Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-10, 09:39   #1
JoeyP
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3 951
Bränn upp till 100kcal per drink med Celsius :D

Haha! Igår var jag i jönköping med några polare och shoppade lite på bla A6. Fan vad bra utbud på kläder asså.
Gick in i hälsobutiken och fick syn på en stor rubrik.

Bränn upp till 100kcal eller med per burk med Celsius!

Celius burken skulle innehålla alla fettförbrännande ämnen och höja metabolismen upp till 3 timmar. Dem hade papper från studien osv.

Jag skrattade nästan åt det, och idiotförklarade henne lite, vi dealade och fick ett flak för 20kr burken istället för 25:-

Iaf, testade två st samma kväll, och heelvete vad hård jag var dagen efter

Gått ner över 2kg. Inte för att det skulle vara fett precis, men något vätskedrivande var det i burken iaf, bra om man vill trimma till formen extra, för blev fan hårdare efter den här burken än vad jag blev efter en stor fylla på vodka och rom

Jag tror helt klart det funkar, dvs att det ökar fettförbränningen, ämnena stämmer ju, dvs dem har ju visat sig vara fettförbrännande, men inte att varje burk skulle bränna 100kcal per st precis Då kan man ju bara klämma i sig en 5st så har man sitt underskott på 500 Och det menade hon på att man kunde (teoretiskt) Hahaha.

Vad tror ni?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg DSC07270.jpg (52.7 KB, 178 visningar)

Senast redigerad av JoeyP den 2010-10-10 klockan 09:42.
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 09:43   #2
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Har du läst studierna de hänvisar till? Det verkar inte så. Men går du in på deras hemsida finns de redovisade så du kan tolka själv om det känns befogat att köpa eller ej.

Jag diskuterade med deras VD om studierna de hänvisar till (konstruktiv kritik och inget "Ni ljuger!!!"), det slutade med att jag fick hem en låda helt full för att prova själv.

Gott är det i alla fall, colasmaken är som Igloo. De har en som liknar Loranga också som jag gillade.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 09:46   #3
JoeyP
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 3 951
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Har du läst studierna de hänvisar till? Det verkar inte så. Men går du in på deras hemsida finns de redovisade så du kan tolka själv om det känns befogat att köpa eller ej.

Jag diskuterade med deras VD om studierna de hänvisar till (konstruktiv kritik och inget "Ni ljuger!!!"), det slutade med att jag fick hem en låda helt full för att prova själv.

Gott är det i alla fall, colasmaken är som Igloo. De har en som liknar Loranga också som jag gillade.
Haha Nej hann inte läsa studien för vi hade bråttom ville hinna dra på stan också Har du läst den eller? Vad tror du om dem/den?

+1 Goda smaker!
Men den cola smaken jag fick smakade avslagen öl
Men orange var god
JoeyP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 09:53   #4
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
Haha Nej hann inte läsa studien för vi hade bråttom ville hinna dra på stan också Har du läst den eller? Vad tror du om dem/den?
Det är inte bara en, tror det är fyra varav två är publicerade och de andra uppfattar jag som studier som de bara presenterat på någon konferens. Jag har läst dom och kontentan är väl att det är inga lögner men tveksamma slutsatser och lätt att misstolka. Som så ofta när det gäller tillskott, även EAA som du ju hyllar.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 10:00   #5
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Ja den de hänvisar till där "Celsius bränner 100kcal" så säger de inte hur mycket de andra brände. De säger ju inte att Celsius gav 100kcal mer än kontrollen.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 10:12   #6
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Ja den de hänvisar till där "Celsius bränner 100kcal" så säger de inte hur mycket de andra brände. De säger ju inte att Celsius gav 100kcal mer än kontrollen.
Och inte heller vad 100 innebär. De cyklade tror jag, och några cyklister orkade förbruka 100 kcal mer på cykeln. En fråga om att orka lite mer hos ett litet underlag alltså.

En annan studie handlar om RMR under viss tid vill jag minnas. Inte heller det en lögn men knappast resultat som får mig att punga ut 20-25 spänn per burk.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 11:11   #7
Mr.Sarkastisk
225kg bänk RAW!!
 
Mr.Sarkastisks avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Och inte heller vad 100 innebär. De cyklade tror jag, och några cyklister orkade förbruka 100 kcal mer på cykeln. En fråga om att orka lite mer hos ett litet underlag alltså.

En annan studie handlar om RMR under viss tid vill jag minnas. Inte heller det en lögn men knappast resultat som får mig att punga ut 20-25 spänn per burk.
LoL placebo?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
SL bälten är ju till för att man ska kunna pressa buken mot dem och uppnå stabilitet i bålen. De andra varianten är väl någon kombination av snuttefilt och korsett.

Mr.Sarkastisk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 11:23   #8
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Den som jag fastnade på var att de fick dricka celsius alt. "placebo" på fastande mage.

Efter 3h hade gruppen som druckit celsius bränt "mer än 100kcal" och "65% mer än placebo". Som jag tolkar det så har placebo bränt 60kcal eller nåt efter 3h och celsiusgruppen 100kcal+.

Så celsius ger 40kcal mer än placebo över 3h. Dock låter 100kcal (även om det var med "plus") väldigt lite över 3h, även om de skulle sova.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 11:26   #9
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sarkastisk Visa inlägg
LoL placebo?
Nej kontrollgruppen fick en dryck med samma smak utan ingredienserna vill jag minnas.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 18:15   #10
Erik W
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 23
Jag har testat celcius några ggr vid avsaknad av pwo.. Det jag märkte var att det var koffein i den, samt att jag blev hungrigare än vanligt efteråt. Så även om jag brände något extra så slank det ner mer kalorier än vanligt :-)
Erik W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 18:46   #11
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Har inte studierna framför mig men har för mig att det rör sig om cirka 20 kcal extra.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 18:49   #12
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Här är studierna.

http://www.celsiussverige.se/content...S%20BINDER.pdf
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-10, 19:09   #13
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Jo, precis. I den publicerade studien rörde det sig om ca 20-25 kcal under 3h jämfört med placebo.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 06:30   #14
hejhopp79
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 2 793
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sarkastisk Visa inlägg
LoL placebo?
Att någonting är svårt att mäta innebär inte att det är placebo dock.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 14:45   #15
christofer79
Registered User
 
christofer79s avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 175
Dricker du 2 glas vatten så bränner du 40kcal, drick 4glas så har du bränt 80kcal. Spar dina 25:- istället. Vatten är gratis.
christofer79 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)