Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-10, 12:11   #1
Miranda
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 143
Frukt vid deff?

Jag undrar om man får mycket bättre resultat om man utesluter frukt vid deff (som de flesta som tävlar verkar göra). Som det är nu så äter jag bara frukt/bär innan träningen, dvs under dagens första hälft. Direkt efter träningen dricker jag nyponsoppa + Triple Whey och efter det (middag + kvällsmat) är det mer eller mindre "proteindiet" som gäller. Är det ett bra upplägg för "nybörjardeff"? Eller förbättras resultaten avsevärt om man minimerar intaget av frukt över huvud taget, oavsett tidpunkt på dygnet?

Det här är mest en hypotetisk fråga som jag ställer av ren nyfikenhet... Jag har bara 2 veckor kvar av deffen, ska sedan försöka lägga mig på nån sorts "jämviktsnivå," så denna gång är det inte aktuellt att avstå från favoritmaten frukt, men... skulle vara intressant att veta ändå.

M
Miranda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-05-10, 12:28   #2
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Fruktens vara eller inte vara beror på hur dieten i övrigt ser ut.

Att många byggare som äter lågfettdiet utesluter frukt har jag inte hittat någon förklaring till utan någon förvirrad åsikt om att fruktsockret ska vara farligt för levern.

Det finns däremot en hel del saker som inte har någon förklaring men som i alla fall funkar för just den personen men om man inte ska tävlingsdeffa eller köra en ketodiet ser jag ingen anledning att utesluta frukt för den vanliga motionären utan snarare tvärt om att öka sitt intag (Inom ramarna för mängden kolhydrater så klart.)
Vad som sker bland tävlande byggare är en annan fråga.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)