Visa fullständig version : Måndag morgon, hur mår du just nu?
Ja hur känns det, ny vecka.. osv
Ledig idag då jag jobbade både lördag och söndag. Så nu känner jag mig endast trött då jag är nyvaken. Men annars är allt bra, det är ju trots allt bara en 4 dagars vecka. :D
Jobbar man 80% och har måndagar lediga så är det en mycket trevlig dag :D
Det blir en spännande vecka. I'm gonna use a giant "laser" on my "corneas" on "wednesday".
Det blir en spännande vecka. I'm gonna use a giant "laser" on my "corneas" on "wednesday".
Du skall göra vaddå på dina cohones?
Generellt avskyr jag måndagar, usch usch usch !
Jag tycker måndagar är rätt okej, visst, det är precis början på veckan. Men jag är oftast utvilad ifrån helgen så för mig är tisdagens värst då jag är som tröttast.
ZzzzzzZZzzzz vill sova mera ....
olle lindblad
2007-09-03, 08:15
Känns jättebra. Skall strax terrorisera mina grannar med ihärdigt borrande och snickrande. Därefter en del läsande, sedan är det dags att ladda för dagens pass på STK.
Jag mår bra, men vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Ledigt, har saker jag "borde" men inte vill. Har planerat så långt som till att jag ska äta frukost idag också.
Den här måndagen är schysst, solen skiner ju :)
Så håller vädret i sig blir det en bra vecka..
Jag tycker måndagar är rätt okej, visst, det är precis början på veckan. Men jag är oftast utvilad ifrån helgen så för mig är tisdagens värst då jag är som tröttast.
Det är mer full fart hela helgen och sen rätt som det är kastar sig måndagen på en som en örfil... Gah. utvilad .. icke !
Du skall göra vaddå på dina cohones?
Hihi, var tvungen att använda Dr. Evil speak när jag skulle skriva laser. Ska alltså göra en LASIK-operation, vilket innebär att de formar om hornhinnorna (cornea) med laser, så jag slipper glasögon/linser.
Håller annars med, måndagar suger, helt klart veckans sämsta dag.
Ledig mån-ons efter att ha jobbat en lång helg.
Känns mycket bra :thumbup:
Kanske borde nämnt i tråden att folk som inte varken arbetar eller studerar inte är röstberättigade.
Måndag - Studiedag :D / Träning
Tisdag - Skola / Träning
Onsdag - Skola / Vila
Torsdag - Skola / Träning
Fredag - Skola / Träning / Inspark :D :D :D
Känns ganska skönt :P efterlängtad vecka faktiskt.
1 Lektion idag, som är inställd. gött mos
Deceiver85
2007-09-03, 08:22
Om 10 minuter skall jag cykla iväg till höstens första lektion i Statskunskap C, har längtat senare delen av sommaren efter det. Dock hopar sig problemen...
* Jag har en irriterad hals som vägrar bli frisk
* Jag har ont i käken eftersom jag har en uppkommande visdomstand
* Jag måste kontakta CSN och häva deras beslut om indraget bidrag "pga uteblivet studieresultat".
Sovit kasst, nervös och massa saker att göra.
Blev tvungen att arbeta både lördag och söndag, sitter på jobbet och undrar var tiden tar vägen, suger stenhårt
MacGyver
2007-09-03, 08:27
Helt ok måndag. Ska in på en föreläsning vid ett och är hemma igen vid fyra så det kommer att bli en slapp dag.
Bobbokrull
2007-09-03, 08:28
Jodå, läget är under kontroll! Rev av ett pass på gymmet imorse och jag är även nöjd att vara frisk och kry...kände mig rätt risig igårkväll men det var tydligen falskt alarm.
Morgonens aha-upplevelse: Dubbla doser av örtmedicinen Kan-Jang och X antal skivor danskt fullkornsbröd på kvällen medför rätt aktiv mage följande morgon, sprutt-i-bangbang så att säga.
Asbra! Jobbar kväll idag och dag imorrn. Därefter e jag ledig i 6 dagar och då bär det av till huvudstaden. Det här kommer bli en skitbra vecka!
Jag mår alldeles förträffligt. Min ledighet har precis tagit slut, men jag har inte fått något nytt uppdrag än (anställd på ett bemanningsföretag) - så jag är ledig med 80% av min lön. :D SWEET.
Jag är lite trött men förväntansfull. Ska ägna arbetsdagen åt att gå på möten och däremellan vänta på ett samtal där jag ska tacka ja till ett nytt jobb och sedan ska man väl gå till chefen och säga upp sig. En helt normal måndag. ;)
Jag e satan-ta-mig taggad!
Jag har precis tagit 350mg koffein och ska ner å bänka snart :hbang:
Jobbar 12.30-16.30 idag. Ingen större fara mao.
Blev tvungen att arbeta både lördag och söndag, sitter på jobbet och undrar var tiden tar vägen, suger stenhårt
Jobbar jag lördag och söndag så får jag en så kallad Kod 20 dag. Dvs en fullbetald dag fast jag är ledig. Så när jag har chansen att jobba lördag och söndag så gör jag det.
Det kan jämföras med att endast jobba lördag och vara ledig söndag, fast utan betalt. Nu jobbade jag lör och söndag, ledig idag (så detta blir min söndag, fast endå betald) och imorgon är min måndag. :D
Pressvisningssäsongen har börjat denna veckan... Så nu är allt som vanligt igen. Ganska kul, jag har saknat pressvisningarna lite faktiskt. back to buisness, kan man säga. Inget företag med självrespekt försöker lansera nya produkter mitt i sommaren. Det gör man på våren eller hösten, så jag antar att det betyder att det är höst nu.
Eldhroka
2007-09-03, 09:34
Måndag ja.. Jag har semester, tredje veckan nu.
Funderar på att ta en hel vilodag idag, tror att kroppen
skulle tacka mig faktiskt, även om huvudet gärna vill iväg
och träna.
Gooood moooooorning kolozzeum!!!
http://www.spacedemo.com/wp-content/uploads/2007/04/good-morning-vietnam.jpg
Lövbiffen
2007-09-03, 10:18
Är lite deppig, då min brorsa åker till australien idag och är borta i 9 månader :(
flenders
2007-09-03, 10:22
Jag känner att det är en bra måndag idag, har en liten mini-semester i och med att jag har bytt jobb. Har åkt hem från Oslo och varit hemma i fyra dagar nu men åker dessvärre tillbaka till Norge imorgon.
Men som sagt, det är en bra måndag. 11 timmars sömn, god frukost i och med att jag åt gårdagens övergoda middag. Ska ut och handla med några vänner. :)
Jag mår bra, skolan började idag på allvar i en ny semi-främmande stad. Känns bra efter 3års frånvaro från skolbänken.
Hihi, var tvungen att använda Dr. Evil speak när jag skulle skriva laser. Ska alltså göra en LASIK-operation, vilket innebär att de formar om hornhinnorna (cornea) med laser, så jag slipper glasögon/linser.
Det där måste du starta en tråd om sedan! Låter grymt spännande!
Vad kostar kalaset?
Måndagar is the shizzle!
Barnen till skolan och dagis. 5½ timmar alldeles åt mig själv att plugga och springa en runda :3
Och slösurfa på internet förstås :em:
Jobbar hemma nu, alla dagar är arbetsdagar/vilodagar beror hur jag känner för det.
Måndagar is the shizzle!
Barnen till skolan och dagis. 5½ timmar alldeles åt mig själv att plugga och springa en runda :3
Och slösurfa på internet förstås :em:
Varför lämmna ungen på dagis om du ska vara hemma:smash:
Liten Men Fet
2007-09-03, 11:54
Han kanske vill vara i fred? :smash:
Ett tips som gör varje måndag lite lättare:
Jävlaranamma - Äntligen Måndag
För pluggandets skull antar jag.
Denna måndagen är jag ledig, så det är ganska så skönt. Värre när det varit bröllop på lördag och jag ska jobba på måndag :D Då är jag bra bitter.
Känslan av att vakna en måndag vetandes att man ska till jobbet kan samman fattas med :
uuuuuuh!
Whistler
2007-09-03, 12:37
Äh, idag är en underbar måndag!
Haft en bra helg på jobbet (fredagen var väl sådär, men ändå), gympasset gick hur bra som helst idag och det ligger en underskön blondin och sussar sött i min säng. Vad mer kan man begära? Ah, hela dagen till att kolla på Star Wars också... Blir nog Episode 1-3 idag och 4-6 imorgon. :)
Deceiver85
2007-09-03, 12:42
Ah, hela dagen till att kolla på Star Wars också... Blir nog Episode 1-3 idag och 4-6 imorgon. :)
Att du nämner detta just vid den tidpunkt du postar inlägget är bara för illa...
Jaha, är det måndag idag? Lite svårt att hålla reda på dagarna när man inte jobbar eller pluggar atm:thefinger
Asbra! Jobbar kväll idag och dag imorrn. Därefter e jag ledig i 6 dagar och då bär det av till huvudstaden. Det här kommer bli en skitbra vecka!
Ska du träna med oss?
Jag är lite trött men förväntansfull. Ska ägna arbetsdagen åt att gå på möten och däremellan vänta på ett samtal där jag ska tacka ja till ett nytt jobb och sedan ska man väl gå till chefen och säga upp sig. En helt normal måndag. ;)
Ska du flytta till Sveriges vackraste stad?
Själv tycker jag det är ok med måndagar.
Jag har glömt bort hur det är att ha ledigt så det är bara att köra på
Bråkat med min dator på f.m. Det är inte lätt att sätta upp pgp+vista+outlook2007. I e.m ska jag på föreläsning lite nervöst för att det är en ny skola och jag inte känner en kotte.
Lövbiffen
2007-09-03, 14:04
För i helvete nu testar dom flyglarmet och hornet sitter på huset mitt emot mitt :cryout:
Känns helt ok med ny vecka faktiskt! Händer mycket på gymet nu så det är kul!
grisbil3n
2007-09-03, 14:22
Känns jättebra. Skall strax terrorisera mina grannar med ihärdigt borrande och snickrande. Därefter en del läsande, sedan är det dags att ladda för dagens pass på STK.
Vi kanske är grannar.
Om vi bortser ifrån allt jävla borrande så mår jag fint.
Väckarklockan ringde kvart över fem imorse. Jag kom hem från bullgarien i fredags natt.
De som gillar måndagar är arbetslösa eller dumma.
Bronkitkorv
2007-09-03, 14:41
Ont i huvet fortfarande efter lördagens jävla kräftkalas och dessutom så försov jag mej hela 6minuter.. Konstiga tankar blandat med lite ångest också...
Detta var ju iofs kl 5 imorse. Nu mår jag bra och ser fram emot den härliga dagtidsveckan.
Rätt okej med måndag. Sista jävla året i skolan, tror fan man längtar efter att få börja jobba. Att äntligen få hålla på med nåt man tycker är kul. Få tjäna pengar. Vara ledig 5 veckor varje år MED LÖN. Hann ha sommarlov en enda vecka i år, kändes... bra.
Är lite deppig, då min brorsa åker till australien idag och är borta i 9 månader :(
yee well, get used to it. ;p min syster åkte ner till australien 2002 för att plugga, och när hon tog examen fick hon jobb, så nu bor hon där. *cry* Träffat henne två gånger på snart 6 år. kul!.... inte.
dock åker jag ner till henne i vinter och hälsar på, så det blir desto mer roligt. :thumbup:
det ligger en underskön blondin och sussar sött i min säng.
...det låg en snygg brud i din säng... och du sätter dig vid datorn? :confused: :MrT:
Lövbiffen
2007-09-03, 15:09
yee well, get used to it. ;p min syster åkte ner till australien 2002 för att plugga, och när hon tog examen fick hon jobb, så nu bor hon där. *cry* Träffat henne två gånger på snart 6 år. kul!.... inte.
dock åker jag ner till henne i vinter och hälsar på, så det blir desto mer roligt. :thumbup:
Aj jävlarns :(
Brorsan är nere för att hälsa på "ingift släkt" och jobba. Så han kommer iaf tillbaka :)
Är det du som åkt ner och hälsat på?
Aj jävlarns :(
Brorsan är nere för att hälsa på "ingift släkt" och jobba. Så han kommer iaf tillbaka :)
Är det du som åkt ner och hälsat på?
nej, har inte haft möjlighet att kunna ta ledigt så pass länge som krävs.. men nu ska jag ner en månad iaf och bla fira nyår därnere. Blir skoj. :D
Din bror får nog riktigt kul, lär bli en ordentlig upplevelse!
generellt så brukar det vara skönt med måndag så att man får vila upp sig med lite jobb efter helgens bravader men nu har jag jobbat 13 dagar i streck så idag är ingen underbar måndag.
fan ni måste ju tycka att onsdag är den största *** dagen av alla, långt till helgen o långt från förra helgen, det är en piss dag
mangemani
2007-09-03, 15:50
jag mår kanon.
man har ju ett roligt jobb så man tvångsmasar sej ju inte upp ur sängen precis med inställningen "neej,inte en dag till på jobbet"...sen får man ju inte glömma att direkt efter jobbet så är det ju träning och det gör ju dagen inte sämre precis:).
tycker däremot att helgerna kan bli sega,inge jobb,inge träning(mer än motion då)
LadyInsane
2007-09-03, 15:51
fan ni måste ju tycka att onsdag är den största *** dagen av alla, långt till helgen o långt från förra helgen, det är en piss dag
Onsdagen är ffs början på helgen!:D
hur kan ni tycka att en dag suger om ni har er själva på rätt sida?..
Lövbiffen
2007-09-03, 16:17
nej, har inte haft möjlighet att kunna ta ledigt så pass länge som krävs.. men nu ska jag ner en månad iaf och bla fira nyår därnere. Blir skoj. :D
Din bror får nog riktigt kul, lär bli en ordentlig upplevelse!
Låter skönt det iaf. Inte roligt då folk försvinner iväg :S
Det är faktist andra gången han åker dit. Han va där ett år senast och kom hem nyårsafton 06/07 och nu drar han igen den jäveln :P
Ska du flytta till Sveriges vackraste stad?
Jag hoppas det i alla fall för nu har jag sagt upp mig och tackat ja till det nya jobbet. Nu återstår bara boendefrågan. :D
Whistler
2007-09-03, 17:29
Att du nämner detta just vid den tidpunkt du postar inlägget är bara för illa...
Nej, det är jävligt leet att göra det. :cool:
Notera att jag skrev att min tjej var hemma, det gör att alla nörd-anklagelser bara rinner av mig. :D
...det låg en snygg brud i din säng... och du sätter dig vid datorn? :confused: :MrT:
Vi har så att säga redan arbetat med vinklar, därför hon sover (tyckte väl det var så tråkigt... :Virro)
Arf Pingvin
2007-09-03, 17:58
Alla dagar är likadana (dagdrivare).
Äntligen en poll som har mitt alternativ.
Deceiver85
2007-09-03, 18:23
Nej, det är jävligt leet att göra det. :cool:
Notera att jag skrev att min tjej var hemma, det gör att alla nörd-anklagelser bara rinner av mig. :D
Din tjej är väl "always attached", om vi säger så? ;)
Denstillasittande
2007-09-03, 18:42
Nja, måndag är inga som helst problem 2.5h övertid tid till och med. Dock piggnade ju inte regnet upp en direkt. Tisdagar bruka vara döden för mig för de mesta.
måndag=lilla onsdag! klunk klunk
För att jag, som jag skrev, pluggar? Internetkurser från Universitetet, på heltid, du vet?
Har annars varit hemmamamma i snart 9 år, om det får dig att må bättre :)
Scratch89
2007-09-03, 21:06
Idag började jag på GU, så det har varit en väldigt trevlig dag idag, även fast jag får pendla så förbannat länge för tillfället.
Nitrometan
2007-09-03, 21:10
Povel Ramels "Gräsänkling Blues"
Det är måndag morgon och mitt huvud känns så tungt
(Jo ja sa just de att) det är måndag morgon
och mitt huvud känns så tungt
när jag sitter här med ett glas grapefruktjuice,
sjungande The Gräsänkling Blues.
Min fru har rest till Mölle, till Mölle by the sea.
Hon for för fjorton dar sen och jag kände mej så fri.
Oh, hå, hå, hå, oh boy! Nu skulle här jumpas för joy!
Men nu känner jag mig mindre fri,
så nu får refrängen bli:
Oh, Elsalill, come back to me!
Jag glömmer ej den gången när jag stod där på perrongen
och min Elsa höll mej fången i ett stadigt grepp.
Hon sa jag skulle inte glömma de å de å de å de å de
å så sa tåget tut och gick och jag sa “släpp!”
och ännu kan jag höra hur det ringer i mitt öra:
Mata fiskarna, vattna cissusen. Häpp! Häpp! Häpp!
Jag ska köpa nya fiskar, ty dom gamla har tatt slut,
och jag själv är lika vissen såsom cissusen ser ut,
oh, hå hå, hå, hå, o-ho!
Ja, jag mår inte riktigt bra, ida!
Den vecka som har gått har trotsat all kalkyl,
och allt som finns i huset är kapsyl och magnecyl.
Vårt hembiträde Anna, vår trogna gamla skatt,
förlora jag i poker till Stig Järrel förrgår natt.
Oh, hå, hå, hå, hå, hå, vad ska min hustru tro!
Så nu får jag klara allting själv med mycket stort besvär,
och min minneslista den ser ut så här:
Jag måste skura trappan, jag måste bona golv,
och jag ska hinna in på banken före klockan tre,
och jag ska stämma om pianot, jag ska måla om i köket,
jag ska samla alla kräftskal i en prydlig liten hög,
och laga dörren sen, och muta portvakten,
å så damma, damma, damma om igen.
Ni förstår, min fru är lite sotis så om hon får veta att
det var fyra scandal beauties hemma här hos mej i natt,
oh, hå, hå, hå, hå, hå, då skulle jag bli både gul och blue.
Så här gäller det att städa fort och gardera sej,
ty hon tror mera på en hårnål än hon tror på mej.
(Hysch, hysch!) En nyckel i tamburdörrn, jag hör den alltför bra,
hon skulle kommit först i morron å så kommer hon i da!
Hå, hå, hå, hå, hå, hå! Nu väntar världens ovetts-dos!
Full fart på köksdörren, jag tror jag smiter min kos,
sjungande The Gräsänklings Blues.
Liten Men Fet
2007-09-03, 23:47
Nej den är ju bra, då är det nästan helg. Nedförsbacke resten av veckan ju.
jag har insett att måndag inte är den värsta dagen på veckan. Jag känner mig utvilad och är inte fylld av cyniskt hat. Framåt onsdagen känns det dock jävligt mörkt.
fyfan, nu mår ja illa, ny arbetsplats idag, ångesten och tröttheten bara vältrar runt i kroppen.
Sofia4_4
2007-09-04, 05:18
älskar måndag morgon. Det nya jobbet är så kul, saker händer varje dag och kollegerna är super.
Det tickar som ett bomb i mitt huvud så fort jag tittar på en datorskärm.
fyfan, nu mår ja illa, ny arbetsplats idag, ångesten och tröttheten bara vältrar runt i kroppen.
Nya arbetsplatser är jobbigt, men det är bara att ta sig i kragen och visa sig från sin bästa sida så du impar skiten ur dina nya kollegor. :thumbup:
Sofia4_4
2007-09-04, 06:45
Jag hoppas det i alla fall för nu har jag sagt upp mig och tackat ja till det nya jobbet. Nu återstår bara boendefrågan. :D
Lider med dig. Har precis varit i boendehysterin i Stockholm. Det var för jävligt. Har sprungit på visningar som galning den senaste månaden. Var berred på lite vansinne. :D
I går (måndag) var jag pigg och glad men idag är det ingen kul dag. Kallt och jävligt. Med mitt lilla hull så fryser jag rätt mycket nu. Jag har lust att kurra ihop mig hemma i soffan, bulla upp kuddarna, tända massa ljus, ta fram kanelbullar och vaniljmjölk och sätta på en bra film.
Ja, ja...sluta dröm Mirre..Nu ska mailboxen läsas. *gah!*
Alfred Nobel
2007-09-04, 07:59
Jag gillar dina drömmar Mirre *drool*
Nu ska jag kämpa mig genom dagens bravader ihop om en tröstbulle när jag kommer hem !
Va, är det måndag idag? Fan....
http://www.vujer.com/material/filmer/Groundhog_Day(1993)
Jag gillar dina drömmar Mirre *drool*
Nu ska jag kämpa mig genom dagens bravader ihop om en tröstbulle när jag kommer hem !
Ät en åt mig oxå för jag får ingen tröstbulle. Jag får nöja mig med vaniljmjölken i havregrynsgröten. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.