Visa fullständig version : Donald Thomas
formula4shape
2007-08-30, 17:14
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article664701.ab
Grym talang! Finns fler inom basket som man verkligen skulle vilja se testa på höjdhopp, sjuk spänst. Någon som minns Vince Carters dunk i OS2000 mot frankrike?
http://www.youtube.com/watch?v=-PPhbHMaf7k
Löjliga gener! Kul att han vann! :hbang:
formula4shape
2007-08-30, 20:02
Löjliga gener! Kul att han vann! :hbang:
Nästa år kanske han kör med spikskor *popcorn*
Ignatius72
2007-08-30, 20:19
Undra om han skulle hoppa högre med en mer, ska vi säga, klassisk stil? Logiskt sett borde han ju det. Det ska väl han till att slå Sotomayors gamla rekord.
formula4shape
2007-08-30, 21:11
Undra om han skulle hoppa högre med en mer, ska vi säga, klassisk stil? Logiskt sett borde han ju det. Det ska väl han till att slå Sotomayors gamla rekord.
Klart att bättre teknik kommer förbättra hans resultat men vad kan man begära av en person som tränat höjdhopp i 18mån ;)
Klart att bättre teknik kommer förbättra hans resultat men vad kan man begära av en person som tränat höjdhopp i 18mån ;)
Var det inte bara 8 mån? Hörde att han började hoppträna i januari. Förstår att Holms pappa är förbannad. :D
Ryska_raketen
2007-08-30, 21:15
Han är ingen värdig vinnare!!"
In Reverse
2007-08-30, 21:17
Nästa år kanske han kör med spikskor *popcorn*
han hade faktiskt spikskor men inte höjdhopps-spikskor han körde med stavhopps-spikskor... han har inte vant sig vid höjdskor än det blir krångligt med spikarna som är i hälen på höjdskorna :hbang:
Slartibartfast
2007-08-30, 21:23
Måste kännas oerhört surt för såna som Holm som satsat stenhårt på höjdhopp i hela sitt liv och slitit för varje centimeter. Sen kommer en kille från ingenstans och äger dem alla tack vare naturliga förutsättningar.
Kan tänka mig att det känns lite som när ens polare får för sig att släpa sig ur soffan och ner till gymmet nån gång. Och på ett halvår går om en så det sjunger om det. *gah!*
han hade faktiskt spikskor
"-I VM-finalen hade jag inte heller några höjdhopparskor, utan använder stavskor utan spikar."
För att vara petig. :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/friidrott/article664701.ab
formula4shape
2007-08-30, 21:29
han hade faktiskt spikskor men inte höjdhopps-spikskor han körde med stavhopps-spikskor... han har inte vant sig vid höjdskor än det blir krångligt med spikarna som är i hälen på höjdskorna :hbang:
"I VM-finalen hade jag inte heller några höjdhopparskor, utan använder stavskor utan spikar. Det funkar bäst för mig, säger han. "
I och försig har väl aldrig aftonbladet varit en bra källa men stavskor utan spikar låter för mig inte som spikskor :)
Var det inte bara 8 mån? Hörde att han började hoppträna i januari. Förstår att Holms pappa är förbannad. :D
18 månader så dom på tvn
"I VM-finalen hade jag inte heller några höjdhopparskor, utan använder stavskor utan spikar. Det funkar bäst för mig, säger han. "
I och försig har väl aldrig aftonbladet varit en bra källa men stavskor utan spikar låter för mig inte som spikskor :)
Stavskor har spikar men bara där fram. Skor för höjdhoppning har fyra spikar där bak också
Men det var ju aftonbladet som skrev att han hoppade med basketskor, tydligen kan man inte lita på någon nu för tiden...:(
backflash
2007-08-30, 22:59
Han är ingen värdig vinnare!!"
:D
formula4shape
2007-08-30, 23:09
Stavskor har spikar men bara där fram. Skor för höjdhoppning har fyra spikar där bak också
Ja stavskor har spikar framtill men stavskor utan spikar vet jag inte om jag kan säga det samma om. Det finns väl en inomhusvänligare variant..
Vem fan bryr sig om vad Aftonbladet skriver om skorna just nu?
Poängen är ändå att karln vann VM med dålig teknik, kort träningstid och undermålig utrustning. Det är banne mig otroligt!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.