Dokumentation -
20/11 '11
Idag påbörjas "Del II" av min resa mot en starkare/rörligare/smalare/snabbare/snyggare kropp. Egentligen är det inga stora förändringar i sig utan det är jag som behöver starta på "ny kula" efter att den senaste månadens självförvållande "motgångar.
Vill någon se var jag startade så finns
första inlägget av Del I här och sista inlägget finns
här. Det ursprungliga målet för Del I, att komma ner till 110/111kg är uppnått.
Nu i Del II är målet att nå 101kg för att jag då gått ner exakt 30kg. Finns ett visst förbehåll om att gå ner till 99.9kg bara för att vara under 100kg. Lägre än så tror jag inte jag behöver gå för att bli "nöjd". Jag lär inte vara rippad, men kommer nog ha en OK sälform. Lägg till solning så kan man kanske gå lite utan tröja nästa sommar.
Övriga, långsiktiga målsättning är fortfarande 300kg i marklyft, 250kg i ATG-böj, 200kg i bänkpress samt styrkevända 150kg med visst förbehåll att ändra sista målet till att kunna stöta 150kg.
Saker jag bl.a. tränar på är att få upp rörlighet i anklar, axlar och höft. Rehabilitera
patellar tendonitis i båda knäna samt minst bibehålla (med helst öka) styrkan i övriga kroppen under viktnedgången. Många av dessa sakerna hänger ihop med varandra.
Bilder är bra att ta för det får en att vakna upp och se hur verkligheten verkligen är. Var likadant förra gången vid Del I, man tror att det ser OK ut, sedan tar man bilder och ser hur det verkligen ser ut. Men det är bra. Kameran är inte dålig förresten utan det är spegeln som är dammig.. Var svårt att fota själv också.
Vikt
111.7kg
Nacke - över struphuvudet
41.5cm
Axlar - precis ovanför bröstvårttorna, avslappnad
137cm
Bröst - precis ovanför bröstvårtorna, avslappnad
116cm
Höger överarm - mitten av armen, spänd
41cm
Vänster överarm - mitten av armen, spänd
41cm