Nu är det dags för mig att ta tag i träningen igen! Efter att ha haft ett vääääldigt långt uppehåll känner jag att jag MÅSTE komma igång igen. Jag startar därför en ny träningsjournal för att få en nystart.
Min gamla journal kan hittas på
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...ght=Martin_vbg
Första målet är att få tillbaka formen jag en gång haft, nästa steg är att få lite mer massa men att ändå försöka hålla formen hyfsat.
Jag väger just nu 82 kg och har tänkt att gå ner till 75 kg för att sedan gå upp till 85 kg och sen toppa inför nästa sommar och ha förra årets form.
Gamla styrkestats som skall försöka uppnås.
Marklyft:
165 kg
Böj:
110x4; 140x1 har jag för mig.
Bänk:
107,5x1
Alla dessa PBs har gjorts med en vikt på ~90 kg alltså har jag lite uppförsbacke eftersom jag satt en maxvikt på 85 kg nästa bulk. Jag kommer inte att satsa lika seriöst på böjen eftersom jag är rätt nöjd med benen som de är plus att jag har en krånglande vad. Men jag kommer böja varje vecka och det återstår att se vad som händer på den fronten.
Delmål:
Bänk:
I måndags tog jag 90 kg i bänkpress, satsar på att göra en singel på 100 kg innan September iaf.
Mark:
100 känns lätt. Långsamt upp mot 140 kg tror jag är kapabel till det idag men jag väljer att ta det lite lugnt. Jag börjar inte öka innan nästa bulk tror jag.
Böj:
90x6 innan September. Jag kan ju inte träna på flugvikter...
Får hoppas jag kommer igång ordentligt nu. Jag vet inte riktigt var jag kommer träna framöver och jag vet inte vad jag kommer syssla med i vinter eftersom jag inte har något jobb eftersom jag är klar med min utbildning så antingen har jag väldigt lite tid eller väldigt mycket.
Lite gammal skit:

Tjockisform ungefär 90 kg här som starkast

Under samma tid.

Ungefär 75 kg, vad jag eftersträvar.

Samma form.
Slutsnackat om gamla stats. Man kan inte leva på dom! Nu ska det fan utvecklas!