2005-01-01, 01:38
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Om att ha distans.
Citerat från det sista stycket i Joe Weider´s Ultimate Bodybuilding.
The Last Word.
One of the worst things you can do is make bodybuilding your entire life. I see many men in the gym who do nothing but eat, sleep, and do bodybuilding. And many of these men are athletes who have very little physical potential. But everything is bodybuilding, bodybuilding, bodybuilding. The best champions in the sport are men who have well-rounded lifestyles. They have good relationships, good jobs, good family ties and good hobbies outside of the sport. "My own life is very full says Tom Platz. I am a bodybuilder only in the morning when I am training; the rest of the day I am a human being. I work on my business affairs, I work on my social life, and I work at furthering my education. In short, I stop to smell the roses, and I´m far better off for it. If I haden´t done this, I would be a less-complete person, and I am very sure that I would never have reached my correct level of physical and mental development"
//Jörgen
|
Senast redigerad av Jorgen den 2005-01-01 klockan 01:44.
|
|
|
2005-01-01, 03:06
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
word, gäller att ha distans, tur man har hittat den  /Fultjack
|
|
|
2005-01-01, 03:27
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
oooojaaaa...så sant mannen, distans är nåt jag alltid predikar =)
|
|
|
2005-01-01, 03:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulez
oooojaaaa...så sant mannen, distans är nåt jag alltid predikar =)
|
Hehe, jo problemet är väl snarare det omvända.
Borde jag gå och lägga mig nu förresten?
|
|
|
2005-01-01, 03:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Äh, varför ha distans till det enda rätta!
|
|
2005-01-01, 05:43
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Distans är viktigt! Därför unnar man sig socialt umgänge MINST 1 gång/månad!!!!
|
|
|
2005-01-01, 10:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2003
|
Fina ord.
Men istället för att flyga runt hela jordklotet så trycker jag iväg en glödande mening från vår alldeles egna Timbuktu här i Malmöööö;
Alla vill till himmelen, men få vill dö.
Tänk på det. Alla vill ha mycket pengar, alla vill ha meningsfulla jobb, många vill ha feta muskler men det är få som pallar att arbeta för det och göra det som krävs!
|
|
|
2005-01-01, 15:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Citerat från det sista stycket i Joe Weider´s Ultimate Bodybuilding.
The Last Word.
One of the worst things you can do is make bodybuilding your entire life. I see many men in the gym who do nothing but eat, sleep, and do bodybuilding. And many of these men are athletes who have very little physical potential. But everything is bodybuilding, bodybuilding, bodybuilding. The best champions in the sport are men who have well-rounded lifestyles. They have good relationships, good jobs, good family ties and good hobbies outside of the sport. "My own life is very full says Tom Platz. I am a bodybuilder only in the morning when I am training; the rest of the day I am a human being. I work on my business affairs, I work on my social life, and I work at furthering my education. In short, I stop to smell the roses, and I´m far better off for it. If I haden´t done this, I would be a less-complete person, and I am very sure that I would never have reached my correct level of physical and mental development"
//Jörgen
|
Visst stämmer det, men det finns ju även exempel på folk som inte har ett dugg att leva för ända tills de upptäcker träningen och byggandet och då plötsligt får nåt att leva för. Nu svamlar jag visst igen....
|
|
|
2005-01-01, 17:01
|
|
bicepsmått...med pump!!
Reg.datum: Dec 2003
|
Det gäller att hålla det på en lagom nivå.
|
|
|
2005-01-01, 17:13
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Visst stämmer det, men det finns ju även exempel på folk som inte har ett dugg att leva för ända tills de upptäcker träningen och byggandet och då plötsligt får nåt att leva för. Nu svamlar jag visst igen....
Nej nej, riktigt bra sagt !
|
|
2005-01-01, 17:23
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Varje gång jag läser sådana där kloka ord så undrar jag om det är skrivet under tiden de bygger upp sig för att tävla eller skrivet i efterhand?
Ska man bli bäst så får man välja bort mycket i vilken idrott som helst och byggning är inget undantag, men det är väldigt många som är så långt från en tävlingscen man kan komma som säger sig offra allt vilket jag antingen finner komiskt eller skrämmande beroende på vilken ålder personen har.
|
|
2005-01-01, 17:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Varje gång jag läser sådana där kloka ord så undrar jag om det är skrivet under tiden de bygger upp sig för att tävla eller skrivet i efterhand?
Ska man bli bäst så får man välja bort mycket i vilken idrott som helst och byggning är inget undantag, men det är väldigt många som är så långt från en tävlingscen man kan komma som säger sig offra allt vilket jag antingen finner komiskt eller skrämmande beroende på vilken ålder personen har.
|
Jo, inga namn nämnda självklart.
Jag tycker snarare synd om sådana personer...
|
|
|
2005-01-01, 17:31
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Distans...bah...
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2005-01-01, 17:33
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
Distans...bah... 
|
|
|
2005-01-01, 17:34
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
|
Get big (and shredded), or die!
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.
|

|