Ja nu lägger jag upp en träningsjournal här, jag har varit passiv med att skriva något i forumet (edit: shiet hade jag verkligen skrivit 212 posts innan...) och jag har inte varit här på ett bra tag heller för den delen eftersom träningen har lagts åtsidan i ungefär ett halvår pga jobb...
Men nu känner jag att det är dags att dra igång igen! Efter att ha tappat ~4-5kg i vikt och tappat en massa i styrka sen senaste träningspasset! Det ska tilläggas att jag lägger upp träningsjournalen för min egen motivation eftersom jag har tappat kontrollen på både träning och på kost
Jag har tränat seriöst under två års tid och aldrig haft några stopp innan för ett halvårsen tills nu, förut körde jag mellan 3-4 pass i veckan och ökade ganska bra, på två år gick det av bara farten och jag gick från en liten blekfis på 72kg till en matchvikt på 84kg. Men sen så avtog utvecklingen och jag tappade motivationen. Men nu ska jag tillbaka igen och nu ska det bli resultat!!!
Lite stats och Personlig info:
Namn: Martin
Född: 1985 (21 år)
Vikt: lite under 80kg
Längd: 183 cm
Bor: Göteborg/"Varberg", nybliven göteborgare
Styrkestats.
Böj:
Bänk: förr 85x1 tappade lite mot slutet iofs. låg väl runt 80kg när jag slutade. Nu 70x1, jag gör nog 60x8 nu...
Mark: förr 160x1/120x6, nu ingen aning 4x100 kanske
Chins: förr 10 nu 7
Dips: Kommer inte ihåg.
Målet med min träning är att bli större/Starkare och att få bättre kondition.
Kortsiktiga mål:
90x1 i bänkpress innan min födelsedag i februari. (Skall tilläggas att jag alltid varit klen i bänkpress)
Gå upp lite i vikt och öka generellt i styrka.
Få ordning på kosten men det kommer av sig själv med träningen, det vet jag.
Klara av att springa slingan utan att hålla på att dö av andnöd efter 20min!
Jag hade tänkt lägga mig på ett kaloriintag på runt 2700kcal/dag håller vikten på 2500kcal/dag. Dessutom ska jag öka proteinintaget så jag får i mig mer proteiner än vad jag får nu. Dock orkar jag inte räkna på det utan jag kör på känn
Upplägget har jag inte funderat så mycket över men jag kommer gymma 3 dagar/v och jogga 2 dagar/v.
Lite frågetecken i upplägget finns. Till att börja med så kommer jag dela upp kroppen i olika delar t ex. bröst/triceps/axlar i ett pass, till att senare köra någon dog crap liknande variant med överkropp 2 dagar/v och ben/mage 1 dag/v.
Imorgon går första passet av stapeln och jag hoppas det går bra! Mina favoritmuskelgrupper ligger på schemat för att ge mig lite extra motivation vilka är rygg/axlar/biceps.