Visa fullständig version : Hundskit + Raggis = Biff?
Jahapp, dags att starta en träningsjournal. Har strötränat nu under sommaren, så det är på tiden att man får lite rutin på träningen.
Tänkte testa Dantes (aka Doggcrap) koncept. Har följt diverse träningsjournaler på hans officiella forum, och tycker att det låter lovande.
Kommer träna Mån/Ons/Fre
Såhär ser mitt schema ut:
Del 1a:
Bröst - Hantelpressar (15-18 RP)
Axlar - Arnoldpressar (20-25 RP)
Triceps - Liggande tricepsextension (15-18 RP)
Rygg(vidd) - Chins (15-18 RP)
Rygg(tjocklek) - Marklyft (lätt: 8 SS, tung: 8 SS)
Del 2a:
Biceps - Stångcurl (15-18 RP)
Underarmar - Omvända curls med stång (15 SS)
Vader - Vadpress i benpress (12 SS)
Hamstrings - Liggande lårcurl (20 RP)
Quadriceps - Böj (8 SS, 20 WM)
-------------------------------------
Del 1b:
Bröst - Lutande flies (15-18 RP)
Axlar - Stående militärpress framför nacke (20-25 RP)
Rygg(vidd) - Latsdrag (15-18 RP)
Rygg(tjocklek) - T-bar (lätt: 8 SS, tung: 4 SS)
Del 2b:
Biceps - Hantelcurl (15-18 RP)
Underarmar - Underarmscurl med stång (15 SS)
Vader - Stående vadpress i Smith (12 SS)
Hamstrings - Raka marklyft (8 SS, 6 SS)
Quadriceps - Benpress (8 SS, 20 WM)
---------------------------------------
Del 1c:
Bröst - Lutande hantelpress (15 RP)
Axlar - Sittande militärpress bakom nacke (20-25 RP)
Rygg(vidd) - Hantelrodd (15-18 RP)
Rygg(tjocklek) - Kronlyft (lätt: 8 SS, tung: 4 SS)
Del 2c:
Biceps - Lutande hantelcurl (15-18 RP)
Underarmar - Hammercurl (15 SS)
Vader - Enbens vadpress (12 SS)
Hamstrings - Ingen aning än.
Quadriceps - Frontböj (8 SS, 20 WM)
Invändningar och tips mottages gärna.
LadyInsane
2007-08-29, 13:54
Lycka till Raggis!
No more Babbel-tråd?:D
Coolt:D Du som har varit medlem så länge. Trodde du redan hade en journal men denna blir kul att följa;)
Glömde lägga till:
Förklaring av uttryck:
RP = rest pause
SS = straight set
WM = widowmaker
Dagens pass 29/8, 2A
Stångcurl - 40kg x 10/4/3 RP
Omvända curls med stång - 30kg x 10 SS
Vadpress i benpress - 210kg x 10 SS
Liggande lårcurl - 35kg x 14/8/4 RP
Benpress - 210kg x 10 SS, 160kg x 25 WM
Glömde lägga till:
Förklaring av uttryck:
RP = rest pause
SS = straight set
WM = widowmaker
Dagens pass 29/8, 2A
Verkar ju fint. Men vad betyder: straight set? och widowmaker?
Kan man få en förklaring på journal-namnet också :D?
Lycka till Raggis!
No more Babbel-tråd?:D
No more babbel ;) It's time to lift some heavy ass weights!
Coolt Du som har varit medlem så länge. Trodde du redan hade en journal men denna blir kul att följa;)
Haha. Är man oseriös, så är man *whistle*. Dags att få in lite rutin över det hela. Tack för att ni uppvaktar min änsålänge korta journal *kissass*
Eddie Vedder
2007-08-29, 14:03
Intressant upplägg Jocke, det där har jag aldrig sett förut faktiskt. Ska ta och titta in när jag kommer ihåg, skitkul att du har en journal du också.*yourock*
Verkar ju fint. Men vad betyder: straight set? och widowmaker?
Kan man få en förklaring på journal-namnet också :D?
Straight set = Ett enda set.
Widowmaker = Frustrerande jobbigt :(
Hundskit = Doggcrapp :D
Måste tillägga en grej: Värmer upp med 2 lätta set innan det riktiga setet. Och, extrem stretching tillämpas i slutet av varje pass.
Intressant upplägg Jocke, det där har jag aldrig sett förut faktiskt. Ska ta och titta in när jag kommer ihåg, skitkul att du har en journal du också.*yourock*
Tack Niklas :). Jo, upplägget är tämligen intressant *flex*.
Straight set = Ett enda set.
Widowmaker = Frustrerande jobbigt :(
Hundskit = Doggcrapp :D
Måste tillägga en grej: Värmer upp med 2 lätta set innan det riktiga setet. Och, extrem stretching tillämpas i slutet av varje pass.
Hehe:D Ok. Då är ju frågan vad du har hundskit till. Eller det är kanske en sådan sak man inte vill veta*spy*
Ska ta efter dig i streching om jag orkar. Är stel i benen som 2 stålrör och kan knappt nå ner till golvet när jag strechar baklår*cry*
Good luck med träningen!
Hehe:D Ok. Då är ju frågan vad du har hundskit till. Eller det är kanske en sådan sak man inte vill veta*spy*
Ska ta efter dig i streching om jag orkar. Är stel i benen som 2 stålrör och kan knappt nå ner till golvet när jag strechar baklår*cry*
Good luck med träningen!
Hundskit = biff ;)
Är också dålig på att stretcha. Men, det ska det bli ändringar på.
Handcuff
2007-08-29, 14:21
Fy vilket invecklat program du kör :D Inte enligt Handcuff´s filosofi- keep it simple!
När får vi se bilder? :(
Har bara töntiga "lunarbilder" änsålänge. Inga obligatoriska :(
Fy vilket invecklat program du kör :D Inte enligt Handcuff´s filosofi- keep it simple!
Been there, done that =). Måste variera lite ;)
mystic[-_-]
2007-08-29, 15:30
Lycka till *flex* Några nuvarande stats? vikt und so weiter? :cool:
;2486837']Lycka till *flex* Några nuvarande stats? vikt und so weiter? :cool:
Tackar Mystic :). Usch, vad glömsk jag är.
Stats:
Ålder: 19
Längd: 175
Vikt: 77
Bänkpress: 105 kg
Mark: Aldrig maxat. Körde som mest 140x6
Böj: Aldrig maxat. Körde som mest 80x6
Lycka till Jocke.. (Y)
Tack Khan. Dags för dig att starta en journal snart? ^^
Cocadona
2007-08-29, 16:51
Kul med en till DC-journal! Började känna mig ensam. Har bara kört DC några månader, men det är inget jag ångrar. Kör hårt nu. Väntar spänt på din första svimningsattack efter WM'n...
Kul med en till DC-journal! Började känna mig ensam. Har bara kört DC några månader, men det är inget jag ångrar. Kör hårt nu. Väntar spänt på din första svimningsattack efter WM'n...
Haha :). Kul med en till som följer DC-konceptet. Skall börja följa din journal osså. Körde WM i benpressen idag, det var jobbigt. Kunde knappt stå upp efteråt. Blir nog värre när man WM i knäböj ^^.
Du som har lite mer kött på benen när det gäller DC, när slänger du in magpass?
Jag tar med kameran hem :D
So? We want lunarbilder!
Obligatoriska är överskattade :D
Jag tar med kameran hem :D
Lol, nej :D
So? We want lunarbilder!
Obligatoriska är överskattade :D
Okay man. Ska bara leta på dem :D
Cocadona
2007-08-29, 16:57
Är fan livrädd för knäböj WM. Komemr snart ramla ihop tror jag.
Saknade triceps i pass 1B och 1C. Miss eller?
Lol, nej :D
Lol jo. Bra ljus på Porthälla :D *ljuger lite*
Är fan livrädd för knäböj WM. Komemr snart ramla ihop tror jag.
Saknade triceps i pass 1B och 1C. Miss eller?
Haha, usch. Sluta skräm mig :D Aj, aj, aj, vilken miss av mig. Får be Eddie editera in allt jag missat ^^
Lol jo. Bra ljus på Porthälla :D *ljuger lite*
Pffft, never :D
Tjokkisformen:
http://img50.imageshack.us/img50/3163/jocke1th3.jpg
http://img524.imageshack.us/img524/6788/jocke2da6.jpg
Long live lunarbilder *flex*
Nice tjokkisform *flex*
Ser bra ut! :thumbup:
Mer bilder sen? Lunar eller inte!
Nice tjokkisform *flex*
Ser bra ut! :thumbup:
Mer bilder sen? Lunar eller inte!
Definitivt!
Pffft, never :D
Jag får fota dig i underkläder så får du fota mig i underkläder :D Deal? :Virro
Jag får fota dig i underkläder så får du fota mig i underkläder :D Deal? :Virro
Redan gjort det, ffs *gah!*
Cocadona
2007-08-29, 17:25
Glömde lägga till:
Förklaring av uttryck:
RP = rest pause
SS = straight set
WM = widowmaker
Dagens pass 29/8, 2A
Ser bra ut, du är ju redan stark! *flex*
Vad tyckte du om att köra vader DC-style? Brukar vara lite ovant i början för de flesta, inklusive mig.
Det värsta med DC enligt mig är att de tyngsta övningarna kommer sist i passet, tjocklek rygg och framsida lår.
Ser bra ut, du är ju redan stark! *flex*
Vad tyckte du om att köra vader DC-style? Brukar vara lite ovant i början för de flesta, inklusive mig.
Det värsta med DC enligt mig är att de tyngsta övningarna kommer sist i passet, tjocklek rygg och framsida lår.
Thanks man. Ja, lite ovant att bara köra ett riktigt set vader ^^. Usch ja. Har inte kört måndagspasset än. Hoppade direkt på onsdagens pass. Men, kan tänka mig att det är ohyggligt tungt. Jag brukar vanligtvis köra dom tyngsta övningarna först, inte sist *cry*
Du som har lite mer kött på benen gällande DC-konceptet; Hur gör du med magträningen?
Cocadona
2007-08-29, 17:36
Mage är nåt man får köra lite när det passar. Dante själv kör mage på sina cardiodagar, vilket jag antar sker på gym så då kan man ju köra vikter och maskiner. Själv så spelar jag fotboll på mina cardiodagar och har inte tillgång till några magmaskiner. Ibland brukar jag dock köra ett cardiopass på gymet och då kör jag magen ganska så tungt. Brukar faktiskt rest-pausa 15-20reps. Ibland blir jag så illa tvungen att köra mage efter ett vanligt pass, det kan vara ganska så segt faktiskt.
Mage är nåt man får köra lite när det passar. Dante själv kör mage på sina cardiodagar, vilket jag antar sker på gym så då kan man ju köra vikter och maskiner. Själv så spelar jag fotboll på mina cardiodagar och har inte tillgång till några magmaskiner. Ibland brukar jag dock köra ett cardiopass på gymet och då kör jag magen ganska så tungt. Brukar faktiskt rest-pausa 15-20reps. Ibland blir jag så illa tvungen att köra mage efter ett vanligt pass, det kan vara ganska så segt faktiskt.
Okej, I see. Hmm.. Ja, man kan ju knappast slänga in ett magpass efter att man har kört alla förutbestämda övningar.
Cocadona
2007-08-29, 17:43
Okej, I see. Hmm.. Ja, man kan ju knappast slänga in ett magpass efter att man har kört alla förutbestämda övningar.
Jag har lite problem med just mage. Måste pussla så jäkla mycket för att få in det på ett smidigt sätt. Att göra 50+ sit-ups hemma känns inte som det gör varken till eller ifrån.
Jag har lite problem med just mage. Måste pussla så jäkla mycket för att få in det på ett smidigt sätt. Att göra 50+ sit-ups hemma känns inte som det gör varken till eller ifrån.
Nej, precis :D
varför har du bara med triceps i ett av passen?
varför har du bara med triceps i ett av passen?
Togs upp på sidan 2 ;)
Aj, aj, aj, vilken miss av mig. Får be Eddie editera in allt jag missat ^^
Dagens pass 31/8, 1B
Lutande flies - 20kg x 8/4/3 RP
Stående militärpress - 55kg x 10/5/4 RP
Smal bänkpress - 75kg x 10/6/3 RP
Latsdrag 75kg x 10/5/4 RP
T-bar - lätt: 55kg x 8, tung: 75kg (tror jag) x 4 SS
Cocadona
2007-08-31, 17:32
Dagens pass 31/8, 1B
Lutande flies - 20kg x 8/4/3 RP
Stående militärpress - 55kg x 10/5/4 RP
Smal bänkpress - 75kg x 10/6/3 RP
Latsdrag 75kg x 10/5/4 RP
T-bar - lätt: 55kg x 8, tung: 75kg (tror jag) x 4 SS
Respektabla vikter mannen! Nu väntar jag bara på att Mentzer ska komma och läxa upp dig om flies!:laugh:
Koettman
2007-08-31, 17:53
Grym militärpress!
Respektabla vikter mannen! Nu väntar jag bara på att Mentzer ska komma och läxa upp dig om flies!:laugh:
Känns inte tryggt :D. Tack :)
Grym militärpress!
Nja, duger. Fick lite känningar i axeln. Så, jag valde att inte ösa på för mycket :) Tackar*kissass*
Dagens pass 3/9, 2B
Hantelcurl - Testa först mitt max, och det blev 21kg x 10. La mig på 19 kg.
19kg x 8/4/3
Underamscurl med stång - 20kg x 15 SS (för lätt)
Stående vadpress i smith - 70kg x 14 SS (för lätt)
Skulle egentligen ha kört raka mark. Men, det blev inte så.
Liggande lårcurl - 40kg x 15 SS
Tränar på ett nytt gym, och dom hade ingen squat-rack. Så, fick köra benpress igen *gah!*
Körde lite mage också.
Eddie Vedder
2007-09-03, 19:48
OMG, det var fina vikter måste jag säga.:thumbup: Kul upplägg dessutom, hur kommer det sig att du kör en enda bicepsövning och lägger den på bendagen?
OMG, det var fina vikter måste jag säga.:thumbup: Kul upplägg dessutom, hur kommer det sig att du kör en enda bicepsövning och lägger den på bendagen?
Doggcrapp upplägget är uppbyggt så :)
Man kör:
Pass 1:
Bröst/axlar/triceps/rygg
Pass 2:
Biceps/underarmar/vader/hamstrings/quadriceps
Dagens pass 5/9, 1C
Lutande hantelpress - 29kg x 10/4/2
Sittande militärpress bakom nacke - 40kg x 7/5/4 (fick känningar i axeln, så var tvungen att ta det försiktigt)
Dips - KV x 10/5/4 (för lätt)
Hantelrodd - 39kg x 8/8/6 (lätt här med)
Kronlyft - 120kg x 8 lätt, 140kg x 4 hyffsat tungt
Justja, bulkar just nu. Kanske vore lägligt att rapportera vikten varje vecka ^^
Vikt just nu: 78,2kg
Målvikt: 85-86kg
N-I-C-E vikter du har i militärpress;) Hur lång är du föresten???
Jockefarmer
2007-09-06, 17:09
Sådär ja, inte sett att du startat din journal förränns nu :)
Den här ska jag allt följa, är väldigt intresserad av DC själv nämligen.
Förresten, hur ser kosten ut för tillfället när du tränar på detta viset?
Deceiver85
2007-09-06, 21:26
Tror du kommer kunna höja vikterna rätt mycket i framtiden, du går på sparlåga! *flex*
Missat att skriva här totalt. Sry dude.
Bra krigande!!
N-I-C-E vikter du har i militärpress;) Hur lång är du föresten???
Hehe, tack. Ska dock börja köra utan ryggstöd. Så, kommer troligtvis behöva sänka vikterna.
Jag är en kort jäkel. Endast 175 cm :em:
Sådär ja, inte sett att du startat din journal förränns nu :)
Den här ska jag allt följa, är väldigt intresserad av DC själv nämligen.
Förresten, hur ser kosten ut för tillfället när du tränar på detta viset?
Kul att du är själv är intresserad utav upplägget :) Passen varar oftast inte längre än 50-60 min. Men, man tar verkligen ut sig helt under den tiden.
Jag följer inte direkt Dantes kostprinciper, iochmed att jag vet att han förlitar sig på egna erfarnheter, än studier. Och, alla är vi olika. Så, jag försöker hålla 2g protein per kilokroppsvikt, 1g fett per kilokroppsvikt och resten kolhydrater. Landar väl runt 3000-3500 kcal per dag ungefär.
Tack för visat intresse! :thumbup:
Tror du kommer kunna höja vikterna rätt mycket i framtiden, du går på sparlåga! *flex*
Du menar sänka? :D (Nu när jag har fått viss tillrättavisning från din sida).
Missat att skriva här totalt. Sry dude.
Bra krigande!!
Ingen fara Stefan :) Tack så mycket!
Jag är en kort jäkel. Endast 175 cm
Hahaha, är jag en mini dvärg med mina 163 då eller?
Hahaha, är jag en mini dvärg med mina 163 då eller?
Du är en stabil pansarvagn! Jag ser inga som helst nackdelar med att vara "kort" :) Tvärtom.
Du är en stabil pansarvagn! Jag ser inga som helst nackdelar med att vara "kort" :) Tvärtom.
Det finns bara 2 nackdelar med att vara kort, enligt mig.
Man når inte i butikerna samt alla ser ner på än. :laugh:
Det finns bara 2 nackdelar med att vara kort, enligt mig.
Man når inte i butikerna samt alla ser ner på än. :laugh:
Jo, känner igen mig :D
Goa pass du klämmer av :thumbup:
En fråga bara, ska man inte höjja vikterna samtidigt som man sänker repsen enligt doggcrap?
Goa pass du klämmer av :thumbup:
En fråga bara, ska man inte höjja vikterna samtidigt som man sänker repsen enligt doggcrap?
Tackar :thumbup:. Nepp. Det är inte drop sets ;)
Dagens pass 7/9, 2C
Lutande hantelcurl - 19kg x 8/3/3
Hammercurl - 17kg x 12 SS
Enbens vadpress - 20kg x 30 (lol????)
Någon hamstringsmaskin - 45kg x 15 SS
Frontböj - 8 SS, 8 SS (skippa WM. Fick asont i framsida axlar? Måste göra något fel. Är f.ö första gången jag kör denna övning.).
Kommentarer: Skitpass. Gick inte alls som jag hade tänkt mig *sigh*.
Om du inte har automatiserat tekniken väldigt bra så tror jag det är svårt att få till bra widowmakers i t.ex. frontböj. Jag tror mer på benpress och hacksquats, där det mer är att mata på utan att tänka så mycket på balans osv. Speciellt benpress.
Kul att du börjat köra DC förövrigt, mycket spännande upplägg! :thumbup: Kör hårt!
Om du inte har automatiserat tekniken väldigt bra så tror jag det är svårt att få till bra widowmakers i t.ex. frontböj. Jag tror mer på benpress och hacksquats, där det mer är att mata på utan att tänka så mycket på balans osv. Speciellt benpress.
Kul att du börjat köra DC förövrigt, mycket spännande upplägg! :thumbup: Kör hårt!
Jo, jag har vanlig knäböj också, hehe. Men, som du säger, så är det svårt med tekniken. Nya gymmet har dessutom en hack-squat. Byter nog ut frontböj mot HS. Tack för hjälpen :)
Cocadona
2007-09-08, 13:02
Dagens pass 7/9, 2C
Lutande hantelcurl - 19kg x 8/3/3
Hammercurl - 17kg x 12 SS
Enbens vadpress - 20kg x 30 (lol????)
Någon hamstringsmaskin - 45kg x 15 SS
Frontböj - 8 SS, 8 SS (skippa WM. Fick asont i framsida axlar? Måste göra något fel. Är f.ö första gången jag kör denna övning.).
Kommentarer: Skitpass. Gick inte alls som jag hade tänkt mig *sigh*.
Liten kommentar bara: hamstrings i maskiner går utmärkt att rest-pausa, raka mark och liknande bör det undvikas i dock.
Just frontböj vet jag dc-folk som kör bara i det första (tunga) setet medans de kör WM i typ vanlig böj, eller press.
Liten kommentar bara: hamstrings i maskiner går utmärkt att rest-pausa, raka mark och liknande bör det undvikas i dock.
Just frontböj vet jag dc-folk som kör bara i det första (tunga) setet medans de kör WM i typ vanlig böj, eller press.
Det skall jag lägga på minnet! Tack Coca ;). Jag ser den första blasten som ett "test". Jag ska ändra lite tills nästa omstart. Ska t.ex. köra alla hantelpressar (axlar) utan ryggstöd, vilket kommer resultera i att jag måste sänka vikterna. Sen ska jag ha en bestämd RP-gräns, istället för 15-17.
Angående vader i maskin. Man kör ju oftast på en vikt där man klarar ett rakt set på typ 15 reps. Men, då bör man alltså höja vikterna, och RPa?
Tack för hjälpen :)
Cocadona
2007-09-08, 15:17
Angående vader i maskin. Man kör ju oftast på en vikt där man klarar ett rakt set på typ 15 reps. Men, då bör man alltså höja vikterna, och RPa?
Tack för hjälpen :)
Nej, inge RP för vader. Det är ju vader dc-style som är med WM det mest signifikativa för övningsformen. 1 sekund upp, 5 sekunder ner, häng kvar i stretchläget i 10-15 sekunder sen börja om. Repsintervallet är ca 10-12 och när du kommer över 12 så höjer du. Lätt den sjukaste övningen då man sitter i flera minuter och ockuperar vadmaskiner.
Nej, inge RP för vader. Det är ju vader dc-style som är med WM det mest signifikativa för övningsformen. 1 sekund upp, 5 sekunder ner, häng kvar i stretchläget i 10-15 sekunder sen börja om. Repsintervallet är ca 10-12 och när du kommer över 12 så höjer du. Lätt den sjukaste övningen då man sitter i flera minuter och ockuperar vadmaskiner.
Oh, så man ska inte RPa vader mao. ^^? Lite confused. Okej, då vet jag :) Tackar.
Cocadona
2007-09-08, 15:28
Oh, så man ska inte RPa vader mao. ^^? Lite confused. Okej, då vet jag :) Tackar.
Nej, denna form av vadträning är helt jävla brutal! Det är ren smärta de första gångerna innan man (jag åtminstone) vänjer sig. Kör man bara sakta ned och hänger kvar 10-15 sekunder i bottenläget så jäklar känns det!
Nej, denna form av vadträning är helt jävla brutal! Det är ren smärta de första gångerna innan man (jag åtminstone) vänjer sig. Kör man bara sakta ned och hänger kvar 10-15 sekunder i bottenläget så jäklar känns det!
Dumma mig, läste ditt första inlägg fel. Tack! :) Har isåfall kört fel alla gånger hittills :D
Cocadona
2007-09-08, 15:39
Dumma mig, läste ditt första inlägg fel. Tack! :) Har isåfall kört fel alla gånger hittills :D
Lugnt mannen! Vill ha en rapport om ditt första vadpass dc-style sen bara. :thumbup:
Har mer roliga DC-tips om du är intresserad. Spenderade mycket tid på sommarjobbet med att lusläsa deras officiella hemsida.
Lugnt mannen! Vill ha en rapport om ditt första vadpass dc-style sen bara. :thumbup:
Har mer roliga DC-tips om du är intresserad. Spenderade mycket tid på sommarjobbet med att lusläsa deras officiella hemsida.
Tror jag har koll på det mesta nu :D. Skumma igenom Mapas-journal lite. Tack för att du håller koll på mig ;)
Cocadona
2007-09-09, 12:39
Tror jag har koll på det mesta nu :D. Skumma igenom Mapas-journal lite. Tack för att du håller koll på mig ;)
Det är det som är bra med det här stället; alla håller koll på alla! Kan bli lite paranoid när jag tänker på det ibland...:confused: :D
Deceiver85
2007-09-10, 16:37
Lätt den sjukaste övningen då man sitter i flera minuter och ockuperar vadmaskiner.
Sitter och kör vader? :confused: Vader i benpressen eller i ståendes i smith, alternativt hacklift är mycket bättre än sittande.
Sitter och kör vader? :confused: Vader i benpressen eller i ståendes i smith, alternativt hacklift är mycket bättre än sittande.
Iochmed att man ska välja ut tre olika övningar.
Deceiver85
2007-09-10, 16:42
Ja, vader i benpress, i smith och i hackliften? :D Sittande vadpress kopplar bort en stor del av vadmuskeln
Ja, vader i benpress, i smith och i hackliften? :D Sittande vadpress kopplar bort en stor del av vadmuskeln
Äsch, jag gillar sittande vadpress =)
Dagens pass 10/9, 1a
Hantelpressar - 31kg x 10/3/2
Sittande hantelpressar (utan ryggstöd) - 19kg x 8/7/5
Liggande tricepsextension - 35kg x 9/5/3
Chins - KV x 6/2/3 (fetto ftw)
Marklyft - 70kg x 8, 100kg x 4 (Detta var aslätt. Har inte kört mark på ett tag, så visste inte riktigt vart jag låg)
Litecore
2007-09-10, 20:42
Dagens pass 10/9, 1a
Marklyft - 70kg x 8, 100kg x 4 (Detta var aslätt. Har inte kört mark på ett tag, så visste inte riktigt vart jag låg)
grymt! jag klarar absolut max EN, i medvind och nerförsbacke! :D
grymt! jag klarar absolut max EN, i medvind och nerförsbacke! :D
Haha :) Jadu, är inte lätt. Klarade runt 12 när jag var som mest deffad :(. Oh well, fetto ftw =)
Fetto is the shit!
Gött att marken va lätt, bara dunka på nästa gång då! :thumbup:
E d inte äckligt att köra sittande hantel pressar utan ryggstöd?
Jockefarmer
2007-09-11, 06:35
Man vill hellre vara cheesecake än beefcake :)
Fetto ftw! :P
Cocadona
2007-09-11, 15:09
Dagens pass 10/9, 1a
Ser mycket bra ut!:hbang: Ligger några kg under dig i allt bara...*cry*
Fetto is the shit!
Gött att marken va lätt, bara dunka på nästa gång då! :thumbup:
E d inte äckligt att köra sittande hantel pressar utan ryggstöd?
Jo, det är riktigt läskigt. Är van vid att köra med 30kg hantlar med ryggstöd. Men, Deceiver berätta att man lätt går över axlarnas kapacitet, vilket kan leda till skador i längden.
Man vill hellre vara cheesecake än beefcake :)
Fetto ftw! :P
Haha! So true ;)
Ser mycket bra ut! Ligger några kg under dig i allt bara...*cry*
Pfft. Nu när du har lagt fotbollen på hyllan (ett tag fram iallafall), så kommer det gå bra :)
thatkrillesshow
2007-09-11, 19:31
Kul upplägg!
Men fattar inte hur du pallar hålla koll på dem olika passen o hur dem ska köras, själv så hade jag behövt en instruktionskasset att lyssna på varje pass för att veta vad som skulle göras:D
Men lycka till, ser bra ut:thumbup:
Kul upplägg!
Men fattar inte hur du pallar hålla koll på dem olika passen o hur dem ska köras, själv så hade jag behövt en instruktionskasset att lyssna på varje pass för att veta vad som skulle göras:D
Men lycka till, ser bra ut:thumbup:
Jag har denna journal att tacka faktiskt :D. Gillar upplägget starkt! Var väldigt skeptisk i början, då jag snitta runt 20-25 set per pass.. Men, DC ger verkligen resultat. Ökar varje pass.
Fetto + DC = FTW?
U know it! *flex*
Ser grymt bra ut Jocke! (Y)
Ska posta lite oftare här ^^
Hur kör du DC?
Orkar inte läsa 45 sidor utdragen förklaring då det är lättare att fråga någon som kör det, kortfattat.
Utelämna allt onödigt :D?
om du orkar.. :em:
Ser grymt bra ut Jocke! (Y)
Tack Khan!
Ska posta lite oftare här ^^
Hur kör du DC?
Orkar inte läsa 45 sidor utdragen förklaring då det är lättare att fråga någon som kör det, kortfattat.
Utelämna allt onödigt :D?
om du orkar.. :em:
Tjenare RassK. Man kör 3 pass i veckan (vanligast)
Pass 1:
Bröst/axlar/triceps/rygg
Pass 2:
Biceps/underarmar/vader/hamstrings/quadriceps
Måndag: pass 1
Onsdag: pass 2
Fredag: pass 1
Du väljer ut 3 övningar för varje muskelgrupp. Vi tar triceps som ex.
1a = liggande tricepsextention
1b = smal bänkpress
1c = dips
Man kör alltså aldrig samma övningar två ggr i rad.
Dante förespråkar två huvudsaker, som han tror bygger bäst massa:
#Intesitet aka restpaus. Du kör en övning, t.ex. hantelcurls. Du har satt upp ett mål att du ska klara 15-17 reps, fördelat på 3 intesiva set. Första setet klarar du 8 (vilar i 15 sekunder ca), andra setet klarar du 4 (likadant här, vilar i ca 15 sekunder), tredje setet klarar du 2. Attans, vi kom upp i 14. Nästa gång du kör denna övning (alltså, om ungefär 5-6 pass), så ska vi ha ökat med 2 reps, annars byts övningen ut. Om vi lyckas komma upp i, låt oss säga, 19 reps totalt nästa gång, så ökas vikterna (2,5kg är vanligast).
#Extrem stretching. Efter varje avslutad övning, så genomför man sk. "extrem stretching"
http://server6.theimagehosting.com/image.php?img=extremestretches66.jpg
Där ser du hur man ska stretcha. Varje stretchmoment utförs i ca 60-90 sekunder (det går att träna upp).
Detta var bara en snabb genomgång utav dom viktigaste punkterna.
thatkrillesshow
2007-09-12, 15:20
Du väljer ut 3 övningar för varje muskelgrupp. Vi tar triceps som ex.
1a = liggande tricepsextention
1b = smal bänkpress
1c = dips
Man kör alltså aldrig samma övningar två ggr i rad.
Två pass i rad eller övningar i rad på samma pass?
Två pass i rad eller övningar i rad på samma pass?
Två pass i rad.
Gött, jag ska nog testa :]!!
Gött, jag ska nog testa :]!!
Det tycker jag att du ska göra :) Mycket intressant upplägg. Om det dyker upp fler frågor (vilket det kommer göra, och bör göra ;)), så finns både jag och Cocadona här. Cocadona var snäll nog att besvara vissa frågetecken som jag hade. Så, det är bara att hojta till!
Dagens pass 12/9, 2A
Stångcurl - 40kg x 15/3/2 ökning med 3 reps. Blir till att öka till 42,5kg nästa pass, och börja om.
Omvända curls med stång - 20kg x 32 SS (glömde min lapp, så jag visste inte vilken vikt jag körde på tidigare)
Vadpress i benpress - 210kg x 4, sänkte sedan till 160kg x 6 fyfan vad jobbigt. Blir till att sänka nästa gång också.
Liggande lårcurl - 40kg x 14 precis när jag skulle inleda andra setet, så fick jag veta att gymet skulle stänga. Så, jag fick plocka ihop mina saker, och lämna lokalen. Vart ganska så besviken, hann inte med de resterande seten + böj
Deceiver85
2007-09-12, 20:37
Bra stångcurls, men se ffs till att dra iväg dig till gymmet lite tidigare!
Bra stångcurls, men se ffs till att dra iväg dig till gymmet lite tidigare!
Ja, skäms redan :(. Get yo ass on MSN?
Deceiver85
2007-09-12, 20:45
Imorgon, efter 17.00...då jävlar! :D
Imorgon, efter 17.00...då jävlar! :D
Din jevfla toffla :). Kanske kan ta ett pass på Fredag?
Deceiver85
2007-09-12, 20:57
Det kan vi nog fixa, vore kul :) Du har ju mitt nummer, så bara att skicka SMS/ringa någon timme innan på fredagen så jag vet när.
Det kan vi nog fixa, vore kul :) Du har ju mitt nummer, så bara att skicka SMS/ringa någon timme innan på fredagen så jag vet när.
Har du lust att PMa mig ditt nr igen? :em:. Lyckades slarva bort det.
Sluta bestämma date nu pojkar.. Det här ett träningsforum ;)
Gött slaskat på bicepsen :thumbup:
Sluta bestämma date nu pojkar.. Det här ett träningsforum ;)
Gött slaskat på bicepsen :thumbup:
+1 :laugh:
Gött jobbat Raggis!
Bara jävlas lite :D
Keep up the good work!
Litecore
2007-09-13, 14:10
jag vill också ha ditt nummer, raggis ?!!!??!? *cupid*
jag vill också ha ditt nummer, raggis ?!!!??!? *cupid*
Att du inte har frågat tidigare *cupid*
Cocadona
2007-09-13, 18:59
Det tycker jag att du ska göra :) Mycket intressant upplägg. Om det dyker upp fler frågor (vilket det kommer göra, och bör göra ;)), så finns både jag och Cocadona här. Cocadona var snäll nog att besvara vissa frågetecken som jag hade. Så, det är bara att hojta till!
Såja, sprid budskapet nu så tar vi över kolo sen! DC RULES!!! :devil:
thatkrillesshow
2007-09-13, 19:18
Såja, sprid budskapet nu så tar vi över kolo sen! DC RULES!!! :devil:
För komplicerat för oss vanliga dödliga*whistle*
Deceiver85
2007-09-16, 20:47
Dags att träna snart klenis?
Imorgon kommer en uppdatering med fredagens pass, samt dagens pass.
LadyInsane
2007-09-17, 01:45
Imorgon kommer en uppdatering med fredagens pass, samt dagens pass.
Fredagens pass!:Virro
Ze important changes in ze routine!
Del 1a:
Bröst - Hantelpressar (11-15 RP)
Axlar - Arnoldpressar (15-20 RP)
Triceps - Liggande tricepsextension (11-15 RP)
Rygg(vidd) - Chins (11-15 RP)
Del 2a:
Biceps - Stångcurl (11-15 RP)
Hamstrings - Liggande lårcurl (11-15 RP)
Del 1b:
Bröst - Lutande flies (11-15 RP)
Axlar - Stående militärpress framför nacke (15-20 RP)
Rygg(vidd) - Latsdrag (11-15 RP)
Del 2b:
Biceps - Hantelcurl (11-15 RP)
Hamstrings - Raka marklyft (11-15 RP)
Del 1c:
Bröst - Lutande hantelpress (11-15 RP)
Axlar - Sittande militärpress bakom nacke (15-20 RP)
Rygg(vidd) - Hantelrodd (11-15 RP)
Del 2c:
Biceps - Lutande hantelcurl (11-15 RP)
Hamstrings - Flummig maskin (11-15 RP)
Quadriceps - Frontböj (8 SS, 20 WM)
Fredagens pass!:Virro
Ja, har inte postat fredagens pass än *whistle*
LadyInsane
2007-09-17, 01:50
Ja, har inte postat fredagens pass än *whistle*
Latmask!
Ze important changes in ze routine!
Del 1a:
Del 2a:
Del 1b:
Del 2b:
Del 1c:
Del 2c:
Quadriceps - Hacksquat (8 SS, 20 WM)
Sådär.
Latmask!
Shush :)
Cocadona
2007-09-17, 10:04
Jag är sjuk, jag har feber, jag är inte riktigt klar i huvudet just nu men ändå så ser jag att du försöker fuska! Vart är tricepsövningarna i pass 1B och 1C?!:furious:
Jag är sjuk, jag har feber, jag är inte riktigt klar i huvudet just nu men ändå så ser jag att du försöker fuska! Vart är tricepsövningarna i pass 1B och 1C?!:furious:
Sedär, idioten glömde nämna dom igen. Tja, skyller på klockan :D. Sec, skall genast korrigeras.
Del 1a:
Del 2a:
Del 1b:
Triceps - Smal bänkpress (11-15 RP)
Del 2b:
Del 1c:
Dips - (11-15 RP)
Del 2c:
Quadriceps - Hack-squat (8 SS, 20 WM)
Deceiver85
2007-09-17, 14:46
Hur vore det ifall du tränade hela kroppen istället bara för fingrarna, din tangentbordsryttare?
Hur vore det ifall du tränade hela kroppen istället bara för fingrarna, din tangentbordsryttare?
Ska precis bege mig hemåt från sthlm. So, stfu and squat!
Deceiver85
2007-09-17, 14:59
Ska precis bege mig hemåt från sthlm. So, stfu and squat!
på torsdag, om jag är frisk!
lycka till.. här är ett par tips jag är röd
Del 1a:
hantelpressar borde du ha minst 15-20
triceps är minst 15-25
marklyft är först SUPERHEAVY 3-6 sen heavy 8-12.. inte lätt
Del 2a:
RR på armar 15-25
du måste inte men jag skulle höja repsen
ss 4-10 du måste inte göra 8
Del 1b:
nej nej nej flies är bara NEJ
här borde/kan du sänka till 11-15.. du borde ha nån axel övning med 11-15
Triceps - Smal bänkpress (11-15 RP)
triceps... se ovan
ryggtjocklek se ovan
Del 2b:
biceps se ovan
se ovan
Del 1c:
hantlar.. högre RR.. se ovan
här kan du sänka till 11-15 om du vill.. men 15-20 går bra
Dips - (11-15 RP)
dips är väl mest en triceps övning om dina bröst släpar?
rodd är inte vidd
se ovan.. aldrig "lätt"
Del 2c:
se ovan
curl? upp med RRen isf
se ovan
Tjenare mapa, och tack för ditt inlägg. Angående RP när det gäller pressövningar, så fråga jag om det på intensemuscle, och dom sa att folk mest hade snöat in sig på 20-25 RP. Finns många som kör lägre RP. Testade själv att köra 20-25 RP, men gillar mera lågvolym.
Angående Flyes, så hittar jag absolut ingenting i FAQ:en som säger något emot just Flyes? Och armar? Varför skulle man inte kunna köra 11-15 när det gäller armar? Tycker det har funkat bra hittills.
Cocadona
2007-09-18, 21:21
Tjenare mapa, och tack för ditt inlägg. Angående RP när det gäller pressövningar, så fråga jag om det på intensemuscle, och dom sa att folk mest hade snöat in sig på 20-25 RP. Finns många som kör lägre RP. Testade själv att köra 20-25 RP, men gillar mera lågvolym.
Angående Flyes, så hittar jag absolut ingenting i FAQ:en som säger något emot just Flyes? Och armar? Varför skulle man inte kunna köra 11-15 när det gäller armar? Tycker det har funkat bra hittills.
Ordet som gäller här är kontroll!
Just när det kommer till hantelpressar så har vissa (jag bland annat) lätt att kasta bort energin på att få upp hantlarna i rätt läge innan själva pressarna. Detta resulterar ofta i att man får en nolla på sista setet när man kör på tyngre hantlar i låga set. Men har du inte de problemen så lyssna inte.
När det kommer till biceps är det samma sak. Kan du kontrollera rörelsen på tunga vikter o låga setreps så kör bara. Själv så tenderar jag o kasta upp hantlar/stång om det blir för tungt på få reps.
Har aldrig kört flies själv men såna övningar som flies, pecdeck, benspark, hantellyft åt sidan ses inte som basövningar och kommer vara svårt att öka i, och de är ju själva huvudidéen med DC. Vill du köra de ändå så kör bara! Märker du att du har svårt att öka så är det ju ändå bara o byta ut den övningen.
jag har själv kört hantlar 11-15.. kan ta ett exempel... 49kgs hantlar... 7-3.. sen blev de bra jobbigt att klara en enda rep sista.. tillslut fick jag upp en så de blev 7-3-1.. de tar väldigt mycke energi att lägga upp hantlarna.. speciellt om du har en så tung vikt att du kanske bara orkar en rep till.. där av 15-20...
om du kör mer reps.. men bara ett RP set så är de knappast högvolym? LOL *gah!*
DC rekomenderar "big compound movements" de kan du läsa överallt och flyes är ju verkligen en basövning!!!.. de är förmodligen det svar du kommer få på intensemuscle i den tråd du skapat... du kan också få de svaret att "frågar du om detta är bra så är du inte redo för dc"
armar 15-25 är inte ett måste.. 11-15.. då är de stor risk att de fuskas med formen på sista del-setet om du bara orkar 1 eller 2. då tänker du oj vad duktig jag är som ökar hela tiden så lätt.. men egentligen är de bara din form på övningen som blivit sämmre... därför borde du höja den lite.... du säger "funkat bra hitils" hur mycket har du växt sen du börja dc? har du kört dc 3 veckor? jag är knappast erfaren.. men jag har iaf kört dc över ett halv år iaf
titta i din tråd på intense nu... du har posts om dina triceps extensions.. rodd som vidd övning.. och flyesen.. du borde va tacksam över råden du får.. inte ifrågasätta allt.. antingen kör du dc eller inte..
Jag ifrågasätter inget. Vill bara ha ett utförligt svar varför jag borde byta, och varför jag borde öka RP. Att säga en viss sak utan underlag, är för mig helt meningslöst. Big compound movements - ja. Men, vanliga hantelpressar är väl knappast heller en sk. "big compundmovement"-övning? Men om ny flyes är så dåligt, så kommer jag givetvis byta ut den övningen.
Angående sittande pressar bakom nacke - varför är det ok att köra låg RP där, men inte med hantlar? Förstår inte logiken bakom det, och kan inte minnas att jag har läst det någonstans för den delen heller.
Angående liggande tricepsextention, så kan jag hålla med om att RP är för lågt. Skall nog höjas iallafall upp emot 17-22.
Tro inte att jag försöker vara uppkäftig. Är bara frågevis. Man lär så länge man lever.
mystic[-_-]
2007-09-18, 22:36
RP på hantlar brukar vara högre för det är jobbigt att bara få dem i startposition det är en anledning.
Press bakom nacke är något som jag inte skulle köra låg rp i personligen :)
Del 1a:
Bröst - Hantelpressar (15-20 RP)
Triceps - Liggande tricepsextension (15-20 RP)
Rygg(tjocklek) - Marklyft (Jättetungt: 4 SS, tungt: 8 SS)
Del 2a:
Biceps - Stångcurl (15-20 RP)
Hamstrings - Liggande lårcurl (15-20 RP)
Del 1b:
Bröst - Lutande bänk i smith (15-20 RP)
Triceps - Smal bänkpress (15-20 RP)
Rygg(tjocklek) - T-bar (Jättetungt: 4 SS, tungt: 8 SS)
Del 2b:
Biceps - Hantelcurl (15-20 RP)
Del 1c:
Bröst - Lutande hantelpress (15-20 RP)
Dips - (11-15 RP)
Rygg(tjocklek) - Kronlyft (Jättetungt: 4 SS, tung: 8 SS)
Del 2c:
Biceps - Lutande hantelcurl (15-20 RP)
Hamstrings - Flummig maskin (15-20 RP)
Tack för all hjälp.
thatkrillesshow
2007-09-19, 06:28
Man lär så länge man lever.
Edit: Man lär så länge man e medlem på kolo;)
okej.. de kanske lät otrevligare än vad det va.. men nu ser det bättre ut.. bara en enda sak... hantelrodd är en tjockleks övning.. lägg in latsdrag bakom eller med tättgrepp.. du kan lägga in vad som helst som är drag uppifrån
angående pressarna bakomhuvudet så skrev jag här kan du sänka om du vill alltså att 15-20 är bra med vissa föredrar 11-15.. ..
mystic förklara också hantelproblemet bra
Alldeles för avencerat :Virro
Men d som funkar, funkar. Antar jag ;)
Rock on
Nonamenoshame
2007-09-19, 08:49
Jag antar att RP står för reps .
Men varför så jävla högreppade set?
Är Max-ot med 4-6 eller det vanliga med 8-12 ute eller ?
För uppemot 25 reps verkar ju orimligt i mina ögon.
mystic[-_-]
2007-09-19, 08:51
Men varför så jävla högreppade set?
Är Max-ot med 4-6 eller det vanliga med 8-12 ute eller ?
För uppemot 25 reps verkar ju orimligt i mina ögon.
RP 15-20 = Antalet reps på 3 set!
Kör 1 set säg att du klarar 10 sen vila och ta 15 djupa andetag sen klarar du kanske 4 reps vila 15 djupa andetag sen kanske 2.
det ger 16RP. Klarar du 20 RP eller fler höj vikten. Klarar du under 15 byt övning till nästa pass
Deceiver85
2007-09-19, 13:16
hantelrodd är en tjockleks övning
I beg to differ:
Det beror väl på helt hur man kör övningen? Om du kör den med en hantel så måste du ta stöd mot något (bänk, hantelrack etc) för att få balans och då avbelastar du effektivt ryggen och endast latsen kan arbeta.
Däremot, vissa kör hantelrodd med två hantlar samtidigt, ungefär som när man kör stångrodd, och då blir övningen endast delvis en övning för tjocklek, eftersom man utsätter ländryggen för viss belastning, men all rörelse sker ju med hjälp av latsen. Faktum är att i nästan samtliga former av rodd är målet latissimus dorsi, erector spinae fungerar endast som stabilisator.
Det finns tre typer av ryggövningar: korsryggsövningar (marklyft, kronlyft och ryggresningar), latsövningar (chins, latsdrag med diverse grepp) och så finns det hybridövningar som rodd som involverar hela ryggen.
I beg to differ:
Det beror väl på helt hur man kör övningen? Om du kör den med en hantel så måste du ta stöd mot något (bänk, hantelrack etc) för att få balans och då avbelastar du effektivt ryggen och endast latsen kan arbeta.
Däremot, vissa kör hantelrodd med två hantlar samtidigt, ungefär som när man kör stångrodd, och då blir övningen endast delvis en övning för tjocklek, eftersom man utsätter ländryggen för viss belastning, men all rörelse sker ju med hjälp av latsen. Faktum är att i nästan samtliga former av rodd är målet latissimus dorsi, erector spinae fungerar endast som stabilisator.
Det finns tre typer av ryggövningar: korsryggsövningar (marklyft, kronlyft och ryggresningar), latsövningar (chins, latsdrag med diverse grepp) och så finns det hybridövningar som rodd som involverar hela ryggen.
Exakt. Jag kör hantelrodd primärt för att belasta latsen, och det har funkat förr, så varför skulle det inte funka i samband med DC? :S.
Deceiver85
2007-09-19, 13:47
* EDIT: "korsryggsövningar" är inget bra namn, syftar mer på "Erector Spinae" och "General back" i stort.
Cocadona
2007-09-19, 13:55
Men kör du enarmshantelrodd så fuckar du ju upp hela rest-pauseprincipen ju! Kör du enligt dc med lugnt utförande så tar utförandet mer tid än 15-20 andetag och enligt mig är det just rest-pause som är det basala med hela rutinen.
Men kör du enarmshantelrodd så fuckar du ju upp hela rest-pauseprincipen ju! Kör du enligt dc med lugnt utförande så tar utförandet mer tid än 15-20 andetag och enligt mig är det just rest-pause som är det basala med hela rutinen.
Där har du en poäng. Nåja, ska nog byta.
Cocadona
2007-09-19, 14:12
Gillar enarmshantelrodd själv men kommer nog bara att köra den under mina cruiseperioder. Jag kör de mesta av mina ryggövningar med remmar så det tar ännu längre tid för mig att byta hand så därför har jag inte med den övningen på mitt blastschema.
Gillar enarmshantelrodd själv men kommer nog bara att köra den under mina cruiseperioder. Jag kör de mesta av mina ryggövningar med remmar så det tar ännu längre tid för mig att byta hand så därför har jag inte med den övningen på mitt blastschema.
Helt förståeligt. Tack för motiveringen dessutom :thumbup:.
Cocadona
2007-09-19, 14:15
Helt förståeligt. Tack för motiveringen dessutom :thumbup:.
No problem man!:thumbup:
thatkrillesshow
2007-09-19, 14:54
;2523750']RP 15-20 = Antalet reps på 3 set!
Jag har fattat det som att rp=rest pause. E det fel?:)
Cocadona
2007-09-19, 15:01
Jag har fattat det som att rp=rest pause. E det fel?:)
Stämmer bra! En vilopaus bara mellan seten på ca 20-30 sekunder.
deciever, lägg dig inte i diskussioner där du inte vet nått om ämnet.. här är ämnet DC och du vet inget... drag uppifrån = vidd... rodd, mark gör ryggen tjockare (ryggen består inte bara av latsen, som du själv säger).. därav tjockleksövningar
marklyft gör att du får mer tjocklek i hela ryggen.. kolla bara på timme.. kör han latsdrag?....han rygg har fått mer vidd också!
visst doggcrapp går inte efter forksning osv som alla verkar göra här... men erfarenhet är minst lika mycket värt i mina ögon om inte mer
Deceiver85
2007-09-19, 15:29
deciever, lägg dig inte i diskussioner där du inte vet nått om ämnet.. här är ämnet DC och du vet inget... drag uppifrån = vidd... rodd, mark gör ryggen tjockare (ryggen består inte bara av latsen, som du själv säger).. därav tjockleksövningar
marklyft gör att du får mer tjocklek i hela ryggen.. kolla bara på timme.. kör han latsdrag?....han rygg har fått mer vidd också!
visst doggcrapp går inte efter forksning osv som alla verkar göra här... men erfarenhet är minst lika mycket värt i mina ögon om inte mer
Jag kan inte mycket om DC, och din ständigt dryga attityd gör inte direkt att jag blir sugen på att pröva skiten heller. Jag vet dock tillräckligt om träning för att kunna påstå att hantelrodd är en sub-optimal tjockleksövning, jag skulle ha kört stångrodd och T-bar istället, eventuellt framåtlutande hantelrodd med två hantlar. Men du kan ju DC som insidan av din egen ficka, så jag ska antagligen inte säga mer. Du och Dante...så här tiiighta!
Jag kan inte mycket om DC, och din ständigt dryga attityd gör inte direkt att jag blir sugen på att pröva skiten heller. Jag vet dock tillräckligt om träning för att kunna påstå att hantelrodd är en sub-optimal tjockleksövning, jag skulle ha kört stångrodd och T-bar istället, eventuellt framåtlutande hantelrodd med två hantlar. Men du kan ju DC som insidan av din egen ficka, så jag ska antagligen inte säga mer. Du och Dante...så här tiiighta!
du gör bara bort dig.. snälla sluta..
marklyft/kronlyft bygger trapsen också.. de ger en tjockare rygg
ja dante är min älskare.... *slap*
Jag vet dock tillräckligt om träning för att kunna påstå att hantelrodd är en sub-optimal tjockleksövning, jag skulle ha kört stångrodd och T-bar istället, eventuellt framåtlutande hantelrodd med två hantlar. a!
Vad är det som gör att hantelrodden inte aktiverar ryggmuskelaturen och höjer proteinsyntesen mindre än T-bar?
Själv skulle jag välja hantelrodd över T-bar varje dag. Nästan varje dag i alla fall.
Passet 14/9, 1B
Lutande flies - 20kg x 12/5/5 RP Ökning med 7 reps. Ska dock byta ut denna övning.
Stående militärpress - 30kg x 10/5/4 RP Hade ont i axlarna. Så, jag valde att ta det lugnt detta pass.
Smal bänkpress - 70kg x 11/3/3 RP Likadant här. Hade ont i axlarna, så tog det "lugnt".
Latsdrag 70kg x 12/6/5 RP
T-bar - Jättetungt: 70kg x 4 SS, tungt: 55kg x 8 SS
Dagens pass 19/9, 2B
Hantelcurl - 19kg x 12/5/2 RP Ökning med 4 reps
Underamscurl med stång - 32kg x 12 SS Tyyyyyyyyyngt som satan!
Stående vadpress i smith - 55kg x 12 Upp - 5 sek ner - stretcha i 15 sek - upp igen... JOBBIGT!!!
Raka marklyft - 100kg x 6/3/6 Tappa greppet under andra setet. Första gången jag kör raka mark
Benpress - 210kg x 14 Ökning med 4 reps, 160kg x 30 Ökning med 5 reps
Usch, vad grötigt det vart. Here it goes again:
Passet 14/9, 1B
Lutande flies - 20kg x 12/5/5 RP Ökning med 7 reps. Ska dock byta ut denna övning.
Stående militärpress - 30kg x 10/5/4 RP Hade ont i axlarna. Så, jag valde att ta det lugnt detta pass.
Smal bänkpress - 70kg x 11/3/3 RP Likadant här. Hade ont i axlarna, så tog det "lugnt".
Latsdrag 70kg x 12/6/5 RP
T-bar - Jättetungt: 70kg x 4 SS, tungt: 55kg x 8 SS
Dagens pass 19/9, 2B
Hantelcurl - 19kg x 12/5/2 RP Ökning med 4 reps
Underamscurl med stång - 32kg x 12 SS Tyyyyyyyyyngt som satan!
Stående vadpress i smith - 55kg x 12 Upp - 5 sek ner - stretcha i 15 sek - upp igen... JOBBIGT!!!
Raka marklyft - 100kg x 6/3/6 Tappa greppet under andra setet. Första gången jag kör raka mark
Benpress - 210kg x 14 Ökning med 4 reps, 160kg x 30 Ökning med 5 reps
du gör bara bort dig.. snälla sluta..
marklyft/kronlyft bygger trapsen också.. de ger en tjockare rygg
Just det. Snälla, sluta. Sluta förstöra journalen.
Cocadona
2007-09-20, 12:52
Jävligt bra pass mannen! :thumbup:
Ska jag gnälla på något, vilket ni närkingar gärna gör, så är det på raka marklyften. Nu körde du 3 set på 100kg, vilket förvisso är jävligt bra men ska man vara dc-fascist så börja nästa gång på 90kg och kör 6reps, lägg på 10kg och kör 6reps, lägg på 10kg till och kör 6reps osv tills du inte klarar av 6 reps. Säg att du kommer upp till 150kg och bara klarar av 3reps så gör du så att nästa gång så börjar du 20kg under det, alltså 130kg, så du kör 2 set (6 reps på 130kg och 6 reps på 140kg) innan du försöker slå de gamla 3 repsen på 150kg. Den enda vilan du får är tiden det tar att hämta och sätta på de nya vikterna. Got it?
Kul o se att ditt lugna i smalbänken är mitt max ungefär...:cryout:
Jävligt bra pass mannen! :thumbup:
Ska jag gnälla på något, vilket ni närkingar gärna gör, så är det på raka marklyften. Nu körde du 3 set på 100kg, vilket förvisso är jävligt bra men ska man vara dc-fascist så börja nästa gång på 90kg och kör 6reps, lägg på 10kg och kör 6reps, lägg på 10kg till och kör 6reps osv tills du inte klarar av 6 reps. Säg att du kommer upp till 150kg och bara klarar av 3reps så gör du så att nästa gång så börjar du 20kg under det, alltså 130kg, så du kör 2 set (6 reps på 130kg och 6 reps på 140kg) innan du försöker slå de gamla 3 repsen på 150kg. Den enda vilan du får är tiden det tar att hämta och sätta på de nya vikterna. Got it?
Kul o se att ditt lugna i smalbänken är mitt max ungefär...:cryout:
Roger captain =) Tack för den infon, hade jag ingen aning om. Trodde att man skulle RPa hamstrings precis som alla andra muskelgrupper :D. Men, det gäller bara raka marklyft alltså? =).
Haha, äsch. Du ska ju själv ta nya tag nu :) Ska piska dig ordentligt!
Cocadona
2007-09-20, 13:30
Roger captain =) Tack för den infon, hade jag ingen aning om. Trodde att man skulle RPa hamstrings precis som alla andra muskelgrupper :D. Men, det gäller bara raka marklyft alltså? =).
Haha, äsch. Du ska ju själv ta nya tag nu :) Ska piska dig ordentligt!
Detta är en dc-specialare som bara ska utföras i raka mark. Jag gillar dock denna metod som fan! En riktig mördare för baksidorna!
Febern har släppt nu och hoppas på att klara av ett lugnare pass i helgen. Ska dock inte stressa för mycket, dumt att starta för tidigt. Men det enda gym jag kör nu är i GTA: San Andreas! :cool:
Menade givetvis vi närkingar och inte ni närkingar i det tidigare inlägget...
Detta är en dc-specialare som bara ska utföras i raka mark. Jag gillar dock denna metod som fan! En riktig mördare för baksidorna!
Febern har släppt nu och hoppas på att klara av ett lugnare pass i helgen. Ska dock inte stressa för mycket, dumt att starta för tidigt. Men det enda gym jag kör nu är i GTA: San Andreas! :cool:
Menade givetvis vi närkingar och inte ni närkingar i det tidigare inlägget...
:laugh:. Humorn besitter du iallafall :). Förstod det. Är dock inte från Närke, så det sket sig igen ;). Vi får ta ett pass (Du, Jag, Deceiver, Mystic och Tjuckot) nångång. Vore riktigt roligt =)
Goa pass du klämmer av, att träna vaderna så brukar ge saftig värk! :thumbup:
Tssk, jag råkar bara bo i örebro, är från dalsland, nån närking är jag då icke! ;)
(dc verkar jobbigt, usch!) :D
Dagens pass 21/9, 1C
Lutande hantelpress - 29kg x 12/4/2 RP +2
Sitt.militärpress bakom nacke (utan stöd) - 40kg x 10/4/3 +1
Dips - KV x 14/5/2 +2
Latsdrag (smalt grepp) - 70kg x 10/5/3
Kronlyft - 145kg x 4, 125 x 8
Dagens pass 24/9, 2C
Lutande hantelcurl - 17,5kg x 11/3/4
Hammercurl - 17,5kg x 10 SS
Enbens vadpress - 25kg x 12 SS
Sämsta passet ever. Vart så jevfla sur. Gick och svor för mig själv påvägen hem. Tränade inte på mitt vanliga gym idag. Dom hade inte all utrustning som passet krävde. Anyways, känner att jag börjar bli sliten. Tror jag ska slänga in 2 cruisingpass nästa vecka. Ska även börja köra striktare. Så, bered er på sänkta vikter. Jag ser denna blast som en nybörjarfas, och nog har jag lärt mig mycket.
Upp - 5 sek ner - stretcha i 15 sek - upp igen... JOBBIGT!!!
Fattar inte hur du klarar av detta. Självdeciplin är nog något jag saknar. :D
Cocadona
2007-09-25, 22:47
Dagens pass 24/9, 2C
Sämsta passet ever. Vart så jevfla sur. Gick och svor för mig själv påvägen hem. Tränade inte på mitt vanliga gym idag. Dom hade inte all utrustning som passet krävde. Anyways, känner att jag börjar bli sliten. Tror jag ska slänga in 2 cruisingpass nästa vecka. Ska även börja köra striktare. Så, bered er på sänkta vikter. Jag ser denna blast som en nybörjarfas, och nog har jag lärt mig mycket.
Låter bra mannen! Sänkte själv vikterna ganska så rejält (är inte riktigt uppe i alla gamla resultat än) när jag började med DC. Kör oftast en riktigt överdriven negativ fas på ca 5 sekunder och sen så explosivt det bara går upp. Känns tokbra faktiskt. Egot fick sig en liten törn i början när jag sänkte vikterna men vafan. Fuska ger ju en ingenting i det långa loppet.
Bara ta det lite lungt, komma tillbaka o äga upp vikterna senare!
Dagens pass 24/9, 2C
Vad menas med SS? Hur kunde du droppa från 11reps ner till 3?
Bor du verkligen i kungsör mannen=)) Granne med mig ju...
Vad menas med SS? Hur kunde du droppa från 11reps ner till 3?
Bor du verkligen i kungsör mannen=)) Granne med mig ju...
SS = straight set ;) Alltså, ett singel set, ingen RP.
Jadu, fråga mig inte. Hade ätit illa, ingen ork - uselt pass helt enkelt. Haha, ja, vi bor grannar. Men våga inte komma hit, orka bli dwarfad^99 :D
Hur kunde du droppa från 11reps ner till 3?
30 sekunders vila?
Här tränas det inte mycket? ;)
Har varit på latsidan med att uppdatera journalen. Tränat 4 ggr sen sist. La in 3 cruisingpass förra veckan. Time for a new blast!
Då får du visa vart skåpet ska stå! :thumbup:
Då får du visa vart skåpet ska stå! :thumbup:
Inte så lätt att visa vart skåpet skall stå när man kör DC :D (säger vi *whistle*).
Dagens pass 8/10, 1a
Hantelpressar - 31kg x 15/2/2
Arnoldpressar - 17kg x 12/6/4 (fjollvikter tänker ni. Men, jag kör utan ryggstöd. RP för axlar ligger dessutom kring 20-25).
Liggande tricepsextension - 32kg x 19/8/7 (rofl?)
Chins - KV x 7/2/3
Marklyft - 130kg x 4, 100kg x 8
Cruisingveckan gjorde susen. Back in business, plz0r.
Cocadona
2007-10-09, 13:35
Lookin' good yes! *flex*
Man känner att dc är ganska slitsamt då när man kommer tillbaka efter cruise och verkligen gör bra resultat direkt!
Lookin' good yes! *flex*
Man känner att dc är ganska slitsamt då när man kommer tillbaka efter cruise och verkligen gör bra resultat direkt!
Ja, verkligen :) Hoppas på en längre blastingperiod denna gång :D.
Cocadona
2007-10-09, 14:09
Samma här!;) Har ju 2 ofrivilliga cruiseperioder på samvetet.
Har gjort vecka 1 av förhoppningsvis 8...:cool:
Samma här!;) Har ju 2 ofrivilliga cruiseperioder på samvetet.
Har gjort vecka 1 av förhoppningsvis 8...:cool:
Dags att subscriba din journal tror jag :thumbup:
Goa mark! :thumbup:
Ska inte vara lätt att visa vart skåpet ska stå, men göra det, det ska man! ;)
Fin fint pass du drog till med.
Vad är arnoldpressar?
Goa mark! :thumbup:
Ska inte vara lätt att visa vart skåpet ska stå, men göra det, det ska man! ;)
Mja, inte så goa. Lyckades inte få på mig dragremmar (*gah!* ), så det gick inte som planerat. Oh well =)
Fin fint pass du drog till med.
Vad är arnoldpressar?
Arnoldpressar = skruvpressar :D. Update kommer snart.
Arnoldpressar = skruvpressar . Update kommer snart.
Hahaha, ja en update behövs verkligen då det inte hjälpte mycket.
Hahaha, ja en update behövs verkligen då det inte hjälpte mycket.
http://www.exrx.net/AnimatedEx/DeltoidAnterior/DBArnoldPress.gif
Jaha, och dem är bättre än "vanliga"?
Jaha, och dem är bättre än "vanliga"?
Nej, det vet jag inte. Men, jag skiftar ju mellan 3 övningar ;).
Dagens pass 10/10, 2a
Stångcurl - 47kg x 7/2/2
Omvända stångcurls - 26kg x 15
Vadpress i benpress - 140kg x 15 SS (jooooooooooppppppighhht!).
Liggande lårcurl - 45kg x 15/7/3
Knäböj - 80kg x 8, 60kg x 22 (fick asont kring trapzpartiet. Felplacering av stången månne? *gah!*).
Jäfla stark i biceps :thumbup:
Helst skall man blöda lite lätt efter böjj, bara härda ;)
Jäfla stark i biceps :thumbup:
Helst skall man blöda lite lätt efter böjj, bara härda ;)
Biceps är faktiskt min svagaste muskelgrupp, förhållande till resten av kroppen *cry*. Speciellt i hantelcurls.
Javisst ska man tjura :D Jag är bara en blödig jävel :thumbup:
Deceiver85
2007-10-10, 21:45
Bra svingat, men dåligt knäböj!
en sjua på 47kg e ju inte illa pinkat!
När man kör hantlar gäller det ju att det kommer på en bra låt, gärna någon funkig skit. Sen är det bara se Disco Stue i huvudet o svinga på!
Cocadona
2007-10-11, 13:33
Dagens pass 10/10, 2a
Stångcurl - 47kg x 7/2/2
Knäböj - 80kg x 8, 60kg x 22 (fick asont kring trapzpartiet. Felplacering av stången månne? *gah!*).
Fan... räknar man bort dina enorma curls så ligger jag ganska bra till resultatmässigt efter mitt identiska lika pass idag. Saknar några kilon här o där dock. Nu blev jag peppad som fan!:hbang:
Fan... räknar man bort dina enorma curls så ligger jag ganska bra till resultatmässigt efter mitt identiska lika pass idag. Saknar några kilon här o där dock. Nu blev jag peppad som fan!:hbang:
Vi ligger jäkligt lika :) Och roligt är väl det ;)
Bra svingat, men dåligt knäböj!
Lol, fuckoff.
en sjua på 47kg e ju inte illa pinkat!
När man kör hantlar gäller det ju att det kommer på en bra låt, gärna någon funkig skit. Sen är det bara se Disco Stue i huvudet o svinga på!
Rofl :D
Cocadona
2007-10-11, 13:43
Vi ligger jäkligt lika :) Och roligt är väl det ;)
Nja, inte direkt lika men inom rimligt avstånd. Har ju mest "jämfört" mina dc-skills med Mapa tidigare och då kan man vara nöjd om man lyfter hälften så mkt...*cry*
Nja, inte direkt lika men inom rimligt avstånd. Har ju mest "jämfört" mina dc-skills med Mapa tidigare och då kan man vara nöjd om man lyfter hälften så mkt...*cry*
Hehe.
Dagens pass 10/10, 2a
Stångcurl - 47kg x 7/2/2
fiint med svingisar!
Riktigt tunga curlar!!
Får man fråga varför Knäböj hamnar sist i passet? Annars är en 22a på 60kg sjukt med flås. Widowmaker e galet. :)
fiint med svingisar!
Fawk off pal!
Riktigt tunga curlar!!
Får man fråga varför Knäböj hamnar sist i passet? Annars är en 22a på 60kg sjukt med flås. Widowmaker e galet. :)
DC är uppbyggt så ^^. Är många som har ifrågasatt det, att alla tunga övningar hamnar sist.
Gårdagens pass 12/10, 1b:
Nån bröstmaskin - 70kg x 16/5/4
Stående militärpress framför nacke - 45kg x 9/4/4
*Smal bänkpress i smith - 65kg x 10/2/4
Latsdrag - 75kg x 9/5/3
T-bar - 75kg x 6, 60kg x 10
* Är inte säker på om stången väger 25- eller 30kg.
Goa milipressar och även allt annat :) keep pump!
Gött där, speciellt "nån bröst maskin" den e sjukt bra ;)
Hur är det nu med dc, (minnet sviker) hur många olika perioder finns det?
En tung fan va?
O en cruising vecka lite då o då?
O så e det väl nått mer krångel? :Virro
Piska på!
Cocadona
2007-10-15, 22:23
Riktigt tunga curlar!!
Kan nog lättast förklaras med att när widowmakern är avklarad så ska du själv vara i ett sådant tillstånd att du inte är duglig att göra så mycket annat på gymet den dagen än att stappla hem.:hbang:
Körde själv WM i hacken i dag och var tvungen att vänta på att tjejen skulle bli klar med sitt pass efter det. Passade på att köra lite mage i crunchesmaskinen och det gick sådär...*spy*
Kan säga att det sista jag såg av Mapa idag var när han satt på golvet lutad mot väggen och såg ganska så tagen ut efter 19reps på 105kg i böj.
Cocadona
2007-10-22, 16:49
Kom igen nu mannen, vikterna saknar dig!*flex*
Will update today. Har tränat, utan att uppdatera journalen. Me sow sowry *smack*
Passet som genomfördes över en vecka sen, 15/10 2b:
Hantelcurl - 21kg x 6/2/2 RP (är riktigt svag i biceps).
Underarmscurl - 30kg x 20 SS
Stående vadpress i smith - 75kg x 15 (relativt lätt)
Benpress - 240kg x 8, 190kg x 20
Måndag 22/10, 1c:
Lutande hantelpress - 34kg x 11/3/2
Sittande militärpress bakom nacke - 40kg x 14/4/4
Smal bänkpress - 65kg x 11/3/5 (lol???)
Latsdrag (smal fattning) - 70kg x 10/6/4
Kronlyft - 140kg x 4, 125kg x 8
24/10, 2c:
Lutande hantelcurl - 19kg x 8/4/4
Hammercurl - 19kg x 7 SS (ingen styrka alls idag)
Enbens vadpress - kommer inte ihåg vikterna. Men, ska byta till HL:en nästa gång
Hamstringsmaskin - 50kg x 14/7/5
Rjyymden (aka hack-squat) - 80kg x 10 (har mycket mer att ge), 60kg x 40 SS (lool)
26/10, 1a:
Hantelpressar - 34kg x 12/3/2
Arnoldpressar (utan ryggstöd) - 19kg x 11/5/3
Liggande tricepsextension - 42kg x 10/4/2
Chins - 8/3/3 (kommer byta ut denna övning. Är för fet ^^)
Marklyft - 140kg x 4, 125kg x 6
Deceiver85
2007-10-27, 19:10
Haha, tjockisen kan inte köra chins :D Gött pass annars, fina hantelpressar och liggande tricepsextensions!
Haha, tjockisen kan inte köra chins :D Gött pass annars, fina hantelpressar och liggande tricepsextensions!
Fuck u dude *cry*. Tack :)
Deceiver85
2007-11-04, 23:56
Uppdatera!!!
Skäms nästan. Ska bättra mig ^^ Här kommer en fetinguppdate :O
2a
Stångcurl - 47kg x 7/3/2
Omvända curls med stång - 30kg x 15 SS
Sen glömde jag visst att skriva ner vikterna? *slap*. Skärpning Jocke. Skärpning.
1b
Bröstmaskin - 80kg x 11/3/1
Stående militärpress framför nacke - 45kg x 12/3/4
Smal bänkpress i smith - 65kg x 14/6/4
Latsdrag - 75kg x 9/4/4
T-bar - 80kg x 6, 75kg x 10
2b
Mysticcurls - 17,5kg x 8/2/2 Våga inte klaga på vikterna! För då kommer Mystic och läxar upp er :D
Underarmscurl med stång - 35kg x 15 SS
Stående vadpress i smith - 140kg x 15
Raka marklyft - 100kg x 8/4/3
Benpress - 260kg x 12, 240kg x 240 (ökat så in i...).
1c
Lutande hantelpress - 34kg x 12/4/3
Sittande militärpress bakom nacke - 45kg x 17/6/4 (liiiiiiiiiiightweight baby!).
Dips - 10kg + min kroppsvikt (82kg) x 11/3/0 :(
Latsdrag smal fattning - 75kg x 11/5/4 (skall byta ut denna övning mot stångrodd.).
Kronlyft - 145kg x 4 (blev skitsur, och det resulterade i...), 125kg x 14 (roidraaaaage ^^).
2c
Scottcurl - 37kg x 12/4/3
Hammercurl - 21,5kg x 8
Vadpress i hack-liften - 80kg x 15 (var på tok för lätt).
Hamstrings i flummig maskin - 55kg x 12/6/2
Hack-squat - 130kg x 12, 110kg x 30
Over and out.
piraten99
2007-11-09, 21:53
tänkte på dig på jobbet igår raggis.
jag tänkte först på dogcrap, den här träningsmetoden (vilket jag bara kan namnet på). Så tänkte jag på vad det betyder på svenska och då förstod jag varför din journal hette skottar hundskit (vilket jag inte hade förstått förut).
så hur går det med dogcrap och vad är det egentligen?
vet inte om det stavas doggcrap eller dogcrap?
tänkte på dig på jobbet igår raggis.
jag tänkte först på doggcrap, den här träningsmetoden (vilket jag bara kan namnet på). Så tänkte jag på vad det betyder på svenska och då förstod jag varför din journal hette skottar hundskit (vilket jag inte hade förstått förut).
Jag känner mig hedrad, Piraten :O!
Deceiver85
2007-11-09, 21:55
Mysticcurls, whattaf*ck is that? Bra benpressat, jag är så ruskigt klen i benpress, har inte ens tagit 200kg ju!
Mysticcurls, whattaf*ck is that? Bra benpressat, jag är så ruskigt klen i benpress, har inte ens tagit 200kg ju!
Mysticcurls = Överstrikta hantelcurls ^^
Tack man =) Bli fet! Det hjälper :D
Aj, aj. Benpress - 260kg x 12, 240kg x 240 ska vara Benpress - 260kg x 12, 240kg x 25. My bad.
Dagens pass 10/11, 1a:
Hantelpressar - 34kg x 19/4/2 TRÖÖÖÖÖCK! :hbang:
Arnoldpressar utan ryggstöd - 21,5kg x 10/3/2
Liggande tricepsextension - 42kg x 13/5/2,5 (lol)
Ståndrodd supinerat grepp - 80kg x 11/5/5
Marklyft - 140kg x 5, 120kg x 8
Deceiver85
2007-11-10, 23:35
Saftiga hantelpressar! 19reps? Grymt!
^^Ståndrodd - höhöhö.. ja jag vet att jag har världens bästa humor ;)
Hur ligger det till med kropps vikt osv?
^^Ståndrodd - höhöhö.. ja jag vet att jag har världens bästa humor ;)
Hur ligger det till med kropps vikt osv?
Aldrig kört den övningen? *whistle* :D.
Kommer en uppdatering strax.
*uppdate*
12/11, 2a:
Stångcurl med rak stång - 40kg x 10/1/1 Ovant att köra med rak stång. Kommer, med all säkerhet, förbättras vid nästa tillfälle!
Omvända curls med stånd (bara för att få walle att garva :D) - 25kg x 15 SS
Vader i benpress - 15 x 140kg SS
Började köra lite ben, men fick en djävulsk smärta i vänster knä, så jag vågade inte fortsätta. Kosten var inte opti den dagen heller, orkade knappt någonting, inget trööööööck. SKÄRPNING!!!!!
14/11, 1b:
Bröstmaskin (typ raka bänkpress) - 80kg x 16/4/3 Ökning med hela 9 reps! :hbang:
Stående militärpress framför nacke - 50kg x 12/3/4
Smal bänkpress i smith - 70kg x 13/4/2
Latsdrag - 80kg x 10/4/3
T-bar - 85kg x 5, 80kg x 6
tigerofsweden
2007-11-15, 00:17
Bra (hund)skit Tom Cruise :D
Du levererar ngt imponerande varje pass, kör hårt :thumbup:
Bra (hund)skit Tom Cruise :D
Du levererar ngt imponerande varje pass, kör hårt :thumbup:
Yikes! En stor förebild för mig ger beröm... Det betyder MYCKET =). Tack så mycket *kissass*
tröck nu cruise!
Yes Rasskis! :hbang:. När är det din tur att återuppta träningen? It's time to vecksa, ffs :D
Bra jobbat mannen! Du far borja ta i lite mera i curlsen bara. =)
LadyInsane
2007-11-15, 09:21
Yes Rasskis! :hbang:. När är det din tur att återuppta träningen? It's time to vecksa, ffs :D
Yeahhh baby!:hbang: :thumbup:
tigerofsweden
2007-11-15, 13:36
Yikes! En stor förebild för mig ger beröm... Det betyder MYCKET =). Tack så mycket *kissass*
Om du inte förväxlar mig med ngn annan så va det nog den finaste komplimangen jag fått *cupid* Men förstår inte riktigt hur ja kan vara en förebild?! :D
Bra jobbat mannen! Du far borja ta i lite mera i curlsen bara. =)
Ska börja köra riktigt strikta curls. Biceps växer, men har ingen styrka i dom.
Om du inte förväxlar mig med ngn annan så va det nog den finaste komplimangen jag fått *cupid* Men förstår inte riktigt hur ja kan vara en förebild?! :D
Du har en fin fysik ;)
LadyInsane
2007-11-15, 15:09
Halloj!! När blir det pass da?
"Yeah this collar is popped, cause I'm the fuckin'man and everyone should fuckin'know it!":hbang:
(Nog liknar du honom lite....*whistle* :D )
tigerofsweden
2007-11-15, 15:11
Ska börja köra riktigt strikta curls. Biceps växer, men har ingen styrka i dom.
Du har en fin fysik ;)
Strika curls är nice! Kör oxå fjädervikter men har ändå större biceps än många som kör betydligt tyngre!
Oh tack and right back at you ;)
Sedärja, stark dalmas *flex*
Pheta hantelpressar, bra många reps :) kör hårt boy!
Här krigas det på som attan.
Bäst att jag sätter igång nu så du inte sticker iväg allt för mycket. :D
Cocadona
2007-11-19, 00:25
Träningen ser ut att gå bra men uppdateringen ser ut att gå sämre;)
Kör hårt nu mannen och håll DC-flaggan i topp!
Träningen ser ut att gå bra men uppdateringen ser ut att gå sämre;)
Kör hårt nu mannen och håll DC-flaggan i topp!
Hater :D Updating as we speak!
19/11, 2b:
Mysticcurls - 17,5kg x 11/3/2
Underarmscurls med stång - 35kg x 15 SS
Stående vadpress i smith - 120kg x 12 SS
Raka marklyft - 100kg x 10/3/2
Benpress - 240kg x 10, 200kg x 30
Kommentar: inge tröööööööck detta pass!
21/11, 1c:
Lutande hantelpressar - 36kg x 8/4/2 (mer att ge här, definitely!)
Sittande militärpress bakom nacke - 55kg x 14/5/2 Trrööööck!! :hbang:
Dips - BW + 10kg x 16/5/3 (sjukt jobbigt!)
Latsdrag, smal fattning - 85kg x 9/3/3
Kronlyft - 155kg x 4, 135kg x 10 (mycket mer att ge, definitivt)
Klart!
I liek em kronlyft djeez!
Ser ut att gå bra ja, Goood shit! :)
jah, bra, starkare än robert i kronlyften :D
Du raggarn.. bra dips :thumbup:
Hur tjock är du på en skala nu?
Det var visserligen ett tag sedan jag tittade in här men du har blivit fan så mycket starkare än senast iaf! Vad äter du? :D Fortsätt i samma stil! :hbang:
I liek em kronlyft djeez!
Fänx baby ;)
shysta kronlyft
Tackar! Har definitivt mer att ge där.
Ser ut att gå bra ja, Goood shit!
Jovars, tycker det går helt ok faktiskt. Hehe.
jah, bra, starkare än robert i kronlyften
Haha ; ) Han är snart förbi :)
Du raggarn.. bra dips
Hur tjock är du på en skala nu?
Tack Rasskis *cupid*. Jag väger för tillfället 82kg, fördelat på 176cm. Så, är ganska phet :D
Det var visserligen ett tag sedan jag tittade in här men du har blivit fan så mycket starkare än senast iaf! Vad äter du? :D Fortsätt i samma stil!
Kul att du tycker det händer grejer! Hoppas du återhämtar dig snabbt från din skada.
LadyInsane
2007-11-25, 13:40
Du er stark hest ffs!
Ahaa, är du lika lång som mig. där ser man :)
Tänkte spana förbi o kolla in hur det går med din träning. Hur länge har du kört DC? Jag funderar på att hoppa på det igen i nästa år och ge det ett seriöst försök (Förra gången blev det bara 8 veckor).
Du er stark hest ffs!
Not quite yet, dear :D
Ahaa, är du lika lång som mig. där ser man :)
Och typ 6kg fetare :(
Tänkte spana förbi o kolla in hur det går med din träning. Hur länge har du kört DC? Jag funderar på att hoppa på det igen i nästa år och ge det ett seriöst försök (Förra gången blev det bara 8 veckor).
Tjena Sniggel. Börja med DC i slutet av Augusti. Träna lite halvdant under september, just för att jag inte hade skaffat något gymkort på det stället jag tränar nu. Så, man kan väl säg att jag verkligen börja köra igång i mitten av september. Jag tycker det funkar riktigt bra. Jag ser redan hyffsat stora ökningar, speciellt kring pecs och lats.
Tycker helt klart att du ska ge DC en chans :) Finns många doubters, även jag var en doubter. Har precis fått min polare att börja köra DC, och det går minst lika bra för honom (om inte bättre faktiskt).
Kommer med en update imorgon. Är hon en kompis i linköping. Körde ett pass på nautilus i fredags, och det sög, minst sagt :(
LadyInsane
2007-11-25, 20:08
Not quite yet, dear :D
Starkare än vad jag trodde....:angel::booty:
UPDATE!
Körde ett pass på Nautilus med Bushi^. Det var... Kul... :D
2c:
Sittande scottcurl - 37kg x 12/3/3
Hammercurls - 21kg x 8 (geiiii).
Nån vadpressmaskin - 7 x 136kg
Gaymaskin för baksida lår - 57kg x 25/10/6
Blev ingen benpress. Den benpressen Nautilus hade, hade en riktigt konstig vinkel. Fick känningar i knät direkt.
Körde även lite bänkpress, vilket ledde till en öm axel dagen efter. Ångrar det!
1a:
Hantelpressar - * 39kg x 9/4/0
Liggande tricepsextension - 44,5kg x 10/5/3
Stångrodd, supinerat grepp - 85kg x 12/2/6 (tappa greppet andra setet)
Cablerodd - Lätta 12or på 70kg
* Står att hantlarna väger 42,5kg. Men, jag vägde hanteln på två olika vågar, och där fick jag fram att den väger mellan 39-40kg.
Detta pass var ingen höjdare. Efter uppvärmningen på 30kg (hantelpressar), så fick jag direkt känning i högra axeln. Så jävla surt att jag bänka i fredags. Gör ont så fort jag rör axeln i sidled, riktigt ont. Detta resultera i att jag uteslöt arnoldpressar (tappa hanteln pga. smärtan när jag testa) och marklyft.
Ska vila veckan ut, och ösa på med voltaren!
Over and out.
UPDATE!
Körde ett pass på Nautilus med Bushi^. Det var... Kul... :D
2c:
Sittande scottcurl - 37kg x 12/3/3
Hammercurls - 21kg x 8 (geiiii).
Nån vadpressmaskin - 7 x 136kg
Gaymaskin för baksida lår - 57kg x 25/10/6
Blev ingen benpress. Den benpressen Nautilus hade, hade en riktigt konstig vinkel. Fick känningar i knät direkt.
Körde även lite bänkpress, vilket ledde till en öm axel dagen efter. Ångrar det!
1a:
Hantelpressar - * 39kg x 9/4/0
Liggande tricepsextension - 44,5kg x 10/5/3
Stångrodd, supinerat grepp - 85kg x 12/2/6 (tappa greppet andra setet)
Cablerodd - Lätta 12or på 70kg
* Står att hantlarna väger 42,5kg. Men, jag vägde hanteln på två olika vågar, och där fick jag fram att den väger mellan 39-40kg.
Detta pass var ingen höjdare. Efter uppvärmningen på 30kg (hantelpressar), så fick jag direkt känning i högra axeln. Så jävla surt att jag bänka i fredags. Gör ont så fort jag rör axeln i sidled, riktigt ont. Detta resultera i att jag uteslöt arnoldpressar (tappa hanteln pga. smärtan när jag testa) och marklyft.
Ska vila veckan ut, och ösa på med voltaren!
Over and out.
Correction: pronerat grepp, inte supinerat (stångroddarna).
Axeln känns lite bättre idag. Hoppeligen, så är man återställd tills måndag!
Ska du vara me och operera bort axlarna? Jävla sket muskel som bara krånglar endå. Bort!
Annars good shit :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.