Mitt första DC pass (jag började med biceps,+ben då det passade bättre)
Obs ska inte köra statichold direkt utan känna på hur det känns med restpause och stretching i 2 veckor, känns det som om jag pallar mer ska jag även köra static hold. Jag skriver heller inte ner mina uppvärmingsett då de e ganska ointresanta men jag kör mellan 2-5 uppv.sett.En sista sak innan vi går över till passet. Jag rotera kring tre pass per muskel, jag kör alltså 3 olika övn per muskelgrupp så dett pass kommer jag kör igen månd den 19/9 (om 2 veckor alltså)
mån 5/9
bicpescurl med böjd stång: 40kg*9+3+2 RP
hammercurl 16kg*9+4+3 RP (kändes mer som att det var möjlksyran mera än styrkan i sig som gjorde att jag inte orkade mer)
Stretch 60 sek..gött som fan, lite ont bara!
stående vadpress msk. (5 sek sänkning och 15 sek strech i botten) 13*80 fy fan vad ont det gjorde i slutet

men det e bara gött
Raka marklyft 80kg*13 (fick möjlksyra i ryggen innan benen, får kanske träna lite på tekniken, annars var det hur lätt som helst får nog öka nästa ggn kanske, vikt alltså)
Strectch, skönt/ont (nån som vet vilken mer stretchövn. han rekomenderade för baksida lår?
Benspark 60*12*6*5 RP denna kände helt värdelös, alldeles för lätt ska byta mot hacklift eller frontböj tills nästa ggn, några förslag nån? Knäböj / benpress blir det på fre/ons.
Stretch, tycker inte det kändes så himla farligt, kan bero på den mesiga övn jag körde men får nog bättra på stretchen lite
Mage 13*25 i msk (denna ska jag mest köra föra att underhåll mage, har inte sett Dogg skriva något om mage)
Stretch
Ok, kändes ganska konstigt att vara klara så snabbt och dessutom ha kvar rätt mkt ork men,men det blir bättre längre fram när jag kan ta ut mig mer. Jag e ju van att köra med Max-ot och endast köra 4-6 rep. Nu när jag ligger och kör mellan 9-13 så känns det rätt jobbig + att mjölksyran står och knackar på dörren.....