Visa fullständig version : Hur bär man sig åt för att få jobb i arabiska emiraten?
kalle_banan
2007-09-04, 12:58
Topic säger allt.
F*n ska du dit o göra? Pumpa olja?
En hel del globala företag expanderar, jag antar att du menar typ Dubai eller? Således, försök få in en fot där eller så åker du helt enkelt ner och söker jobb på plats.
Daniiiel
2007-09-04, 13:07
Ger det bra pengar eller?
http://www.jobsindubai.com
Finns en hel del verkar det som. Har en polare som precis flyttat dit nu och söker jobb.
von huff
2007-09-04, 13:15
Tycks vara pop att åka dit för att jobba:)
Lönerna ser dock ut att vara riktigt låga, vet ej hur prisläget är i övrigt i Dubai. Men av det jag sett ligger lönerna på kanske hälften av svenska löner eller mindre.
Bästa vore om man kan gå på ett svenskt kontrakt i Dubai.
von huff
2007-09-04, 13:26
Har hört att priserna varierar men Dubai är rätt dyrt då där finns mycket turister.Men det finns väl ochså platser där det är billigt.Mycket gästarbetare finns där.I Abu Dhabi så är 80% av befolkningen gästarbetare om jag inte minns fel.Vad är det som gör dubai så intressant?
Har hört att priserna varierar men Dubai är rätt dyrt då där finns mycket turister.Men det finns väl ochså platser där det är billigt.Mycket gästarbetare finns där.I Abu Dhabi så är 80% av befolkningen gästarbetare om jag inte minns fel.Vad är det som gör dubai så intressant?
Fint väder, prata engelska oftast, nytt o spännande.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.