad gör du i mark 180-190 eller?
Att öka i bänk är inte det lättaste.........
för alldeles för sant *cry*
Kan bara hålla med Damir! Ibland händer det att lyftare står stilla VÄLDIGT LÄNGE (eller till och med blir svagare) fast man tränar på regelbundet.
Det enda som gäller då är att kämpa på och försöka analysera sin träning och försöka ändra i sin träning för till slut brukar det lossna igen.
Kan bara hålla med Damir! Ibland händer det att lyftare står stilla VÄLDIGT LÄNGE (eller till och med blir svagare) fast man tränar på regelbundet.
Det enda som gäller då är att kämpa på och försöka analysera sin träning och försöka ändra i sin träning för till slut brukar det lossna igen.
jag har stått still hela livet *drool*
AntonLindberg
2007-09-29, 13:49
bara de att jag inte ökar nått i bänk :S går skit dåligt men marken ökar jag typ 2.5 kg i veckan :) går skit bra i mark så de målet kommer jag ta ! vad gör du i mark 180-190 eller?
Jag måste säga att jag är i samma sits , jag ökar på i bänken men fort går det inte , men däremot mark och böj så gåre framåt från varje pass nästan ! . I mark så gjorde jag förra passet en ganska så behaglig 2:a på 187,5 med full utrustning så på Dm så hoppas jag på lite över 200 kg i mark :)
Lillgrabben
2007-09-29, 14:10
Kul med fler styrkelyftare!
Hur är det i Malmberget nuförtiden? Tidigare fanns det en styrkesektion i MAIF, med några tävlande SL.are. Bl.a. Bröderna Israelsson fanns bland de tävlande.
Finns det inga aktiva i MAIF numer?
Jag vill minnas att vi var i Malmberget & tävlade på ett Bänkdm för ett antal år sedan. Ni hade nog norra Sveriges kallaste träningslokal...
von huff
2007-09-29, 14:35
har missat den här journalen..ser bra ut:) Tävlingsplaner?
David-Tajik
2007-09-29, 16:22
Kul med fler styrkelyftare!
Hur är det i Malmberget nuförtiden? Tidigare fanns det en styrkesektion i MAIF, med några tävlande SL.are. Bl.a. Bröderna Israelsson fanns bland de tävlande.
Finns det inga aktiva i MAIF numer?
Jag vill minnas att vi var i Malmberget & tävlade på ett Bänkdm för ett antal år sedan. Ni hade nog norra Sveriges kallaste träningslokal...
Nej tyvärr så finns det inga lyftare kvar i MAIF. bara tyngdlyftning sen så gick min kompis i kiruna så jag orkade inte ens fråga dom om dom kunde starta upp de igen så jag började i kiruna.. de var som lika när det finns några stycken duktiga lyftare i kiruna som kan hjälpa mig fasst det är några mil :) men ibland äre någon styrkelyftare och tränar.. tränar på "tyngdlyftnings-gymmet" i mbgt :)
David-Tajik
2007-09-29, 16:23
Jag måste säga att jag är i samma sits , jag ökar på i bänken men fort går det inte , men däremot mark och böj så gåre framåt från varje pass nästan ! . I mark så gjorde jag förra passet en ganska så behaglig 2:a på 187,5 med full utrustning så på Dm så hoppas jag på lite över 200 kg i mark :)
okej, men såg att du gått upp i vikt.. blir det 75:an eller 82:an för dig?
David-Tajik
2007-09-29, 16:24
har missat den här journalen..ser bra ut:) Tävlingsplaner?
vad menar du med tävlings planer? jag tävlar om det är det du undrar.. jag kommer att fara på alla tävlingar som är möjligt så länge jag är ungdom, vet inte om jag kommer fortsätta när jag blivit 19 år men det får vi se troligast så kommer jag göra det...
AntonLindberg
2007-09-29, 17:35
okej, men såg att du gått upp i vikt.. blir det 75:an eller 82:an för dig?
nja de har jag väll inte gjort direkt :P , vägde in på 71 på tävlingen i öjebyn vägde nästan 72 i morse så vikten är ungefär densamma :) , 75an för dej också på DM ?
David-Tajik
2007-09-29, 17:53
nja de har jag väll inte gjort direkt :P , vägde in på 71 på tävlingen i öjebyn vägde nästan 72 i morse så vikten är ungefär densamma :) , 75an för dej också på DM ?
japp. men vafanjag läste på fel jurnal kom jag på trodde de var du :P jag har gått upp till 77 från 72.5 sen öjebyn men börjar gå ner igen :D
AntonLindberg
2007-09-29, 18:15
japp. men vafanjag läste på fel jurnal kom jag på trodde de var du :P jag har gått upp till 77 från 72.5 sen öjebyn men börjar gå ner igen :D
satan då haru tokbulkat ;) , okey ska bli skoj o mötas igen nu när manvet lite om varann ..
David-Tajik
2007-09-30, 08:09
de värsta är att jag inte försökt gå upp... gick upp dom första veckorna dom kilorna men nu ligger jag på typ74-75 :D.. jo de ska det :)
AntonLindberg
2007-09-30, 13:28
de värsta är att jag inte försökt gå upp... gick upp dom första veckorna dom kilorna men nu ligger jag på typ74-75 :D.. jo de ska det :)
okey :) , absolut:) !
David-Tajik
2007-10-01, 08:43
okey :) , absolut:) !
Ska du på BÄNK-DM ?
Ska du på BÄNK-DM ?
Anton har ju inte så långt att åka från hemmet till tävlingshallen:D
David-Tajik
2007-10-01, 13:34
ne jag vet... menade om han ska LYFTA på dm kanske man säger? ;D
David-Tajik
2007-10-01, 16:44
Knäböj 20 2x5 70 x 5 120 2x5 missa 5:e reppet på 3:e settet
EXPLOSIV-bänkpress 20 x 5 50 5x3
Sittande bencurl 40 x 5 60 3x5
Stela-marklyft 50 x 6 120 x 5 (orka it hålla ryggen så sänkte) 100 2x6
OM PASSET
bra böjjar, orkade nästan 3 sett med 120 resten var väl normalt :) ska gå ner till 3:or 1 pass till sen börja toppningen tror jag..
AntonLindberg
2007-10-01, 20:45
Ska du på BÄNK-DM ?
som dogge sa så är det nära o bra hehe :D , jo kalrt jag ska ställa upp :) , satsar på 100 kg :) vi får se hur de går :)
David-Tajik
2007-10-02, 15:31
Växlande hantelcurl 13 x 20 20 3x16
sittande hammercurl (45 graders lutning på bänken" 15 3x16
hantel shrugs 25 x 10 38 2x7
stång shrugs 70 x 10 90 x 7
crunches 3 x 12 med viktskiva
Benlyft 2x15 raka 10 åt båda hållen sen samma med kompis som kastar ner benen..
liggande med skivstång 20 st...
NisseEriksson
2007-10-02, 18:19
Schyssta curls
David-Tajik
2007-10-02, 18:27
sådär.. förra passet körde jag med 25;orna men tog de lungt idag pga att jag inte vill känna av något alls imorrn när ajg ska köra bänkpress. ska persa max 5:an vare tänkt :)
David-Tajik
2007-10-03, 15:25
bänkpress 20 x? 50 x 5 82.5 x5(sista fick jag lite hjälp på) x 4 x 3
Smalbänk 50 x 5 70x5 x4 x3
pushdowns 70 x 5 90 2x5
lätt fu-bänk 50 x 5
OM PASSET
SKIT SKIT SKIT*gah!* :furious: *slap*
bänken går skit .. för 1 månad sen när jkag startade denna jurnal tog jag 92.5 i bänk och tror fan inet jag tar de fortfarande *kissass*
David-Tajik
2007-10-04, 15:40
Marklyft 50 x 5 90 x 5 140 x 5 150 x 5 155 x 1 *gah!* vet inte vad som hände. första lyftet var as LÄTT sen tappade jag focus och spänningen i kroppen så då blev det inga mer reps :(
Sittande rodd 30 (i varje hand) x 5 50 3x5
Latsdrag 60 x 6 85 x 5 90 x 5
OMPASSET
150x5 var as lätt! :thumbup: allt annat säger jag "no comments" om :hbang:
David-Tajik
2007-10-05, 15:02
Ska inet träna idag för ska till kiruna på söndag...
David-Tajik
2007-10-06, 12:41
morgon vikt; 72.0 kg !! jag går ner succesivt nu, jävligt skönt att få tävla i 75:an på DM vilket jag inte trodde att jag skulle göra :D (om jag kan tävla dm vill säga)
Lukaspappa
2007-10-06, 14:30
Kom på att det blir problem för mig med söndagen. Mitt kort på gymmet gäller inte längre så jag kan inte träna där just nu... :furious:
Det är väl på sporthallen du kör imorrn med grabbarna? Kommer kanske förbi om jag orkar och har möjlighet (jobbar nattskift just nu)
David-Tajik
2007-10-06, 20:10
joo sporthallen blir det imorrn.. är där 15:40 ca :)
joo sporthallen blir det imorrn.. är där 15:40 ca :)
Vad bra, du är välkommen och bered dig på att Markus och Company kommer köra hårt med dig:hbang:
David-Tajik
2007-10-06, 20:28
haha jo men altså min planering är ju för djälvig ! jag har glömt att de bara är 3 veckor kvar till DM så jag har kört raw ända tills nu men vi får väl hoppas på att de går bra.. tror de blir raw i marken för mig men ska försöka köra med dräkt :)
David-Tajik
2007-10-07, 19:04
knäböj 20x5 50x5 80x5 100x1 (utrustning nu) 130x 1 140 x 2 150 x 3
Stela-marklyft 50x 5 80 x 5 110 x 5 (lätt för att stretcha lite bakrelår)
om passet
DÅÅÅÅÅLIGA utgångar pga att jag har börjat med ny teknik och inte kört med utrustning på länge annars var de ganska bra.. känner att styrkan i böjjen börjar komma.. 170 är nog inte långt borta!
David-Tajik
2007-10-08, 16:04
explosiva bänkar 20 x 10 50 x 4 55 5x3
Benlyft frammåt 15 båda hållen 15 med kompis som står och slår ner benen 2 set
crunches 12 x 2
rull med skivstång 12x2
sen körde jag lite mer situps
stefan90
2007-10-10, 15:28
starkt jobbat. lycka till nu :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=2561896#post2561896
David-Tajik
2007-10-10, 19:30
Knäböjhelt raw utan bälte 50 x 5 80 x 3 100 x 3 130 x 3 150 x 3 , 2x1 Godkänt djup, dom andra var kring 3 cm för grunda!
Marklyft 80x1 med böj dräkten (kom knappt ner men var som att lyfta luft)
x3 130 x 3 155 x 3 160 x 1
OM PASSET
("halvlätta" böjarna) var DÅLIGA pga att jag stog för brett så var ställningen för hög och jag tappa balansen och trycket i kroppen helt och ramlade nästan efter jag reppat 1 gång (mycket lätt) men min passare fångade upp mig och stången*whistle* men 1:a settet var bra och lätt!
sen provade jag marka med böjdräkten men kom inte ner.. nästa pass ska jag köra med den bak och fram och med min riktiga markdräkt sen se vad som är bäst och maxxa ! 160 raw var också godkänt var lite slut efter 3:an (hade kunnat 3 reps utvilad tippar jag på) men höll ryggen mycket bra och lyfte nästan bara med benen..!:hbang:
AntonLindberg
2007-10-10, 20:34
Grymt med 150*3 i böjen utan bälte :)
David-Tajik
2007-10-10, 20:47
HAHA OJ xD dom som är "tjocka" är med utrustning !!!!
AntonLindberg
2007-10-10, 20:53
HAHA OJ xD dom som är "tjocka" är med utrustning !!!!
haha satan ja tänkte väll :O :D
David-Tajik
2007-10-10, 21:00
haha annars hade de vart bra, "halvlätta" skrev jag och de är fan inte halvlätta om de vart RAW ;D
AntonLindberg
2007-10-10, 21:04
haha annars hade de vart bra, "halvlätta" skrev jag och de är fan inte halvlätta om de vart RAW ;D
haha oja :) ! , läste inte riktigt igenom vad du skrev om resultatet och uppfattade de så , men de är väll inte helt fel med 150*3 och rätt lätta ;) ! . Nästa vecka så blir det tunga utrustningsböjar för mej och vi får se vart ja landar :) !
David-Tajik
2007-10-10, 21:07
okej låter bra, samma för mig :) bara 1 problem att jag har ingen upplindare så jag måste linda upp lindorna för han d och då blir de bara skit, eller lösa lindro i af haha :D
AntonLindberg
2007-10-11, 13:16
De lät inget vidare :/ men på tävling så finns det ju och då får du chansen att ge 100% :) !
David-Tajik
2007-10-11, 16:18
ja, tur är väl det :D tror de blir 170 i af..
David-Tajik
2007-10-12, 10:00
FAAAAAAAAAAAN missar nog mitt ENDA tunga bänkpass denna vecka idag pga att jag råkade bränna mig i halsen så halsen är helt upsvullen :S orkade inte gå till skolan idag så tvekar nog på att jag orkar pallra mig till gymmet ikväll :(
David-Tajik
2007-10-12, 19:20
FAAAAAAAAAAAN missar nog mitt ENDA tunga bänkpass denna vecka idag pga att jag råkade bränna mig i halsen så halsen är helt upsvullen :S orkade inte gå till skolan idag så tvekar nog på att jag orkar pallra mig till gymmet ikväll :(
det blev ett "tungt" bänkpass 40 x 5 80 3x3 sen körde jag lite i bröst maskinen 77.5 x 5 , x 3
Helt sjukt viken skillnad å träna på badhuset :S vaarmt och kvavt sen en annan skit-stång ... 80 var som 85 dära :(
stahlberg
2007-10-12, 19:24
Att den sista eller de sista träningarna gått dåligt behöver inte betyda att tävlingen går dåligt. Ofta är det t.om tvärtom (av orsaker som jag inte går in på just nu).
David-Tajik
2007-10-12, 22:08
Okej, jag förstår inte riktigt men hoppas det stämmer :D
stahlberg
2007-10-13, 09:57
Låt oss säga att en lyftare gör oerhört bra träningspass när tävlingen närmar sig. Han är alltså i mycket god form. Detta ger iof en bra känsla och ett bra självförtroende inför tävlingen. Men det ger också att han har press på sig att lyfta mycket bra, eftersom formen är god. Dessutom kan det leda till att han väljer HÖGA vikter, vilket kan hämna sig om han inte gjort helt regelrätta lyft på träning, eller om han låter yttre faktorer påverka sig negativt under tävlingen (yttre faktorer : tävlingslokalen är ovan att lyfta i, tiden för tävlingen är kanske tidigare på dagen än han brukar träna, det blir bråttom att värma upp och många flera liknande. Yttre faktorer kan ha "faktisk" inverkan men också "psykologisk" inverkan.)
Låt oss säga att en lyftare ANNARS ÄR I FORM, men JUST FÖRE TÄVLINGEN gjort några dåliga pass. Detta gör att han sänker sina förväntningar på tävlingen något. Det i sin tur gör att den privata psykologiska pressen minskar : han har inte gjort så bra på de sista träningarna, och "måste" därför inte göra en fruktansvärt bra tävling. Han kanske väljer något lägre (mer realistiska?) inledningsvikter. När han sedan lyfter, med liten psykisk press och på en relativt lätt inledningsvikt så kommer lyftet - pga att han ANNARS är i form, det är bara de sista passen som krånglat - att bli ganska lätt. Han får en bra känsla och ett bra självförtorende redan från första stund, och kommer därför att kunna utnyttja sin goda form och göra en bra tävling.
David-Tajik
2007-10-15, 08:28
Idag var det min tur att gå ut med hunden. Då tog jag fram stavarna och gick en lite längre promenad :)
David-Tajik
2007-10-15, 15:55
Bänkpress 50 2x5 90 x2 utan stoppPB x 1 (med stopp) 95 x 0 *GAH* men på torsdag ska jag klara det ( var lite trött också efter 90 x 2 )
Negativa bänkar 95 2 x 3
smalbänk 55 x 5 65 2x5
pushdowns 65 x 5 ganska strikta 55 extremt strikta
Om passet
PB på max 2:an rätt bra men jag missade ställningen och då åkte vikterna av på ena sidan och bänken välte hahahaha :D (min passare hade it hunnit komma)
Negativa bänkarna kändes också helt ok (aldrig kört det förut)
skulle köra tunga böjar idag men glömde bältet ;/
David-Tajik
2007-10-16, 16:37
Knäböj 20 x 5 50 x 3 80 x 3 140 x 3 155 x 0 155 x 1
dom tjocka = utrustning
Mage 6-8 set olika övningar
om passet
böjjarna säger jag bara *gah!* om pga 155 x 0... var tvungen att pressa ner för dräkten var inet helt på (om jag skulle komma djupt) sen nästa sett var hur LÄTT som helst.. hade säkert kunnat göra 3 reps !
AntonLindberg
2007-10-16, 21:43
Knäböj 20 x 5 50 x 3 80 x 3 140 x 3 155 x 0 155 x 1
dom tjocka = utrustning
Mage 6-8 set olika övningar
om passet
böjjarna säger jag bara *gah!* om pga 155 x 0... var tvungen att pressa ner för dräkten var inet helt på (om jag skulle komma djupt) sen nästa sett var hur LÄTT som helst.. hade säkert kunnat göra 3 reps !
Låter bra att böjarna var lätta :) !
David-Tajik
2007-10-19, 15:48
Marklyft 50 x 5 100 x 3 (på med dräkt å bälte)170x1 PISSLÄTT 190x½ inte heller så jätte tungt men fick inget bra grepp om stången så jag tappa greppet :( film kommer !
Bänkpress 20 x 7 50 x 5 90 x 1 92.5 x 1 95 x ½ inte ett så bra försök men alla lyft tävlings korrekta !
Om passet
körde inge böj idag pga att jag inte satsar så mkt på böjen till DM.. men på måndag ska jag köra ett sista pass = MAXA men blir nog 5-10 kg mindre än vad jag kommer att göra på DM...
AntonLindberg
2007-10-19, 17:24
Marklyft 50 x 5 100 x 3 (på med dräkt å bälte)170x1 PISSLÄTT 190x½ inte heller så jätte tungt men fick inget bra grepp om stången så jag tappa greppet :( film kommer !
Bänkpress 20 x 7 50 x 5 90 x 1 92.5 x 1 95 x ½ inte ett så bra försök men alla lyft tävlings korrekta !
Om passet
körde inge böj idag pga att jag inte satsar så mkt på böjen till DM.. men på måndag ska jag köra ett sista pass = MAXA men blir nog 5-10 kg mindre än vad jag kommer att göra på DM...
Marken verkar bra :) ! , bara att hålla i stången på DM ;) , jag drog 180 med bälte ganska lätt och innan hade ja kört 175*2 med bälte men dock har jag utrustningsstrul :S , dräkten jag fick idag var för stor , så jag skulle få storleken mindre på tisdag hoppas jag hinner lära mej lyfta bra med den annars blire den andra dräkten :) ! . va satsar du på i marken nu när du nästan dragit 190 då ;) ?
David-Tajik
2007-10-19, 17:45
Marken verkar bra :) ! , bara att hålla i stången på DM ;) , jag drog 180 med bälte ganska lätt och innan hade ja kört 175*2 med bälte men dock har jag utrustningsstrul :S , dräkten jag fick idag var för stor , så jag skulle få storleken mindre på tisdag hoppas jag hinner lära mej lyfta bra med den annars blire den andra dräkten :) ! . va satsar du på i marken nu när du nästan dragit 190 då ;) ?
190 tror ajg det blir :D du själv?
AntonLindberg
2007-10-19, 18:00
190 tror ajg det blir :D du själv?
ingen aning :) , passar dräkten bra så blir nog ingången på 190 :) , sen förhoppningsvis 200 , 210 :)
David-Tajik
2007-10-19, 18:12
rtmza8_5zJs
AntonLindberg
2007-10-21, 20:30
de ser ut som att du greppar stången snett och den börjar vingla pga det , annars hade du nog fått upp vikten ;D
David-Tajik
2007-10-21, 20:41
Joo, det sa damir också.. + att jag har fått höra att domdär dräkterna inte hjälper hela vägen utan bara i början.. ska köpa en Metal... nångång xD
AntonLindberg
2007-10-21, 20:47
metal e bra grejjer ;) , de gäller bara att hitta en som passar :S , jag började att beställa : Metal Viking Deadlifter : 46:an = tält hehe :) , sen 44:an , som också var för stor , sen 42:an som jag beställt nu borde passa perfekt ;P
David-Tajik
2007-10-21, 20:48
haha då kanske jag ksa ha 44:an :)
AntonLindberg
2007-10-21, 21:28
haha då kanske jag ksa ha 44:an :)
Nja du står väll Sumo ? , då ska du nog beställa , Viking v-type , min kompis beställde en sån strl 44 och den var för liten för han och han väger 75kg , 175 cm lång , De är tydligen olika i storleken smal och sumo , jag provade dra upp den i benen och den var mycket tajtare , så satsa på strl 46 :) !
jag har en metal viking v-type strlk 46, och det finns lite att växa i för mig :)
David-Tajik
2007-10-21, 22:06
okej, ska inte köra nåmer dräkt innan sm ändå.. orkar inte de är så jobbigt xD
David-Tajik
2007-10-22, 15:50
Knäböj stång x 5 50 x 5 80 x 3 110 x 1 150 x 2 170 x 1 180 x 1 tveksamt djup....
Bänkpress 50 x 5 70 x 2 90 x 1.. skit tungt :S
Marklyft 50 x 5 100 x 2 explosiva :)
Om passet
180 var väl bra med tanke på att jag har förstor dräkt (kan kommma 5 cm från djup utan vikt) tatt 155 innan som max..
bänken var tung som fan :S ska vila nu fram till tävlingen !
Fin böj där!
Du är en stark rackare! Verkar som om alla bara går förbi mig hela tiden, börjar bli jobbigt... :D
David-Tajik
2007-10-22, 17:48
tack :)
David-Tajik
2007-10-26, 16:35
Käka just och nu väger jag 76.3 med enbart mjukisbyxor på mig (och underkläder ofc) så nu sdka jag bara hålla mig från dasset tills efter invägningen imorgon så blire 82:an på DM !
Varför vill du gå i 82.5:an?
David-Tajik
2007-10-26, 18:07
för att det är bara kim soursa i 82:an som är starkare än mig och då får jag medalj xD
Haha! Go for it!:thumbup:
Sitter nog också rätt säkert för medaljplats. Är bara en till ungdom i 75:an som är anmäld till tävlingen. :D
Och det är ändå bra gjort. Första gången för mig där jag inte är den enda ungdomen som tävlar. :hbang:
David-Tajik
2007-10-27, 19:12
Då är man hemma efter en rätt usel tävling men hade nästan inget motstånd så jag vann... vi var 4 (?) i 82:an 1 lyfte ut sig i böj en tog exakt lika mycket som mig och en körde raw.. men sen när det var prisutdelning så var vi tydligen bara 3 i 82:an :S det stog att han som tog lika mkt som mig i böj var i82:an först men jag vet inte riktigt hur de blev, men iaf här kommer resultaten från tävlingen
Knäböj
157.5 xxx
170 xxx
170 3 vita lampor
Bänkpress
80 2 vita
90 xxx
90 2 vita
Marklyft
160 3 vita (sänkte ingången pga att jag hade fel dräkt)
165 3 vita
172.5 3 vita
Om tävlingen
böjen fick jag dom 2 första underkända sen klarade jag den 3:e (10- än jag hade förväntat mig)
bänken var aldeles för långt stopp men 2:a lyftet på 90 var lätt
marken hade jag för ont för att ta min vanliga dräkt så fick låna en dräkt av Adam från öjebyn (tack adam!), pga det sänkte jag ingången till 160 som var rätt lätt men glömde bälte sen tänkte jag att jag ändå hade vunnit i min klass så gick jag på 165 men tänkte "fan vad dåligt att bara ta 5 kg mer än på förra tävlingen" så jag gick på 172.5 som var hyffsat lätt :)
Tack till alla som hjälpte mig.. för många namn för att skrivas, alla killar har vart skit schysta idag !
Grattis till en bra tävling! :hbang:
David-Tajik
2007-10-27, 21:42
a8irJUk0_CU 170 grunda
OBZ_xiv_eOM 170 godkända !
uCTXZz186-M 172.5 mark
Håller med dig om att det var riiktigt långa stopp i bänken i eran grupp =)
Grattis till en bra tävling David! Du persade med typ 35 kg smlgt?
NisseEriksson
2007-10-27, 23:05
Bra resultat :thumbup:
22.5 kg mer än mig sammanlagt
20 kg mer i böjen, 10 i marken och 7.5 mindre i bänken :)
Varför filmade du inte bänken?
AntonLindberg
2007-10-28, 10:54
Bra tävling David :) , lägger ni ut någon film på hela tävlingen någonstans :) ?
David-Tajik
2007-10-28, 12:05
Inte vi som filmat de var tomas tror jag..
David-Tajik
2007-10-28, 12:11
Grattis till en bra tävling David! Du persade med typ 35 kg smlgt?
40 tror jag men de tjorvade med marken så fick gå lätt hade kunnat persa 60 om jag gjort en bra tävling..
David-Tajik
2007-10-28, 12:30
Bra resultat :thumbup:
22.5 kg mer än mig sammanlagt
20 kg mer i böjen, 10 i marken och 7.5 mindre i bänken :)
Varför filmade du inte bänken?
det funkade inte att lägga upp på youtube men de var som en plattfisk som pressa och de gick lätt ändå :P
David-Tajik
2007-10-28, 12:38
nu kom filmen upp :S _KMK_WjICBA varning sänk ljudet pappa skriker xD
NisseEriksson
2007-10-28, 12:48
Bänken såg lätt och fin ut, bra peppning av farsan :thumbup:
David-Tajik
2007-11-02, 11:33
huh, nu har jag gått ner igen och väger kring 72 :D funderar på att göra en ny jurnal btw men då kommer jaag att länka i denna :)
AntonLindberg
2007-11-02, 12:03
huh, nu har jag gått ner igen och väger kring 72 :D funderar på att göra en ny jurnal btw men då kommer jaag att länka i denna :)
Tunnis XD
Vad säg som att ha mer spänning när stången är nere... Starten blir då mycket bättre. Och du svaknade som fan först, sen när du lägger dig ner, är du lika platt igen. Onödigt...
David-Tajik
2007-11-02, 12:39
Vad säg som att ha mer spänning när stången är nere... Starten blir då mycket bättre. Och du svaknade som fan först, sen när du lägger dig ner, är du lika platt igen. Onödigt...
jo de sista lyftet vågade jag inte svanka pga att jag fick en röd för häcklyft första men jag tänkte först :D måste träna på att gå i brygga :D
David-Tajik
2007-11-02, 21:45
körde mage idag fasst jag hade vilovecka massor av set :)
David-Tajik
2007-11-05, 16:41
Knäböj 20 x 7 50 x 5 105x4 x 2(fick frammåt vikt och gick för djupt 100 x4 lätt
rumänska mark 50 x 5 90 3x5
explosivbänkpress 20 x 5 50 x 3 60 4x3
David-Tajik
2007-11-05, 20:19
Knäböj 20 x 7 50 x 5 105x4 x 2(fick frammåt vikt och gick för djupt 100 x4 lätt
rumänska mark 50 x 5 90 3x5
explosivbänkpress 20 x 5 50 x 3 60 4x3 75 x 1
Om passet:
rätt lätt pass utan bälte :)
David-Tajik
2007-11-06, 19:10
Mage Grepp och biceps idag
Grepp lyfte jag en hantel 38 35 sek 45 20sek 50 10sek per hand, aldrig tränat grepp förut. ska börja köra varje vecka
Går bra här ser jag :thumbup:
David-Tajik
2007-11-08, 19:30
marklyft 20 x 7 50 x 7 80 x 5 110 x 5 135 x 5 135 x 3 (1,1,1 med olika bredd på greppet)
Latsdrag uppvärmning sen 90 3x5
rodd i maskin(som hantelrodd) 20 x 7 45 x 5 50 2x6 PB :D inte kört denna övning många ggr.
Explosiva knäböj 40x4 70 5x3 (aldrig kört med så mkt men kändes lätt och bra
OM passet
ett lätt och bra pass i sl grenarna, körde utan bälte. *flex* btw så ska vi ha en SL "klubbis" på tyngdlyftnings gymmet hehe..
Bild på "Roddmaskinen" ifall någon ville se:cool:
David-Tajik
2007-11-09, 16:45
Bröst typ bajs typ
bänk uppvärmning 80 4x4
fu med extremt brett grepp 75x4 75x3 hjälp på 4:e
smalbänk 50 x 5 62.5 2x1 :E kändes konstigt på första sen andra fick jag ont i axeln
sned hantelpress 15 x 7 25 x 5 30 x 4 OMG 30 gick lätt sist jag körde (var iofs ett tag sen)
sen körde jag nå andra tricepsövningar :S
OM passet
Skit pass :S vet ej vad som gick snett men nästa vecka så börjar jag köra stenhårt !!
David-Tajik
2007-11-09, 17:55
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2627565#post2627565
KOLLA !!!
David-Tajik
2007-11-11, 13:29
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?p=2631538#post2631538
NY jurnal !!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.