Efter ett längre uppehåll har jag börjat träna igen sedan 3 veckor tillbaka därför skriver jag en liten backlogg med vad jag hållit på med dessa veckor för att få med allt på denna nya träningsperiod.
Ben har jag inte tränat sedan i Mars pga knäproblem, före denna omstart och överkropp tränade jag på men mycket blev spoilerat pga influensa sedan i sommar hade jag helt uppehåll i minst 2 månader innan denna ny start. Hade ingen motivation att börja igen men fick tvinga igång mig och nu börjar den komma tillbaka. Målsättningen är inte tävling just nu dock att slå pers i huvudövningarna och varianter av dessa utan utrustning till att börja med.
Okej framme vid dagensdatum så nu blir det i "realtid"
OL böj 130 2x10
SL böj 130 2x10
Bestämde mig för att dra ner ett set, volymen börjar kännas och jag vill fortsätta kunna höja vikten med 10 kg per pass och klara 10or ett tag till. Antingen har man blivit gammal och smart eller gammal och lat och därför kan anpassa eftersom. För i tiden hade jag kört vidare enligt plan oavsett.
Bänkpress med pedalerna i vädret
110 4x10
extra brett 110x7 till failure
Snehantelpress 30 2x10
Rakamarklyft 130 2x10
Sumo 130 2x10
Bestämde mig också här att dra ner ett set kände mig sliten i ryggen som kändes redan på uppvärmningen av knäböjen.