Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-06, 07:43   #1
X-manox
Junior Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Ämnesomsättning. Korspost.

Har lite frågor, skrev dessa i denna tråd (svara gärna där) men de verkar som man får lyfta fram dem lite.

Info om mig och data finns här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...threadid=22034

1. Hur lång tid tar det att få igång ämnesomsättningen igen?

2. Kcal mängden är nog lite låg var bör den ligga, har kollat runt massor och får allt mellan 2000kcal + 3200kcal /dag?

3. Hur ska jag bära mig åt för att minska i vikt(fett). Ska jag ligga på 500kcal under det jag ska äta och träna på som vanligt eller finns det bättre sätt än styrketräning.

4. ska jag räkna kcal intaget på min nuvarande vikt (otränad och överviktig) eller på den vikt jag vill ha?

5. Har stått still viktmässigt sista 4 veckorna på 104,3 – 104,9, trots träning och koll på mat intag? Vad beror detta på . muskelmassa som ökar? Äter jag för lite så kroppen hamstrar fortfarande eller har inte ämnesomsättningen kommit i gång ännu.

6. Övriga tipps kommentarer mottages gärna.

Tack på förhand

Senast redigerad av X-manox den 2004-04-06 klockan 07:57.
X-manox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-06, 10:13   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
1. Hur lång tid tar det att få igång ämnesomsättningen igen?

Omöjligt att säga. Ju längre tid du har underätit och svultit dig, desto längre tid att komma tillbaka.

2. Kcal mängden är nog lite låg var bör den ligga, har kollat runt massor och får allt mellan 2000kcal + 3200kcal /dag?

http://www.uppladdningen.nu/uppladdn...gsjalv1-1.html

3. Hur ska jag bära mig åt för att minska i vikt(fett). Ska jag ligga på 500kcal under det jag ska äta och träna på som vanligt eller finns det bättre sätt än styrketräning.

När du fått ordning på ämnesomsättningen är ett underskott på 500 kcal per dag en bra nivå. Kombinerat med både tung styrketräninge och konditionsträning.

4. ska jag räkna kcal intaget på min nuvarande vikt (otränad och överviktig) eller på den vikt jag vill ha?

Nuvarande. Du har inte en energiförbrukning nu som motsvarar den vikt du vill ha.

5. Har stått still viktmässigt sista 4 veckorna på 104,3 – 104,9, trots träning och koll på mat intag? Vad beror detta på . muskelmassa som ökar? Äter jag för lite så kroppen hamstrar fortfarande eller har inte ämnesomsättningen kommit i gång ännu.

Det törs jag inte svara på.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-06, 10:26   #3
X-manox
Junior Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Tackar.
Men ungefär säg att nu som länken pekade på där jag beskrivit, har ätit med mkt dållig regelbundenhet och förmodligen precis tvärt om mot vad man ska äta sista 8 -10 åren (förutom sista 2 månaderna).

Så ungefär mellan tummen och lilltån, vilken tid pratar vi om 1 månad, 3 månader eller år innan ämnesomsättningen hoppar igång igen.
Men detta är det givetvis regelbunden träning och strikta mattider + bra mat..

är det bara regelbundenhet i form av träning och matvanor som hjälper för att få igång denigen?

Senast redigerad av X-manox den 2004-04-06 klockan 10:34.
X-manox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-04-06, 10:37   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
är det bara regelbundenhet i form av träning och matvanor som hjälper för att få igång denigen?

Ja.

Det skall inte vara frågan om år. Där kan du andas ut!

...

Jag höftar till med 3 månader, men det är en ren gissning.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:50.