Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
Berätta lite om din mentala träning och vad det gör för dig.
Den mentala delen är klart undervärderad.
|
Oj... heh... I KORTA DRAG:
då jag under en tid i mitt liv varit tvungen att tänka om, lära mig att hantera mina tankar, kom på hur mycket jag kunde förändra med hjälp av just mitt tankesätt. Vilken tid i mitt liv detta var spelar ingen roll
Använder mig mycket av KBT metoder men det är inte direkt så att jag sitter och tränar hjärnan hemma.
Varje problem blir en utmaning - hur löser jag detta på bästa sätt? (men självklart får man inte glömma att känna efter hur det känns)
Varje situation som inte håller försöker jag analysera och se VAD det är som gör att det blir som det blir.
Jag försöker prova olika sätt att tänka.
Om jag märker att jag blir stressad eller mår dåligt av någonting kan jag alltid förändra mitt sätt att tänka om den situationen eller helt enkelt ta ställning till situationen på ett helt annat sätt.
Nu inför tävling försöker jag peppa mig själv.... försöker tänka bara positiva tankar, jag har ett mål och där ser jag mig själv. Jag är där redan.
Jag är aldrig omotiverad till något jag vill göra.. försöker hitta de meningar som finns med det man gör.
Att tänka positivt - att vara medveten om sina val och sig själv - att kunna se vad det är i en spec situation som går fel gör att du kan leva mkt enklare och bättre...
har man ett problem så löser man det...!
Men det handlar också om att kunna acceptera sig själv, att veta om sina gränser m.m.
Det är så mkt att skriva om...
jag e trött o hungrig just nu så det kanske blir lite flummigt