2004-08-23, 16:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
"gammalt fett" svårare att få bort?
Är fett som suttit på kroppen länge svårare att få bort än det som tillkommit sista året?
|
|
|
2004-08-23, 17:04
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2004
|
Allt fett på kroppen byts ut inom ett antal månader...
Magen du hade förra julen är inte den samma som nu
|
|
|
2004-08-23, 17:09
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jakobbus
Allt fett på kroppen byts ut inom ett antal månader...
Magen du hade förra julen är inte den samma som nu 
|
Okej, det lät ju bra.
Har hört något i stil med. "Först dit sist bort" nämligen, därför jag undrade 
Tack för svaret.
|
|
|
2004-08-23, 17:33
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av m-sundsvall
Okej, det lät ju bra.
Har hört något i stil med. "Först dit sist bort" nämligen, därför jag undrade 
Tack för svaret.
|
Det stämmer i princip, eftersom bl a dina könshormoner avgör var du lägger på dig fett mest. Där du har lättast för att lägga på dig kommer du antagligen att bli hård sist, eftersom du inte kan bestämma var fettet kommer att försvinna mest heller, vid energiöverskott. Det sker rätt jämnt, men även här mer på olika delar av kroppen, återigen beroende på dina könshormoner.
|
|
|
2004-08-23, 18:46
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
De som tävlingsdeffat mer än en gång upptäcker att det alltid är samma fett ( kroppsdel ) som släpper sist.
På en del sitter det kvar längst över låren, på andra över magen eller över korsryggen. Alla är olika.
|
|
|
2004-08-23, 18:48
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker
De som tävlingsdeffat mer än en gång upptäcker att det alltid är samma fett ( kroppsdel ) som släpper sist.
På en del sitter det kvar längst över låren, på andra över magen eller över korsryggen. Alla är olika.
|
Men det kan ändras med åren, dels om könshormonerna förändras naturligt med tiden, eller om man "manipulerar" dem på något sätt.
|
|
|
2004-08-23, 18:56
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Hur är det om man tidigare vid ung ålder har varit överviktig, (103 kg på 170 cm) men gick ner det? Finns det alltid fettceller kvar, lite skinn har jag ju men inte mycket, kommer det försämra mina chanser till riktig hårdhet?
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2004-08-23, 19:31
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
kommer det försämra mina chanser till riktig hårdhet?
|
Ja. Fettceller man skaffat sig i unga år krymper, men de försvinner aldrig.
|
|
|
2004-08-23, 19:53
|
|
Good ol` Chicken
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
|
Om man har vägt sig 10-15 kg för mycket när man var
10 år och det nu är borta kan man på något
sätt säga vilken % BF man kan lägst nå?
Jag förutsätter att man inte fettsuger sig...
|
|
|
2004-08-23, 20:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Det stämmer i princip, eftersom bl a dina könshormoner avgör var du lägger på dig fett mest. Där du har lättast för att lägga på dig kommer du antagligen att bli hård sist, eftersom du inte kan bestämma var fettet kommer att försvinna mest heller, vid energiöverskott. Det sker rätt jämnt, men även här mer på olika delar av kroppen, återigen beroende på dina könshormoner.
|
Jo att det sker jämnt har jag märkt, kan inte säga något ställe direkt som det gått lättare på, ej heller att det känns trögare att bli fri från något ställe.
Nybörjare och ovetande som jag är, på vilket sätt påverkar könshormonerna var fettet sätter sej?
Var främst att jag ville veta om det man lagt på sej blev kvar och svårare och svårare att bli fri. Börjar bli duktigt less på diet nu och vill äta massor och få massor med energi och möjlighet att bygga bättre
|
|
|
2004-08-23, 20:08
|
|
Banned
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Sämsta nyheten sen du berättade att All-brans var snabba kolhydrater
|
|
|
2004-08-23, 20:17
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Citat:
Ursprungligen postat av m-sundsvall
Nybörjare och ovetande som jag är, på vilket sätt påverkar könshormonerna var fettet sätter sej?
|
Manliga och kvinnliga könshormoner påverkar fettfördelningen på olika sätt. Kvinnor lagrar i större utsträckning fett på andra ställen än män. Och både män och kvinnor har både manliga och kvinnliga könshormoner. Mängderna och fördelningen av dessa påverkar fettinlagring och förbränning.
|
|
|
2004-08-23, 20:23
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Dessutom, ju mer onödigt kroppsfett man lägger på sig, desto mer sjunker testonivåerna till förmång för östrogennivåernas ökning = ökad fettinlagring.
|
|
|
2004-08-23, 20:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Dessutom, ju mer onödigt kroppsfett man lägger på sig, desto mer sjunker testonivåerna till förmång för östrogennivåernas ökning = ökad fettinlagring.
|
Det blir en riktigt ond cirkel med andra ord...
|
2004-08-23, 20:29
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Exakt. Kan man inte åtminstone skymta magrutorna har man tagit bulken för långt. Utöver det försämrar man bara förutsättningarna för muskelbygge.
Metabolism 1992 May;41(5):556-559 Steroid hormone interconversions in human adipose tissue in vivo. Boulton KL, Hudson DU, Coppack SW, Frayn KN
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:58.
|

|