Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-23, 12:42   #1
Cupofcoffee
Registered User

Cupofcoffees avatar

Reg.datum: May 2004
Män - dela med er av era doftstrategier

Trots att den genomsnittliga kvinnan har skolats i konsten sedan barnsben och lyckas lukta jordgubbsorbet när hon skiter, så är hennes kunskaper något svårapplicerade på våra skäggiga hakor. Jag har förstått att till och med en simpel fråga som var det är optimalt att applicera parfymen, skiljer mellan könen. Därför - vänder sig den här tråden till herrarna i rummet.

Människor luktar av naturen illa - åtminstonde är det vad vi fått lära oss sedan 1950-talet då begreppet kroppsodör myntades i marknadsföringen för världens första deodorant.

Eftersom att människor är sociala varelser, och dålig lukt inte är socialt befrämjande, så gör vi vad vi kan för att lukta gott.

Dessvärre gör jag jobbet sämre än många andra. Efter en halv dag på jobbet luktar jag precis som vilken annan svettig tonåring som helst. Medans (en del av) mina arbetskamrater fortsätter att lukta gott oavsett hur hårt de jobbar. Jag tänkte därför fråga er hur ni gör, och kanske snappa upp ett och annat.

Hur kombinerar ni olika produkter? Hur applicerar ni (droppar på halsen, eller marinera hela bröstet)? Blandar ni parfym i hudsalvan för att få den att sitta längre, använder ni aftershave? Kör ni med hela märkesserier (tvål/deo/parfym/schampo osv) eller kombinerar ni fritt? Använder ni oparfymerad deo tillsammans med något annat?

Jag förutsätter att vi alla sköter vår hygien och duschar regelbundet.

Senast redigerad av Cupofcoffee den 2005-02-23 klockan 12:48.
Cupofcoffee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 12:47   #2
palme
Välhängd medlem

palmes avatar

Reg.datum: Oct 2002
Du kan ju pröva att duscha, använda rena kläder jämt och skaffa en deo som passar din typ.

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 12:58   #3
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
Använd "absolut torr" (apoteket), dusch, rena kläder samt byt deo (din verkar inte passa dig.

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:00   #4
Dipshit
Registered User

Dipshits avatar

Reg.datum: Jul 2002
Va jobbar du med?
Och har du blåställ är det ett stort minus
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:01   #5
TrasMannen
Kebap Is The Shit

TrasMannens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag använder Aldrig aftershave, aldrig deo.
Av någon anledning så luktar jag aldrig svett. detta enligt min flickvän som inte märker om jag har haft 2 timmars hårt träningspass innan.

Och nej, hon har inte fel på luktsinnet.

ville bara få skryta om någonting, för det är sällan man får göra det på detta forum.
TrasMannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:03   #6
palme
Välhängd medlem

palmes avatar

Reg.datum: Oct 2002
Citat:
Ursprungligen postat av TrasMannen
Av någon anledning så luktar jag aldrig svett. detta enligt min flickvän som inte märker om jag har haft 2 timmars hårt träningspass innan.

ville bara få skryta om någonting, för det är sällan man får göra det på detta forum.
Hon säger inget för att hon gillar dig, när ni gör slut kommer det första hon säger vara att du luktar illa jämt!

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:04   #7
mmartin
En hel restaurangvärld under samma tak

Reg.datum: Sep 2004
duscha, rena kläder och deo är väl nått ALLA följer

Sen innan du lämnar hemmet för skola/jobb kan du ju ta en liten skvätt parfym, tex nya armani Black Code är kalas
mmartin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:09   #8
Cupofcoffee
Registered User

Cupofcoffees avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av mmartin
duscha, rena kläder och deo är väl nått ALLA följer
[...]
Agreed. Det utgår jag ifrån.

Jag jobbar i industrin. Svettigt och skitigt, men som sagt - mina arbetskamrater lyckas ju...

Jag körde absolut torr ett tag. Förutom att det kliar som fan i timmar efter applicering, så var det jävligt bra. Låt oss se antiperspiranter som denna (doftlösa) som passiva lösningar - hur kombinerar man då med något aktivt?

Hur applicerar man till exempel en parfym för att få maximal livslängd på den?

Vad är "en deo som passar din typ"? Vad då för typ?

Ni behöver inte tala om för mig hur jag ska göra. Berätta hur ni gör istället. Jag känner mig så träffad när ni gör sådär.
Cupofcoffee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:19   #9
1-2-3
Registered User

1-2-3s avatar

Reg.datum: Sep 2003
Använd rikligt med roll on antiperspirant... har du bara spray dagsläget, typ AXE så kasta den. Det går alltså inte att dölja svettlukt med parfym eller after shave, även om man doppar hela skallen i det.
Gammal 2005-02-23, 13:27   #10
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Är inte detta lite som med dålig andedräkt? Vissa luktar som fan men tror att dom inte luktar alls, andra luktar väldigt lite, men tror dom luktar extremt.

Men anyway, jag ska ge dig ett tips som jag fick när vissa tyckte att jag luktade svett: Duscha inte direkt efter träningen. Vänta minst en timma innan du duschar. Då hinner kroppen sluta svettas efter träningen. Funkade underbart för mig.
Gammal 2005-02-23, 13:29   #11
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Cupofcoffee
Jag körde absolut torr ett tag. Förutom att det kliar som fan i timmar efter applicering, så var det jävligt bra. Låt oss se antiperspiranter som denna (doftlösa) som passiva lösningar - hur kombinerar man då med något aktivt?

Hur applicerar man till exempel en parfym för att få maximal livslängd på den?
Absolut torr kliar de första gångerna, sen vänjer man sig. utöver a.t. använder JAG en vanlig deo som luktar gott på mig och håller en hel dag. Det där kan vara individuellt, jag fick t.ex. en ny av min tjej som helt enkelt var värdelös och jag snarare luktade mer svett av den. Den passade inte mig, men kanske någon annan. "Parfym" luktar inte så länge och jag tror inte det hjälper dig. Eller mig menar jag.

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 13:31   #12
TrasMannen
Kebap Is The Shit

TrasMannens avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Ursprungligen postat av palme
Hon säger inget för att hon gillar dig, när ni gör slut kommer det första hon säger vara att du luktar illa jämt!

Haha!
DOH!, im totaly foooled!
TrasMannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-23, 19:30   #13
JAM
Registered User

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av TrasMannen

Prova vidare att träna i samma kläder en månad så får vi se vad hon säger...
JAM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 17:57   #14
Tridnod
Registered User

Reg.datum: Aug 2004
En fråga bara....kan gamla kläder (som man använt länge) göra att man fortare luktar svett? Typ att svetten absorberas i kläderna efter långvarigt bruk och att denna på något sätt, trots tvätt, aktiveras när man börjar påfresta läderna. Jag har märkt att ett par av mina plagg som jag använt länge (ett par tre år) och relativt mycket, gör att jag fortare luktar svett. Ett par av dem kan jag inte ha mer än 10 timmar innan det luktar. Samtidigt kan jag vara fräsch i 36 timmar i nya plagg. Någon som VET något om detta?
Tridnod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-03, 17:59   #15
michael
Custom User Title

michaels avatar

Reg.datum: Aug 2002
Vill du attrahera motsatta könet rekommenderar jag att du INTE använder absolut torr.
Feromoner(dock i små mängder) frigörs genom svetten.
När dessa bryts ner av bakterier kommer den klassiska "svettlukten" eller kroppsodören som du så fint kallade den.

Feromoner påverkar människors humör och eventuellt sex/socialinteraktion.
michael är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.