handdator

Visa fullständig version : Tips till projektarbete:bpump:

didded
2007-09-03, 17:54
Goddag.

Jag och min kompis ska nu börja med ett projektarbete i skolan, och tänkte inrikta oss på styrketräning. Vi kommer att inleda med en lång bulk, och möjligtvis avsluta med en deff. Vi kommer att ta före och efterbilder och jämföra vikt och styrkeökningar, föra träningsjournal osv.

Vi funderar även på att lägga in en period där vi även konsumerar alkohol och jämföra med den perioden utan alkohol, dvs. fettprocent, styrkeökningar, vikt med olika diagram. :cheers: Och nu undrar vi om ni vänliga gymexperter skulle vara vänliga att komma med förslag på vad för slags undersökningar vi kan göra i vårat arbete. ;)

En hemsida kommer så småningom komma upp med resultat och annan fakta, för att få in ämnet teknik som måste ingå i arbetet. Så om ni vet något intressant som vi kan skriva om så är det också till stor nytta! Vi funderar på att skriva om kost, alkoholens inverkan på träningen samt annat som vi inte lyckats tänka ut ännu!

Ännu en gång, vi är mycket tacksamma för alla sorts tips! :)

Nimille
2007-09-03, 18:02
PM:a Brinken här på forumet kanske?
Han hade det som projektarbete :)

Musselbank
2007-09-03, 18:25
Hur lång tid har ni på er?

olwe
2007-09-03, 18:27
Min poalre bryggde öl som projekt. Ruskigt kul och han fick bra betyg på det.

Jämföra om hemmabryggt öl är bättre för byggning än systemets öl? :D

didded
2007-09-03, 18:45
Hur lång tid har ni på er?

100 timmar har vi på oss, men vi kommer nog köra över ganska mycket på den tiden. ska lämna in det någon gång i juni nästa år tror jag.

didded
2007-09-03, 18:48
Min poalre bryggde öl som projekt. Ruskigt kul och han fick bra betyg på det.

Jämföra om hemmabryggt öl är bättre för byggning än systemets öl? :D

Haha, jo :hbang: Spännande idé , men tyvärr så låter vi proffesionella företag stå för bryggningen och vi för byggningen *flex*

Looney
2007-09-03, 18:51
vilket program går ni på? lättare att ge tips då man vet vad projektarbetet ska karakteriseras av.

Runda Grodan
2007-09-03, 18:51
Jag tycker ni kan göra en grundlig utvärdering av olika TV-shop mackapärer för träning, med före och efterbilder och diagram för styrkeökningar.

didded
2007-09-03, 18:52
Jag tycker ni kan göra en grundlig utvärdering av olika TV-shop mackapärer för träning, med före och efterbilder och diagram för styrkeökningar.

Mycket kreativt och bra tips! Tack så mycket! *kissass*

didded
2007-09-03, 18:53
vilket program går ni på? lättare att ge tips då man vet vad projektarbetet ska karakteriseras av.

Vi går teknik, men vi får ju in teknik delen genom att lägga upp alla resultat på en hemsida tänkte vi. :naughty:

Empe
2007-09-03, 18:56
Vad jag förstått är det inte jättepopulärt att dra över tiden så pass mycket, då det hela handlar om hur bra man utför HELA projektet, alltså planering (tidsåtgång, materiel etc) utförande och presentation.

didded
2007-09-03, 18:59
Vad jag förstått är det inte jättepopulärt att dra över tiden så pass mycket, då det hela handlar om hur bra man utför HELA projektet, alltså planering (tidsåtgång, materiel etc) utförande och presentation.

Varför skulle det inte vara det? Det är väll som att jobba extra med ett skolarbete hemma? :Virro

Empe
2007-09-03, 19:05
Varför skulle det inte vara det? Det är väll som att jobba extra med ett skolarbete hemma? :Virro

Aja, gör som du vill.

didded
2007-09-03, 19:20
PM:a Brinken här på forumet kanske?
Han hade det som projektarbete :)

Tack för tipset! :thumbup: