Synd på 130 där, men du såg ju ut att ha styrkan egentligen så nästa gång jävlar
Det är bålen som fallerar, även om jag är obalanserad i benen finns där nog kraft nog till 140-150kg nu, men det gör inte mycket nytta när bålen inte kan stabilisera.
Ni som bor i Helsingborg eller ska besöka staden, besök restaurangen/kaféet Ajla's på Nedre Långvinkelsgatan 79! Det är vän som har stället tillsammans med sin fru. Det är grymt bra och nyttig mat där, stora valmöjligheter att kombinera sin egen måltid och inte allt för dyrt heller.
De finns på Facebook och har en hemsida där menyn finns. Det är värt ett besök!
Om marklyft
Lars har sett mina marklyft och har tagit ett snack med honom. Han ansåg att rumpan är för högt upp redan från början och sedan skjuter upp ännu mer vilket påfrestar L3-L4 (har för mig det var dessa) vilket gör att benen domnar. Han tyckte att jag skulle köra sumo-marklyft och verkligen jobbar ner med rumpan samt frontböj. Så jag byter ut vanliga knäböj mot frontböj och vanliga marklyft mot sumo hädanefter. Han tyckte även att jag skulle köra positiva frontböj (egen benämning) från podie.
Om gårdagen
Fy för satan vilken botten jag nådde igår. Ätit mindre kolhydrater än vanligt (ej planerat) kombinerat med solning, sovit lite och ett rätt jobbigt pass på HAK följt av coaching i 1,5h av folk (ej alla såklart!) som har samma koncentrationsförmåga som en guldfisk resulterade att jag nådde "botten". Var skakig, svårt att koncentrera mig, irriterad inombords m.m. När jag kom hem laddade jag järnet med gröt, mjölk och kanelbullar, sen gick jag och la mig. Sov non-stop i 12h!
Om viktnedgången
Har satt ett slutdatum. 105kg ska nås absolut senast 13/2 '12 vilket innebär en viktnedgång på endast 0.375kg/vecka och är därför uppnåeligt utan några större problem.
Är lite sugen på att nå 101kg också, för det är exakt 30kg viktnedgång då, men det får tänkas över då spegeln avgör när jag är nöjd. Men runt 100-105kg bör jag ha en godkänd sälform. Skulle jag få för mig att gå ner till 101kg är det en viktnedgång på 0.625kg/vecka vilket också är realistiskt.
Men 105kg KV senast 13/2 står klart.