Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-08-07, 14:26   #16
Salle
Registered User

Reg.datum: Jan 2003
För er som reagerar över att det inte finns några övningar för baksida axlar o traps så behövs det inte.... Kör man råtunga marklyft/korta marklyft/stångrodd/t-bar rodd så får trapsen och baksida axlar tillräckligt med stryk.

Visst kan man lägga till shrugs och ev någon övning för baksida axlar, men då är risken väldigt stor att man övertränar.

Vitsen med det här programmet är belasta varje muskelgrupp så många gånger per år utan att överträna, samt att öka i styrka och massa så snabbt det går.

Styrkan ökar man snabbt genom att slänga på en 1,25kg platta varje pass eller göra ett par extra reps. Massan ökar genom intag av 350-500g protte samt extremt tung belastning.
Salle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 14:26   #17
Matti
Registered User

Reg.datum: Nov 2001
Citat:
eller kände du bara för att gnälla lite?
Jepp. Hade du tillstånd eller inte? Jag stör mig på folk som inte respekterar ett forums regler, på folk som postar upphovsrättsskyddade texter. Anledning? Jag känner ett par personer som driver större svenska forum (med tusentals medlemmar) och personer som du gör så att de måste arbeta extra med moderering eftersom a) de riskerar att bli polisanmälda b) de riskerar att bli utslänga från deras webbhotell.

Om du istället hade länkat till artikeln, och skrivit ett kortare referat där du sammanfattade innehållet på svenska hade du följt svensk lag och antagligen fått fler medlemmar intresserade (eftersom få orkar läsa igenom så långa texter).

redigering: stavfel

Senast redigerad av Matti den 2003-08-07 klockan 15:06.
Matti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 14:36   #18
Salle
Registered User

Citat:
Originally posted by Matti

Jepp. Hade du tillstånd eller inte? Jag stör mig på folk som inte respekterar ett forums regler, på folk som postar upphovsrättsskyddade texter. Anledning? Jag känner ett par personer som driver större svenska forum (med tusentals medlemmar) och personer som du gör så att de måste arbeta extra med moderering eftersom a) de riskerar att bli polisanmälda b) de riskerar att bli utslänga från deras webbhotell.

Om du istället hade länkat till artikeln, och skrivit ett kortare referat där du sammanfattade innehållet på svenska hade du följt svensk lag och antagligen fått fler medlemmar intressede (eftersom få orkar läsa igenom så långa texter).
Du, jag försöker bara vara lite hjälpsam och dela med mig av mina erfarenheter. Var inte sådan jävla paragrafryttare nu... Allt det här materialet är ursprungligen från flera amerikanska brädor och dessutom så länkade jag till artikeln. Det är inte upphovsrättskyddat...
Gammal 2003-08-07, 14:46   #19
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Eftersom texten var upplagd som den var så orkade jag inte läsa mer än stretchingen. Om man utför vissa av de övningarna ber man om skador..

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 14:51   #20
Matti
Registered User

Citat:
Du, jag försöker bara vara lite hjälpsam
Det förstår jag, men som jag skrev ovan, du kunde ha gjort det på ett snyggare sätt. (utan att bryta mot lagen)

Grahn, z_bumbi och jag verkar inte ha orkat läsa igenom allt och jag tippar på att vi inte är de enda. En svensk sammanfattning med det viktigaste i hans texter, och en länk till artikeln / artiklarna hade varit bättre för alla.

Citat:
Det är inte upphovsrättskyddat...
Om författaren inte har gett tillstånd för spridning av verket så är det automatiskt skyddat. Det gäller både i Sverige och i USA.

http://www.copyright.gov/
Gammal 2003-08-07, 14:55   #21
Herkulez
Banned

Reg.datum: Apr 2003
Det är doggcrap själv som har postat det där på flera forum, det är inget han försöker undangömma.

Sen ska man anpassa träningen efter sig själv, det där är ju bara som han kör.............det går ju ut på att man väljer SINA favoritövningar, kör på dom tills man stagnerar, sen byter man
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 14:56   #22
Salle
Registered User

Citat:
Originally posted by Matti

Det förstår jag, men som jag skrev ovan, du kunde ha gjort det på ett snyggare sätt. Varken Grahn, z_bumbi eller jag verkar ha orkat läsa igenom allt och jag tippar på att vi inte är de enda.

Om författaren inte har gett tillstånd för spridning av verket så är det automatiskt skyddat. Det gäller både i Sverige och i USA.

http://www.copyright.gov/
Ok, det var mer än vad jag visste... Trodde att det var ok att sprida det om man redigerade det och hänvisade till författaren. Dessutom är materialet ursprungligen publicerat som en tråd på en bräda, men det kunde ju inte du veta heller...

Menade inte att låta så vass heller...
Gammal 2003-08-07, 15:23   #23
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Jag tror jag har fått tillräckligt med inspiration idag till mitt lilla 30 sets tricceprogram jag skall köra ikväll.
Gammal 2003-08-07, 15:29   #24
Herkulez
Banned

Citat:
Originally posted by Arne Persson
Jag tror jag har fått tillräckligt med inspiration idag till mitt lilla 30 sets tricceprogram jag skall köra ikväll.
haha jag väntade på en liten komentar från dig Arne
Gammal 2003-08-07, 15:39   #25
Arne Persson
BodyPumpens grundare.

Arne Perssons avatar

Tja hade du kunnat hålla dig i mitt ställe?
Gammal 2003-08-07, 16:08   #26
Herkulez
Banned

inte för 5 öre
Gammal 2003-08-07, 17:50   #27
michael
Custom User Title

michaels avatar

Reg.datum: Aug 2002
Folk på det här forumet borde verkligen köra med cliff notes, t.ex.

"Bla bla bla BLE bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla BLU bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla BLÅ bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla"

Cliff notes
1. bla BLE
2. bla BLU
3. bla BLÅ
michael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 18:31   #28
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
michael: ???

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 18:31   #29
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl

Kebab-Arnes avatar

Reg.datum: Jun 2003

Aldrig jag orkar läsa igenom den där texten som dessutom är på engelska.

Men verkar fatta lite av den krångliga träningsprincipen. Dock finns det för många "träningsmirakelgrejer" detta är väl bara en i mängden. Men visst lockar det delvis att jag göra nåt nytt, men för konservativ för det.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-08-07, 18:54   #30
Allan
Går i vanliga skor.....

Allans avatar

Reg.datum: Jan 2002
Klistra inte in textmassor. Länka istället. Jag tar bort den inklistrade texten.

allan

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.