Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-18, 21:01   #16
Spud
Registered User
 
Spuds avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: @home
Inlägg: 467
jag har aldrig varit en kaffedrickare eller coladrickare direkt så man kan inte säga att jag är resistent för koffein, men då jag testade min första dos på 300mg så kände jag inte ett piss, inte ett jota, hoppades åtminstone på en tuff placebo effekt men det sket sig

dock tog jag två till ungefär 3 timmar senare och då tror jag att jag kände av det lite, blev lite stirrig.

men det ska väl inte behövas 500mg för att man ens ska känna av det lite?

ca hur mycket koffein brukar det vara i en normal kaffekopp? vanligt, svart, hederligt svensson kaffe?
__________________
Still using all the muscles except the one that matters?
Spud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-19, 15:49   #17
obbe
Naturbegåvning
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Kristianstad
Inlägg: 292
En ren gissning kanske 20mg! har säkert fel och i så fall kommer säkert någon och rättar mig snart!
obbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-19, 15:54   #18
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Originally posted by obbe
En ren gissning kanske 20mg! har säkert fel och i så fall kommer säkert någon och rättar mig snart!
Jajamensan!

En kopp kaffe (filterbryggt eller kokt) på 1.5 deciliter innehåller i genomsnitt 80-90 mg koffein. Samma mängd te 40 mg.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-19, 20:11   #19
obbe
Naturbegåvning
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Kristianstad
Inlägg: 292
jaj då har man den kunskapen också! Det är alltid trevligt
obbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-19, 22:00   #20
AnderssoN
Registered User
 
AnderssoNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Inlägg: 1 151
Citat:
Originally posted by Spud
jag har aldrig varit en kaffedrickare eller coladrickare direkt så man kan inte säga att jag är resistent för koffein, men då jag testade min första dos på 300mg så kände jag inte ett piss, inte ett jota, hoppades åtminstone på en tuff placebo effekt men det sket sig
...
Ta dem inte i samband med käk, helst ska du vara hyfsat tom i magen. Tugga sönder tabletterna med framtänderna och skölj ner geggan med massa vatten. Och givetvis ska du dricka mycket vatten under hela dagen så att systemet är välvattnat.

Jag brukar ta 1-2 tabletter några timmar före träning, sedan 3-4 någon timme eller så innan. Det brukar fungera ganska bra. Brukar toppa allt sammans med en cola light.
AnderssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-20, 23:26   #21
greken
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: 08 = stockholm
Inlägg: 73
att tugga sönder tabletterna är bland det äckligaste jag varit med om i mitt kortvariga liv... hjälpte inte att jag svepte några glas vatten.. .ush säger jag bara...

jag brukar äta 4 tabletter ca 30 min innan träningen.. .får ingen direkt kick men blir lite piggare... ska testa att höja dosen lite... fast tanten på apoteket verkade inte särksilt road när jag ville köpa största burken... hon predikade om hur farligt det var...


ps. blir det verkligen någon skillnad om man tuggar vs inte tuggar sönder dem.ds
__________________
"allt här i livet handlar om vilja, därför kommer jag att lyckas"
greken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 07:41   #22
AnderssoN
Registered User
 
AnderssoNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Inlägg: 1 151
Tuggar du sönder dem går de snabbare ut i kroppen.

Höj inte dosen för mycket bara. Testa istället att dricka mer vatten under dagen. Och som sagt, försök vara så tom i magen som det bara går.

Någon "kick" tror jag inte du kan förvänta dig om du inte är superkänslig/mottaglig för koffein. Däremot blir du lite piggare, vilket säkert kan höja motivationen och prestationen på gymmet.
AnderssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 16:04   #23
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Tugga sönder?!!! Koffeintabletter smakar vidrigt. Jag brukar lägga dom längst bak i halsen så att de redan har passerat smaklökarna. Förjävla äckligt om de råkar fastna på vägen ned så att man känner smaken... brrr

4 st åt gången - och jag känner ingenting!
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 16:18   #24
Niclaaas
Guest
 
Inlägg: n/a
håller med här....smaken på koffeintabletter är nog det vidrigaste som finns. och den är riktigt svår att få bort

själv är man hyfsat koffeinkänslig 1-2 är lagomt. 3 blir jag snudd på hög av
  Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 19:38   #25
AnderssoN
Registered User
 
AnderssoNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Inlägg: 1 151
Skulle vara trevligt att vara lite känsligare för koffein faktiskt. Kanske inte så jag känner mig hög, men snudd på iaf.

Förresten, det där med att geggan kan fastna på vägen ner i halsen är ingen höjdare. Då gäller det att ligga i för att inte spy upp allt. Tvi vale.
AnderssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 19:40   #26
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
bara att sluta hinka kaffe på dagarna så blir du känsligare för effekten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 19:53   #27
AnderssoN
Registered User
 
AnderssoNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Inlägg: 1 151
Om jag gör en snabb beräkning så kan jag nog ärligt säga att jag druckit kanske 15 koppar kaffe totalt i hela mitt liv. En kopp vartannat år eller något sånt, heh.
AnderssoN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-21, 21:13   #28
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Åfan hehe. tja 3 koffeintabletter på morgonen känns definitivt av för mig innan promenaden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-22, 01:06   #29
Castro
Registered User
 
Castros avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 3 897
Jag är helskumm. Förut när jag använde koffeintabletterna så inträffade det en hel del gånger att jag spydde. Då tog jag väl cirka 200-300 mg, men idag skulle jag testa igen och se om det verkligen var på grund av koffeintabletterna och då intog jag 600 mg. Jag blev väldigt skakig i rörelserna och så, men något mer blev det inte. Dock spydde min kompis av dom efter knäböjen...Jag undrar vad det kan vara som spökade förut...
Castro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-22, 07:11   #30
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by Castro
Jag är helskumm. Förut när jag använde koffeintabletterna så inträffade det en hel del gånger att jag spydde. Då tog jag väl cirka 200-300 mg, men idag skulle jag testa igen och se om det verkligen var på grund av koffeintabletterna och då intog jag 600 mg. Jag blev väldigt skakig i rörelserna och så, men något mer blev det inte. Dock spydde min kompis av dom efter knäböjen...Jag undrar vad det kan vara som spökade förut...
.....Det var jag......



Kanske kräktes din kompis av knäböjen för att han körde för tungt ?
Kanske kräktes han i kombination med koffeintabletterna , OM han känner samma typ av "bieffekter" som du gör ?
Har han för vana att kräkas vid/efter knäböj med eller utan koffeintabletter i kroppen ?
Hade han ätit något dåligt dagen före ?
Eller kanske före träningspasset ?
Eller, har din kompis kanske magsjuka och det utvecklade sig under träningen ?

Frågorna är många, men svaret är dock ändå bara ett.
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)