View Full Version : 2 frågor angående kreatin
sundvall
15-08-2007, 22:46
Hej. Jag har intagit kreatin varje dag i ... 1.5år tror jag, kanske lite mer. Kan detta vara farligt? Det rekommenderas ju att man kör kurer på 4-8veckor för att sedan pausa några veckor.
Min andra fråga är. Jag har använt mig av ett sorts kreatin väldigt länge, men ska nu börja med kreatin från ett annat märke. Är det bara att köra på eller är det bättre om jag även kör uppladdningsfasen med det nya kreatinet?
Handcuff
15-08-2007, 22:49
Efter mer än 1,5år börjar du fundera om det är farligt? Kanske något man ska fråga sig innan *screwy*
Nåja. Varför en paus bara för att du byter märke? Om det är samma innehåll kan jag inte se vitsen. Men tycker ändå du kan ta ett uppehåll på ett par månader. Känna hur det är att träna utan.
Finns dokumenterade fall på personer som har tagit kreatin konstant i 4år utan några påvisbara biverkningar. Det finns ännu flera som har tagit kreatin mycket längre än så som mår toppen och har inte märkt av några biverkningar. Mår din lever och dina njurar bra finns det med alla sannolikhet inget att oroa sig för om du vill köra med kreatin hela tiden.
Tar man mer än vad man borde och längre kan det bli kreatinmättnad vilket inte är så bra. Men får du bra ökningar är det kanske inget att oroa sig för.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.