Citat:
Originally posted by Heroinegirl
menar att jag tyde texten som att det bara går att bli av med fett på område X oavsett ifall man smörjer på område X eller Y.. och då är det inte punktförbränning utan mot östrogenrelaterat fett.
|
Enligt min uppfattning så är det både och, punktförbränning mot östrogenrelaterat fett. Jag har inte lyckats hitta någon information angående Y-HCL's förlopp från genomträningning till receptorer. Jag tvekar mellan två alternativ, det ena:
Alt 1) Y-HCL genomtränger huden -> blodet -> A2 receptorer -> Blockeras -> Möjligör Lipolys i områden med hög andel A2 receptorer (bröst, "lovehandles", bak osv). Detta alternativ skulle betyda att du har rätt, det rör sig om fettförbränning av alla östrogenrelaterade områden.
Alt 2) Y-HCL genomtränger huden direkt till A2 receptorer på appliceringsområdet -> Blockerar A2 receptorerna -> Möjliggör Lipolys på just det område det applicerades. Detta betyder punktförbränning av östrogenrelaterat fett.
Det kanske är alt 3) En kombination av både 1) och 2) Ryktet om punktförbränning handlar kanske om att blodgenomströmningen i områden med många A2 receptorer är så dålig att Y-HCl har svårt att fästa på A2 receptorerna i dessa områden om det ex skulle intagits oralt. Därav blir effekten av ett transdermalt Y-HCL en sorts punktförbränning trots att det då bara fungerar som det var meningen att oralt intag skulle göra.
Fan, kan ingen hjälpa till här, känner att jag är ute på jävligt tunn is nu
//Veggie