Visa fullständig version : G4S (gamla Falck). Kan man köpa loss larmet?
Jag har villalarm och abonnemang hos G4S. Har lagt ner ca 8000 genom åren jag haft det nu och funderar på att köpa ett eget larm istället för att betala dyra pengar på att "hyra" ett.
Är det någon som vet om man kan köpa loss larmet och bara använda det "lokalt"?. Avsluta abonnemanget och därmed avbryta kontakten med deras central?
Ignatius72
2007-08-30, 19:47
Jag har villalarm och abonnemang hos G4S. Har lagt ner ca 8000 genom åren jag haft det nu och funderar på att köpa ett eget larm istället för att betala dyra pengar på att "hyra" ett.
Är det någon som vet om man kan köpa loss larmet och bara använda det "lokalt"?. Avsluta abonnemanget och därmed avbryta kontakten med deras central?
Skit i larmet och behåll skyltarna. Det är ju inte så att väktarna kommer ut och stoppar/haffar några banditer i vilket fall som helst.
Skit i larmet och behåll skyltarna. Det är ju inte så att väktarna kommer ut och stoppar/haffar några banditer i vilket fall som helst.
Haha, nej det är jag medveten om. Men om det tex brinner för fulla muggar hemma så lär jag ju inte höra brandvarnarna. Då är det rätt bra med ett larm som ringer upp, och då helst mig och inte några jävlar som ska ha en massa pengar för att kontakta brandkåren åt mig :) Utöver det så tycker jag att det ibland kan vara tryggt att ha larmet påslaget även när man är hemma och sover tex. Tror det värsta som skulle kunna hända är att bli väckt av att någon sätter en kniv mot strupen eller liknande och viskar -öppna kassaskåpet! :)
Vill alltså ha ett larm som gör lite väsen av sig om någon obehörig tar sig in. Samt att det ska kontakta mig eller någon av mig utvald person vid brand.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.