handdator

Visa fullständig version : Manbag handväska för män

Röda_Lacket
2007-09-06, 11:41
Tydligen är detta som gäller nu om man ska vara inne.

http://www.gt.se/mode/1.826836/mansvaskan-hetast-i-host

skulle ni kunna gå runt med en sådan här sak? eller kanske har ni en redan?

http://users.ox.ac.uk/~oriechor/pics/paris/Manbag.jpg

egge
2007-09-06, 11:43
....skulle ni kunna gå runt med en sådan här sak? eller kanske har ni en redan?

Nej och nej.

Jag har ju fickor, behöver jag ha med mig fler grejer får det bli ryggsäck.

champion
2007-09-06, 11:46
Aldrig i livet!! Ser äckligt ut.

Rahf
2007-09-06, 11:46
Ja jag går med remväska men den hänger ner mot skinkorna eller strax ovanför. Den ser inte ut som en manbag.

Snafu
2007-09-06, 11:47
Min pappa hade en sån där liten s.k "bögslunga" som det hette på den tiden. Hemskt ord, egentligen. Han slutade dock använda den vid början av 90talet.

Liten svart grej med en handrem kring.

bubbe
2007-09-06, 11:47
Bögslunga?

snafu:thumbup:

Jag brukar gå omkring med kameraväskan som typ ser ut som bögslunga

Snafu
2007-09-06, 11:49
Bögslunga?

Det var det som det kallades på den tiden.

Liten Men Fet
2007-09-06, 11:50
Nej, jag har fickor och vill inte släpa på massa extra skit hela tiden. Behöver jag tar jag en riktig väska, kan vara en med axelrem men den kommer inte likna en handväska för dom verkar opraktiska alltid tvungen att hålla i den mer eller mindre.

Nä jag är en bakåtsträvare i det här fallet.

blekfet2
2007-09-06, 11:50
Om han kan gå omkring i de där kläderna kan han glatt ha på sig läppstift samt handväska.

bubbe
2007-09-06, 11:54
Det var det som det kallades på den tiden.

Jag såg din post efter jag postade min, vi postade samtidigt dubbelslunga.

champion
2007-09-06, 11:54
Om han kan gå omkring i de där kläderna kan han glatt ha på sig läppstift samt handväska.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

vsson
2007-09-06, 11:56
Jag går väl runt med nått liknande, orkar inte ha allt i fickorna. Men är vintern kommer kör jag ner allt i jackan.

Snafu
2007-09-06, 12:17
Jag såg din post efter jag postade min, vi postade samtidigt dubbelslunga.

jag är trög, sorry!

aitamaa
2007-09-06, 12:27
Njet hatar att bära med mig onödiga saker.. Mobil och kortetui är allt jag behöver och det har jag i fickorna.

OCH SNUSDOSAN, ICKE ATT FÖRGLÖMMA.

kharon
2007-09-06, 12:40
Nej. Jag avskyr mode och vill inte klä mig och se ut som alla andra för att vara "inne".

Jag kör på klassiska kläder som har fungerat i hundratals år och säkert fungerar hundratals år ännu. Accessoarer använder jag enligt behov, inte enligt vad alla andra på stan använder för att vara "inne".

Jag tycker mode är fult, och just nu springer alla tjejer omkring med kjolar eller shorts och har strumpbyxor under det. Ofta är det minikjolar som gäller. Det känns som om tjejerna vill klä sig slampigt enligt hor-modet 1989, men inte vill ta hela steget ut och därför drar på sig strumpbyxor under.... :laugh:

Dessutom har alla solglasögon som täcker hela ansiktet. Det är fult om en tjej skulle ha det.. Då alla har det så är det bara för mycket. En annan sak jag lagt märke till är att tjejer har skjortor som inte täcker brösten, och sedan en t-shirt eller nåt under. Det är också fult.

Jag har inte spanat på killar på sistone så jag vet inte hur modet ser ut för killar. Handväska säger ni...

Pingu
2007-09-06, 15:55
Tydligen är detta som gäller nu om man ska vara inne.

http://www.gt.se/mode/1.826836/mansvaskan-hetast-i-host

skulle ni kunna gå runt med en sådan här sak? eller kanske har ni en redan?

http://users.ox.ac.uk/~oriechor/pics/paris/Manbag.jpg

Aldrig, inte mycket som är fjolligare än män med handväska *spy*

Snafu
2007-09-06, 15:56
Nej. Jag avskyr mode och vill inte klä mig och se ut som alla andra för att vara "inne".

Jag kör på klassiska kläder som har fungerat i hundratals år och säkert fungerar hundratals år ännu. Accessoarer använder jag enligt behov, inte enligt vad alla andra på stan använder för att vara "inne".

Jag tycker mode är fult, och just nu springer alla tjejer omkring med kjolar eller shorts och har strumpbyxor under det. Ofta är det minikjolar som gäller. Det känns som om tjejerna vill klä sig slampigt enligt hor-modet 1989, men inte vill ta hela steget ut och därför drar på sig strumpbyxor under.... :laugh:

Dessutom har alla solglasögon som täcker hela ansiktet. Det är fult om en tjej skulle ha det.. Då alla har det så är det bara för mycket. En annan sak jag lagt märke till är att tjejer har skjortor som inte täcker brösten, och sedan en t-shirt eller nåt under. Det är också fult.

Jag har inte spanat på killar på sistone så jag vet inte hur modet ser ut för killar. Handväska säger ni...

Det jag stör mig är att tjejer med stora solglasögon är att det ibland är svårt att identifiera de fula brudarna. Helt plötsligt kan dom se snygga ut.

Nimille
2007-09-06, 16:03
Weekend bags for the people!

Motorbreath
2007-09-06, 16:07
Det jag stör mig är att tjejer med stora solglasögon är att det ibland är svårt att identifiera de fula brudarna. Helt plötsligt kan dom se snygga ut.

+1

Jaive
2007-09-06, 16:43
Antigen tycker man att det är snyggt eller så är det fult, er manlighet har ni nog bekräftat genom era muskulösa kroppar eller hur? :P
Finns vissa märken som har väskor som skulle gå under kategorin "bögslunga" som faktiskt ser helt okej ut, dock tycker jag inte killen på bilden har speciellt fula kläder heller så det kanske är mig det är fel på ^^

kharon
2007-09-06, 17:52

Jo, och de snygga kan inte identifieras hundraprocentigt heller. :(

Liten Men Fet
2007-09-06, 19:23
Antigen tycker man att det är snyggt eller så är det fult, er manlighet har ni nog bekräftat genom era muskulösa kroppar eller hur? :P
Finns vissa märken som har väskor som skulle gå under kategorin "bögslunga" som faktiskt ser helt okej ut, dock tycker jag inte killen på bilden har speciellt fula kläder heller så det kanske är mig det är fel på ^^

Dom är väl inte så fula men dom förstärker imagen som handväskan ger honom. Jag skulle inte ha dom kläderna eller handväskan för jag vill inte utstråla den imagen.
Det är nog så dom flesta tänker.

Jaive
2007-09-06, 19:26
Dom är väl inte så fula men dom förstärker imagen som handväskan ger honom. Jag skulle inte ha dom kläderna eller handväskan för jag vill inte utstråla den imagen.
Det är nog så dom flesta tänker.

Men det är ju helt en fråga om stil och smak. Hans kläder är ju helt klart överklassmode, ganska klassiskt sådant och detta uppskattas ju självklart inte av alla. Just den väskan som han har är ful och jag tycker inte den passar hans stil i övrigt. Som sagt finns det ju väskor av den typen som är både snygga och som funkar till många olika stilar.

Liten Men Fet
2007-09-06, 20:12
Men det är ju helt en fråga om stil och smak. Hans kläder är ju helt klart överklassmode, ganska klassiskt sådant och detta uppskattas ju självklart inte av alla. Just den väskan som han har är ful och jag tycker inte den passar hans stil i övrigt. Som sagt finns det ju väskor av den typen som är både snygga och som funkar till många olika stilar.

Jo men anledning till att dom flesta killar inte vill ha någon handväska är ju för att 90 % av gemene man ser "bögigt ut". Hårt sätt att säga det på men för många är det ju så å då fungerar det inte till nån stil.

Kafka
2012-08-05, 10:34
Fem år senare och manbags är vardag. Var, i Stockholm eller på nätet, kan man hitta dem? Jag letar efter en i mörkbrunt läder, som inte är alltför dyr, och inte heller för stor. Var bör jag leta?

Angel
2012-08-05, 11:04
På Balkan har ALLA killar en manbag. Har man ingen manbag så är man ett retard där.

Ronn
2012-08-05, 11:33
GTFO!!!

Vad skulle man lägga i den där, nycklar, plånka och mobil? Känns ju som att be om att få bli robbad.

Mantus
2012-08-05, 11:47
Axelremsväska verkar bekvämt, särskilt som student med många böcker, arbetande med mycket papper eller som småbarnsförälder.

Funderar lite hur axelremsväska fungerar med kostym? Den verkar ju bekvämare än en portfölj men jag funderar på om en axelremsväska inte skulle förstöra kostymen.

Kafka
2012-08-05, 11:56
GTFO!!!

Vad skulle man lägga i den där, nycklar, plånka och mobil? Känns ju som att be om att få bli robbad.

Om man inte har jacka eller kavaj, och grejerna inte får plats i fickan (skulle t.ex. vilja ha min Kindle med mig), så är ju någon typ av väska ett måste.