Visa fullständig version : Kycklingklubba
Hur fett blir egentligen kycklingklubba om man plockar av skinnet?
Köpte 3 kg för 39 kr, och det brukar oftast vara rätt billigt pris på kycklingklubbor.
King Grub
2003-04-12, 18:11
Kycklinglår har 3.9 gram fett/100 gram ätbar vara utan skinn, enligt Livsmedelsverket. 8.9 med skinn. :thumbup:
Låter kanon! :hbang:
Fast på påsen står det 14g fett / 100g :cryout:
King Grub
2003-04-12, 18:23
Originally posted by -GP-
Låter kanon! :hbang:
Fast på påsen står det 14g fett / 100g :cryout:
Men vad vet dem? :D Jag brukar lita på Livsmedelsverkets tabeller.
GhostFace
2003-04-12, 19:46
Köp kycklingfilé istället, det lönar sig rent köttmässigt. ;)
Tror att det blir lite klubbor framöver! :)
Ghostface, tror du verkligen att det lönar sig? För samma pris som ett kg kycklingfilé (ca 80 kr) får man nog kring 5 kg kycklingklubba. Tror nog att mer än 1/5 av klubban är kött! :eating:
Eller?
GhostFace
2003-04-13, 08:08
Originally posted by -GP-
Ghostface, tror du verkligen att det lönar sig? För samma pris som ett kg kycklingfilé (ca 80 kr) får man nog kring 5 kg kycklingklubba. Tror nog att mer än 1/5 av klubban är kött! :eating:
Eller?
Nej, jag vet inte exakta köttmängden på kycklingklubba men med tanke på hur mkt vikt av klubban som går förlorad vid grillning av den anser jag inte längre att det lönar sig med just kycklingklubba. Får nog köpa hem en påse igen och väga för att se hur det blir.
Kommer ihåg senast jag köpte så blev man inte mätt efter 2 stycken + ris/potatis. Utan hade begär efter mera...
Man betalar ju dessutom för en del ben vilket inte är så kul. Filé däremot är ju rent kött.
MEN, det är gott m variation och oftast gör kryddningen halva nöjet att äta kycklingklubba. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.