View Full Version : Eureka! (EsaPro blir gott!)
Från att vara det troligvis absolut äckligaste jag har druckit i hela mitt liv, så har jag nu inte bara fått det acceptabelt, utan det smakar gott!!!
Hemligheten är Fun light Amazing grape! :thumbup:
6g EsaPro och hur många liter Fun Light?
köp citrus breeze istället, kan man nästan dricka för att det är gott.
Jag kör Esapreo+malto tillsammans med vanlig jordgubbssaft. Smakar....saft. Blandar ganska klen saft också :)
Fredriiik
21-08-2007, 17:07
njaaa nu tog du i lite va?
eftersmaken på citrus breeze e ju så man får rysningar *spy*
Handcuff
21-08-2007, 17:09
Tror ni ESAPRO är en efterätt? Svep och var glad :thumbup:
Svep och tänk anabola tankar.
snuggles
21-08-2007, 17:25
Esapro citrus är gott utan funlight eller andra smaksättande drycker
Fick spy reflexer första gången jag drack esapro sen allt eftersom har det blivit mer å mer acceptabelt tills för nån vecka sen när jag blev förvånad när jag till och med tyckte om smaken å specielt "känslan" efter druckit den.
Arnoldski
22-08-2007, 08:58
Jag har en fråga till er som blandar Esapro med malto, saft eller liknande (även fast frågan så klart riktas till vem som helst som kan besvara den).
Jag har berört detta ämne i en tidigare tråd men saknar utförligare svar.
Esapro ska tas på fastande mage innan (och efter ifall man vill) ett träningspass.
För mig blir det en hårfin skillnad mellan att;
äta något som liknar mat först, sedan dra sin Esapro och sedan träna,
jämfört med att
blanda Esapro med kolhydrater/energi och dricka, sedan träna
Jag menar, det blir ju typ samma sak?? Och man ville ju ha det på fastande mage..?
Är det beroende på vilken typ av sockerart man involverar eller?
:smash:
Jag tycker esapro grape smakar rätt ok, nästan gott nu :)
Jag vidhåller vad jag sa ett halvår sedan. Det smakar inget speciellt när man vant sig. Dricker en just nu för ovanlighetens skull. Typ som att dricka vatten.
Jag har en fråga till er som blandar Esapro med malto, saft eller liknande (även fast frågan så klart riktas till vem som helst som kan besvara den).
Jag har berört detta ämne i en tidigare tråd men saknar utförligare svar.
Esapro ska tas på fastande mage innan (och efter ifall man vill) ett träningspass.
För mig blir det en hårfin skillnad mellan att;
äta något som liknar mat först, sedan dra sin Esapro och sedan träna,
jämfört med att
blanda Esapro med kolhydrater/energi och dricka, sedan träna
Jag menar, det blir ju typ samma sak?? Och man ville ju ha det på fastande mage..?
Är det beroende på vilken typ av sockerart man involverar eller?
:smash:
Är det tiden det tar att tömma magsäcken man vill få ner så blir det skillnad om man äter fast föda jämfört med om du dricker ex. saft. Sen så blir energimängden i det du blandar ut din esapro inte alls lika stor som vid en måltid vilket också det påverkar magsäckstömningen.
Är det tiden det tar att tömma magsäcken man vill få ner så blir det skillnad om man äter fast föda jämfört med om du dricker ex. saft. Sen så blir energimängden i det du blandar ut din esapro inte alls lika stor som vid en måltid vilket också det påverkar magsäckstömningen.
Fast jag är rätt säker på att du har fel. Magen ska vara tom då detta möjliggör det extremt snabba upptaget av EAA. Malto skadar inte denna effekt då dess upptag och relativt låga mängd inte förhindrar upptaget.
Arnoldski
22-08-2007, 11:30
Okej om det gäller malto, men hur blir det med övrigt som folk blandar in, så som tex FunLight?
Niklas Sjöö
22-08-2007, 11:32
Jag prövade på 10g EsaPro och 10g Dextropur, för att få lite sötma, men det smakade skit. Rent esa med lite vatten, ska om och drick snabbt är opti.
Calleman
22-08-2007, 13:37
På tal om EsaPro, när kommer det in i shopen igen?
Degpekka
22-08-2007, 14:55
Svep och tänk anabola tankar.
Så ska det va! *cupid*
Dock tycker jag att esa är gott! :) bättre än massa klibbiga och sliskigt söta tillskott.
Så ska det va! *cupid*
Dock tycker jag att esa är gott! :) bättre än massa klibbiga och sliskigt söta tillskott.
Håller med!
Jag kör mitt EsaPro Grape med lite malto bara.
Jaive du skriver relativt låga mäng, var går gränsen?
Årets upptäckt! Jag bugar och tackar, gick ju nästan att svepa nu! Lite mer funlight sen gränsar det ju nästan till gott. Kör själv mycket vatten och en hel del funlight amazing grape (7+1-2 kanske?). Helt klart värt en bump
Cerberus
29-11-2007, 22:08
*spy* fy fan ja tycker den e 10x värre än originalet, och så är det 8g mindre protein per 100g jämfört med originalet och de tar samma pris! jeez!
ungefär som man sätter sötningsmedel i besk bajs påminner smaken om(så ja föreställer mig att det smakar då, jag äter bara vanlig bajs).
Larsson85
30-11-2007, 14:44
Jag fick hem min första burk esapro idag, och det var citrus-breeze. Smakar riktigt illa, men det är ju inte direkt för smaken som jag trycker i mig det.
Vadå smakar illa?
http://www.roslagsbro.se/andrabilder/EsaPro.jpg
zeusden1
30-11-2007, 18:34
Vadå smakar illa?
http://www.roslagsbro.se/andrabilder/EsaPro.jpg
Den där bilden här hemma på flashback! *slap*
Den där bilden här hemma på flashback! *slap*
Varför då? :confused:
Häll skopans innehåll rakt i munnen och skölj ner med ett par klunkar vatten. Snabbaste och enklaste sättet. Nästan garanterat gnällfritt.
Larsson85
02-12-2007, 23:32
Spelar det någon roll om pulver löser sig helt i vattnet innan man dricker det?
Häll skopans innehåll rakt i munnen och skölj ner med ett par klunkar vatten. Snabbaste och enklaste sättet. Nästan garanterat gnällfritt.
Det gör jag med alla tillskott jag tar i pulverform. :thumbup: Utom askorbinsyra, men det borde gå det också...
Ta det med en c-vitamin tablett eller någon annan c-vitamin rik dryck om djuice.
Upptaget ökar med c-vitamin i kroppen och det tar bort mycket av den smak som de flesta klagar på.
Jag kör på grape för att undvika sötningsmedlen. Till det tar jag den vanliga mängden vatten och en c-vitamin brustablett i. Och sen är det bara"Svep och tänk anabola tankar.".
Kanske inte det optimala att blanda med egentligen men har funnit att juice + esa pro citrus funkar ruggigt bra för smaklökarna:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.