Visa fullständig version : Facebook - Orkar man?
Jag behöver ett tidsfördriv. Kolo är segt, orkar man göra en facebookanvändare?
Är det roligt, bra/trevligt/vuxenlunar?
Jag har ett konto, men vad fan gör man där? Leta efter bekanta? Det kan man ju ha Eniro till
LadyInsane
2007-09-02, 09:07
Facebook är nog den tristaste communitin någonsin.
Håller med Allan, ser inte riktigt behovet.
Facebook är nog den tristaste communitin någonsin.
+1
regus: http://i-am-bored.com/ :D have fun!
regus: http://i-am-bored.com/ :D have fun!
*kissass*
Jag kör facebook fast jag håller med om att det är väldigt segt
Bara för att "alla" har Facebook idag så har jag INTE tänkt att skaffa det.
(Inte bara därför såklart, fast det gör mig ännu mer säker på att jag inte ska trilla dit..)
Handcuff
2007-09-02, 09:42
(Inte bara därför såklart, fast det gör mig ännu mer säker på att jag inte ska trilla dit..)
Du å jag då*cupid*
reinholdsson
2007-09-02, 09:44
Nja, jag ser det inte särskilt roande med facebook måste jag säga, kanske har för liten bekantskapskrets för att det ska vara roligt iofs.
Det är bara ännu ett verktyg som gör att vi slipper prata och umgås med människor på riktigt.
Det är bara ännu ett verktyg som gör att vi slipper prata och umgås med människor på riktigt.
Och sådant skall man uppmuntra!
:confused:
Så brukade jag också tänka tills jag kom på att jag mår dåligt av att vara ensam.
De flesta man pratar med är dock idioter, så man får välja sitt umgänge med omsorg.
Inte umgås jag väl mindre med mina vänner för att jag håller kontakten med såna som bor exempelvis utomlands. Så fungerar det inte för mig åtminstone.
Verkar vara en lätt väg att komma in i tidningen.
Ha för många vänner så du blir utkastad och du kommer med på bild.
Starta en "Hagamännen"-klubb och du blir intervjuad.
Protestera mot banker, och din aktion nämns.
Lägg ut en falsk identitet, helst kungen, och din profil syns i tidningen.
Hitta din förlorade son via Facebook och det blir hemma hos-reportage.
Inte umgås jag väl mindre med mina vänner för att jag håller kontakten med såna som bor exempelvis utomlands. Så fungerar det inte för mig åtminstone.
Men om man nu har kompisar som också sitter vid datorn, har man inte redan kontakt med dem via msn eller mail då? Varför behöver man ytterligare en kontaktväg till de redan befintliga kompisarna?
:laugh: :laugh: :laugh:
Orka. Är inte du typ 15-16 år? Isf. finns det ju lunarstorm för din del.
blekfet2
2007-09-02, 10:28
Personligen skulle jag orka om det var något mer i stil med "Facefuck", men som det är just nu så varken orkar eller har man tid.
Orka. Är inte du typ 15-16 år? Isf. finns det ju lunarstorm för din del.
Snake?
Men om man nu har kompisar som också sitter vid datorn, har man inte redan kontakt med dem via msn eller mail då? Varför behöver man ytterligare en kontaktväg till de redan befintliga kompisarna?
Därför att Facebook är viralt, olika vänkretser överlappar varandra och du hittar människor du kanske inte träffat på länge, eller tappat bort. Jag pratar inte med människor jag har på MSN via Facebook särskilt ofta.
Facebook erbjuder ganska mycket mer för att underhålla sociala relationer än exempelvis MSN eller e-post som du nämner.
Sen är det klart, har man förstått vad Facebook är, och ändå inte tycker om det är det inte längre en sakdiskussion. Jag vet själv att jag var ytterst tveksam innan jag skaffade min. Testa vettja, det är enormt hur snabbt ens sociala nät växer, hur alla kompisar hittar en och man hittar dem. Fascinerande.
Snake?
Öh va? Andra gången nån skriver så nu :confused:
Edit: Jag var seriös. Fagbook är ett vuxet lunarstorm imo.
Därför att Facebook är viralt, olika vänkretser överlappar varandra och du hittar människor du kanske inte träffat på länge, eller tappat bort.
.....
Testa vettja, det är enormt hur snabbt ens sociala nät växer, hur alla kompisar hittar en och man hittar dem. Fascinerande.
I agree. Jag har varit ute och rest en del och tappat kontakten med folk jag träffade under resan men jag fann dem på facebook utan större problem. Skitbra :thumbup:
I agree. Jag har varit ute och rest en del och tappat kontakten med folk jag träffade under resan men jag fann dem på facebook utan större problem. Skitbra :thumbup:
kan inte annat än att instämma. bästa som hänt på internet på länge; ett mer sofistikerad community. (dock blir det mer och mer lunar/myspace för varje dag). men ändock; hade jag inte haft facebook så hade jag tappat kontakten med otroligt många.
det bästa är väl att jag känner alla mina facebookvänner sen innan.
det bästa är väl att jag känner alla mina facebookvänner sen innan.
Precis, det är riktiga relationer snarare än internetrelationer.
NEJ!!! JAG ORKAR INTE MER!! ALLA DESSA JÄVLA APPLIKATIONER SOM MAN SKA INSTALLERA!!! Så får man dåligt samvete också om man inte loggar in där varje dag och svarar på meddelanden så likt förbannat är man fast.
Jörg: Den är från Mad va?
Pepparkakssmurfen
2007-09-02, 11:39
Vafan är fejsbook för någonting,alla tjatar om det?
hahahhaahaha
så tänker jag med, jag är obstinat från födseln.
Sen tänker jag göra en Uusmann
Det är bara en fluga
Men orka skaffa sig en tidstjuv till.
Jag lägger hellre den tiden på att träna eller umgås med riktiga människor i den omoderna verkligheten.
Sen tänker jag göra en Uusmann
Det är bara en fluga
Inte då. Ebba Von Sydow har ju också Fagbook - och hon är ett modelejon av rang som har koll på saker å ting :thumbup:
Haha, finns en kille på min utbildning nu som vägrar ringa om han är sjuk eftesom det finns email!! :D
Inte då. Ebba Von Sydow har ju också Fagbook - och hon är ett modelejon av rang som har koll på saker å ting :thumbup:
hur menar du nu?
Orka med verkligheten.
it sucks *w*
Haha, finns en kille på min utbildning nu som vägrar ringa om han är sjuk eftesom det finns email!! :D
Låter ju ganska extremt i det fallet. Men annars är ju askynkron kommunikation överlägsen för tex en sån sak :)
flenders
2007-09-02, 13:01
Jag använder facebook hyfsat flitigt. Huvudanledningen är att hålla igång kontakten med alla. Jag har varit ute och rest mycket och har nu bosatt mig i Oslo i ungefär sex månader. Det är skönt att kunna skriva till alla man har träffat på semestrarna och även alla man träffar i Oslo. Visst man brukar ringa de som bor i Oslo men många av de är bara där för några månader så det är skönt att kunna höra av sig lite smått när de åkt hem igen.
Dessutom så finns det många andra finesser med facebook, använder det bland annat för att upptäcka ny musik. Facebook är inte begränsad såsom många andra communitys som Lunarstorm eller dylikt.
Longshot
2007-09-02, 13:19
Ibland orkar jag. Intresseklubben antecknar det, hoppas jag.
Whistler
2007-09-02, 15:12
Jag skäms lite över att jag inte fattade ett dyft efter att ha reggat mig där. Kommer verkligen ingenstans, känns och syns att det är en amerikan som stått för ursprungsprogrammeringen. *ryser*
Dessutom så finns det många andra finesser med facebook, använder det bland annat för att upptäcka ny musik. Facebook är inte begränsad såsom många andra communitys som Lunarstorm eller dylikt.
Har du nån lathund till vad man kan använda den till? Förutom att upptäcka att man får se en massa nyllen men inget mer?
Granatgiraffen
2007-09-02, 15:38
Jag skäms lite över att jag inte fattade ett dyft efter att ha reggat mig där. Kommer verkligen ingenstans, känns och syns att det är en amerikan som stått för ursprungsprogrammeringen. *ryser*
Jävla Amerikaner!
Tycker det är en rätt bra grej.. jag orkar inte göra något med det men jag förstår varför många kan gilla det.
Granatgiraffen
2007-09-02, 15:43
Har du nån lathund till vad man kan använda den till? Förutom att upptäcka att man får se en massa nyllen men inget mer?
Ett enkelt sätt att söka upp gamla bekantskaper. T.ex. genom att kolla sin gamla skola etc. Verkar vara lite mer "öppet" än andra communities. Man kan söka på för- och efternamn istället för att alla har fåniga nicknames.
Men vafan? Det är samma skit som allt annat + lite extra media-hype.
NiXPhoenix
2007-09-02, 15:45
Usch nej.
70% eller nåt av de på min skola har det, det är reason enough to keep out.
Ett enkelt sätt att söka upp gamla bekantskaper. T.ex. genom att kolla sin gamla skola etc. Verkar vara lite mer "öppet" än andra communities. Man kan söka på för- och efternamn istället för att alla har fåniga nicknames.
Okey, jag tycker det är bra att folk ska ha sina riktiga namn. Men det verkar vara en jävla omväg för att hitta gamla polare.
Okey, jag tycker det är bra att folk ska ha sina riktiga namn. Men det verkar vara en jävla omväg för att hitta gamla polare.
Men, det är ju lite smidigare och mindre gruvsamt att adda någon på Facebook istället för att ringa upp någon man gjorde lumpen med för över 10 år sen.
http://i204.photobucket.com/albums/bb199/ThomasTvivlaren/BlogPost/facebook.png
Fick användartips...
Whistler
2007-09-02, 17:03
:laugh:
Jag gillar facebook, hittar alltid gamla kontakter genom olika vänner osv. Riktigt bra stalkingsida :D
Jag gillar facebook, hittar alltid gamla kontakter genom olika vänner osv. Riktigt bra stalkingsida :D
Ja just det, där har vi anledningen till att jag skulle blocka dig :D
Ja just det, där har vi anledningen till att jag skulle blocka dig :D
lol..jag har hittat mammas väninnas syster nu :D seeee!! Alla har facebook ;D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.