Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-06-01, 11:57   #1
kraftsport
Registered User
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Karlskoga
Inlägg: 253
Hjälp, rehab för biceps?

Jag har känningar i min axel på främre sidan. Jag tror det är bicepssenan som är irriterad eller skadad. Har för mig att "ontet" började när jag ramlade med cykeln i våras eller så kan det vara att jag har kört tungt i bicepsövningarna.

Jag har sökt på internet och det verkar som det kan vara någon skada/inflamation på bicepssenan uppe i axeln.

Vad rekomenderar ni som vet, ska man köra väldigt lite biceps en tid framöver , höga reps, övningar som stretchar ut ordentligt?
kraftsport är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-01, 20:53   #2
Krille 87
Registered User
 
Krille 87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 617
Tror att ja har haft samma problem som dej... Har du problem med att köra hantelcurl?? Jag fick i alla fall ont när jag började vrida hanteln, dvs. jag kunde köra Hammercurl utan problem... Men de övningar där man använder båda bicepsen samtidigt, stångcurl & kabelcurl osv. kunde jag köra utan problem.. Jag fick bort det genom att inte köra hantelcurl helt enkelt.. Samt att inte köra alltför tungt på pressövningarna.. mer reps istället.. En vilovecka skulle nog inte vara helt fel helller..

Tjo Krille
Krille 87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-06, 14:07   #3
Fettecke
Registered User
 
Fetteckes avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Östersund
Inlägg: 4 018
doktorn om det har hållt på så länge...
Fettecke är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)