Visa fullständig version : Gym i Göteborg?
Har nu anlänt i Göteborg, jag ska plugga Japanska här i några terminer, och tänkte även försöka komma igång ordentligt med träningen igen. Nu undrar jag bara om ni har tips på ett gym som ligger i närheten av göteborgs universitet, eller om det bara är så ni har ett gym som är så jävla överbra med schyssta priser att ni bara måste rekommendera det :P
Fysiken Gibraltargatan, sjukt bra priser (lågtrafik + stundentrabatt blir väldigt billigt) och stort gym som har allt du behöver väldigt nära GU/Chalmers.
Dessutom tränar jag där! :thumbup:
Priserna var väl inte så där superfantastiska, standardpriser?
Bra pris är cirka en 1200-1500:- per helår, fast det kanske man bara kan räkna med norrut i vilda västerbotten och de norra obyggderna.
Verkar ganska lätt att ta sig till, men finns det inga gym just vid universitetet? Det skulle vara väldigt praktiskt, och med gymmet så nära så är det svårt att komma på undanflykter till att inte fara och träna.
Priserna var väl inte så där superfantastiska, standardpriser?
Bra pris är cirka en 1200-1500:- per helår, fast det kanske man bara kan räkna med norrut i vilda västerbotten och de norra obyggderna.
Verkar ganska lätt att ta sig till, men finns det inga gym just vid universitetet? Det skulle vara väldigt praktiskt, och med gymmet så nära så är det svårt att komma på undanflykter till att inte fara och träna.
Det blir ju 1,2k/år med rabatterna jag nämnde, det är extremt billigt för att vara ett kommersiellt gym i Gbg.
Fysiken Gibraltargatan, sjukt bra priser (lågtrafik + stundentrabatt blir väldigt billigt) och stort gym som har allt du behöver väldigt nära GU/Chalmers.
Det där låter lovande. Har gymmet någon hemsida man kan glida in på?
Det där låter lovande. Har gymmet någon hemsida man kan glida in på?
fysiken.nu
Fast det verkar ju vara ett "lågtrafikkort" fast tiderna verkar endå ganska bra, och är personalen snäll så kanske man kommer in endå?
Fast det verkar ju vara ett "lågtrafikkort" fast tiderna verkar endå ganska bra, och är personalen snäll så kanske man kommer in endå?
Man vill inte träna efter 16,30 där ändå, det kan bli väldigt mycket folk där när alla slutar skolan/jobbet. Förutom senare på kvällen efter 19-20.
Visst kan man säkert smita in och skita i att gå ut i tid, jag har råkat några gånger, men om man planerar att träna sent så ska man inte ha ett lågtrafikkort.
Exhale?
Jag skulle nog inte våga mig in på exhale, skulle känna mig ännu mer som den
amatör jag är. :D
Du glömde det stora pluset, MOA
Du glömde det stora pluset, MOA
Jag ser ju aldrig dig längre.
Men nu när skolan börjar igen så kanske vi kommer på samma tider igen, men lova att du tar det lugnt med raggandet! Jag är blyg. :em:
Scratch89
2007-09-02, 20:28
På de gymen jag har tränat på i Göteborg så tyckte jag om Active Wellness mest. Bra lokal, mycket fria vikter, ett helt eget lyftargym, mycket cardiomaskiner, stretchrum osv. Helt komplett, och brutalbilligt för studenter, med tanke på hur centralt det ligger.
Jag ser ju aldrig dig längre.
Men nu när skolan börjar igen så kanske vi kommer på samma tider igen, men lova att du tar det lugnt med raggandet! Jag är blyg. :em:
Nej, är inte så konstigt, har inte tränat i gbg i nästan tre månader. Blir dags att börja igen imorgon och sen kör jag väl här framöver
På de gymen jag har tränat på i Göteborg så tyckte jag om Active Wellness mest. Bra lokal, mycket fria vikter, ett helt eget lyftargym, mycket cardiomaskiner, stretchrum osv. Helt komplett, och brutalbilligt för studenter, med tanke på hur centralt det ligger.
Fysiken är ju både billigare och bättre. Det AW har som Fysiken saknar är den där källargymkänslan, om man nu uppskattar det.
Exhale?
+1
Jag skulle nog inte våga mig in på exhale, skulle känna mig ännu mer som den
amatör jag är. :D
Pffft. Du har inte sett hobbybyggarpojkarnapå Exhale hör jag :D
Fysiken är ju både billigare och bättre. Det AW har som Fysiken saknar är den där källargymkänslan, om man nu uppskattar det.
På tok för trångt på Fysiken mellan 16 och drygt 21. AW var mer "källargym" förr när det hette Jupiter.
;)
Scratch89
2007-09-03, 18:05
Jag var inne o kikade på Fysiken idag, det som ligger högst upp i ett hus (nånting med -platsen?), och det verkade stort och fräscht; många snygga tjejer som satt och stönade i gynstolarna. :D
Är det någon här som tränar på Fysiken? Är det bra grejer?
Jag var inne o kikade på Fysiken idag, det som ligger högst upp i ett hus (nånting med -platsen?), och det verkade stort och fräscht; många snygga tjejer som satt och stönade i gynstolarna. :D
Är det någon här som tränar på Fysiken? Är det bra grejer?
Jag tränade där i många år. Är helt okej men som någon annan sa är det väl mycket folk på kvällarna. Men fysiken kaserntorget är bättre än fysiken gibraltar
Scratch89
2007-09-03, 20:25
Jag tränade där i många år. Är helt okej men som någon annan sa är det väl mycket folk på kvällarna. Men fysiken kaserntorget är bättre än fysiken gibraltar
Ah, okay. Men det är ju ett relativt stort gym, så det borde väl funka även fast det är mycket folk? Det verkade även finnas en hel del maskiner, så jag som baserar träningen på fria vikter kanske inte behöver köa (det verkar som om de flesta studenter kör i maskin)?
Ah, okay. Men det är ju ett relativt stort gym, så det borde väl funka även fast det är mycket folk? Det verkade även finnas en hel del maskiner, så jag som baserar träningen på fria vikter kanske inte behöver köa (det verkar som om de flesta studenter kör i maskin)?
Studenter tränar inte, studenter super :D
Ska du börja träna på Fysiken asså? WHat's wrong with AW?
Scratch89
2007-09-03, 20:52
Studenter tränar inte, studenter super :D
Ska du börja träna på Fysiken asså? WHat's wrong with AW?
Det kostar, det ligger i fel ända av stan, Snakes proteinpruttar, need to say more? :D
Nej men, jag vet faktiskt inte hur jag gör. Jag är i fett behov av sällskap i Göteborg, så tränar jag på AW så får jag sällskap av koloiter, tränar jag på Fysiken så blir det ju sällskap av studenter. Det är svårt.
Det kostar, det ligger i fel ända av stan, Snakes proteinpruttar, need to say more? :D
Nej men, jag vet faktiskt inte hur jag gör. Jag är i fett behov av sällskap i Göteborg, så tränar jag på AW så får jag sällskap av koloiter, tränar jag på Fysiken så blir det ju sällskap av studenter. Det är svårt.
Baan och Martin_vbg tränar på fysiken gibraltar.
Nu tar vi det lite lugnt här, gibraltargatan är det klart bättre av gymmen. ;) Källa: Jag har frågat Pirhana som provade båda när han var i Gbg. Dessutom så tycker jag att det är ett riktigt bra gym och jag har provat min beskärda del (dock ej kaserntorget).
Scratch, jag håller dig gärna sällskap om du väljer Gibraltargatan! :devil:
Nu tar vi det lite lugnt här, gibraltargatan är det klart bättre av gymmen. ;) Källa: Jag har frågat Pirhana som provade båda när han var i Gbg. Dessutom så tycker jag att det är ett riktigt bra gym och jag har provat min beskärda del (dock ej kaserntorget).
Scratch, jag håller dig gärna sällskap om du väljer Gibraltargatan! :devil:
Jag menade bättre i betydelsen mindre folk. Fysiken gibraltar är ju större så de har mer varierande utrustning.
Det sitter allt en del killar och häckar bland de fria vikterna också.
Om det är för mycket folk beror väl på hur känslig man är. Jag gillar inte att behöva vänta överhuvudtaget så får jag göra det några gånger på en kväll så är det för mycket för min del. Sedan så blir det så stimmigt när det är mycket folk vilket jag inte heller gillar.
När vi ändå är inne på gym i gbg, är det någon som tränar på sportlife? Jag funderar på att börja där.
jenny, vilket utav dem?
OT:
Mest prisvärt är troligtvis Fysiken ifall man studerar.
Fysiken på Gibraltar vart min favo i år i GBG efter betat av ett gäng gym innan.
Fysiken på Gibraltar vart min favo i år i GBG efter betat av ett gäng gym innan.
Vilke gym blev det egentligen när du var här?
jenny, vilket utav dem?
OT:
Mest prisvärt är troligtvis Fysiken ifall man studerar.
De jag främst hade tänkt gå på är Sisjön, Frölunda, Almedal och hisingen.
Vilke gym blev det egentligen när du var här?
Fysiken Gibraltar ett gäng pass, Fysiken vid kungsgatan, sats kungsgatan, Life Fitness , City Gym ... Hmmmz
Fysiken Gibraltar ett gäng pass, Fysiken vid kungsgatan, sats kungsgatan, Life Fitness , City Gym ... Hmmmz
Åh fan, det blev City Gym oxå. *gah!* Missade det totalt.
Någon form utav ranking på dem olika gymmen? Så man vet vad man bör akta sig för i framtiden ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.