PDA

View Full Version : Konsistens skillnad på kaseinprotein

Niklas Sjöö
20-08-2007, 22:20
Någon som kan bidra med en direkt jämförelse mellan Eiselt DoublePro kaseinproten i konstistensen med ex. protec? (eller någon annan)

Om vi utgår från samma mängd vatten till samma mängd protein från de olika alternativen.

/ Nickepickepö!

Handcuff
20-08-2007, 22:23
DoublePro = vassle+kassein. Ganska lättflytande :thumbup: Vill minnas att protec var rätt tjockt.

Niklas Sjöö
20-08-2007, 22:42
Jag beställde Banana & Peanut för ett tag sedan men blev inte nöjd med konsistensen, eller smaken för den delen. Men främst konsistensen var jobbig.

Nu åkte precis en drink med 2dl vatten ner på ett vips, men fick ingen njutning och det behövs ibland. Behöver ett protein som både är kaseinbaserat, gott och lätt att få i sig :D

Handcuff
20-08-2007, 22:44
Jag beställde Banana & Peanut för ett tag sedan men blev inte nöjd med konsistensen, eller smaken för den delen. Men främst konsistensen var jobbig.

Nu åkte precis en drink med 2dl vatten ner på ett vips, men fick ingen njutning och det behövs ibland. Behöver ett protein som både är kaseinbaserat, gott och lätt att få i sig :D

Blanda med 4dl mjölk eller vatten. För mig blir då konsistensen suverän..lagomt lättdrucken och suveränt god (med mjölk *drool* *drool* ). Ska faktiskt dricka min strax :thumbup:

Niklas Sjöö
20-08-2007, 22:46
Blanda med 4dl mjölk eller vatten. För mig blir då konsistensen suverän..lagomt lättdrucken och suveränt god (med mjölk *drool* *drool* ). Ska faktiskt dricka min strax :thumbup:

Allright, vilken smak är din drink och använder du 3% mjölk då? *popcorn*

Handcuff
20-08-2007, 22:55
Allright, vilken smak är din drink och använder du 3% mjölk då? *popcorn*

1,5% eller 3%.
Banana peanut = godast
Double chokolate = god
Pistage blabla = god

Micket praaaa :thumbup:

EiseltUK
22-08-2007, 00:52

Konsistensen på DP blir bäst om du låter drinken stå i 5-10 min. :thumbup:

Rahf
22-08-2007, 12:44
Så som jag uppfattat det så är oftast kaseinproteiner relativt vidriga rakt igenom hela sortimenten.

Morty
22-08-2007, 17:34
Fairing sloow protein tycker jag är jävlarns god :D

Jag kör hallonsmak och 1.5% mjölk

Pecto
22-08-2007, 17:39
köp protein från performance, bra pris och bland det godaste prottedrinken jag druckit, spelar ingen roll om du har vatten lr mjölk lika gott och jag har provat bra många olika protein tillskott under mina 8 år och tycker ett performance har haft den bästa och godaste smaken,,, du ska köpa choklad den är bäst!!!