hej
så gott som alltid när jag kommer hem efter träning och tar min proteindrink så inom 5-10 minuter blir jag skitnödig och måste gå och skita oftast rännnskita.
jag undrar om det kan vara risk för att jag skiter ut min dyra drink eller hinner kroppen ta upp alla proteiner o.d ?
Originally posted by noone hej
så gott som alltid när jag kommer hem efter träning och tar min proteindrink så inom 5-10 minuter blir jag skitnödig och måste gå och skita oftast rännnskita.
jag undrar om det kan vara risk för att jag skiter ut min dyra drink eller hinner kroppen ta upp alla proteiner o.d ?
Hahahaha... Så snabbt går inte näring genom kroppen. Att du får rännskita varje gång efter proteindrinken bör du kolla upp
Haha, tror ni att det är den proteindrink ni just svept som ni skiter ut eller? Nej, nej, nej. Ni tar troligtvis upp all protein ni får i er. Sen borde ni iofs kolla upp rännskitandet.
Senast redigerad av JAM den 2003-09-06 klockan 17:15.
Originally posted by noone hej
Om du blandar drinken med mjölk, så kan du vara laktosintolerant...
Att killen äter för lite fibrer låter ologiskt, då får man väl snarare förstoppning?
Hehe, ett lustigt problem kan tyckas. Jag har nog lite av samma syndrom. Men att det skulle vara för lite fibrer verkar inte stämma. Fibrer suger till sig vätska och ser till att skiten blir mjukare.
För lite fibrer skulle således mer leda till förstoppning än rännskita precis som "Tomten" skrev.