Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-09-06, 09:11   #1
Forza
Registered User

Forzas avatar

Reg.datum: Jul 2005
DC shit

Tänkte få tummen ur och skriva en liten journal om mina upplevelser med Mr Dogg.

Lite om mig själv, jag är 26 år, har tränat sen födseln (ok sen jag var 17-18 år). De senaste 4-5 åren har jag väl tränat förhållandevis seriöst. Mäter 1,79 och har en dagsvikt på 76-77 kg. Framtills denna vecka har jag kört Max-ot och det har funkat bra. Nu e det så att jag har hade ett uppehåll på nästan ett halvår (ingen skada) och har nu kört i 2 mån. Aight, till första passet......
Forza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-06, 09:40   #2
Forza
Registered User

Forzas avatar

Mitt första DC pass (jag började med biceps,+ben då det passade bättre)
Obs ska inte köra statichold direkt utan känna på hur det känns med restpause och stretching i 2 veckor, känns det som om jag pallar mer ska jag även köra static hold. Jag skriver heller inte ner mina uppvärmingsett då de e ganska ointresanta men jag kör mellan 2-5 uppv.sett.En sista sak innan vi går över till passet. Jag rotera kring tre pass per muskel, jag kör alltså 3 olika övn per muskelgrupp så dett pass kommer jag kör igen månd den 19/9 (om 2 veckor alltså)

mån 5/9
bicpescurl med böjd stång: 40kg*9+3+2 RP
hammercurl 16kg*9+4+3 RP (kändes mer som att det var möjlksyran mera än styrkan i sig som gjorde att jag inte orkade mer)

Stretch 60 sek..gött som fan, lite ont bara!

stående vadpress msk. (5 sek sänkning och 15 sek strech i botten) 13*80 fy fan vad ont det gjorde i slutet men det e bara gött

Raka marklyft 80kg*13 (fick möjlksyra i ryggen innan benen, får kanske träna lite på tekniken, annars var det hur lätt som helst får nog öka nästa ggn kanske, vikt alltså)
Strectch, skönt/ont (nån som vet vilken mer stretchövn. han rekomenderade för baksida lår?

Benspark 60*12*6*5 RP denna kände helt värdelös, alldeles för lätt ska byta mot hacklift eller frontböj tills nästa ggn, några förslag nån? Knäböj / benpress blir det på fre/ons.

Stretch, tycker inte det kändes så himla farligt, kan bero på den mesiga övn jag körde men får nog bättra på stretchen lite

Mage 13*25 i msk (denna ska jag mest köra föra att underhåll mage, har inte sett Dogg skriva något om mage)
Stretch

Ok, kändes ganska konstigt att vara klara så snabbt och dessutom ha kvar rätt mkt ork men,men det blir bättre längre fram när jag kan ta ut mig mer. Jag e ju van att köra med Max-ot och endast köra 4-6 rep. Nu när jag ligger och kör mellan 9-13 så känns det rätt jobbig + att mjölksyran står och knackar på dörren.....
Gammal 2005-09-07, 16:55   #3
Forza
Registered User

Forzas avatar

japp då var pass 2 avslutat

snedbänk i smith
75kg*8+3+1=12
stretch 10kg hantel

hantelpress
20kg*8+3+2=13
stretch

liggande tricepsextension
40kg*8+3+1=12
stretch 10 kg hantel

brett latsdrag
75kg*8+3+2=13
stretch 5kg

stång rodd
60kg*12
70kg*6

stretch

Ett hyfsat pass även om stretchingen kändes så där. I tricepsstretchen gjorde det lite ont i axlarna och i hängande ryggstrechen fick jag nästan kramp i underarmarna (trots dragremmar). men,men det blir väl bättre.

Har även kommit fram till att jag inte gillar bänk i smith överhuvudtaget,ska köra denna tills jag inte ökar mera och sen ta bort den helt. Var nog 7-8 år sen jag körde snedbänk i smithen....

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-07, 17:03   #4
Forza
Registered User

Forzas avatar

en annan sak,testade att käka snabba kollisar+protte innan passet och sen snabba kollisar precis efter, 1h senare bara proteinpulver ytterligare 1h mat (protte+kollisar+fett) och ytterligare mat 1h senare. Fy fan, kändes som om jag skulle svimma en 30 min efter prottedrinken, var helt skakig. Ska inte testa detta igen iallfall inte bara med pulver. Möjligtvis att jag käkar maltos + en banan direkt efter träningen så mna ha något i magen iallfall..

om nån undrar över upplägget så var det faktikst självaste King Grubb som sa att detta kunde vara bra (han sa också att det skulle bli jobbigt att gå utan mat så länge så jag får skylla mig själv , men vad gör man inte för proteinsyntesens skull )

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-08, 16:21   #5
Forza
Registered User

Forzas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Forza

snedbänk i smith
75kg*8+3+1=12 8+2+1=11
stretch 10kg hantel

hantelpress
20kg*8+3+2=13 8+2+1=11
stretch

40kg*8+3+1=12
stretch 10 kg hantel

brett latsdrag
75kg*8+3+2=13 7+3+2=12
stretch 5kg

stång rodd
60kg*12
70kg*6

stretch

Ett hyfsat pass även om stretchingen kändes så där. I tricepsstretchen gjorde det lite ont i axlarna och i hängande ryggstrechen fick jag nästan kramp i underarmarna (trots dragremmar). men,men det blir väl bättre.

Har även kommit fram till att jag inte gillar bänk i smith överhuvudtaget,ska köra denna tills jag inte ökar mera och sen ta bort den helt. Var nog 7-8 år sen jag körde snedbänk i smithen....
oops, dubbel kollade min TB och såg att jag skrivit lite fel ajabaja

fan, har lite ont i halsen få se om det går över tills imorgon. Typiskt när man börjat med något nytt

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-08, 17:34   #6
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Kör du 2 set skivstångsrodd?
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-08, 19:28   #7
Forza
Registered User

Forzas avatar

ska nog bara köra ett i fortsättningen, belastar korsryggen lite väl mycket. blir nog ett set mellan 10-12 rep.

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-09, 08:28   #8
mentzer
Registered User

mentzers avatar

Reg.datum: Aug 2004
Varför envisas folk med att köra benspark i sin DC?
Du insåg åtminstone att det var för mesigt. Frontböj/hacklift låter bra som ersättare. Utfall kan också rekommenderas. Och övningarna för lårens framsida ska inte rest/pausas, men i bensparken funkar det väl antar jag.

Magen körs efter konditionsträningen.
mentzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-09, 08:46   #9
Forza
Registered User

Forzas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mentzer
Varför envisas folk med att köra benspark i sin DC?
Du insåg åtminstone att det var för mesigt. Frontböj/hacklift låter bra som ersättare. Utfall kan också rekommenderas. Och övningarna för lårens framsida ska inte rest/pausas, men i bensparken funkar det väl antar jag.

Magen körs efter konditionsträningen.

Jo precis, grejen e att innan när jag kört hacksquat så har det belastat knänan så mycket men ska ge det ett försök till.

Verkar som halsont har gått över men ska ta det lugnt och flytta dagens pass tills imorgon för att vara på säkra sidan (om det känns kasst får jag helt enkelt vila tills jag känner mig bra. Blir ju knäböj + widowmaker (i knäböj). De säger ju att 1av 3 övn kan man köra widowmaker settet i samma övn. (om jag inte minns fel)

Benpress-WM i smith
hacklift WM i benpress
Knäböj WM i knäböj

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-09, 08:48   #10
Forza
Registered User

Forzas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mentzer
Frontböj/hacklift låter bra som ersättare. Utfall kan också rekommenderas. Och övningarna för lårens framsida ska inte rest/pausas, men i bensparken funkar det väl antar jag.
Utfall för framsidan??? E ju hyfsad övn. för hamstring (baksidan) enl. mig

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-09, 09:02   #11
mentzer
Registered User

mentzers avatar

Du kan köra widowmakern på samma övning. Det är även ok att byta övning för widowmakern.
Visst jobbar hamstrings i utfall, men jag anser att det är framsidan som gör det mesta jobbet.
Gammal 2005-09-09, 09:16   #12
Forza
Registered User

Forzas avatar

kör du DC? eller har kört?

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-09, 09:46   #13
mentzer
Registered User

mentzers avatar

Kör! Fullt ut! Har också precis börjat, så jag kan inte uttala mig om det funkar bra eller inte.
Spenderade någon månad med att studera DC-konceptet innan jag drog igång. Du verkar också ganska påläst.
Gammal 2005-09-09, 11:48   #14
Forza
Registered User

Forzas avatar

blivit några widowmaker i knäböjen ännu??

e lite rädd för min första som förmodligen blir imorgon

Journal:
It's the Doggshit...

coolaste bandet i Gbg
Gammal 2005-09-09, 19:18   #15
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Forza

snedbänk i smith
75kg*8+3+1=12
stretch 10kg hantel

40kg*8+3+1=12
stretch 10 kg hantel
Du borde använda mycket tyngre stretchvikter för triceps och bröst tycker jag, det kan inte sträcka så jättemycket med 10kg's hantlarna.
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.