Visa fullständig version : UFC 74, Söndag 04:00
Tigerkotten
2007-08-24, 12:01
Rätt så trevligt card.
Streams, http://www.mma-tv.org
Randy Couture vs. Gabriel Gonzaga
Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck
Roger Huerta vs. Alberto Crane
Kurt Pellegrino vs. Joe Stevenson
Patrick Cote vs. Kendall Grove
Ryan Jensen vs. Travis Lutter
Renato Sobral vs. David Heath
Frank Mir vs. Antoni Hardonk
Clay Guida vs. Marcus Aurelio
Tippa era vinnare, samt hur! :)
Många matcher som kan bli riktigt bra där, hoppas dom blir det också :)
Kul att Lutter får en ny chans efter sitt fiasko, mycket bra card.
Tigerkotten
2007-08-24, 12:50
Kul att Lutter får en ny chans efter sitt fiasko, mycket bra card.
eh mitt fel, han har skadat sig läste jag på sherdog och blivit ersatt av Thales Leiteshttp://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?fighterID=8593 .
http://www.sherdog.com/news/interviews.asp?n_id=8704
Clay Guida vs. Marcus Aurelio, omöjlig:D
Absinteh
2007-08-24, 18:59
sweeet
bear.flowertwig
2007-08-24, 19:05
Ahhh, äääntligen! Kört fast rejält i det här träsket efter Ultimate Fighter serien.
Bästa som går att titta på, fast knappast något man sitter och myser med tjejen framför kanske ;D
Fredriiik
2007-08-24, 19:45
sorry att man e lite efter, men va ere för fighting? ere som K1 eller?
Tigerkotten
2007-08-24, 20:20
sorry att man e lite efter, men va ere för fighting? ere som K1 eller?
Som k1 heroes antar jag om du sett det.
K1 är normalt inge fighting på marken, här får de ta ner varandra på marken och göra submissions (strypningar o andra fina ting). Samt blir det nerslagen i k1, får du ju chans att ta dig upp. Blir du nedslagen här, kan du räkna med att den andra flyger efter och försöka göra slut på dig. Självklart om domaren anser du ej försvarar dig tillräckligt, så bryter han matchen.
Armbågar får de använda med stående samt marken. Lite sånt.
Fredriiik
2007-08-24, 21:13
Som k1 heroes antar jag om du sett det.
K1 är normalt inge fighting på marken, här får de ta ner varandra på marken och göra submissions (strypningar o andra fina ting). Samt blir det nerslagen i k1, får du ju chans att ta dig upp. Blir du nedslagen här, kan du räkna med att den andra flyger efter och försöka göra slut på dig. Självklart om domaren anser du ej försvarar dig tillräckligt, så bryter han matchen.
Armbågar får de använda med stående samt marken. Lite sånt.
haha fysatan va nice!
kämnns som ja vet va ja gör på sönda natt ;D
bear.flowertwig
2007-08-24, 21:35
Har försökt titta på K1/Pride efter att jag vant mig vid UFC men det känns som att man saknar en massa... (nu är väl iofs Pride uppköpta av UFC)
Alltid lika spännande att se vart matchen ska ta vägen beroende på om fighterna är bra på stand up eller ground. Oktagonen känns som en betydligt bättre lösning för den här typen av fighting jämfört med en ring som folk håller på att krypa ut under repen på stup i kvarten. Toleransen. Det skulle kännas rätt snöpligt att sitta på plats och betalat dyra pengar under en stor gala för att se huvudmatchen brytas efter 30 sek pga ett litet jack. Det händer inte i UFC...
Det enda negativa är väl möjligen att publiken består av amerikanska puckade osportsliga okunniga fullfjädrade red necks.
HEJA GSP!!! *yourock*
UFC är framtiden, boxning är historia!
hoppas Georges St. Pierre vinner över Josh Koscheck, Koscheck är så satans kaxig! *grr*
4 matcher som är någorlunda intressanta för mig.
Självklart är Randy mot Gonzilla intressantast.
Sedan St Pierre VS The Blanket och Frank Mirs match.
Jag hoppas St Pierre nitar Blanket, att Frank Mir vinner på ett övertygande manner och att Legionarius knockar Clay.
Gonzilla är ett monster, ung, stark, hungrig och en BEST!
Jag tror ej Randy kan upprepa det han gjorde mot Ogre, visst hoppas jag att Randy vinner, men om jag skulle satsa, så skulle jag satsa på Gonzilla.
Det kommer nog bli brutalization.
Randy Couture vs. Gabriel Gonzaga - Dec - Svårt att säga egentligen. Kan aldrig räkna ur Couture.
Georges St. Pierre vs. Josh Koscheck - TKO - Hoppas få se GSP lika bra som mot Hughes igen. Kosh har ju onekligen blivit ganska farlig, men GSP måste ta det här.
Roger Huerta vs. Alberto Crane - TKO - Förstår inte riktigt hypen med Huerta, men han har nog skärpt till sig lite sen förra fighten. Vet egentligen inte hur bra Crane är, men Huerta verkar ju få akta sig på marken.
Kurt Pellegrino vs. Joe Stevenson - Sub - Daddy plz.. Han får inte vinna.
Patrick Cote vs. Kendall Grove - Sub - Grove tar det och är rolig. Cote är tråkig. Kan lika gärna ske på dec. som sub. känns det som.
Ryan Jensen vs. Thales Leites - Sub - Jensen har bra stats på fina submissions, men jag tror att Leites spelar i en annan liga.
Renato Sobral vs. David Heath - Sub - Jaru. Nu är det dags att visa om du verkligen är bra Sobral.
Frank Mir vs. Antoni Hardonk - Dec - Hjärtat säger Mir. Vill så gärna att han ska vara bra. Kan nog sluta snabbt på fel håll, men satsar på att Mir tar ner honom men inte kan avsluta, även om jag inte tror att Hardonk kan försvara så bra. Hmm, kanske skulle ta sub, men det har jag så många. :D
Clay Guida vs. Marcus Aurelio - Sub - Guida är bra och jävligt underhållande, men här tar det nog stopp också.
Kollade weigh ins nyss. Frank Mir ser ut att vara i hyfsad form. Hoppas han ror hem det för han lär ju inte få så många chanser till, iaf inte i UFC.
jontahontas
2007-08-25, 15:56
Jag hoppas dock att Cote spöar Kendall. Jag gillar Kendall, men jag älskar Cote. Vidare tror jag inte att en väl genomarbetad gameplan kommer att räcka för Couture, Gonzaga är bättre.
Tigerkotten
2007-08-26, 02:16
snart så
Nitrometan
2007-08-26, 08:44
snart så
nu?
Nitrometan
2007-08-26, 08:47
snart så
Play-by-play från Sherdog här: http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=8740
Ja de också, riktigt bra tempo 2 första tycker jag :)
Tigerkotten
2007-08-26, 13:57
Main Event var kul :)
nee lite tråkigt att han blev cut på sådant sätt. Tyckte Gonzaga försvarade takedowns väldigt bra, men vart för mycket tråkig dirty boxing. Och enligt mig om det hade varit en annan fighter, och han ej förbättra sin position som ej riktigt gjordes där. Så hade de "brytit" upp fortare.
Tigerkotten
2007-08-26, 14:01
Skönt att GSP vann över KOS, fattar inte ens att han förlorade första ronden enligt 2 domare. Hans takedown defence är naaaaajs, kul där när han klarade fast KOS hade ett ben. Men visst fick han ner honom 1gång om jag inte minns fel. Hans GNP fick han inte ut så mycket av dock.
Vars var Frank Mir matchen?
Tråkigt med main event att det blir en "olaglig" cut, även om det självtklart var en olycka. Matchen var skitkul tills det hände, sen var det med en stor snarkfest.
GSP! Grym, grym. Gotta love him, även att han bytt ut sin entrance-låt..
Kul att Huerta levererar. Crane såg fruktansvärt ynklig ut från slutet av första ronden.
Synd att Pellegrino inte visade upp en bättre sida, även att han inte behöver skämmas kanske.
Leites, hell yeah. Han gjorde vad han brukar. Wunderbar.
Tycker det var riktigt kul att Sobral visade upp sin rätta sida. Hoppas han fortsätter så.
Aurelio vettifan vad han sysslade med. :(
Mir! Grymt! Sa 1min innan start till polaren. "Mir mosar ner honom direkt och sliter av hans arm i en kimura". Den matchen räddade dagen, tillsammans med GSP och Sobral.
Tigerkotten
2007-08-27, 01:27
mjo utan cut så hade matchen haft stora möjligheter, tycker som sagt att couture kommer undan lite lättare än andra hade gjort i samma position.
Om inte Shogun hade brutit armen så hade matchen haft stora möjligheter :)
jontahontas
2007-08-27, 23:55
Hur kan det här INTE vara kolos populäraste tråd!?!? Jag har väntat med att se galan tills ikväll för att jag och en kompis brukar kolla på hans projektor å han va bortrest osv. Men satan!
1. Cote gjorde mig lycklig även fast jag förlorade lite på att jag betade på Kendall.
2. Gonzaga gjorde mig olycklig, jag trodde verkligen han skulle köra över Couture. Om inte näsan hade brutits... Men å andra sidan så bröts den och inte fan ägde han matchen innan dess. Couture gjorde DEEEEEP impact på mig! Han slåss smart och är så jävla förberedd att Stefan Holm borde kunna ta lärdom av honom. Dock tror jag inte att han har dom starkaste vaderna i stan direkt :D Jag tror ändå att Gonzaga är sportens framtid. Hans jävla highkicks kommer out of nowhere!
3. Hej, jag heter GSP och har gått upp 4 kg muskelmassa och uppenbarligen tappat fett på en redan LEAN bodymass. Jag har dessutom blivit fett mycket mer aggressiv och skryter om hur jävla stark jag blivit. Visserligen gjorde han, och Josh visserligen, en gryyymt bra match. Högklassigt.
Tycker det var bästa UFC på ett tag. Skulle vara spännande att se Couture mot Fedor någon gång. Verkar som Fedor inte vill skriva på för UFC för att han fortfarande vill ställa upp i sambo mästerskapen, men får inte det enligt ufc:s regler...
Tigerkotten
2007-08-28, 01:59
http://ufcmania.com/wp-content/uploads/2007/08/randycouture_arm_ufc741.jpg
http://http://ufcmania.com/wp-content/uploads/2007/08/randycouture_arm_ufc741.jpg
http://media.ufc.tv/i.cfc?method=get&w=550&cs=1&s=A0C8653B-1422-0E8C-9AFC4951819AF814.jpg
Gabriel Gonzaga’s nose was not the only thing that got broken during the heavyweight championship bout this weekend at UFC 74: “Respect.”
Division titleholder Randy Couture sustained a “nightstick fracture” of his left forearm when blocking a “Napao” high kick, according to FightNetwork.com.
Here’s the snip:
“… Randy Couture was informed Sunday by doctors that he’d broken his arm during his third round TKO stoppage of Gabriel Gonzaga. Couture sustained the injury Saturday blocking a Gonzaga right high kick with his left forearm, cleanly separating the ulna bone…. The injury placed the UFC heavyweight champion’s arm in a splint for six weeks. The appendage will not need a cast.”
Fortunately, the injury does not seem serious. Perhaps it is a blessing in disguise, providing the training and public relations workhorse with some much-need time off.
Here’s a snip from “The Natural:”
“It’s not displaced, so the doctors think it will reattach in about a week and a half.”
Watching the fight it seems hard to believe that he was able to finish of the monstrous Brazilian with a bum wing. I guess it just adds more mystique to the legend that is Randy Couture.
Gonzilla har bra tryck i sparkarna, no doubt about it.
Aj aj, såg ut att göra ont det där. Couture är en hårding, helt klart. För att inte prata om att han är en mästare på game plans. Wow!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.