Citat:
Ursprungligen postat av Griip
LOL! Hade du mått bättre om jag var en intellignet pensionär så du hade sluppit slösa din dyrbara tid och självsäkra kunskap på en 18 åring? Du behöver inte tjaffsa med mig om du inte vill, inte direkt så att någon av oss(Iaf inte jag) har fått ut någonting utav det.
|
Jag hade lagt upp mina argument på ett annat sätt, ja. Herregud karl - du är inte ens utvuxen - dina vinklar i knäböjen hinner ändra sig ett par gånger till innan du nått full storlek.
Citat:
Ursprungligen postat av Griip
On topic: Poängen var att jag påstod att den var överskattad främst för att det är många som kör den men inte har en aning om vad raka marklyft är(Kanske inte just här). Sa aldrig att man ska dissa den helt eftersom den faktiskt tränar en annorluna rörelse. Men tycker fortfarande att den är helt bortkommen i många scheman som inte fokuserar främst på böj, raka marklyft och frontböj.
|
Det här är ett byggarforum primärt. De flesta som bygger fokuserar på benpress. Varför vet jag inte riktigt, men det är så. Själv ska jag köra benpress ytterligt konsekvent under ett-två år nu för att kunna säga nåt om den.
Att folk inte kör frontböjar säger jag inget om - envisas de med att korsa armarna kan de lika gärna beställa ryggont på posten. Halva grejen med gymindustrin är ju att det ska bli "enklare" att köra. Att lägga tunga vikter på en stång och hala den upp och ner kan inte betraktas som "enkelt".
Vill man däremot bli stark - vilket de flesta också vill - är det en annan träning som gäller. Vi har alla sorter här - både OL, SL och WSM samt gymråttor av alla de slag. Men de flesta här är unga - och just de tunga övningarna kommer efter ett par år...
allan