Visa fullständig version : Hur osymmetrisk är du?
Nu på senare tid har jag verkligen börjat störa mig på mitt osymmetriska tryne och kropp.
Mitt högra öra är ganska mycket större än vänstra och mitt högra öga sitter typ nån mm högre upp en vänstra. Sen är mina bröstmuskler lite osymmetriska i mitten också. Jag antar att folk inte märker dessa skavanker men nu när jag har uppmärksammat detta så stör jag mig på det så enormt. På bilder ser man verkligen hur osymmetrisk man är. Varför är jag inte lika symmetrisk som Brad Pitt... *cry*
Nå, hur är det med er då?
Nitrometan
2007-08-23, 19:40
Rund och fin. Helt symmetrisk. Klotform är idealiskt.
http://www.itisz.com/inflatable/beachballs.JPG
Guybrush
2007-08-23, 19:42
Jag e bara fet...
Högeröra större, lite utåtstående och ej sexig form
P.E, fast inte allt för farligt. Dock större än "lite" P.E
Breda och rätt höga höftben
Musklerna fäster väl lite olika och är lite olika stora. Som på dom flesta.
Jag är nöjd, rätt snygg endå ;)
min ena pungkula hänger längre ner än förmåga nr.2
Just det min *** är sne också.
Jag är nog ganska symetrisk tror jag.
En av min pappas vänner (konstnär) studerade mig på en fest för evigheter sen och mätte ut mitt ansikte på avstånd för han var så fashinerad av att jag var så symetrisk.
Har inte kapacitet själv att bedömma det.
Men jag utgår ifrån hans omdömme eftersom han är en etablerad konstnär som lever på att se former
Då måste du vara jävligt snygg. Symmetri = vackert.
Man kan lattja i bildprogram. Ta en bild av ditt ansikte, dela mitt itu, spegelvänd den ena halvan och sätt ihop till ett helt ansikte, dvs höger mot höger (eller vänster mot vänster för de politiskt korrekta) så får ni se hur symmetriska ni är.
Jag hade en sån bild på den äldre hårddisken och den skall icke sparas till efter världen kan jag säga...
Då måste du vara jävligt snygg. Symmetri = vackert.
inte nödvändigtvis
Sheogorath
2007-08-23, 20:05
Man kan lattja i bildprogram. Ta en bild av ditt ansikte, dela mitt itu, spegelvänd den ena halvan och sätt ihop till ett helt ansikte, dvs höger mot höger (eller vänster mot vänster för de politiskt korrekta) så får ni se hur symmetriska ni är.
Jag hade en sån bild på den äldre hårddisken och den skall icke sparas till efter världen kan jag säga...
Urk. Det verkar vara att be om fler nojor. :D
Scratch89
2007-08-23, 20:09
Det låter verkligen inte som ett bra tips det där. Ångest kommer på posten, haha! :D
OT: När jag är i bra form har jag väldigt markerade kindben, och då blir ansiktet assnyggt o symmetriskt. :cool:
Jag tror omkretsen på mina underarmar har ett 1:1 förhållande till överarmarna. Kanske tom en knapp fördel till underarmen. Lite Pop Eye typ, fast utan pipa då.
hahavaffan
2007-08-23, 20:36
Just det min *** är sne också.Och min är så jävla osymmetriskt stor.
Internet-penix that is :(
Här ett bra exempel på en Shannen Doherty som är ganska osymmetrisk. http://www.shashachu.com/Shannen/
Jag är nog ganska symetrisk tror jag.
En av min pappas vänner (konstnär) studerade mig på en fest för evigheter sen och mätte ut mitt ansikte på avstånd för han var så fashinerad av att jag var så symetrisk.
Har inte kapacitet själv att bedömma det.
Men jag utgår ifrån hans omdömme eftersom han är en etablerad konstnär som lever på att se formerOch misslyckades med att ragga upp dig?
Jag har en alldeles för stor röv, och är dessutom alldeles för svankrygg. Visserligen är inte svankrygg ett bevis på assymmetri, men det bidrar starkt till rövens abnormitet :D
Jag har sjukt breda höfter för att vara av manligt kön, helt knäppt. Dessutom lagrar jag allt fett på lår och röv. Kanske inte osymmetriskt, men störande. Kvinnliga gener anyone? :D
Min högra arm är dessutom rejält mindre än min vänstra, och tvärtom med benen. Jag har en liten utbuktning på högra sidan av bröstkorgen också så pecsen ser osymmetriska ut.
Slutligen ser jag helt cp ut i högeprofil när jag flinar, spänner någon muskel vid ögat som jag inte gör i vänsterprofil.
Ena benet är 2 cm längre än det andra, öronen sitter olika högt, en pungkula hänger längre ner etc. Finns nog inget på min kropp som är symmetriskt :hbang:
Slartibartfast
2007-08-23, 21:25
Allt är åt helvete.
Ojdå. Märker man det när du går eller?
Antar att alla är osymmetriska förutom Brad Pitt.
MEDiAHORAN
2007-08-23, 21:28
Okej! Sne ryggrad, P.E. och ett revben sticker ut mer än ett annat (ett av dessa är insjunket), sne näsa, antagligen roterad höft plus så man ser helt sne ut om man inte spänner sig. Förutom detta så är jag rätt symmetrisk :)
Slartibartfast
2007-08-23, 21:29
Antar att alla är osymmetriska förutom Brad Pitt.
Ja, i varierande grad.
Ena benet är 2 cm längre än det andra, öronen sitter olika högt, en pungkula hänger längre ner etc. Finns nog inget på min kropp som är symmetriskt :hbang:
Märks det när du går? :)
Äh, kass symmetri kan va nåt positivt! Vänd favvosidan till när du vill va tjusig, andra kinden till när du vill va ugly. :D
Tror jag är rätt osymmetrisk, ena ansiktshalvan liknar pappa mer och andra mamma. Favvosida har växlat, just nu favoriserar jag ingen av dem. :)
Äh, kass symmetri kan va nåt positivt! Vänd favvosidan till när du vill va tjusig, andra kinden till när du vill va ugly. :D
Tror jag är rätt osymmetrisk, ena ansiktshalvan liknar pappa mer och andra mamma. Favvosida har växlat, just nu favoriserar jag ingen av dem. :)
Kändisar brukar ha jävligt bra koll på vilken sida som är deras bästa. Kolla bara på Paris Hilton hon vinklar alltid huvudet åt samma håll när hon posar.
Metal_boy_
2007-08-23, 21:49
Man kan göra samma typ av trick med speglar också :) Sjukt hur olika ansiktshalvorna är :)
Att könet är lite snett och att ena kulan hänger lite längre ner är väl osymmetrisk, men väldigt vanligt :D
Mina lats fäster olika högt, är även olika stora, mina ögonbryn är fucked up. Ser för jävlig ut i profil ( värre än framifrån).. visserligen kanske lika jävlig från båda håll.
Höger överarm är nån cm större än vänster. Pecsen är olika formade.
Har nog oftast mer acne på högersida !!! :(
FatboySchlim
2007-08-23, 22:10
Kändisar brukar ha jävligt bra koll på vilken sida som är deras bästa. Kolla bara på Paris Hilton hon vinklar alltid huvudet åt samma håll när hon posar.
Paris Hilton är inte speciellt vacker. Hade hon varit en vanlig medelsvensson-tjej hade hon inte varit ett dugg märkvärdig.
Förlåt att jag skapade denna ångest tråd... :(
Jag är nöjd med mitt utseende om man bortser ifrån de ~15kg extra fett som sitter lite överallt. :|
Jag är nog rätt osymmetrisk i ansiktet, men det gör inget. för jag ser bra ut ändå... :)
Märks det när du går? :)
Jo, blir helt vingligt med den där tunga kulan.. :D
Ska faktiskt till ortoped och få skoinlägg i höst, trodde inte att längdskillnaden var så stor förrän en läkare påpekade det rätt nyligen. Känner inget när jag går men har rätt jobbiga ryggproblem som antagligen beror på detta.
Scratch89
2007-08-23, 22:37
Jag vet inte om ni sov på biologilektionen, men den ena kulan ska hänga lite längre ner än den andra, för att de inte ska stöta emot varandra lika lätt, och för att minska friktion och värme. Sedär...
Paris Hilton är inte speciellt vacker. Hade hon varit en vanlig medelsvensson-tjej hade hon inte varit ett dugg märkvärdig.
Hon har varit med i en TV-serie som heter The simple life och har gjort en låt som heter Stars are blind.
Jag vet inte om ni sov på biologilektionen, men den ena kulan ska hänga lite längre ner än den andra, för att de inte ska stöta emot varandra lika lätt, och för att minska friktion och värme. Sedär...
Ah, såntdär kallas för onödigt vetande ^^
acroyear2
2007-08-23, 23:15
Och till alla er som inte har sett den ännu - en illustration av Brajjans inlägg (http://parisfacial.ytmnd.com/).
Personligen blir jag imponerad över hur många det är här inne som har koll på huruvida deras ansikten respektive kroppar är symmetriska eller inte. Själv har jag inte en aning, och då anses jag ändå vara någorlunda fåfäng. Det första jag tänker kolla upp i morgon är ifall den ena av mina pungkulor hänger längre ned än den andra. Just nu orkar jag inte. It's been a hard day's night, and I've been working like a hest.
Jag återkommer med resultat. Håll till godo!
/Kung Pula
MEDiAHORAN
2007-08-23, 23:17
Och till alla er som inte har sett den ännu - en illustration av Brajjans inlägg (http://parisfacial.ytmnd.com/).
Personligen blir jag imponerad över hur många det är här inne som har koll på huruvida deras ansikten respektive kroppar är symmetriska eller inte. Själv har jag inte en aning, och då anses jag ändå vara någorlunda fåfäng. Det första jag tänker kolla upp i morgon är ifall den ena av mina pungkulor hänger längre ned än den andra. Just nu orkar jag inte. It's been a hard day's night, and I've been working like a hest.
Jag återkommer med resultat. Håll till godo!
/Kung PulaDu är antagligen rätt symmetrisk om du inte märker det, speciellt när du själv påstår att du är fåfäng :P
acroyear2
2007-08-23, 23:19
Ska faktiskt till ortoped och få skoinlägg i höst, trodde inte att längdskillnaden var så stor förrän en läkare påpekade det rätt nyligen. Känner inget när jag går men har rätt jobbiga ryggproblem som antagligen beror på detta.
Med största sannolikhet. Och blir du inte väldigt trött och öm i höfterna? Jag har en nära vän vars ena ben är litet kortare än det andra, och han kan knappt gå ned till macken för att köpa knark utan att tvingas stanna och "vila ut smärtan."
Vi börjar uppifrån:
1. Öga - typ samma höjd fast ena ögat aningens större
2. Ena örat lägre än det andra
3. Höger ben 1-2 cm kortare - men det är nog inte medfött utan beror på att Karate Kid var populärt när jag var purung. Jag tror jag sparkat på allt som rört sig. Det beror nog dels på att höger hålfot är halvt nedgången samt att höften roterar på nåt mysko sätt.
4. Ena axeln är högre än den andra, rätt rejält också, vilket beror på tidigare nämnda korta benet.
För övrigt tog jag precis ett nytt foto till mitt körkort (omfg 10 år redan) och inser att man faktiskt är en riktigt ful jävel.
Böjröv. Allt fett sitter på nedre ryggen, som ett halvt päron. Missbildad skalle.
Sned näsa - möjligtvis för att jag klippte till mig själv med ett brännbollsracket.
Lite olika form på öronen.
En liten skillnad i brösmusklerna.
Magmusklerna sitter inte helt i symetriska "par".
En virvel i mitt vänstra ögonbryn.
Kanske en knapp skillnad i vilken höjd mina ögon sitter, men det är svårt att bedömma.
bulldozer
2007-08-24, 08:50
Efter att ha fått en hästhov på nosen så är den nosllinjen lite mer
bruten än den var innan.. Annars måste jag säga att symetrin är ok,
rund & fin och slät som en knubbsäl :D
En virvel i mitt vänstra ögonbryn.
Virvel i ögonbrynet har jag aldrig sett/hört talas om. Jag tror att du är unik.
Brutit näsan så den är lite sned. Var i skolan på idrotten. Jag opererades men den är fortfarande lite sned. Vi kontaktade aldrig försäkringsbolaget vilket jag ångrar idag (var lite för ung för att tänka på det då).
Har dock funderat om man kanske skulle göra det nu. Eftersom jag tydligen har fått men efter skadan borde väl inte spela roll om det var 5-6 år sedan? När det också finns dokumenterat med sjukhusvistelse och operation.
Virvel i ögonbrynet har jag aldrig sett/hört talas om. Jag tror att du är unik.
Yes. Det är otroligt att jag kan vara så snygg med alla dessa "defekter". Men där ser man.
Inte särskilt. Har dessutom bättrat på detta med ett fult läkt nyckelbensbrott (=en axel betydligt brantare än den andra) och divers ovanor när det gäller hur jag håller huvudet, rör munnen etc. Faktum är att morsan i ett ögonblick av andlig förmörkelse allvarligt oroade sig för att jag haft en TIA. Bra diss ... :Virro
Har läst så jävla många artiklar gällande forskning om hur vi uppfattar vad ett snyggt ansikte är. Vissa artiklar antyder att symmetri är en stor faktor när det gäller snygga trynen men andra skriver att symmetrin är mindre viktig och att rätta proportioner är det viktigaste. Fan man mår får dåligt självförtroende av att läsa sånt...
Gjorde det här testet med att spegelvända ena halvan av ansiktet. Det blev väl sådär. Visst är det skillnad mellan halvorna men inte så hemskt.
Gjorde samma sak med frugan och där såg jag knappt någon skillnad alls. Väldigt symmetriskt ansikte med andra ord.
Min kropp är däremot hyffsat symmetriskt sånär som på Biceps som fäster lite olika på vänster arm jämfört med höger vilket resulterar i högre peak men mindre omkrets totalt. Triceps verkar dock var hyffsat lik. I övrigt ser ben och kropp "likadan" ut på bägge sidor.
Vänster arm är lite större än den högra. Det är svårt att se om det är någon skillnad på triceps, men på biceps syns det. Trots att jag är högerhänt, så har jag alltid haft mer styrka i vänstern.
Min högra framsida axel är lite större än den vänstra. Detta är konstigt, för det är min högra axel som jag brukar få ont i vid axel/bröstträning. Jag får ibland avbryta settet trots att jag har mer att ge, då det ibland gör ont i höger framsida axel. Det känns även som att jag är lite klenare med höger framsida axel.
På neder ytterkant av mitt högra bröst, under bröstvårtan, så sitter muskelfästet någon cm längre ner jämfört mot det vänstra bröstet. Jag är möjligen lite starkare i vänstra, kan dock ha med min högra axel att göra. Volymen på brösten är ganska snarlika, men högra ser lite större ut p.g.a. muskelfästet.
Observera att det inte är några jätte skillnader, så farligt är det inte. ;)
Fejan är väldigt symmetrisk. I tv-program säger forskare ofta att 'alla har en favoritsida av ansiktet' och det gäller för flertalet.
Vänster ben är längre, medan vänster arm är kortare. Näsborrarna har olika storlek och så är hakan lite sned. Snedbena har jag också.
drakfelt
2012-10-18, 22:28
Kom igen folk, osymmetrisk, verkligen?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Asymmetri
PureWhey
2012-10-18, 22:32
Symmetrisk i ansiktet, dock sitter mina muskelfästen lite knas på ett av brösten samt magmusklerna :-(
Spartansk
2012-10-18, 22:50
Jag är väldigt assymmetrisk. Min mun och haka sitter säkert 10° snett jämfört med en tänkt linje mellan ögonen.
Kroppen är också ganska assymmetrisk. Mitt vänstra ben är 1 cm kortare än det högra. På min högra vad saknas det inre huvudet av Gastrocnemius. Min vänstra bröstmuskel är så mycket mindre än min högra att till och med min mamma påpekade det en gång, och min vänstra arm är klart tjockare än min högra.
Herr Oberst
2012-10-18, 22:52
Kom igen folk, osymmetrisk, verkligen?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Asymmetri
Tack!
Äntligen
drakfelt
2012-10-18, 23:04
Tack!
Äntligen
Antar att du är ironisk. Jag tycker ändå det är värt att påpeka om en trådrubrik är felstavad. Försöker verkligen inte vara rättstavningens väktare på Kolozzeum men ibland kan man väl få flika in med ett inlägg som jag gjorde, utan att folk ska göra sig roliga över det sedan?
Spartansk
2012-10-18, 23:06
Antar att du är ironisk. Jag tycker ändå det är värt att påpeka om en trådrubrik är felstavad. Försöker verkligen inte vara rättstavningens väktare på Kolozzeum men ibland kan man väl få flika in med ett inlägg som jag gjorde, utan att folk ska göra sig roliga över det sedan?
Tror inte han gjorde sig rolig, tror genuint han störde sig på felskrivningen.
drakfelt
2012-10-18, 23:10
Tror inte han gjorde sig rolig, tror genuint han störde sig på felskrivningen.
Hoppas också på det, i så fall uppskattar jag Herr Obersts inlägg!
BelowAverage
2012-10-18, 23:11
Ojämn axelhöjd och bredd.
Höger femur 1cm längre än vänster.
Lite sned i ryggen.
De saker jag känner till iaf, ansiktet vill jag inte ens gå in på :Virro
Undrar hur man ser ut efter 10+ år av träning :d
Herr Oberst
2012-10-19, 07:24
Jo jag var helt seriös. En annan grej man ofta läser/hör är "osocial". Satt och lyssnade på ett radioprogram där journalister och övriga gäster använde sig av det ordet flera gånger, utan att någon ens reagera.
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Har generellt bra symmetri i min mening. Det är inte det som drar ner mitt utseende iaf, snarare saker som dålig hy etc..
Hursom så är mina öron i olik form, där vänstra sticker ut mer, speciellt den övre delen. (största asymmetriska faktorn)
Sedan borde jag ha bredare axlar på min längd... och om man går in på skitdetaljer så har jag mer peak på höger bicep osv, men rent hur musklerna sitter är jag nöjd över. Värre är fallet att jag knappt har några alls, men det är en annan femma och något som jag iaf kan påverka på naturlig väg :D
drakfelt
2012-10-19, 09:09
Jo jag var helt seriös. En annan grej man ofta läser/hör är "osocial". Satt och lyssnade på ett radioprogram där journalister och övriga gäster använde sig av det ordet flera gånger, utan att någon ens reagera.
Skönt att höra! "Osocial" och "ostabil" är hemska förvrängningar, det håller jag med om.
Spartansk
2012-10-19, 09:10
Fast är inte osocial och asocial två olika saker? Jag hade fått för mig att osocial = vill inte umgås/tystlåten, asocial = kriminell, kan inte samarbeta, emotionellt störd.
Fast är inte osocial och asocial två olika saker? Jag hade fått för mig att osocial = vill inte umgås/tystlåten, asocial = kriminell, kan inte samarbeta, emotionellt störd.
Korrekt.
Skev bröstkorg
Några rejält stora ärr här och var på kroppen.
Väldigt lång överkropp jämfört med underkropp.
Men vem fan bryr sig? :D
Jag påminner lite om quasimodo eller hur han stavade
Man måste älska när besserwissrar har fel.
för övrigt förstår jag inte varför folk gillar symmetri så mycket, det är ju avtändande. Estetik via symmetri är ju lika tråkigt som "ackord" via 3 identiska toner. Nej, ska man ha någon måttstock på skönhet så måste det vara gyllene snittet.
Vackert och osymmetriskt:
http://www.robertkiddgallery.com/files/artist_works/artists/abstract/battenfield_jackie/Spiral_Shell.jpg
Tråkigt, fult och symmetriskt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Hand_ball_4_square.svg/400px-Hand_ball_4_square.svg.png
Man måste älska när besserwissrar har fel.
för övrigt förstår jag inte varför folk gillar symmetri så mycket, det är ju avtändande. Estetik via symmetri är ju lika tråkigt som "ackord" via 3 identiska toner. Nej, ska man ha någon måttstock på skönhet så måste det vara gyllene snittet.
Vackert och osymmetriskt:
http://www.robertkiddgallery.com/files/artist_works/artists/abstract/battenfield_jackie/Spiral_Shell.jpg
Tråkigt, fult och symmetriskt:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d0/Hand_ball_4_square.svg/400px-Hand_ball_4_square.svg.png
Dock så har en snäcka ett symmetriplan skuret rakt genom den, i skärmens plan sett på bilden du länkade. Men gyllene snittet är onekligen snyggt på det mesta.
Själv är jag väl inte jätteosymmetrisk förutom en alldeles för lång överkropp till mina små benstumpar. Sen behöver jag tappa rejält med fläsk för att få till snittet mellan axlar/midja etc.Men det jobbar jag på :)
Mina ögon är i olika höjd, hårfästet är snett, hakan och kindbenen är också dom snea. Får ganska olika form på ansiktet om jag sntingen vrider åt höger eller vänster.
Vänster överarm är 1 cm större. Annars rätt jämt.
Sheogorath
2012-10-20, 12:04
Korrekt2.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.