handdator

Visa fullständig version : Kosten efter träning.

oscar_p92
2007-08-25, 22:37
Jag undrar vad som är bäst.
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc.) måltid direkt efter träningen
eller
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc:) måltud 30min-1h efter träningen

Eller är det bestämt ingen skillnad?
/Tacksam för svar :)

PiNG.
2007-08-25, 23:16
Ät så snart du kan.

Tar själv en proteindrink på gymmet efter passet för de tar alltid lite tid innan jag kommer hem (bastu mm) till maten. Kroppen behöver fyllas på efter träningen och ju förr desto bättre. Men om de går 30-60 minuter så avlider du inte av det ;)

gibfel
2007-08-25, 23:19
Jag undrar vad som är bäst.
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc.) måltid direkt efter träningen
eller
Att äta en protein/kolhydrat-rik (etc:) måltud 30min-1h efter träningen

Eller är det bestämt ingen skillnad?
/Tacksam för svar :)

Vad jag har hört bör du vänta några minuter innan du tar kosttillskott efter träningens. Då inlagringen är som störst. Jag väntar alltid runt 15-30min.
Skrev även och frågade ************* när jag borde/kan ta min gainer efter träning. Dom sa att jag skulle vänta så länge som jag gör men inte ta den senare än 1 timme efter träning.

PS. För optimal verkar alltså.

PiNG.
2007-08-25, 23:29
Vad jag har hört bör du vänta några minuter innan du tar kosttillskott efter träningens. Då inlagringen är som störst. Jag väntar alltid runt 15-30min.
Skrev även och frågade ************* när jag borde/kan ta min gainer efter träning. Dom sa att jag skulle vänta så länge som jag gör men inte ta den senare än 1 timme efter träning.

PS. För optimal verkar alltså.

Hmm...intressant läsning...måste googla lite på det ;) eller kanske kolozeuma räcker *whistle*

gibfel
2007-08-25, 23:35
Hmm...intressant läsning...måste googla lite på det ;) eller kanske kolozeuma räcker *whistle*

Något nytt? Frågan är om man vågar lite på ************* experter vet vad dom pratar om *screwy*

PiNG.
2007-08-25, 23:51
Får undersöka imorn...pågarna vaknar om 4-5 timmar...VÄÄÄLLING !

Gnatt *poff*

gibfel
2007-08-25, 23:52
Får undersöka imorn...pågarna vaknar om 4-5 timmar...VÄÄÄLLING !

Gnatt *poff*

Usch. Vissa har det tuffare än andra;) Ska kolla på Tv nu. Tjo!

King Grub
2007-08-26, 06:42
Ju snabbare desto bättre, men det är ingen sekundstrid.