jatte
2007-08-23, 20:05
Hejsan. Jag ska börja med att tala om lite fakta om mig. Jag är ny här på Kolozzeum och vill ha hjälp från lite erfarna.
Ålder : 14 (15 i oktober 2007)
Vikt : 50kg
Längd : 175 cm (är väldigt smal, och då menar jag väldigt)
Har en 2kg's burk med Whey-80 protein + en halvfull burk med kreatin.
Har tränat halvseriöst med hantlar och en gammal sliten bänkpress.
Har nyss fått farsan till att köpa sig en Body Solid EXM2500 S med 95kg viktmagasin.
Övningarna man kan utföra med den nya multigymmaskinen är:
Draghiss
Peck-deck
Bröstpress
Bänkpress
Rodd
Latsdrag
Sen 2 övningar där man kan träna både framsidan och baksidan av låret, vet inte rikigt vad övningarna heter.
Hjälpen jag nu vill ha från er är ett bra träningsschema för en 15åring + massor med tips på kost och eventuella kosttillskott (har aldrig i mitt liv riktigt tyckt att fisk är gott men det ska jag nog kanske kunna ändra på).
Tänk också på att jag just nu går i skolan så att jag kan inte direkt äta vad som helst till lunch osv.
Sen en sista fråga: Försämrar godis resultatet av träningen?
Bild kan tillkomma för att få något som motiverar mig rejält. Det vore ju väldigt pinsamt om man lade upp en bild och sedan inte kommer med någon ny för att se om det blivit någon förbättring.
Tacksam för svar!:)
Ålder : 14 (15 i oktober 2007)
Vikt : 50kg
Längd : 175 cm (är väldigt smal, och då menar jag väldigt)
Har en 2kg's burk med Whey-80 protein + en halvfull burk med kreatin.
Har tränat halvseriöst med hantlar och en gammal sliten bänkpress.
Har nyss fått farsan till att köpa sig en Body Solid EXM2500 S med 95kg viktmagasin.
Övningarna man kan utföra med den nya multigymmaskinen är:
Draghiss
Peck-deck
Bröstpress
Bänkpress
Rodd
Latsdrag
Sen 2 övningar där man kan träna både framsidan och baksidan av låret, vet inte rikigt vad övningarna heter.
Hjälpen jag nu vill ha från er är ett bra träningsschema för en 15åring + massor med tips på kost och eventuella kosttillskott (har aldrig i mitt liv riktigt tyckt att fisk är gott men det ska jag nog kanske kunna ändra på).
Tänk också på att jag just nu går i skolan så att jag kan inte direkt äta vad som helst till lunch osv.
Sen en sista fråga: Försämrar godis resultatet av träningen?
Bild kan tillkomma för att få något som motiverar mig rejält. Det vore ju väldigt pinsamt om man lade upp en bild och sedan inte kommer med någon ny för att se om det blivit någon förbättring.
Tacksam för svar!:)