Logga in

Visa fullständig version : Nordkorea avrättar ungdomar som distribuerat tv-serier

Chris
2007-08-31, 14:55
http://www.rfa.org/english/korean/2007/07/17/korea_wave/

“There have been two or three reports of public executions of North Korean young people in major cities including Chungjin, as punishment for having illegally copied and distributed South Korean visual material,” said Kang Chul Hwan, vice-chairman of the Seoul-based Committee for the Democratization of North Korea.

“It is not an overstatement to say that the Kim Jong Il regime is waging war on the South Korean TV drama,” he said, adding that the North Korean authorities have intensified surveillance and searches to prevent South Korean videos from entering North Korea.

Vet inte vad jag ska säga, mer än att det är så jävla fel.

Absinteh
2007-08-31, 15:29
Helt sjukt.

Fatalist
2007-08-31, 15:30
Invadera skiten, skjut Kim Jong Il II och upprätta en ny regering. FFS.

Absinteh
2007-08-31, 15:32
När folk jag kan relatera till råkar illa ut. DÅ JÄVLAR! då skiter jag tom. i att jag bara ska opsta vid 1337!!

Nonamenoshame
2007-08-31, 15:36
Finns inga ord för sånt här . Det är helt sannslöst.

Mescreant
2007-08-31, 15:42
Undra hur många nyheter av det här slaget som behövs innan folk accepterar en Amerikansk invasion?

Corpobal
2007-08-31, 15:43
Rofl @ den politiska analysen på kolozzeum....

Andy.da.wohoo
2007-08-31, 15:46
Varför alltid en Amerikansk invasion??

egge
2007-08-31, 15:47

Jag tror inte Nordkorea kissar på sig av rädsla om vi hotar med en invasion...

coxie
2007-08-31, 15:47

Nu är jag ingen Bush-älskare (eller hatare för den delen) men vem annars?

backflash
2007-08-31, 15:52

Monacos kungliga tamiller-arme!

Dissector
2007-08-31, 16:28
Invadera skiten, skjut Kim Jong Il II och upprätta en ny regering. FFS.

USA är nog bland dom få som har resurser nog att göra något sådant. Problemet är att världen spyr galla på dom om dom gör det. Världspoliser ni vet. Varför ska USA lägga sig i allt o.s.v?
Sedan blir folk lite småsura när dom tittar på stora USA och undrar varför dom, som världens mäktigaste land, inte kan hjälpa till och störta våldsregimer. Bryr dom bara om sig själva eller?

Scratch89
2007-08-31, 16:38
USA är nog bland dom få som har resurser nog att göra något sådant. Problemet är att världen spyr galla på dom om dom gör det. Världspoliser ni vet. Varför ska USA lägga sig i allt o.s.v?
Sedan blir folk lite småsura när dom tittar på stora USA och undrar varför dom, som världens mäktigaste land, inte kan hjälpa till och störta våldsregimer. Bryr dom bara om sig själva eller?

+2000!

Palm
2007-08-31, 16:42
Vi får hoppas på Team America.

I1vlm7rD9ck

Helt sjukt vad den människan tillåts göra. T.ex. så är unga nordkoreaner åtta cm kortare än unga sydkoreaner pga undernäring.
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_height

olander08
2007-08-31, 16:45
"Åh nej! Nord Korea är dumma, nån måste attackera dom och etablera feta baser i hela Asien för att "säkra" vår framtid så att dom inte invaderar oss!"

Nonamenoshame
2007-08-31, 16:47

+3000

Grymt bra skrivet !

Jax
2007-08-31, 16:55
Ring Schakalen!

Nä men allvarligt så är det så klart fruktansvärt. Något som gör mig aningen bitter är att FN är förvånansvärt tysta. Diplomatin går ju inte precis på högvarv och att det är svårt är fan i mig inte en ursäkt för att inte försöka.

olander08
2007-08-31, 16:58
Ring Schakalen!

Nä men allvarligt så är det så klart fruktansvärt. Något som gör mig aningen bitter är att FN är förvånansvärt tysta. Diplomatin går ju inte precis på högvarv och att det är svårt är fan i mig inte en ursäkt för att inte försöka.

FN är sega för att de vill ha ovanstående responser vilket innebär att folk vill överrösa dom med mera pengar för att dom ska kunna arbeta fortare.

gibfel
2007-08-31, 17:05
"Åh nej! Nord Korea är dumma, nån måste attackera dom och etablera feta baser i hela Asien för att "säkra" vår framtid så att dom inte invaderar oss!"

+1 "Krig löser alla problem! Vi DÖDAR dom och låter demokratin flöda!"

Seriöst talat tror jag det kan bli en stor katastrof om USA anfaller. Likaså om deras diktator dom har idag sitter kvar för länge. Det är lite av en balansgång men att USAs regering beordrar dit massa unga män som får sätta livet till i dagsläget känns lite väl drastiskt. Det finns definitivt platser på jorden där dom lever i mycket värre förhållanden så om USA hjälpte dom i första hand så hade jag varit gladare än om dom anföll Nord Korea.
Risken finns trots allt att USA inte skulle vinna det kriget vilket gör det väldigt farligt.

Jax
2007-08-31, 17:16
USA har ingen egentlig anledning att anfalla heller, ingen tillräcklig åtminstonde. Framför allt så har diplomation inte spelat ur sin roll än. Den har knappt används överhuvudtaget även om en del framsteg har gjorts. I stället för att agera nöjer sig västvärlden med att säga att Nordkorea är hemsk och sen pillar vi navel.

Dessutom vore det enormt korkat av USA att börja ett nytt krig innan Irak-kriget är avslutat. Å andra sidan var de korkade nog att påbörja det innan de avslutade Afghanistan. Men som sagt det känns väldigt långsökt att USA skulle vilja ta täten och agera utan någon uppslutning. Däremot bör FN ha den roll att försöka hjälpa Nordkoreas befolkning, men de verkar inte vara sugna på att axla den. Att hjälpa innebär inte att starta ett krig.

Muskelbyggaren
2007-08-31, 17:18
Rofl @ den politiska analysen på kolozzeum....

Hur lyder din version av det hela?

kharon
2007-08-31, 17:25

OT: Livermore.. :thumbup:

Mescreant
2007-08-31, 18:01

Tänkte i.o.f mer på folket i Nordkorea som lever odrägliga liv under en diktatorisk tyrann. Men visst du har en poäng.

Mescreant
2007-08-31, 18:06
För övrigt tycker jag det Jax har skrivit i tråden är bra.

Achryl
2007-08-31, 18:07

+8000 (min första "+1" någonsin)

Tenzu
2007-08-31, 18:35
Det handlar inte så mycket om att man inte bryr sig, mer så att det fnns ingenting att göra, situationen är så totalkörd. En invasion mot ett land med en fullständigt hjärntvättad befolkning som den i Nordkorea går inte att vinna politiskt, man skulle behöva utrota hela landet innan man fick kontroll och det är såklart inte önskvärt.

Om ni tyckte den där nyheten var hemst så kan jag berätta att man även tillämpar arvsstraff, med syfte att "rena" den Koreanska rasen. Vad det innebär är att om du säger t.ex. "Kim Jong Il har en ful frisyr" och underrättelsetjänsten får nys om det så kommer inte bara du att tillfångatas och torteras till döds. Dina barn kommer torteras till döds, dina barnbarn kommer torteras till döds och dina barnbarnsbarn kommer torteras till döds. Det finns gulags i de norra provinserna dedikerade till detta och till att genomföra diverse expriment involverande människor och biologiska/kemiska stridsmedel.

Smygfilmad offentlig avrättning:
http://www.northkoreanrefugees.com/dvd/images/execution2.wmv