handdator

Visa fullständig version : Budo-fitness

Osciz
2007-08-23, 20:39
Beställde några produkter från budo-fitness onlineshop söndag den 5augusti. Jag valde att jag ville hämta ut grejjerna från butiken i Göteborg. Har fortfarande inte fått någon lapp eller liknande där de står jag kan hämta ut grejjerna. Har skickat flera mail och dem svarar bara med att vi är underbemannade och att de måste varit något fel med posten och dem skulle skicka grejjerna igen.

Vad ska jag göra ?

bear.flowertwig
2007-08-23, 20:43
Ringa dem? :confused:

lectris
2007-08-23, 20:45
Beställde några produkter från budo-fitness onlineshop söndag den 5augusti. Jag valde att jag ville hämta ut grejjerna från butiken i Göteborg. Har fortfarande inte fått någon lapp eller liknande där de står jag kan hämta ut grejjerna. Har skickat flera mail och dem svarar bara med att vi är underbemannade och att de måste varit något fel med posten och dem skulle skicka grejjerna igen.

Vad ska jag göra ?

Jag har också haft min del problem med budo&fitness. Beställde tex kläder en gång och fick knappt hälften av min beställning, trots att jag betalat för allt. Jag var tvungen att maila för att få en förklaring varför jag inte fått en del av mina varor, samt att pengarna som jag inte skulle ha betalat kom in på kontot igen. *screwy*

Bara att hoppas att det var posten som gjort fel och att de skickar dina saker snart igen. Själv handlar jag aldrig därifrån numera.

Osciz
2007-08-23, 20:49
Jag har också haft min del problem med budo&fitness. Beställde tex kläder en gång och fick knappt hälften av min beställning, trots att jag betalat för allt. Jag var tvungen att maila för att få en förklaring varför jag inte fått en del av mina varor, samt att pengarna som jag inte skulle ha betalat kom in på kontot igen. *screwy*

Bara att hoppas att det var posten som gjort fel och att de skickar dina saker snart igen. Själv handlar jag aldrig därifrån numera.

Mjo, dem verkar ju vara ett seriöst företag. Dem har ju flera butiker i landet. Tråkigt om dem ska hålla på att luras ;(. Jag kommer inte handla där mera.

Ska ringa dem imon och kräva pengarna tillbaka om dem nu inte skickar varorna.

LadyG
2007-08-23, 20:52
Det har hänt mer än en gång att vi haft problem med beställda varor i Stockholmsbutiken. Vi beställde en låda böcker som aldrig kom, som vi fick beställa annorstädes t ex. En annan gång beställde vi en stor batch bälten som inte fanns inne när vi skulle hämta dem. Under de år jag varit inköpsansvarig för klubben har det strulat lite väl ofta för att jag ska våga rekommendera dem.

Kan du kräva pengarna tillbaka och handla någon annanstans så gör det.

Sadde
2007-08-23, 20:54
prova gå dit o prata med de. menar du budo & fitness butiken mitt emot GTI gymnasieskola (vasaplatsen)? Vad jag kommer ihåg så är de jäkligt dyra, något speciellt du köpte där eller?

Osciz
2007-08-23, 20:57
prova gå dit o prata med de. menar du budo & fitness butiken mitt emot GTI gymnasieskola (vasaplatsen)? Vad jag kommer ihåg så är de jäkligt dyra, något speciellt du köpte där eller?

Vet ej var butiken ligger, men i vasa någonstanns skulle jag tro. Jag beställde från nätet. Lite billigare tror jag. Jag visste inte man kunde välja att hämta ut från butik förrens jag kom fram till "leveranssätt". Så man slipper betala frakt när man valde detta altenativ. Man tycker ju att man bara ska kunna gå till butiken och hämta sina varor istället för att lagerbutiken i sthlm ska skicka varorna till butiken i Göteborg innan man ska kunna hämta ut dem.

Zakath
2007-08-23, 20:58
Det är absolut en seriös kedja, men jag tycker att de verkar plågas av något som kallas inkompetens tyvärr. :(

Jag litar inte heller på deras webshop då den har en undermålig design (ser ut att vara gjord av en amatör).

AFanatic
2007-08-23, 21:13
Det är definitivt ett seriöst butikskoncept. Det jag kort kan säga är att webbutiken är en fristående butik och räknas som en av de andra fysiska butikerna (detta vet man ju naturligtvis inte som kund - vilket är synd för alla parter). Detta medför en del logistiska problem, vilket flera kunder fått erfara.

Undrar ni ngt kan ni PMa mig.

Osciz
2007-08-24, 11:21
Fick mail från chefen över budo fitness idag

" Vi har nu makulerat din kortbetalning, så dina pengar bör vara inne på ditt
konto om ca 2 bankdagar. "

Aldrig mera handla på onlinebutiken, går nog och köper produkter i butiken möjligtvis.

ZHTOHELLAS
2007-08-24, 11:54
Har handlat från budo-fitness två gånger

Första gången saknades en vara för 900kr
Andra gången saknades varor för 1500kr

aldrig mer och fick inte heller pengarna tillbaka då dom sa att dom packat varorna..*grr27*

Timme
2007-08-24, 12:20
vad sjutton, rycker du 160kg hellas?

Sadde
2007-08-24, 15:33
jag har för mig att "electra" från gladiatorerna jobbar i den butiken.

akAn
2007-08-24, 19:43
kanske beror på att posten är så seg just nu? beställde en sak från utlandet som skulle komma på 2-3dagar (av tidigare erfarenhet) men som nu tog 25+ dagar

Osciz
2007-08-30, 18:32
Har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Börjar verkligen tröttna nu, beställde varor för ca 600:-.

Sir Anselm
2007-08-31, 13:16
Har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Börjar verkligen tröttna nu, beställde varor för ca 600:-.

Var beredd på att vänta...

Min sambo skulle också ha tillbaka pengar för en tid sen, tog ett par månader innan de fixade det, antingen höll de på och flyttade, eller så var killen som skötte det inte där, eller så hade de tappat bort pappret osv osv... Vart fan skogstokig till slut, dryga och otrevliga var de också...