...det är jag det. Idag har en hel del gått snett, och dagen är inte slut ännu. Vad har du gjort som gör att du förtjänar att bli dagens klubba?
För mig började det på förmiddagen när jag skulle baka lite smarriga vörtbullar, hade lite bråttom och mycket som skulle hinnas med under dagen. Häller i ingredienser i degbunken men för att slippa träffa det lilla hålet på toppen med mjölet (det brukar bli mjöl överallt annars) tar jag bort hela locket. När mjölet är förpassat till bunken sätter jag på maskinen...utan att ha satt tillbaka locket. Reslutatet blev deg och mjöl över hela mig och halva köket.

Sedan förflöt dagen rätt okej, blev ju lite stressigt bara eftersom jag fick ägna mig åt att städa mitt i alltihopa.
Nu på kvällen skulle sambon gå till Konsum men han glömde sina nycklar hemma så han ringde upp till mig och bad mig kasta ner dem till honom. Av någon outgrundling anledning tar jag mina nycklar istället och ska kasta ner. Precis när nycklarna lämnar handen inser jag att det sticker ut ett tak nedanför mig som de kommer hamna på. Inte bra! Men vad är det jag hör...de faller rätt ner i stupröret, vad bra, då kommer de ju ut där nere. Bara det att röret gick rätt ner i marken.

Som tur var så gick det att lossa röret längst ner och då återstod bara det lilla problemet att få upp nycklarna från sin position i en krök på ett rör en halvmeter ner. Men med en utdragbar magnet och en ficklampa så löste sig det med.
Nu tror jag att jag ska sitta still här på min stol och inte ta mig för något mer. Kanske slå in en julklapp eller två...vad kan gå fel då liksom?