Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-04-27, 21:04   #1
BeatNec
Don't panic

Reg.datum: Mar 2005
Question ALA kreatin & protte innan träningen?

har sökt som tusan men hittar inget ang om det är dumt att ta ALA samtidigt som protte och kreatin innan träningen?
antar att man borde undvika snabba kolhydrater samtidigt men annars borde de funka fint va?

anledningen att jag vill köra med ALA är för att få ut mer av kreatinet, känner knappt nått av de nämligen =(

av ekonomiska skäl hade jag tänkt att köpa det i pulverform, och då är det nog ett måste att blanda det med protten om man inte vill må skit =(
BeatNec är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-28, 07:56   #2
Alcazara
Bouncing tigergirl

Alcazaras avatar

Reg.datum: May 2003
Ett tips: Ta ALA tillsammans med efterträningsdrinken + kreatin!
Det kommer att hjälpa till vid upptaget av kreatin!!!
Alcazara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-28, 12:47   #3
mvda
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Killen i affären där jag köpte de, som jag inte fick något förtroende överhuvudtaget för, sa att ALA skulle tas tillsammans med kreatin. Här på forumet verkar det övervägande svaret vara ca 15-20 min före måltid.
mvda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-28, 13:35   #4
BeatNec
Don't panic

Citat:
Ursprungligen postat av mvda
Killen i affären där jag köpte de, som jag inte fick något förtroende överhuvudtaget för, sa att ALA skulle tas tillsammans med kreatin. Här på forumet verkar det övervägande svaret vara ca 15-20 min före måltid.

är det inte så att det är 15-30min innan mat om man är ute efter viktminsking(sänka insulinet?)? det är väll något annat om man bara är ute efter effekten på kreatin?

skall man bara ta det med efterträningsdrinken eller ska man äta de nån annan gång också? jag vill ju känna det där extra pumpet som folk pratar om!
Gammal 2005-04-28, 15:03   #5
negative
Registered User

negatives avatar

Reg.datum: Dec 2003
ALA borde väl vara helt fel efter träningen då man vill ha höga insulinvärden inte försöka sänka det... Eller ?

MARKUS
negative är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-28, 15:21   #6
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Ta ALA när det passar er bäst.

ALA måste ut i kroppen och komma på plats först. Därefter kommer ALAs insulinförstärkande effekt. Effekten sitter i från kanske 40 minuter till flera dygn.

ALA är känsligt och kan reagera med andra ämnen i maten. Alltså skall man ta ALA en liten stund innan den övriga maten.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-28, 20:19   #7
BeatNec
Don't panic

så ditt råd är alltså att man ska ta ALA när man får tid över och sedan köra på som vanligt?

i så fall så är ALA pulver inte enns attt tänka på då antar ja

en jobbig fråga till bara

på ett ungefär, hur lång tid bör man vänta mellan mat och ALA, om man vill ta ALAn efter maten? tänkte om man kanske skulle ta det som kvällens sissta "mål", då kanske man sover gott också
Gammal 2005-04-29, 22:44   #8
BeatNec
Don't panic

någon? plz =(
Gammal 2005-04-29, 23:31   #9
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
Ta ALA när det passar er bäst.

ALA måste ut i kroppen och komma på plats först. Därefter kommer ALAs insulinförstärkande effekt. Effekten sitter i från kanske 40 minuter till flera dygn.

ALA är känsligt och kan reagera med andra ämnen i maten. Alltså skall man ta ALA en liten stund innan den övriga maten.

hur är det med vitaminer/omega-3/lean då?
alltså jag sätter mej på motions cykeln på morgonen innan frukost och kör cardio,efter det stoppar jag i mej en ALA för att sen vänta 25-30 min tills frukost,MEN,jag stoppar också i mej vitaminer/LEAN och omega-3 samtidigt som den(tar också L-glutamin då)...är detta fel?
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-30, 11:32   #10
mentzer
Registered User

mentzers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
hur är det med vitaminer/omega-3/lean då?
alltså jag sätter mej på motions cykeln på morgonen innan frukost och kör cardio,efter det stoppar jag i mej en ALA för att sen vänta 25-30 min tills frukost,MEN,jag stoppar också i mej vitaminer/LEAN och omega-3 samtidigt som den(tar också L-glutamin då)...är detta fel?
Är det inte så att lean innehåller koffein? Har för mig att koffein kan vara negativt ihop med vissa vitaminer. Borde vara bättre att ta lean FÖRE cardion, ALA direkt efter och sedan vitaminerna ihop med maten 25-30 minuter senare.
mentzer är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.